Volkswagen « Terug naar discussie overzicht

Volkswagen

3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Timorp
0
Bijgekocht op 112 om mijn aankoop een beetje uit te middelen. Ik verwacht pas over 1-2 jaar weer quitte te draaien maargoed.
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 22 september 2015 12:56:

[...]

Het zou mij niets verbazen als jij dicht bij de waarheid zit met jouw inschatting.

Maar ook terecht ondanks dat men in de USa ook alles doet om hun auto's zuiniger en schoner te maken worden ze hier nog steeds weggezet als vieze benzine slurpende bakken.
Import word zo moeilijk mogelijk gemaakt met waanzineisen.
Zo weet ik nog rond 2000 ging Hessing Ford USA importeren, om aan onze eisen te voldoen moest men het voorspatbord 5mm naar buiten werken, als oplossing had men een hydraulische krik en drukte zodanig het spatbord 5 mm naar buiten, welk een schande bij een nieuwe auto.
Ook was het een kostbaar karwei om een trekgewicht op kenteken te krijgen, auto's hadden geen typegoedkeuring dus moesten stuk voor stuk aangeboden worden bij de RDW voor keuring en testen, vandaag de dag kost dit €500.
Ze slaan nu keihard terug.
leonardus65
0
Zou de bijtelling ook aangepast worden, dan zullen er ook veel annulaties zijn. Iemand die zijn contract verbreekt heeft het recht aan zijn kant. Dat zal dan misschien ook gelden voor Mercedes, Bmw, Volvo.... . Zou me verbazen dat VW hierin alleen staat .
[verwijderd]
0
quote:

Timorp schreef op 22 september 2015 12:56:

P/E van 5 op dit moment..
welke E?
[verwijderd]
0
quote:

BEN speculant schreef op 22 september 2015 13:20:

[...]

welke E?
Als er nog enige /E is, zal dit per ommegaande naar de USA overgemaakt moeten.
[verwijderd]
0
quote:

geniet de genieter schreef op 22 september 2015 12:25:

[...]

Bij RTL-Z weet men al te melden dat mogelijk ALLE Duitse automakers in de fout zijn gegaan, in iedergeval gaan die ook diepgaand onderzocht worden.
De koersdalingen spreken klare taal.
Fd ook: fd.nl/ondernemen/1119781/volkswagen-i...

ONDERNEMEN
'Volkswagen manipuleerde zeker niet als enige'

Jeroen Koot
Vandaag, 12:10
Update: vandaag, 13:27
Volkswagen heeft niet als enige gerommeld met schone diesels. Meer autofabrikanten maken zich schuldig aan manipulatie om auto's goed uit de milieutest te laten komen.

Dit zegt de Brusselse milieuorganisatie Transport&Environment, die zich baseert op eigen onderzoek. 'Wij hebben 23 nieuwe auto's getest en maar drie daarvan haalden de opgegeven emissies,' aldus directeur Jos Dings.

Volkswagen week het meeste af, zegt hij, maar ook andere merken gaven grote verschillen. 'De auto's die we hebben getest stootten gemiddeld zeven keer meer stikstofoxide uit dan opgegeven. Ik weet zeker dat er in Europa rond emissies wordt gemanipuleerd, en waarschijnlijk rond verbruik ook.'

Kieren afdichten

Dat auto's in de prakijk veel slechter scoren dan op papier is een bekend gegeven. Fabrikanten mogen zelf hun auto aanleveren bij testcentra en passen hun voertuigen op allerlei manieren aan. Zo worden de kieren dichtgekit, gaan er harde banden onder, verdwijnt de rechterspiegel en wordt de dynamo losgekoppeld.

Al deze aanpassingen zijn toegestaan volgens de Europese regels, en ze leiden er allemaal toe dat een auto tijdens een test lage emissies haalt. Een auto komt hierdoor veel schoner in de boeken dan een automobilist in de praktijk ooit zal halen.

Maar in Amerika ging Volkswagen verder door ook de software aan te passen. 'De software kan een test gewoon herkennen. Als een auto wordt getest dan draaien alleen de voorwielen, beweegt het stuur niet en aan het GPS systeem zie je dat de auto op dezelfde plek blijft,' aldus Dings. 'De software zet dan de auto op de schoonste modus, maar dat mag niet, een fabrikant mag de software niet op de test aanpassen.'

Nieuwe test

Nieuwe regels moeten een deel van de problemen oplossen. De Europese Unie voert vanaf 2017 een testmethode in, waarin autofabrikanten bijvoorbeeld niet meer de kieren mogen afdichten of spiegels kunnen verwijderen.

Ook wordt de nieuwe manier van testen realistischer. Zo moeten auto's sneller optrekken en harder remmen, net als in het gewoon stadsverkeer het geval is.

Maar het blijven grotendeels laboratoriumtesten, en volgens Dings blijft fraude daarmee nog mogelijk. 'We moeten naar testen op de weg, waarin je de uitstoot meet tijdens het rijden. En we moeten naar één Europese autoriteit, in plaats van dat elk lidstaat eigen testcentra mag hebben. Want nu kun je als fabrikant winkelen op zoek naar het gunstige teststation.'

Commissie

De Europese Commissie zegt de zaak rond Volkswagen 'zeer serieus' te nemen, maar wil nog niet vooruitlopen op wat er moet veranderen aan de tests in Europa.

'We moeten tot de bodem in deze zaak', zegt een woordvoerster. 'Dat is in het belang van de consument en van het milieu. We moeten zeker weten dat fabrikanten de milieunormen respecteren.'

De zegsvrouw geeft aan dat lidstaten de macht hebben om in te grijpen. EU-landen kunnen zelf een auto keuren en toelaten, maar ze kunnen ook voertuigen terugroepen, boetes uitdelen en zelfs een eerdere goedkeuring op een auto intrekken. 'Nationale autoriteiten moeten bijzonder waakzaam en streng hierin zijn. We plannen een bijeenkomst om deze kwestie in detail te bespreken.'
[verwijderd]
0
Ik wist dit allang wij hebben drie auto's 2 Amerikanen en een citroen bestel waar de jeugd meest mee rijdt, toen we de citroen kochten stond er aangegeven verbruik 1 op 16 in de praktijk zitten we altij op 1 op 12-13.
Op internet vind je lijsten van hoeveel autos áfwijken van hun opgave, oa Opel is ook schandalig in de praktijk wel tot 30%
Mijn Amerikanen met 1 gallon motor, opgave 1 op 8 doen ook waarlijk echt 1 op 8.
Dit is verbruikcijfers maar waar het nu omgaat is roetuitstoot en ontduiking milleu regels, goed doorgedacht misdadig.
[verwijderd]
0
quote:

geniet de genieter schreef op 22 september 2015 14:03:

Ik wist dit allang wij hebben drie auto's 2 Amerikanen en een citroen bestel waar de jeugd meest mee rijdt, toen we de citroen kochten stond er aangegeven verbruik 1 op 16 in de praktijk zitten we altij op 1 op 12-13.
Op internet vind je lijsten van hoeveel autos áfwijken van hun opgave, oa Opel is ook schandalig in de praktijk wel tot 30%
Mijn Amerikanen met 1 gallon motor, opgave 1 op 8 doen ook waarlijk echt 1 op 8.
Dit is verbruikcijfers maar waar het nu omgaat is roetuitstoot en ontduiking milleu regels, goed doorgedacht misdadig.
Die hele testen slaan ook nergens op. De verbruikstesten niet, maar kennelijk de roettesten ook niet. Ik weet ook niet anders dan dat de verbruiken grof afwijken. Mijn opel reed 1 op 15 met een opgave van 1 op 18 en de Fiat die ik nu heb rijd 1 op 18 in plaats van 1 op 24.
[verwijderd]
0
quote:

RW1984 schreef op 22 september 2015 14:09:

[...]
Die hele testen slaan ook nergens op. De verbruikstesten niet, maar kennelijk de roettesten ook niet. Ik weet ook niet anders dan dat de verbruiken grof afwijken. Mijn opel reed 1 op 15 met een opgave van 1 op 18 en de Fiat die ik nu heb rijd 1 op 18 in plaats van 1 op 24.
Ik zie dat al jaren aan hoe overheden hier gewoon in mee gaan, zelfs belastig heffen op deze cijfers, kentekenregister staat nu bijna volledig vol met c0 uitstootgegevens, om hier in de toekomst auto's mee te gaan belasten en toegang tot milleuzones te geven.
Dit alles is sinds afgelopen weekend een lachertje geworden.

Ook kun je nu constateren dat er maar 1 goede manier is het milleu te dienen en brandstofverbruik te remmen, dat is op Europees niveau naar een maximaal haalbare accijns op brandstoffen te gaan, pas dan gaat de consument zorgen dat men zo zuinig en weinig mogelijk uitstoot en verbruikt.
[verwijderd]
0
leonardus65
0
De verbruikstesten en roettesten slaan inderdaad nergens op. Heb nu een oude Volvo, het nieuwe model verbruikt 1 liter meer maar heeft minder roetuitstoot(lees kleinere roetdeeltje die gevaarlijker zijn). Het is gewoon wachten op meer wagens op electriciteit, tussentijd meer motors op cng zou de beste(schoonste) oplossing zijn.
[verwijderd]
0
quote:

bask.2 schreef op 22 september 2015 14:31:

Er zijn nog grapjassen, die ervan uitgaan dat VW winsten gaat maken..

Dat zal lastig worden, al gaat het in dit stadium vooral om reserveringen. Porsche kan natuurlijk nog wel gewoon operationele winst maken. Dat aandeel wordt vooral afgerekend op de waardedaling van zijn belang in Volkswagen. Wel zal de winst bij Porsche ook lager zijn vanwege de dalende dividendinkomsten uit het VW belang. Als ze geen dividend krijgen zal dat toch iets van 800 miljoen schelen.
[verwijderd]
0
Porsche ga ik vanuit dat dividend (voorlopig) niet in gevaar is, voor VW is dit een ander verhaal.
[verwijderd]
0
quote:

bask.2 schreef op 22 september 2015 14:53:

Porsche ga ik vanuit dat dividend (voorlopig) niet in gevaar is, voor VW is dit een ander verhaal.
Ik bedoel dat Porsche minder winst zal maken doordat ze geen winstuitkering van Volkswagen zullen ontvangen.
ressiva_
0
Veel mensen uit het economische hart Beieren hebben door het schandaal enorm veel geld verloren de laatste dagen en dit zal dan ook een enorme omslag geven in Duitsland en vooral in deze deelstaat in de bereidheid om zoveel asielzoekers op te nemen!
Timorp
0
quote:

bask.2 schreef op 22 september 2015 14:31:

Er zijn nog grapjassen, die ervan uitgaan dat VW winsten gaat maken..
Lijkt me voor de hand liggen dat dit over 5-10 jaar een non-issue is en de winstgevendheid tegen die tijd op een vergelijkbaar of hoger niveau ligt. Ik heb het niet over de nietbestaande winst van dit jaar. Die vogel is gevlogen.
haas
1
quote:

ressiva_ schreef op 22 september 2015 15:05:

Veel mensen uit het economische hart Beieren hebben door het schandaal enorm veel geld verloren de laatste dagen en dit zal dan ook een enorme omslag geven in Duitsland en vooral in deze deelstaat in de bereidheid om zoveel asielzoekers op te nemen!
oktoberfesten gaan gewoon door?:)
voda
0
Volkswagen-schandaal treft 11 miljoen auto's

LONDEN (WSJ)--Het schandaal rond uitlaatgassen bij Volkswagen AG heeft zich dinsdag verhevigd, nadat het bedrijf aangaf dat 11 miljoen van zijn auto's wereldwijd mogelijk software bevatten die te lage waarden afgeeft voor de uitstoot van uitlaatgassen.

De autofabrikant neemt een voorziening van EUR6,5 miljard in het derde kwartaal en gaf daarom een winstwaarschuwing af.

Uit intern onderzoek blijkt dat dezelfde software die de motor regelt ook in andere auto's zit met dieselmotoren van de Volkswagen-groep, maar bij de andere merken mogelijk niet hetzelfde effect heeft, meldde het bedrijf. Volkswagen bezit behalve het gelijknamige automerk ook de automerken Porsche, Audi en Skoda.

Het aandeel Volkswagen, een van de grootste beursgenoteerde bedrijven van Europa, tuimelde dinsdag met 23% omlaag na de winstwaarschuwing, nadat het aandeel maandag ook al 19% lager sloot.

De onregelmatigheden betreffen automotoren van het EA 189-type, zei het autoconcern, benadrukkend dat "uitsluitend voor dat motortype een merkbare afwijking tussen testresultaten en feitelijk weggebruik is vastgesteld."

"Volkswagen werkt intensief aan eliminatie van deze afwijkingen door technische ingrepen", voegde het concern eraan toe.

Amerikaanse milieu-instanties beschuldigden vorige week vrijdag het autoconcern ervan software te hebben geinstalleerd in een half miljoen auto's, die daardoor in een testomgeving minder uitlaatgassen lijken uit te stoten dan op de weg. Het bedrijf ontkent niet en chief executive Martin Winterkorn heeft al zijn persoonlijke excuses aangeboden.

Inmiddels loopt er een strafrechtelijk onderzoek in de Verenigde Staten dat een boete van maar liefst $18 miljard kan opleveren.

De afdeling milieu en grondstoffen van het Amerikaanse ministerie van justitie onderzoekt de fraude, zeggen personen die bekend zijn met de situatie. Ook zal een commissie van het Huis van Afgevaardigden in de komende weken betrokkenen horen.

Het schandaal heeft Duitsland geschokt. Een op de zeven banen bij de oosterburen is gerelateerd aan de auto-industrie. De kwestie sleurt concurrerende autofabrikanten in zijn kielzog mee.

De Duitse deelstaat Nedersaksen - die 20% van de Volkswagen-aandelen bezit - de Franse minister van Financien Michel Sapin willen dat het onderzoek zich uitbreidt naar de hele auto-industrie, omdat het bedrog wijder verbreid zou kunnen zijn.

Een EU-woordvoerster zei dat Europese toezichthouders "zeer binnenkort" met nationale toezichthouders zullen vergaderen over de aanpak. Uitstootlimieten worden op nationaal niveau gehandhaafd en getest, zei ze.

Italie heeft al een onderzoek geopend naar de uitstoot van Volkswagen-auto's, meldde de Italiaanse minister van transport dinsdag.

Zorgen dat het schandaal de industrie in brede zin kan schaden raakten dinsdag de aandelen van autofabrikanten in heel Europa. Aandelen van Daimler AG, BMW AG en de Franse autofabrikant Renault SA en PSA Peugeot Citroen daalden fors.


Door William Boston en Sarah Sloat; Dow Jones Nieuwsdienst, +31-20-5715200 ; archie.vanriemsdijk@wsj.com

voda
0
Volkswagen komt met winstwaarschuwing

AMSTERDAM (Dow Jones)--Volkswagen ag (VOW.XE) heeft zijn winstverwachtingen voor het lopende jaar verlaagd, volgend op beschuldigingen dat de Duitse autofabrikant gesjoemeld heeft met uitstootgegevens van dieselmodellen om zo millieuregels te omzeilen.

Omstreeks 12.35 uur noteert het aandeel 21,8% lager.

Volkswagen zet EUR6,5 miljard aan voorzieningen opzij in het derde kwartaal voor eventuele boetes. Vrijdag beschuldigde Amerikaanse millieu-instantie het concern ervan software geinstalleerd te hebben in bijna 500.000 auto's die de uitstootgegevens van schadelijke stoffen manipuleerde wanneer de auto's gecontroleerd werden.

Volkswagen hangt mogelijk een miljardenboete boven het hoofd.


Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; levien.defeijter@wsj.com

voda
0
'Schandaal kost topman Volkswagen de kop'

Gepubliceerd op 22 sep 2015 om 14:25 | Views: 3.822

WOLFSBURG (AFN) - Bestuursvoorzitter Martin Winterkorn van Volkswagen moet opstappen vanwege het milieuschandaal waarin het Duitse autoconcern verwikkeld is geraakt. Dat meldden ingewijden rond de raad van commissarissen van Volkswagen aan de krant Tagesspiegel. Volkswagen liet weten dat berichten over dat Winterkorn door Müller vervangen wordt ,,belachelijk'' zijn.

Het vertrek van Winterkorn moet vrijdag bij een bijeenkomst van de raad van toezicht bevestigd worden, aldus de bronnen. Eerder was het juist de bedoeling dat het contract van de 68-jarige topman die dag verlengd zou worden tot eind 2018, maar wegens het gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's zou dat dus niet meer door gaan. Zijn huidige termijn loopt eind volgend jaar af. Winterkorn trad begin 2007 aan als topman van het grootste autoconcern van Europa.

Het vertrouwen in Winterkorn bij de raad van toezicht zou verdwenen zijn als gevolg van het schandaal. Zijn functie wordt volgens de bronnen overgenomen door Porsche-topman Matthias Müller.

De Duitse beleggersvereniging DSW zei dat Winterkorn niet onmiddellijk op straat gezet moet worden. Volgens de organisatie moet Volkswagen de tijd krijgen om de zaak te verklaren en te zeggen wie van het schandaal op de hoogte was. Door het schandaal is circa 27 miljard euro aan beurswaarde van Volkswagen in rook opgegaan.
3.074 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 150 151 152 153 154 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 20:18
Koers 121,950
Verschil +1,500 (+1,25%)
Hoog 122,800
Laag 120,850
Volume 1.040
Volume gemiddeld 3.378
Volume gisteren 1.029

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront