TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2015

4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
[verwijderd]
0
Goed, ik leg mij ook een schrijfverbod op t/m de q3 cijfers in oktober. Discussiëren we daarna verder.
Kalleman
1
Ook ik vind het bijzonder jammer dat zoveel onzinnige posts het forum verzieken.
Ik zit pas sinds maart in T2 en heb erg veel opgestoken van zowel (te) positieve als ook kritische (tot negatieve) posts.
Als er inhoudelijk kritische vragen worden gesteld krijg je altijd ook inhoudelijke reactie.
Er is zoveel aandrachttrekkerij van mensen die dat persoonlijk vermoedelijk grappig vinden en er genoegen aan beleven. Erg, erg jammer.

Ik meen ook dat de moderatie bepaalde posters, desnoods off-forum, allang had moeten toespreken of zelfs verwijderen.

Aan alle mensen met inhoudelijke bedoelingen; kan er niet een draadje worden geopend waar door een aantal posi's en kriti's aan de moderator om streng toezicht wordt gevraagd. Dan kunnen onzinposts gewoon doorgaan op de maand-draad.

@Moderatie; wil jullie daaraan meewerken???

Ik hoop dat dat de goeie discussies en info niet naar Twitter verhuizen.

Groet,
Bart
The wolf of Duck Street
0
Vici, Justin, BDB, Xynix, Informer en diverse andere "kwaliteitsposters" graag blijven aub. Ik lees jullie bijdragen met grote interesse. Dank voor alle energie die jullie daar in steken. En Henk: graag sterk optreden tegen vervuilers.

Nog een vraag: wie heeft voor mij een link naar het recente ABNAMRO rapport?
[verwijderd]
0
quote:

pwijsneus schreef op 9 september 2015 11:24:

[...]
Rustig maar, jij weet als geen ander dat suppliers (OEM) in deze industrie liever niet worden prijsgegeven.

Misschien horen we er volgende week meer over, misschien horen we zowieso wel meer over VW volgende week.

Xieje volgende week, eind van de week zit ik ook weer op oorlogssterkte.

Succes, en vergeet niet van de nazomer te genieten.
Ik heb al gemerkt dat Twitter heel zinvolle info kan opleveren.

Het officiële TomTom Telematics Twitter account heeft gereageerd op bericht van mij waarin ik mij afvroeg waarom de naam Volkswagen niet werd genoemd in het persbericht van TomTom en PON:

TomTom Telematics ?@TomTomBusiness 48 min.48 minuten geleden
@IexXynix The app is only being launched in the Netherlands, so is not mentioned in the global announcement
.

Kort daarna (vette tekst was mijn reactie op hun tweet):
TomTom Telematics heeft een van je Tweets toegevoegd aan zijn/haar favorieten
9 min: Maar wat niet is kan wel komen ;-). Want dit is een briljante innovatie.

t.co/3wesmgBOID
[verwijderd]
1
quote:

gerard_ecb schreef op 9 september 2015 12:04:

[...]
Beste Martin,Justin en Xynix en andere serieuze posters die op het punt staan om af te haken,

Jammer dat jullie nu ook afhaken daarmee zal het informatieve karakter van het IEX forum flink afnemen. Ik vind het ook een beetje dom omdat jullie hierdoor precies dat doen waar de roeptoeters op hopen en ze dus laten winnen.

Ik zou het enorm op prijs stellen indien jullie toch je bijdrages blijven leveren en maak je dN niet druk om Posts van mensen die het niet willen begrijpen of gewoon bashen want ze zijn het niet waard. Ik doe dit al maanden en het bevalt mij prima.

Wat jullie ook besluiten ik wens jullie alle succes in de toekomst.
Gerard, wat let je om ook een twitter account aan te maken en dit forum te laten voor wat het is en wellicht als hulpmiddel voor wat langer lopende discussies in gespecialiseerde draadjes. Jij wilt toch ook van dat eeuwige gezeik af, waar Henk niet op wil ingrijpen?!

Het is echt super simpel. Ik ben amper 1 dag actief als @IexXynix en @TomTomBusiness begint mij al te retweeten en in hun favoriete tweets te plaatsen. Gewoon omdat ik even wat verder nadenk dan een plat persbericht.

Ik hoef hier niet zo nodig al die flauwekul meer te lezen die Henk niet wil indammen. Ik kan wat beters doen met mijn tijd.

Moeilijker dan even IexGerard_ECB account aanmaken en even de relevante accounts opzoeken die je boeiend vindt om te volgen wordt het niet. Echt keisimpel! Ik ben Vici erg dankbaar dat ze mij zodanig heeft geprikkeld dat ik het eens heb geprobeerd.
Edhvvvvv
0
Voor Goudhaantje. Nu zeg je in feite weer niets inhoudelijks. Alleen maar ik denk dat en in mijn visie dit. Waar is je onderbouwing. Waarom denk je iets?
boem!
1
Het is zoals het is.

Bart1805 gaf in 2014 gefundamenteert aan waarom tom2 in 2016 nooit een omzet van 1 mld zou kunnen bereiken en dat de winst in dat jaar de 100 mio niet zou overstijgen.

Inmiddels weten we beter wat de omzet betreft want de 1 miljard gaat er waarschijnlijk dit jaar al aan.
De 100 mio moet nog blijken maar gezien de scalability van de omzet hoeft dat ook geen enkel problem op te leveren.

Zoals ik al eerder heb betoogt is het geen vraag meer waar tom2 heengaat.
De koers is richting het noorden.
Hebben de dga's er geen zin in en opteren ze voor het principe van beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht dan stokt de koers bij 15-20 euro.

Zoals al eerder aangegeven heb ik mijn doelen verplaatst van 10, 20, 30, 40 en 50 euro naar 15, 30, 60, 120 en 240 euro.
Uiteraard zijn koersdoelen boven de 30 euro droomscenario's maar het zijn wel degelijk scenario's die opgeld kunnen doen.

Voor mij geen twitter.
Mogelijk dat ik bij de presentatie van de cijfers nog wat post in de aparte draadjes.
Dit was mijn laatste post voor het maand(week) draadje met dank aan HENK.

[verwijderd]
3
quote:

Goudhaantjes schreef op 9 september 2015 12:17:

[...]

Er is elke dag 50 procent kans dat een koers omhoog of omlaag gaat. Op de lange termijn zal die kans verschuiven, omdat dan de outlook een rol gaat spelen.

Ik vind outlook niet alleen belangrijk. Het grote succes zit in het handelen en in de visie van het management.

Als je een momentum niet aangrijpt dan zakt inderdaad mijn vertrouwen heel snel weg. Niemand weet of er een afsplitsing komt. Ik denk dat die er niet komt en dat Tomtom zelfstandig doorgaat. Uiteraard lachen mensen op een foto, dat doen de meeste.

Daarnaast denk ik dat de koersdoelen van ING en MS meer zijn gebaseerd op een mogelijke verkoop van Telematics.

Daarnaast wil ik mijzelf behoeden om alleen maar positief nieuws te lezen op het forum en is ook kritisch nieuws van harte welkom.
Het nieuws van TTT vandaag en bevestigd door TomTom Telematics zelf dat dit gaat om de Mijn Volkswagen APP waarvoor nu een zeer geslaagde media campagne loopt is voor mij juist de reden om dit absoluut NIET meer voor de hand liggend te vinden. Eindelijk zie ik sporen van integratie en rol voor TTT binnen een algemeen TomTom automotive eco-systeem. Waarom zou MyDrive hier binnenkort niet ook in gaan passen? MyDrive staat ook nog bij veel te weinig mensen op het netvlies.

Prachtig toch dat straks de Nederlandse VW-bezitters een APP hebben waar de Duitse VW-bezitters vet jaloers op gaan zijn! Waarom wel "Mijn Volkswagen", maar niet "Mein Volkswagen", "Mon Volkswagen" en "My Volkswagen"? Dat gaat echt heeeeeeeeel snel tot een wereldwijde uitrol leiden.

En dan wordt het spannend hoe het Intellectual Property is geregeld. Want er zijn meer OBD-poorten in de wereld dan alleen die van Volkswagen. "My Toyota" klinkt ook niet slecht. Wie weet hebben Harold en de Pon-familie het wel op een heel erg slim "Nieuw-VOC"-akkoordje gegooid?!
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

Goudhaantjes schreef op 9 september 2015 12:20:

Goed, ik leg mij ook een schrijfverbod op t/m de q3 cijfers in oktober. Discussiëren we daarna verder.
Duurt even maar dan heb je wel wat.
[verwijderd]
0
quote:

martinmartin schreef op 9 september 2015 13:23:

Voor mij geen twitter.
Waarom niet MartinMartin? Is dat niet gewoon koudwatervrees? Had ik ook. Maar het is me echt 1000% (veel, he?!) meegevallen. Vici en Informer waren zo vasthoudend, en kwamen met zo'n interessant nieuws, dat ik het gewoon maar eens geprobeerd heb. Uiteraard wel met een nieuw "anoniem" account. Ik ben één dag actief met dat account en er is al een hele "following" ontstaan. Mensen die zelf ook interessant tweeten, ga ik zelf ook weer volgen.

Waarschijnlijk kunnen we IEX dan blijven gebruiken voor zinvolle discussies die meer tekst vereisen. Mits Henk het een beetje leefbaar wil houden.
[verwijderd]
5
De Pon deal is gemaakt door Fleetlogic. De Mijn Volkswagen app is uitgegeven door Inalise B.V. (sinds de overname van Fleetlogic eind 2014 is Inalise B.V. ook van TomTom Telematics). Het idee en uitvoering van de app en dus ook het ip zal dus waarschijnlijk bij TomTom liggen. ( fleetlogic.nl/nl/nieuws/overname-flee...

Vele partijen (verzekeringsmaatschappijen, leasemaatschappijen, ANWB etc) lopen al lange tijd met dergelijke ideeën te spelen en het is mooi om te zien dat VW nu de eerste is die het groots in de markt duurt te zetten.

Het werkt via een OBU (on board unit) die in de garage gemonteerd kan worden. (dus hoeft niet af fabriek). Er kunnen trouwens nog meer functies toegevoegd worden. Zo kan je op afstand de motor starten en blokkeren, ramen openen en sluiten etc. Maar ik verwacht dat dat voor de grote markt te ver gaat momenteel.

Het is wachten tot dit product ook als aftermarket product op de markt komt voor consumenten. De zakelijke markt kan dit al veel langer via bijvoorbeeld TomTom Telematics.

Uiteraard zou TomTom dit product ook zelf op de markt kunnen brengen als onderdeel van MyDrive. Lijkt me een slimme zet om dat te combineren met de nieuwe TomTom Go app.

Al met al een mooie stap voor TomTom in de juiste richting. Dat de koerst van TomTom niet reageert is juist mooi. Niet veel mensen zien de toekomst van connectiviteit. Zelfs grote beleggers zien dergelijke bewegingen pas als een dienst miljoenen gebruikers heeft. Mijn inziens gaat het wel goedkomen met TomTom.

[verwijderd]
2
Ik vind het grappig om te merken hoe de munt van het bericht van vanmorgen over die PON samenwerking bij mij pas langzaam is gevallen. De "Mijn Volkswagen" APP is dus een door PON en TTT geïnitieerde pilot, die dus kennelijk wel de Volkswagen goedkeuring heeft, want het wordt in de media gewoon breed neer gezet als de huidige kerncampagne van VW. Voor de APP wordt ongetwijfeld betaald en het is niet ondenkbaar dat de benodigde LINK-module op de OBD-poort door TTT wordt geleverd als component, zoals Bosch ook componenten mag leveren.

Een kind kan zien dat dit een doorslaggevend succes wordt waar de concurrenten groen en geel van jaloezie naar zullen kijken. Dus dat gaat echt geen jaar duren voordat Volkswagen dit wereldwijd gaat uitrollen. Stel dat ze TomTom 15 Euro per wagen aan de APP+dongel laten verdienen dan mag je dat dus vanaf ergens in 2016 gaan vermenigvuldigen met MILJOENEN wagens. Daarnaast komt er nog een "retrofit-optie" voor de modellen vanaf 2010, met een take rate van uiteindelijk 25%?

Dat wordt echt serious business! Zeker als TomTom dat dan nog eens non-exclusief zou leveren, zodat de andere merken volgen. Er zal niet snel een kwalitatief gelijkwaardig alternatief beschikbaar zijn. Als dat inderdaad zo zou lopen dan is het niet meer serious business, maar dan is het HUGE! Alleen deze APP + dongle. En dan hebben we het nog niet over het extensible eco-system wat wordt neergezet!

Laat het tot je doordringen wat je hier ziet! Daar is de Spark waarschijnlijk Small beer bij. En dat Small beer is waarschijnlijk al geen kattepis.
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 9 september 2015 13:57:

Ik vind het grappig om te merken hoe de munt van het bericht van vanmorgen over die PON samenwerking bij mij pas langzaam is gevallen. De "Mijn Volkswagen" APP is dus een door PON en TTT geïnitieerde pilot, die dus kennelijk wel de Volkswagen goedkeuring heeft, want het wordt in de media gewoon breed neer gezet als de huidige kerncampagne van VW. Voor de APP wordt ongetwijfeld betaald en het is niet ondenkbaar dat de benodigde LINK-module op de OBD-poort door TTT wordt geleverd als component, zoals Bosch ook componenten mag leveren.

Een kind kan zien dat dit een doorslaggevend succes wordt waar de concurrenten groen en geel van jaloezie naar zullen kijken. Dus dat gaat echt geen jaar duren voordat Volkswagen dit wereldwijd gaat uitrollen. Stel dat ze TomTom 15 Euro per wagen aan de APP+dongel laten verdienen dan mag je dat dus vanaf ergens in 2016 gaan vermenigvuldigen met MILJOENEN wagens. Daarnaast komt er nog een "retrofit-optie" voor de modellen vanaf 2010, met een take rate van uiteindelijk 25%?

Dat wordt echt serious business! Zeker als TomTom dat dan nog eens non-exclusief zou leveren, zodat de andere merken volgen. Er zal niet snel een kwalitatief gelijkwaardig alternatief beschikbaar zijn. Als dat inderdaad zo zou lopen dan is het niet meer serious business, maar dan is het HUGE! Alleen deze APP + dongle. En dan hebben we het nog niet over het extensible eco-system wat wordt neergezet!

Laat het tot je doordringen wat je hier ziet! Daar is de Spark waarschijnlijk Small beer bij. En dat Small beer is waarschijnlijk al geen kattepis.
Inderdaad een verhelderende toevoeging op het TomTom Persbericht inzake PON vanochtend.

Kan niet anders dan dat het storm gaat lopen bij TTT, andere premium auto's kunnen niet achterblijven...
mjmj
0
Xynix: hoe communiceert dat ODB apparaat en de sensoren die van alles en nog wat registreren met de smartphone?
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 9 september 2015 13:35:

[...]
Waarom niet MartinMartin? Is dat niet gewoon koudwatervrees? Had ik ook. Maar het is me echt 1000% (veel, he?!) meegevallen. Vici en Informer waren zo vasthoudend, en kwamen met zo'n interessant nieuws, dat ik het gewoon maar eens geprobeerd heb. Uiteraard wel met een nieuw "anoniem" account. Ik ben één dag actief met dat account en er is al een hele "following" ontstaan. Mensen die zelf ook interessant tweeten, ga ik zelf ook weer volgen.

Waarschijnlijk kunnen we IEX dan blijven gebruiken voor zinvolle discussies die meer tekst vereisen. Mits Henk het een beetje leefbaar wil houden.
Heb dat ook gedaan naast mijn gewone account. Helaas heb ik daar meer volgers maar daar tweet ik niet over beleggen ;-)
Je hoeft zelf nauwelijks te tweeten, maar je kunt interessante sites volgen via Twitter, kranten lezen etc.
Scheelt je uren dom tv kijken, hier je blijven ergeren en krantenabonnementen.
Je kijkt bv naar wie TT zelf allemaal volgt en veel kwartjes vallen.

@MOB2020 verhelderend en dikke AB!!

[verwijderd]
0
Ik krijg de indruk dat onze Twitter inspanningen vele malen effectiever zijn dan dat eeuwige geneuzel hier.

Sluiten van de geschreven call opties lijkt een goed besluit.
4.651 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 229 230 231 232 233 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront