Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
dirk_b
0
nabeurs zullen we vlug weten welke richting het morgen uitgaat, ik vermoed dat de analisten er met een vergrootglas zullen opzitten om de cijfers te bestuderen, een bedrijf met een duur aandeel wordt altijd extra onder de loep genomen. Ik verwacht dat Tesla zijn doelstelling zal behalen, electrische wagens zijn nog steeds in opmars.
voda
0
Tesla wil accufabriek in Duitsland bouwen

ZONDAG 23 NOVEMBER 2014, 13:26 uur | 459 keer gelezen

FRANKFURT (AFN/DPA) - De Amerikaanse producent van elektrische auto's Tesla Motors wil op termijn een accufabriek in Duitsland bouwen. Dat liet oprichter en topman Elon Musk van Tesla weten aan het Duitse blad Der Spiegel.

“Ik ga ervan uit dat Tesla op de langere termijn een accufabriek in Duitsland zal oprichten”, aldus Musk. Volgens de topman zal dit binnen vijf tot zes jaar kunnen gebeuren. Momenteel is het bedrijf bezig met de bouw van een grote fabriek voor accu's in de Amerikaanse staat Nevada. Met die fabriek wil Tesla kunnen voldoen aan de sterke vraag naar zijn elektrische auto's.

Vorige maand werd nog bekend dat Tesla een tweede vestiging opent in Tilburg. De autoproducent heeft in Tilburg momenteel al een distributiecentrum en eindassemblagefabriek voor de Europese markt.
voda
0
Tesla to enter India with new sedan at attractive price - Executive

A top executive said that Tesla Motors, the world's most successful electric car maker, plans to enter the Indian market with its upcoming sedan that will be priced at less than half of its existing model even as the country's high import duty remains abig obstacle.

Tesla is working on its third-generation car - a smaller and affordable four-door sedan code named Tesla Model 3 - to target emerging markets like India. Its existing vehicle, Tesla Model S, is priced in excess of USD 100,000 (around INR 61 lakh).

Mr Jay Vijayan chief information officer at Tesla Motors "Our target price for Model 3 is in the range of approx INR 18 lakh to INR 24 lakh) that makes it an ideal product in the luxury car segment."

Mr Vijayan said that "India is a huge potential market, but we need to have more affordable and economical cars."

He said that support from the Indian government like its US counterpart, where each electric car is bundled with at least $7,500 direct subsidy, would be a key to bring its cars to Indian customers.

He added that "India has one of the highest import duty in the world - in excess of 100% - that goes against our principal of importing car directly from our plants at Freemont in the US or the assembly unit in Netherlands."

Mr Vijayan said that "We have identified India is one of the potential markets in Asia to have a local assembly plant, but we need a definite policy from the government to support electric vehicles in the future."

Tesla plans to start a dialogue with the Indian government to rationalise import duty on electric cars and also develop a separate category for such vehicles. Tesla is currently selling Model S in only two counties in Asia. It sold over 5,000 cars in China and around 2,000 cars in Japan. India being the third largest automotive market in Asia is a natural destination in the future.

He said that "Tesla is not just a conventional electric car, but a full-scale motoring experience, that zooms 0-100 km per hour in mere 3.4 seconds and delivers the highest 500-km range on a single electric charge."

Electric cars have not gained much acceptance in India so far. Bangalore-based Reva, which is now part of Mahindra & Mahindra, had been selling electric cars in the country for more than a decade, but with little success. Lack of charging infrastructure, limited drivability and comparatively high price tags prevented electric cars from competing with petrol and diesel-run cars.

Source - Economic Times
[verwijderd]
0
Lange-termijn lijkt Tesla nog steeds erg veel upside potential te hebben, ik verwacht 300 aan te tikken mid-2015, korte-termijn kan het aantal terugzakken naar een supportzone van 200-210 denk ik. goo.gl/nlALra
voda
0
Hahaha, kickuh!

Dit gebeurt er als je op de Insane-knop drukt in een Tesla

In 3,2 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. Dat gebeurt als je op de Insane-knop drukt in het nieuwe model van automerk Tesla. Maar dat hadden de passagiers in dit filmpje niet aan zien komen.
De elektrische auto, model S P85D, is sinds eind vorig jaar verkrijgbaar. Prijskaartje: 120.000 dollar (zo'n 106.000 euro). De wagen heeft een groot scherm op het dashboard met de zogenoemde Insane-knop. Als je stilstaat, de knop aanraakt en daarna op het gaspedaal drukt, gebruikt de auto zijn beide motoren tegelijkertijd om op te trekken. Die zijn samen goed voor bijna 700pk.

Racingwebsite DragTimes besloot de Insane-functie eens te testen. Oprichter Brooks Weisblat nam nietsvermoedende vrienden en familie mee voor een ritje in zijn racemonster en filmde het resultaat. ,,Het is heel veilig'', zegt hij tegen Mashable. ,,De auto heeft vierwielaandrijving en is erg stabiel. We gingen zelfs in de regen van 0 naar 100 kilometer per uur, zonder dat de wielen slipten.''

Snelste ter wereld
Hoe snel is dat eigenlijk? De gemiddelde sportauto trekt binnen iets minder dan zes seconden op naar 100 kilometer per uur. Sommige Formule 1-auto's redden dat volgens Zeroto60Times binnen 1,6 seconde. Desalniettemin is de nieuwe Tesla volgens DragTimes de snelste fabrieksauto ter wereld.

Tesla maakt en test de auto's in Californië. Het bedrijf stuurt de exemplaren voor de Europese markt daarna in stukken naar Tilburg, waar de auto's weer in elkaar worden gezet.

Voor de liefhebbers is er ook een expliciete, ongecensureerde versie van het filmpje.

www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/article/det...
[verwijderd]
0
voda
0
Tesla klaar voor een nieuwe stierenrit

NICO BAKKER | VRIJDAG 6 FEBRUARI 2015, 12:24 uur | 867 keer gelezen |

Waardering:



Het Aandeel Tesla stond de afgelopen maanden flink onder druk. Van een top op ruim 291 zakte de koers tot niveaus onder de 200. De afgelopen weken is de neerwaartse druk echter flink opgedroogd en indiceert mijn marktlens zelfs dat de stieren aan de vooravond staan van een nieuwe actiebeweging. Ik zal het technische landschap voor u duiden en aangeven aan welke voorwaarde voldaan moet worden om de bulls vrij spel te geven.

Vanaf de top op 291 in september 2014 stond Tesla flink onder druk. Er werd in november een lagere top gevormd en de afgelopen weken was er een downswing gaande. Vorige week is de -9 swing afgerond met een witte candle, hetgeen veelal de inleiding is voor bodemvorming met aansluitend een significante opleving. Deze week hebben de stieren uitstekend van zich laten horen, met een ferme witte candle springt de swingteller op +1 en wordt de gemiddelde lijn in het veld genaderd. Er breekt dan ook een spannende fase aan.

Als de dalende toppenlijn op 228,50 wordt gebroken, is alle kou uit de lucht en gaat er een uptrend van start. Alle indicatoren zullen dan op groen staan, hetgeen een nieuwe actiebeweging impliceert richting de rode strepen op respectievelijk 260 en 291. Mocht er onverhoopt worden getopt onder de rode lijn op 228,50, hetgeen charttechnisch gezien minder waarschijnlijk is, dan falen de stieren en neemt de neerwaartse druk weer toe. Al met al een duidelijke opdracht voor de bulls, de voorwaarde voor een nieuwe uptrend is duidelijk.

Drietrapsstrategie

De grafiek ligt er aantrekkelijk bij, maar hoe speelt u hier op in als actieve belegger? Ik stel het volgende handelsplan voor. U doet reeds wat aankopen en breidt deze uit als de Weerstand op 228,50 wordt uitgenomen. Als in de komende weken ook de rode lijn op 260 wordt geslecht, kunt u overwegen nog wat extra posities in te nemen. Op die manier speelt u uitstekend in op de kantelpunten op de chart en past u prima Money Management regels toe. Succes!

Voor grafiek, zie link

www.belegger.nl/column/2661170/tesla-...
[verwijderd]
0


Best overall: Tesla Model S

For all of the impressive new vehicles released in 2014, none was able to eclipse the innovation, magnificence, and sheer technological arrogance of the Tesla. That’s why it’s our best overall pick for the second consecutive year. Through the course of their life cycles, cars become obsolete quickly as newer models appear with updated gizmos. But with Tesla’s over-the-air software updates, a Model S that came off the line in 2013 has many of the same new features as one built today. Despite the Tesla’s teething problems at launch, our subscriber reports showed average reliability. The Model S is a technological tour de force, a high-performance electric vehicle with usable real-world range, wrapped in a luxury package.

www.consumerreports.org/cro/magazine/...
voda
0
'Tesla het tienvoudige waard'

VRIJDAG 13 MAART 2015, 15:29 uur | 169 keer gelezen

Het aandeel Tesla Motors noteert nu rond de 190 dollar. Volgens een analistenteam van Morgan Stanley kan dit echter naar het tienvoudige. Dat schrijft ValueWalk op basis van een video, waarin het Morgan Stanley-team aan klanten uitlegt waarom het zo extreem bullish is op de maker van elektrische auto’s.

‘Tesla is een hyper-ambitieus bedrijf, en het enige bedrijf op onze lijst die naar onze mening 10 keer zoveel waard kan worden’, zeggen Adam Jonas en zijn team. Volgens hen gaat het zeer klantgerichte business model van Tesla de automobielindustrie op zijn kop zetten.

Onderzoeksfirma

‘Tesla is net zo goed een onderzoeksbedrijf als een autofabrikant. Ongeveer 60 procent van de medewerkers houdt zich bezig met software engineering. Ter vergelijking; bij reguliere autofabrikanten ligt dat rond de 2 procent. Volgens hen is de Tesla ‘een groot Big Data-experiment’, waarbij gedetailleerde informatie over de gewoontes en voorkeuren van de bestuurder wordt verzameld. Tesla heeft zo een flink concurrentievoordeel in de markt weten te verkrijgen.’ Verder prijst het Morgan Stanley-team het belang van een visionaire leider als Elon Musk.

De fabrikant van elektrische auto's is van plan om één van de grootste producenten van lithium-ion-accu’s ter wereld te worden. Jonas: ‘Het bedrijf is al één van de grootste consumenten van die accu’s en wil bij de grootste producenten gaan horen.'

Klantgericht

Tot slot wijst het team erop dat Tesla de meest klantgerichte autofabrikant ter wereld is. ‘Het directe verkoopmodel is erop gericht om de interactie met en feedback van klanten te maximaliseren. Het bedrijf is continu aan het innoveren om de klantbeleving te verbeteren.’

Door Lucia Rodenburg

www.belegger.nl/beurstips-en-handelsk...
[verwijderd]
0
Ben sceptisch. mooie modellen, meer dan een ton euro inmiddels en nauwelijk tot geen enkele innovatie in de accu-ontwikkeling. En nog nooit een cent winst gemaakt. Nog heel even en het wordt turbo short Tesla M.
@iPlof
0
quote:

voda schreef op 13 maart 2015 15:45:

'Tesla het tienvoudige waard'

VRIJDAG 13 MAART 2015, 15:29 uur | 169 keer gelezen

Het aandeel Tesla Motors noteert nu rond de 190 dollar. Volgens een analistenteam van Morgan Stanley kan dit echter naar het tienvoudige.
Zo leuk dit, Tesla is juist in een paar jaar ver10voudigd.

Toen, 5 jaar geleden hoorde je ze niet de dames en heren analisten.

Nu is het veel te laat en gaat Tesla natuurlijk minimaal door de helft (en komt nog van hoger).

Heerlijk, die kantoortijgers die zonder eigen risico met een leuk vast salaris wel even het verleden kunnen voorspellen. Dat kunnen we zelf ook zien hoor in de grafieken..

De automarkt is een zeer competitief segment. Ga je volume draaien dan volgen de concurrenten en daalt je marge..
voda
0
Musk: Niemand bij Tesla verkoopt aandelen

DINSDAG 17 MAART 2015, 16:42 uur | 314 keer gelezen

Elon Musk, CEO van Tesla Motors, staat erom bekend mysterieuze tweets te sturen over zijn bedrijf. Hij weerlegt echter dat hij door toedoen van zijn tweets invloed wil uitoefenen op de koers van het aandeel.

‘Sommige mensen denken dat ik twitter om de beurskoers te beinvloeden, maar niets is minder waar. Een kortstondige opleving van de koers helpt mij of Tesla absoluut niet. Niemand in het bedrijf, ook ik niet, verkoopt aandelen. Dat zou ook verkeerd zijn. Het zijn de langetermijn-resultaten die tellen’, aldus Musk.

Range anxiety

De CEO staat ook bekend om de onregelmatige uren waarop hij twittert. Afgelopen zondagochtend vroeg twitterde hij: ‘Tesla press conf at 9am on Thurs. About to end range anxiety ... via OTA software update. Affects entire Model S fleet.’

Met ‘range anxiety’ doelt Musk op de angst bij elektrische rijders dat de accu eerder leeg is dan dat het volgende oplaadpunt wordt bereikt. Daarnaast suggereert hij dat het Model S een software update krijgt om die range anxiety te bestrijden. Wat die update precies inhoudt, is nog onbekend.

Techbedrijf

Volgens Matthew Debord van Business Insider wil Musk graag weer even de aandacht leggen op het feit dat Tesla vooral een techbedrijf is. ‘Maar liefst 60 procent van de personeelsleden van Tesla heeft een software-achtergrond, terwijl dit bij reguliere autofabrikanten rond de 2 procent is. Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat Musk probeert te benadrukken dat Tesla deelt uitmaakt van Silicon Valley, en niet van de rest van de stenentijdperk-autobranche.’

Door Lucia Rodenburg

www.belegger.nl/nieuws/2662810/musk-n...
[verwijderd]
0
ben een paar maanden geleden short gegaan in dit bedrijf op 225 ivm fundamentele redenen en de trend. De underperform wat het aandeel toont blijft maar aanhouden.

Ik ben echter wel van plan mijn positie te sluiten bij een koers van 160-180 dollar. Dit zal binnen enkele weken bereikt worden.

Op hele lange termijn misschien een goede koop maar het lijkt afgelopen maanden op een vrij goede slecht-nieuws-show.
Wesout
0
Mooi instap moment voor een aandeel met zoveel groei in het vooruitzicht.

Alleen al op de subsidies die Tesla in Europa opstrijkt is dit bedrijf winstgevend. Geweldig.

voda
0
'Tesla was bijna van Google'

MAANDAG 20 APRIL 2015, 20:16 uur | 1 keer gelezen

PALO ALTO (AFN) - Het scheelde niet veel of Google had twee jaar geleden de elektrische automaker Tesla overgenomen. Topman Elon Musk van de autobouwer zou al akkoord zijn geweest met Google-topman Larry Page over de verkoop van het merk, maar zag daar op het laatste moment toch nog van af.

Tesla was destijds, begin 2013, bijna failliet. Maar na goede eerstekwartaalcijfers en door een toenemende vraag naar de auto's, was de noodzaak van een deal weg. Met de transactie zou omgerekend zo'n 5,6 miljard euro gemoeid zijn geweest.

Het bericht dat Tesla bijna in handen van Google was gekomen, werd maandag beschreven in een voorpublicatie van een boek over de autofabrikant en oprichter Elon Musk. Dat boek ligt volgende maand in de winkels.
7.741 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 384 385 386 387 388 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 22:00
Koers 162,130
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 262.052
Volume gemiddeld 101.632.094
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront