TomTom « Terug naar discussie overzicht

Week 1-7 juni: 50 jaar beleggen, met TomTom.

1.333 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 3 juni 2015 09:41:

[...]
Jouw conclusie dat dit zonder TomTom zou zijn is veel te snel. Als dit initiatief ook maar een schijn van kans wil maken zal DE killer-APP van het dashboard (=navigatie) heel erg goed moeten zijn. De kaarten kunnen ze op 2 plaatsen kopen, de traffic maar op een plaats.

Deze ontwikkeling is op korte termijn waarschijnlijk alleen maar prima voor TomTom. Wie weet verkopen ze wel het totaalpakket: kaarten, traffic, cloud en navigatie-UI. En dan zonder afdracht aan Google of Apple voor het platform.

En waar gaan ze naar toe voor hun HAD-kaarten?
Inderdaad! Toyota en Ford doen al wat zaken met TomTom maar dat gaat alleen maar meer worden in de toekomst.
Goed om te lezen dat ze niet met Google en Apple willen werken. Overigens ook vrij logisch omdat die partijen geen HAD kaarten en real time oplossingen kunnen leveren.
[verwijderd]
0
quote:

ballie2 schreef op 3 juni 2015 09:49:

Hoeveel positief nieuws wil je hebben? De koers mag blijkbaar niet omhoog?
Gisteren en eergisteren leken ook slecht te starten maar kwamen weer omhoog. Maar even afwachten dus.
[verwijderd]
3
quote:

gerard_ecb schreef op 3 juni 2015 09:17:

[...]
Dit is dat geringschattende over de concurrent wat heel erg gevaarlijk is. Een duidelijk voorbeeld van tunnelvisie, iedere scheet van TT ruikt naar rozen en alles wat de ander doet lijkt nergens naar.

Heb je links waaruit blijkt dat Nokia Here 2 jaar achterloopt en dan iets anders dan van een of ander forum. Nee die Duitsers dat zijn idioten net als alle andere partijen die achter Here aanzitten om dit te kopen voor x Miljard en voor de echte waarde moeten ze bij de heer Xynix zijn die dit allemaal vanuit zijn huiskamer in Nederland kan beoordelen.

Verder wie zegt dat als de Duitsers Here kopen TT in de handen van de Amerikanen gedreven worden. Dat zijn allemaal gedachtespinsels van jou net als het Pan Europees pact. We gaan het zien waar het op uitdraait niemand die dit op dit moment weet. Iets anders dan geruchten hebben we niet gehoord.
Ik ben het wel met je eens dat je op het gerucht moet handelen en afhankelijk van je overtuiging waar het heen gaat moet je je positie bepalen. Ik geloof in de lange termijn winstgevendheid van TT en dus is bijna mijn gehele positie aandelen. Jij verwacht op korte termijn een heel grote klapper voor TT en dus beleg je ook veel in opties. Een ander geloofd er niets van en doet niets of een ander is er van overtuigd dat het gebakken lucht is en zit mss wel short.

Succes
Gerard, eigenlijk vind ik dit een meer dan prima nuancering. Ik weet zelf ook wel dat ik zo af en toe in hyper-mode ga. Beetje afremmen kan dan geen enkel kwaad. Dus bij deze een AB uit misschien onverwachte hoek.

Dat betekent natuurlijk niet dat ik opeens anders tegen de zaken aan kijk. Ik blijf voor mij zelf ijzeren-heinig handelen op basis mijn eigen overtuiging.
bert190
0
Zoals ik gisteren al zei: het HERE effect is voorbij. Zelfs de Rabobank en 3 berichten krijgen de koers niet meer omhoog. Pffff
[verwijderd]
1
quote:

Kpeeters28 schreef op 3 juni 2015 09:20:

Deze gaan het zonder tomTom of andere proberen, dus daar ook geen omzet te verwachten de komende jaren voor T2??

De autofabrikanten Toyota en Ford gaan samenwerken om digitale toepassingen voor
in de wagen te ontwikkelen. Ze willen vermijden dat Apple, Google & Co ook het
scherm in de wagen veroveren.

De twee bedrijven hebben hun samenwerking aangekondigd in een persbericht. Samen
hopen ze sterker te staan tegen digitale reuzen die al hun eigen
softwareplatformen voor wagens hebben ontwikkeld, zoals CarPlay van Apple en
Android Auto van Google. Volgens het onderzoeksbureau IHS zullen die platformen
tegen 2020 al ingebouwd zitten in respectievelijk 31 en 37 miljoen wagens. .

Hoe de samenwerking er concreet zal uitzien, is niet helemaal duidelijk, maar
vermoedelijk zal die gebaseerd zijn op het opensourceplatform van Ford,
SmartDeviceLink. Toen het bedrijf dat platform twee jaar geleden lanceerde,
geloofden weinigen dat andere automaklers het zouden gebruiken omdat iedereen
zijn eigen 'ecosysteem' probeerde te ontwikkelen. Maar vandaag voelt de
sector de hete adem van Silicon Valley en lijkt het wijzer om samen te vechten
tegen de externe concurrenten. Toch zijn er al heel wat autobouwers die de
kant-en-klare platformen van Apple en Google gebruiken.

Het voordeel van één platform voor de hele sector is dat internetbedrijven nog
maar één app moeten ontwerpen die werkt voor alle deelnemende automerken.
Tegelijk behouden de autobouwers nog controle over het design en eventuele extra
functionaliteiten van hun dashboardschermen.

De digitale infotainment-toepassingen worden een steeds belangrijkere
onderscheidende factor in de verkoop van personenwagens. Vooral jongere kopers
hechten veel belang aan de mogelijkheid om hun mobiele apps en diensten ook in
de wagen te kunnen gebruiken.
(c) Tijd Realtime
* BinckBank is niet aansprakelijk voor informatie verschaft door derden

Ik zie dat je de eerste zin afsluit met een vraagteken en niet met een punt.

TomTom ontwikkelt geen automotive platforms, maar diensten die op het platform gebruikt kunnen worden. Volkswagen heeft een eigen nieuw platform, ford heeft een platform, Microsoft levert er een (windows for automotive) en marktleider met meer dan 50% is BlackBerry met het QNX platform.

Tomtom heeft al aangegeven "platform agnostisch" te werken. Dus met ieder platform dat de autofabrikant wenst. Aangezien tomtom al met Ford werkt is dit dus geen enkel probleem. Eerder een goed signaal dat autofabrikanten hun navigatie en infotainment steeds strategischer gaan vinden en de investeringen daarin verhogen.
[verwijderd]
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 3 juni 2015 09:39:

ongelofelijk toch dat ze de koers weer in het rood krijgen
maar geloof me het gespartel vd shorters gaat zijn laatste dag in
sterker nog zijn laatste uur in
vette groene 5 tot 7% stijging straks
er zijn teveel positieve uitmuntende berichten en de situATIE MET here DIE ER VOOR 4.6 MILJARD UIT GAAT spreekt uiteraard voor zich
moneymaker, je hebt je toch wel goed ingesmeerd tijdens je vakantie.....
snowhmr
0
Mijn 2 cent mbt de huidige koers: Alle ontwikkelingen zeer mooi alleen ze kosten klauwen met euro's zonder dat er uitzicht is op directe inkomsten.
[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 3 juni 2015 09:52:

[...]
Gerard, eigenlijk vind ik dit een meer dan prima nuancering. Ik weet zelf ook wel dat ik zo af en toe in hyper-mode ga. Beetje afremmen kan dan geen enkel kwaad. Dus bij deze een AB uit misschien onverwachte hoek.

