TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM NOVEMBER 2015

3.046 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Leeuw 007 schreef op 30 november 2015 16:04:

Sorry 11,82
Het begin van mijn 4e verkoopstaffeltje van vandaag. Morgen moet ik wel actiever zijn bij de ochtenddump ;-)!!
Eurio1
0
Fart camera? Dat zullen fijne filmpje worden.
quote:

recital schreef op 30 november 2015 15:08:

TomTom fartkamera- app nu tillgänglig via Google Play.

www.mynewsdesk.com/se/tomtom/pressrel...
Juun
0
Met een goede recensie voor de TT:
www.autovandaag.nl/autotest/12221/nie...
De herkenning van de snelheidsborden is niet van TT, maar ik kan me zo voorstellen dat het in de toekomst wel eens zo kan zijn dat TT dat ook gewoon kan.
Ronster
1
quote:

Jay schreef op 30 november 2015 15:40:

[...]

Bedankt !!

welke advies zou u mij geven...

Heb 60 contracten maart 2016 met een premie van 1.20
Uitoefen prijs € 9.50
Ik weet totaal niks van jou financiële situatie af en dit moet je dan ook niet lezen als advies. In mijn ogen zijn er 3 scenario's/dingen die je kan doen.

Premie 1,20, huidige waarde +/- (bied 2,45 laat 2,55) dus ga uit van 2,50.
60 * 120 = 7200 investering. Waarde nu 60*250= 15k.

1. Alles verkopen en winst van bijna 8k binnenhalen
2. De helft verkopen, inleg terug en de rest is winst
3. Lekker laten doorlopen tot na de cijfers en weet ik het wat voor nieuws. Kan ervoor zorgen dat een groot deel / alles kwijt is aan het einde of dat er een stuk meer van gemaakt is.

Deze opties hebben natuurlijk wel een mooie hefboom gezien je zo voor niet veel gekocht hebt. Elke 1,20 stijging (10% op het aandeel) ten opzichte van nu is 100% rendement erbij op het einde van de rit. Andere kant op gaat het ook hard.

Tot zo ver mijn (vrij logische) uitleg en beredenering.

Ik heb zelf aandelen en een aantal lange calls (juni 2017) waar ik voorlopig nog niet naar ga kijken, tenzij......
[verwijderd]
1
Later deze week komt de ECB met extra steunmaatregelen. Het is aannemelijk dat Tomtom deze week nog de 12 EUR gaat tippen door het algemeensetiment.
[verwijderd]
0
quote:

Ronster schreef op 30 november 2015 16:43:

[...]

Ik weet totaal niks van jou financiële situatie af en dit moet je dan ook niet lezen als advies. In mijn ogen zijn er 3 scenario's/dingen die je kan doen.

Premie 1,20, huidige waarde +/- (bied 2,45 laat 2,55) dus ga uit van 2,50.
60 * 120 = 7200 investering. Waarde nu 60*250= 15k.

1. Alles verkopen en winst van bijna 8k binnenhalen
2. De helft verkopen, inleg terug en de rest is winst
3. Lekker laten doorlopen tot na de cijfers en weet ik het wat voor nieuws. Kan ervoor zorgen dat een groot deel / alles kwijt is aan het einde of dat er een stuk meer van gemaakt is.

Deze opties hebben natuurlijk wel een mooie hefboom gezien je zo voor niet veel gekocht hebt. Elke 1,20 stijging (10% op het aandeel) ten opzichte van nu is 100% rendement erbij op het einde van de rit. Andere kant op gaat het ook hard.

Tot zo ver mijn (vrij logische) uitleg en beredenering.

Ik heb zelf aandelen en een aantal lange calls (juni 2017) waar ik voorlopig nog niet naar ga kijken, tenzij......
+

Ik kijk ook naar de mogelijkheid om de aandelen te kopen in maart ( exp. datum )
Ik ga er dan vanuit dat de koers redelijk stabiel blijft ( of stijgt )
Is dit ook een optie ? Wat is hier een grote voordeel ?

Bedankt voor je heldere uitleg
bert190
1
Trouwens, dat AND doet het ook goed. Dikke 100% koerswinst in een paar maanden bij een omzet van een paar miljoen. Soms begrijp je het niet....
Juun
0
quote:

bert190 schreef op 30 november 2015 17:06:

Trouwens, dat AND doet het ook goed. Dikke 100% koerswinst in een paar maanden bij een omzet van een paar miljoen. Soms begrijp je het niet....
AND lijkt op ASML:
omzet: 5 miljoen/miljard
winst: 1 miljoen/miljard
[verwijderd]
0
Elke dag een nieuw 6-years high, wat een feest en wat een toekomstplannen. Verkoopdruk nihil, ik zie geen enkele beer op de weg.
Ronster
1
quote:

Jay schreef op 30 november 2015 17:00:

[...]+

Ik kijk ook naar de mogelijkheid om de aandelen te kopen in maart ( exp. datum )
Ik ga er dan vanuit dat de koers redelijk stabiel blijft ( of stijgt )
Is dit ook een optie ? Wat is hier een grote voordeel ?

Bedankt voor je heldere uitleg

Indien je de opties laat 'uitvoeren' kan je dus 60 contracten maal 100 aandelen kopen voor die 9,50 per stuk (of een gedeelte van de 60 contracten uiteraard).

Voordeel is dat je aandelen TomTom hebt (!!) en je ze voor 9,50+1,20 premie= 10,70 (excl transactiekosten) in bezit hebt gekregen in plaats van de dan geldende koers. Ik weet niet precies hoe het zit met transactiekosten indien de opties uitgevoerd worden, maar lijkt me goedkoper dan eerst de opties verkopen en dan de aandelen te gaan kopen.

Nadeel van de aandelen kopen is uiteraard dat de investering een stuk groter wordt ten opzichte van opties kopen, maar bij die laatste is de kans uiteraard aanwezig dat je volledige investering verloren gaat.

Succes met het vinden van de voor jou juiste strategie. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd (zo niet; graag verbeteren !).

Disclaimer: Dit alles is uitgelegd door een (net) afgestudeerde bedrijfseconoom van 22 met nog maar enkele jaren beleggingservaring.
[verwijderd]
0
Off topic : VW doet het laatste weken ook erg goed. Laatste maanden is het voor de fun naar werk gaan
lapins
0
Ben je schizofreen of zo om steeds een andere alias te nemen .?( of reageer niemand meer op je bij die andere namen )?
[verwijderd]
0
quote:

Rabo' schreef op 30 november 2015 18:33:

Off topic : VW doet het laatste weken ook erg goed. Laatste maanden is het voor de fun naar werk gaan
Goh die andere Rabo had geen werk die moets leven van de aandelen handel..
Maar ja dat valt niet mee als je ze hebt voor 53 euro gemiddeld en 5 jaar op je handen blijft zitten..
lapins
0
quote:

TKR schreef op 30 november 2015 19:01:

[...]
Goh die andere Rabo had geen werk die moets leven van de aandelen handel..
Maar ja dat valt niet mee als je ze hebt voor 53 euro gemiddeld en 5 jaar op je handen blijft zitten..
53 euro zeg je , ik hoop toch dat hij over een poosje ( lees zo snel mogelijk ) winst gaat maken :-)
recital
1

Nieuwe Hyundai Tucson daagt Europeanen uit
Tucson is back. We gaan op stap met de Hollandse versie.

In het interieur gaat de lofzang voor design en verfijning voor een deel verder. De stoelen zijn wat stevig maar bieden goede steun. Een blik op het dashboard leert dat Hyundai met duidelijke knoppen en clustering van de klimaatregeling heel verzorgd overzicht weet te scheppen. Het supersnel werkende navigatiesysteem met touchscreen en TomTom Live services is eveneens snel onder de knie. Instappen en direct je weg vinden, dat is ook een vorm van luxe. Dan is de uitgebreide boordcomputer met weergave naar keuze (verbruik, navigatiepijlen, snelheid en dergelijk) het kersje op de taart.
www.autovandaag.nl/autotest/12221/nie...
de koe
1
@patrickstal: Wow! @TomTom is de grootste stijger in de lijst van meest inspirerende merken in NL! Super trots! #deinspirerende40 zo op @FDBNR_Newsroom
Beperktedijkbewaking
0
quote:

xynix schreef op 29 november 2015 09:37:

Als je je concreet probeert voor te stellen hoe deze techniek werkt dan wordt het duidelijk dat daar geen specifieke rol voor TomTom is weggelegd. Je maakt eerst een -patiënt-specifieke!- scan waarmee de weefselsoorten in 3D "in kaart" worden gebracht (xyz-coördinaten van de weefselsoorten). Vervolgens wordt via meerpunts-hoekmetingen in de OK gezorgd dat de punt van het snijgereedschap exact op de juiste plaats in dat 3D-beeld kan worden gevisualiseerd.

Een technisch punt daarbij lijkt mij nog of de "3D-weefselkaart" al dynamisch is. Ik vermoed dat het op dit moment nog niet mogelijk is om gedurende de operatie het 3D-beeld direct, via voortdurende scans, bij te werken. Een alternatief daarvoor zou kunnen zijn dat er "markers" kunnen worden gevolgd waarmee de vervorming van het 3D-model tijdens de bewegingen gedurende de operatie kan worden berekend.

Hoe ver daar de stand van de techniek is gevorderd weet ik niet. Het is wel duidelijk dat dit model echt heel ver af staat van de verkeersmodellen van TomTom die in essentie ook nog eens 2D-zijn en met kaarten die in principe "statisch" zijn met wijzigingen met relatief grote tijdsintervallen.

Het enige wat ik mij wel kan voorstellen is dat mathematici van TomTom meedenken bij de modelvorming. Maar dan gaat het om "denkkracht" bij het ontwikkelen van de benodigde algoritmen (en de efficiency daarvan) en niet om specifieke kaart-/navigatiekennis, zoals RoadDNA.
...

Ben enige dagen met andere dingen bezig geweest, heb gisteren bijgelezen, nu een late reactie. (Ook voor Tini en haar man nog een sterktewens van mijn kant, je houdt je kranig!).

In grote lijnen met het bovenstaande eens. Ik sluit idd niet uit dat TT-mensen op wiskundig/algoritmevlak meegedacht hebben (laten we het hopen), maar directe business op medisch gebied zie ik niet. Mogelijk in de toekomst?

Wel een kleine kanttekening bij dat '2D-zijn'. Het maken en gebruiken van Road-DNA vereist 3D (geometrische) beeldmanipulatie-algoritmen. En niet semi-statisch maar in realtime.
Daarmee wil ik overigens niets beweren of suggereren op medisch vlak. Ik heb er te weinig verstand van om iets toe te voegen aan alles wat hier vanuit diverse hoeken al over gepost is.

3.046 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 147 148 149 150 151 152 153 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront