Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Geen bewijs breed gesjoemel emissietesten'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 september 2015 12:41
    "In de Verenigde Staten bleek dat dieselauto's van Volkswagen bij laboratoriumtesten schoner leken dan ze daadwerkelijk zijn"

    Ik dacht dat alle fabrikanten dit deden door o.a. de spiegels, wielen, etc. te verwijderen en dan de meeting te doen om gewicht te besparen en een beter windflow te verkrijgen?
  2. taurus86 23 september 2015 13:23
    Wie heeft er weleens op een rollenbank gereden. Dat is toch geen praktijk. En bij de rollenbank staan geen eindeloze hoeveelheid stoplichten en kilometerslange files.
    En welke brandstof gebruiken ze. De super diesel of de oude junk uit de Navo voorraden die regelmatig ververst moeten worden.
    Ik ben bang dat hier de Amerikaanse lobby heeft ingegrepen, omdat de Volkswagen fabrieken in China mogelijk op de Amerikaanse Westkust wilden gaan stunten met hun huidige overschot.
    Bovendien geeft Volkswagen op deze wijze de perfecte uitslag haalbaar. Ook een goed meetpunt.
    Mijn auto (Ford) blijft ook ver van het gemeten verbruik. ´t Is uw rijstijl´: zegt men dan. t Zal wel.
  3. [verwijderd] 23 september 2015 13:48
    quote:

    taurus86 schreef op 23 september 2015 13:23:

    Wie heeft er weleens op een rollenbank gereden. Dat is toch geen praktijk. En bij de rollenbank staan geen eindeloze hoeveelheid stoplichten en kilometerslange files.
    En welke brandstof gebruiken ze. De super diesel of de oude junk uit de Navo voorraden die regelmatig ververst moeten worden.
    Ik ben bang dat hier de Amerikaanse lobby heeft ingegrepen, omdat de Volkswagen fabrieken in China mogelijk op de Amerikaanse Westkust wilden gaan stunten met hun huidige overschot.
    Bovendien geeft Volkswagen op deze wijze de perfecte uitslag haalbaar. Ook een goed meetpunt.
    Mijn auto (Ford) blijft ook ver van het gemeten verbruik. ´t Is uw rijstijl´: zegt men dan. t Zal wel.
    Gelijk hebben ze hoor.
    Als je achter een vrachtwagen aanrijdt, in zijn 80 op de cruise control, dan haal je die waarden makkelijk.
  4. [verwijderd] 23 september 2015 15:43
    ACEA is gestart met een campagne om te redden wat er te redden valt.

    Het is volstrekt onlogisch dat alleen VW zich schuldig maakt aan deze fraude. VW heeft net zulke goede motoren als andere merken, het ontloopt elkaar nauwelijks. De technische verschillen zijn echt miniem. In reclamecampagnes wordt hieromtrent door de fabrikanten ook niet meer gewedijverd. Het gaat tegenwoordig voornamelijk over uitstraling, snufjes, design, luxe etc. De prestaties van de motor vind je alleen nog droogjes opgesomd in het overzichtje met technische specificaties.

    En nu zou alleen VW frauderen t.a.v. de NOx uitstoot en nog wel met duizenden van procenten?
    Waarom zou VW dat doen? Ze hebben er geen verkoopargumenten bij en hun motoren presteren op dit vlak ook echt niet slechter dan andere merken, zoals eerder opgemerkt.

    Kortom er is een andere reden voor VW om te frauderen. En deze reden hebben andere fabrikanten net zo goed. Technisch/natuurkundig is bekend dat motoren een hogere NOx uitstoot hebben als ze een betere verbranding hebben hetgeen een lagere CO2 uitstoot oplevert. En dit laatste is het criterium waarover iedereen rept.

    Vermoedelijk is de reden van frauderen erin gelegen dat er ten aanzien van NOx uitstoot gefraudeerd moet worden om gunstige CO2 cijfers te halen.
    De CO2 cijfers van VW producten zijn vergelijkbaar met andere merken.

    Conclusie: er wordt op brede schaal gesjoemeld.

  5. MoreMoney 23 september 2015 16:12
    Er is ook geen bewijs dat het niet zo zou zijn. Er zijn wel genoeg feiten die het aannemelijk maken dat anderen ook slimmigheidjes bedacht hebben.

    Doordat overheden steeds strengere regels stelt en daarnaast flink meebeteelt aan schonere auto's loont het de moeite om te sjoemelen. De overheid vraagt er met hun regelzuct om om belazerd te worden.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links