Dat betekent natuurlijk niet dat ik opeens anders tegen de zaken aan kijk. Ik blijf voor mij zelf ijzeren-heinig handelen op basis mijn eigen overtuiging.
Xynix thanks ik wil jou ook helemaal niet veranderen, het si jouw ongebreideld enthousiasme dat mij inspireert en ook uitdaagt om eens de andere kant op te kijken. Ik leer van jouw visie en bijv wat je schreef over Ford is wederom precies zoals ik er ook over denk.
Wij denken nagenoeg hetzelfde alleen af en toe denk ik, het mag een tandje minder en heb ik het gevoel dat je andere ondersneeuwt waardoor die mensen wellicht hu mening niet laten horen. Dat is de enige reden dat ik een dergelijke post plaats.

Verder AB terug omdat je het sportief oppakt en we op deze wijze laten zien dat je best kritisch naar elkaar mag zijn maar dat dit met respect kan.

Thanks en fijne dag.
[verwijderd]
0
Morning note SNS, helaas achter een slotje

6/3/2015TomTom: Showing Nokia Here where it stands
Tom3
0
quote:

*Justin* schreef op 3 juni 2015 09:44:

Ik denk dat tomtom echt niet lang te controleren is.

Minimaal 4 miljard voor here! Nog even los van wie het koopt.

Wie achter het net vist heeft zo 15 euro over voor tomtom content assets en technologie. Dat is exclusief telematics (4 euro te IPO-en) en Consumer (is nu ook een groeiend bedrijfsonderdeel door fitness en cams. Gisteren ging fitbit voor 3,2 miljard naar de beurs!).

Nokia here draait ook financieel niet beter dan tomtom assets. Meer omzet uit autofabrikanten, maar ook meer kosten door minder automatisering in de technologie. De cijfers van tomtom licensing en automotive zijn IFRS (nemen dus deferred revenue en amortisation mee) en die van nokia zijn non-IFRS. Klein verschilletje!
Helemaal mee eens. HAD wordt binnen 5 jaar gemeengoed en Tom2 zit daarvoor in de sweetspot zoals ze zelf al aangeven. Ben bezig met de inleiding voor een nieuw weekdraadje om dat verder aan te tonen.
[verwijderd]
1
quote:

Tom3 schreef op 3 juni 2015 10:04:

[...]

Helemaal mee eens. HAD wordt binnen 5 jaar gemeengoed en Tom2 zit daarvoor in de sweetspot zoals ze zelf al aangeven. Ben bezig met de inleiding voor een nieuw weekdraadje om dat verder aan te tonen.
En ADAS is nu al gemeengoed aan het worden. Real time Maps en real time Traffic zijn een essentieel onderdeel. De take rates zullen dan ook zeer snel gaan groeien de komende jaren.

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...

“We are on track with our ambition to become the leading provider of technologies for automated driving,” said Jan-Maarten De Vries, VP Product Management, TomTom Automotive, “The launch of our MyDrive portal is another important step to fuel the inevitable spread of ADAS** which will later evolve into Highly Automated Driving”.

The new portal is now live and publically available to all.
harrysnel
0
quote:

bert190 schreef op 3 juni 2015 09:54:

Zoals ik gisteren al zei: het HERE effect is voorbij. Zelfs de Rabobank en 3 berichten krijgen de koers niet meer omhoog. Pffff
Veel te voorbarig denk ik Bert. Koersverloop wijkt af van de vorige dagen. Vandaag voor mijn gevoel een typische "bal-onder-water-met-versnelling-omhoog-op-aantrekkend-volume" dag. Rustig beginnen en pas later toenemend volume. Deze beweging eerder gezien van 7,90-8,00 met ineens een spike naar 8,40-8,50...:)
pbr
0
quote:

oudgediende schreef op 3 juni 2015 09:45:

TT is op dit moment gewoon een speeltuin van daghandelaren...
denk meer van de serieus grote partijen
daghandelaren met dergelijke aantallen geloof ik echt niet in
Patience
0
Dankzij de kaart van TomTom kunnen autofabrikanten nu testen uitvoeren met HAD in de omgeving van hun onderzoeks- en ontwikkelingscentra.dit zegt toch al genoeg
[verwijderd]
0
Dat er niet of nauwelijks wordt gereageerd op die mooie berichten van TomTom illustreert wel dat dit forum toch nog steeds een "eigen wereld" is. Ik denk dat we helemaal op het goede spoor zitten. Maar voor de bredere beleggingswereld blijft dit moeilijk om te zien.

Het is natuurlijk ook een complex, snel bewegende wereld waarvan je als buitenstaander al snel denkt: "Gooi het maar in mijn pet."

Ik vertaal het gebrek aan interesse voor deze nieuwe ontwikkelingen toch vooral als "gewoon nog wat langer geduld hebben". De aanstaande verkoop van HERE en mogelijke aanstaande aankondigingen rond TTT worden misschien wel sneller "begrepen" door de markt.
Patience
0
Om eerlijk te zijn ben ik alleen meer en meer aan het uitbreiden dankzij die shorters. en zie mijn winsten alleen maar toenemen.;-)).
[verwijderd]
0
Ik vermoed dat het persbericht van vandaag mbt HAD een eerste is in een reeks persberichten van TomTom. De einddatum van de Here veiling is bekend. TomTom kan de komende twee weken zijn campagne voeren met als doel te zorgen dat de autofabrikanten niet het hoogste bod afleveren. Vandaag hebben ze in ieder geval een goede eerste stap gezet. Ik vermoed dat het uitertst interessante dagen gaan worden.
tsjing
1
MSTERDAM (Dow Jones)--TomTom (TOM2.AE) ligt voor op concurrent Nokia HERE als het gaat om de ontwikkeling van kaarten voor semi-autonoom en autonoom rijden, zegt SNS Securities in reactie op de aankondiging van de Nederlandse maker van navigatiesystemen en kaarten, dat men een HAD (highly automated driving) test-kaart heeft geintroduceerd voor de regio rondom de Amerikaanse stad Detroit, en daarnaast de portaal 'MyDrive' waarmee reizen van tevoren kunnen worden gepland waarbij de verkeerssituatie op dat moment kan worden bekeken. "De aankondiging van de HAD test-kaart is een manier om te zeggen: Nokia Here mag dan wel de marktleider zijn in Noord-Amerika, maar wij lopen voor als het gaat om HAD-kaarten en verkeer en we gaan marktaandeel van jullie afsnoepen", aldus SNS, dat een buy-advies heeft en een koersdoel van EUR9,75. Omstreeks 10.30 uur noteert het aandeel vlak op EUR10,11, terwijl de Midkap met 0,1% stijgt.
Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
[verwijderd]
0
die amerikanen snappen het vanmiddag wel.
denk bijna dat het hier alleen maar belgen zijn.
komt goed en doe er je voordeel mee zolang de koers nog veel en veel te laag staat.
denk met 3 maanden 17 euro bereikt.
ze kunnen niet zonder tomtom begrijp dat nu eens.
macht en nog eens macht en het wordt alleen maar meer en meer!!!!
Erik9400
0
Toen waze werd verkocht werd aan Google was het ook wel duidelijk dat tt een koopje was

Toen tt ging leveren aan vw ging koers omlaag.

Eigenlijk weet ik niet zo zeker of tt wel naar 15 gaat bij verkoop here....als blijkt dat tt niet te koop is wordt weer gekeken naar qua

Komende 1-2 jaar zal deze niet exploderen.... als hg wil verkopen doet hij eerst exit en dat zal niet voor hoofdprijs zijn lijkt mij

De werkelijke waarde van tt op beurs zal (gok ik) lager blijven dan werkelijke waarde
1.333 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 63 64 65 66 67 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:52
Koers 7,110
Verschil -0,165 (-2,27%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 35.633
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront