Eva1960 schreef op 20 oktober 2015 21:45:
Hi Justin (en Xynix, Groeibriljant, BDB, Hik, R8GT, Jank1 etc.)
Wat is nu jullie totale indruk van de toelichting van HG/TT, nu een half dagje later?
Ik ben teleurgesteld dat er:
1. Geen hoger bedrag van het automotive orderboek (250 mln per 30/9 is IAA uitspraak) en er ook - itt HG's q2 cijfer belofte geen echte toelichting is geweest m.b.t. orderboek i.r.t. Nokia Here verkoop effect een Germantrio.
2. Geen nieuwe kaartendeals (namen) bekend zijn gemaakt, dus blijkbaar ook geen kaartendeal met VW Europa. VW USA is marginaal (kortom maakt ook niet uit als daar de verkoop daalt door dieselschandaal :).
3. Helemaal niets wordt gezegd over strategie/strategische opties. Past wel bij positionering onafhankelijke aanbieder dat nodig is om deals binnen te halen. Ik blijf hopen op een Bosch of zo die de keten verlengd.
4. HAD/ADAS pas in 2019 voor het eerst van start start (beperkt).
Wat me triggert is:
De opmerking over noodzakelijke investeringen inzake implementatie orderboek 2015 in eerste helft 2016. Is dat nodig omdat autofabrikanten nu online kaarten willen die automatisch en blijvend geupdated worden? Dat zou een prachtige stap vooruit zijn! Weet iemand of dat zo is?
En nu maar hopen dat koersdoelen bevestigd worden de komende dagen of verhoogd. Maar waarom weet ik eigenlijk niet, er is weinig tot niets bekend geworden.
[...]