AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - Januari 2016

199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
viper one
1
vandaag de tweede poging na de valse start van gisteren die hoofdzakelijk werd veroorzaakt door de Chinezen. Vandaag is de Chinese index 8.5 punten lager gesloten of 0.26%. Het had veel slechter gekund, maar dat verlies is nog steeds ten opzichte van de val van 7% de dag voordien, waarna de handel werd opgeschort. Wat heeft dit nu met AMG te maken? NIETS want het heeft geen enkel effect op hoe ze presteren. Jammer genoeg is de beurs een heel emotioneel gebeuren geworden met als duidelijkste voorbeeld Arcelor Mittal. Ze hebben misschien niet hun beste jaar ooit, maar eens je in de hoek zit waar de klappen vallen is het niet vanzelfsprekend om daar snel terug uit te geraken... Nu wordt het weer een rondje naar mekaar kijken met als eerste referentie de reactie van de Europese beurzen op de Chinezen en dan weer de dow jones en de Nasdaq. Als het zo gemakkellijk was als de meesten denken waren we allemaal miljonair, maar de beurs zal altijd een spel van winnaars en verliezers zijn want dat is nu eenmaal de grondslag van het kapitalisme en de economie... Succes iedereen
[verwijderd]
0
Moves zoals gisteren naar de 8 en weer terug naar de 9 zijn eigenlijk niet zo goed voor het technisch plaatje van AMG. Lager kopen leek lang bijna niet mogelijk en nu lijken daar wel weer mogelijkheden toe. Belangrijk is nu dat het aandeel een duidelijke hogere bodem gaat vormen. Liefst een neurotische waar alles opgekocht wordt, die we ook in het verleden vaak gezien hebben. Vooralsnog lijkt het er echter niet op. Dat zou kunnen betekenen dat partijen die een belang hebben opgebouwd op dit moment klaar zijn.
gerrit 69
3
quote:

Tipperster schreef op 5 januari 2016 11:26:

Gerrit, waar ligt de steun?
Ik wil niet flauw doen, maar ik meen mij te herinneren dat je ons beloofd had, dat als AMG boven de € 8,00 zou stijgen, je niet meer op het forum van AMG zou verschijnen.
Daarom vraag ik mij nu af of we je vraag nu wel serieus kunnen nemen.?
viper one
0
quote:

gerrit 69 schreef op 5 januari 2016 14:34:

[...]
Ik wil niet flauw doen, maar ik meen mij te herinneren dat je ons beloofd had, dat als AMG boven de € 8,00 zou stijgen, je niet meer op het forum van AMG zou verschijnen.
Daarom vraag ik mij nu af of we je vraag nu wel serieus kunnen nemen.?
Dat meen ik me ook te herinneren Gerrit, ik dacht dat tippie onderhand wel een expert zou geworden zijn in Arcelor....
nieuw begin
2
quote:

Tipperster schreef op 5 januari 2016 11:26:

Gerrit, waar ligt de steun?
Steun bij AM op 3,01
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 5 januari 2016 14:34:

[...]
Ik wil niet flauw doen, maar ik meen mij te herinneren dat je ons beloofd had, dat als AMG boven de € 8,00 zou stijgen, je niet meer op het forum van AMG zou verschijnen.
Daarom vraag ik mij nu af of we je vraag nu wel serieus kunnen nemen.?
Sorry, dacht dat ik wel terug mocht komen nu de weg naar beneden (en dus onder de €8,00) weer is ingeslagen. Ik wacht nog wel even. Tot volgende week ;-).
gerrit 69
0
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24950...

di 05 jan 2016, 15:58
Chinees alarm duwt metaalprijzen omhoog
door onze DFT-redactie
Grondstoffen waren in 2015 de slechtst presterende aandelen, maar dinsdag koersten metalen opvallend hoger op een vermeend grote ingreep door de Chinese overheid.

Terwijl beurzen wereldwijd achteruit gingen, stegen zowel goud (+0,5%), zilver (0,8%), nikkel (+1,3%), koper (+1,5%), platinum (+1,6%).
Zelfs de voortdurend op de beurs verkochte metalenreus Glencore, die vorig jaar 72% verloor, herstelde met 5% winst in Londen.
Onderuit
De vraag naar metalen is nog altijd gering vanwege de matige groei in met name Azië. China gaf dinsdag aan zijn aandelenmarkten kunstmatig te willen ondersteunen, nadat de beurzen maandagochtend en ook dinsdag onderuit waren gegaan.
De 'koersblokkers' die per 1 januari actief zijn geworden, en bij een daling of stijging van de beurskoersen met 7% of meer intreden, werden in stelling gebracht.
China heeft volgens Bloomberg een pakket aan maatregelen ter waarde van $250 miljard klaar staan.
Herstel
De hulp vanuit Peking werd dinsdag al ingebracht door staatsgesteunde fondsen en banken die aandelen opkochten. Het herstel staat overigens nog in geen verhouding tot de omvang van de verliezen die metalen maandag opliepen, de sterkste daling in bijna zes jaar.
Op maandag kondigde een aantal mijnbouwbedrijven en metaalproducten vrij eensgezind aan hun productie te beperken.
Talk
1
Beste forumleden,

Allereerst de beste wensen aan iedereen.

Er wordt hier op het forum geroepen dat AMG makkelijk zou stijgen naar + € 15,-. Luister eens naar de webcast over de 3e kwartaal cijfers. Daar haalt het management aan dat AMG, doordat men vaste contracten heeft afgesloten met haar afnemers, minder last heeft van dalende grondstofprijzen. Ze vertellen dat zie aan die contracten veel tijd besteed hebben om risico's in te dekken.

Mijn mening: zo'n contract geeft uiteraard als voordeel dat, als de grondstoffen zich begeven in de onderste trend in de cyclus, het bedrijf niet alle klappen krijgt. Het nadeel is dat als grondstoffen hard stijgen jij niet het volle pond voor de grondstof krijgt. Mijn punt is dus dat de kans niet groot is dat door een kortstondige stijging van de grondstofprijzen het resultaat exponentieel/florissant zal gaan stijgen (en het aandeel dus makkelijk naar € 15,-). Natuurlijk, het resultaat zal verder verbeteren. En natuurlijk, de koers van het aandeel gaat stijgen.

Enfin, ik ben aandeelhouder van AMG en ik ben zeer content met het bedrijf! Al vind ik dat die redenatie € 15,- per aandeel op dit moment uit de lucht komt vallen ;)

Weten jullie wie de (beursgenoteerde) concurrenten van AMG zijn? Met de wetenschap van die desbetreffende concurrenten van AMG hebben we een benchmark.

GLTA,

Talk
gerrit 69
0
AMG maakt pas op 11 maart 2016 haar jaarresultaat over 2015 bekend.
Het is net wat Talk beschrijft, dat een koersdoel dit jaar naar € 15,00 op fantasie berust.
Conservatief zou ik al heel tevreden zijn als de koers boven de € 10,00 zal stijgen dit jaar.
Alles wat meer word is dan lekker mee genomen in dit twijfelachtige beursklimaat.
Financieel staat AMG er net als Aalberts ijzersterk voor en dat is wel eens anders geweest.!
gerrit 69
0
Het huidige beurssentiment maakt beleggers ziek-zwak-misselijk en onzeker.
Voor AMG ligt er steun op € 8,30 en voorlopig weerstand op € 9,00
Het is niet te hopen dat we onder de steun zakken anders zien we Tipperster weer terug.
[verwijderd]
0
quote:

gerrit 69 schreef op 6 januari 2016 12:29:

Het huidige beurssentiment maakt beleggers ziek-zwak-misselijk en onzeker.
Voor AMG ligt er steun op € 8,30 en voorlopig weerstand op € 9,00
Het is niet te hopen dat we onder de steun zakken anders zien we Tipperster weer terug.
Haha Gerrit, kun je rekenen ?
viper one
0
quote:

Tipperster schreef op 6 januari 2016 12:53:

[...]

Haha Gerrit, kun je rekenen ?
zo sterk zakken als AM zal AMG vandaag niet lukken tippie, hoeveel is het nu? 6 % 6,5%??? Het verschil is dat AM al zeer laag staat...
[verwijderd]
1
Lekker slot met volume. Hopelijk nu wat afgekoeld en kunnen we de weg richting 9.50 vervolgen.
viper one
0
goede morgen iedereen,
het ziet er naar uit dat we weer in de brokken gaan delen, want voor de tweede keer deze week is de Shanghai index gecrashed en is de handel opgeschort. Ditmaal is er 7,32% af. Wordt het weer een bloedrode dag op de beurs en in hoeverre gaat AMG het slachtoffer worden van al de dumpers.... Gisteren was er een opmerkelijk herstel in de laatste uren wat van veel andere aandelen niet gezegd kon worden.(arcelor Mittal nog maar eens -6.69%) Deze week loopt heel anders dan ik persoonlijk had verwacht, maar het doet niets af aan het vertrouwen dat ik in AMG heb. Zoals in het verleden meermaals is gebeurd, is AMG gewoon net als zovele anderen het slachtoffer van omstandigheden waar ze geen invloed op hebben. De spanningen tussen Iran en Saoedi Arabië, De Noord Koreanen die nog maar eens de ganse wereld uitdagen... De algemene groeivertraging... Wanneer kunnen we eens een paar rustige weken tegemoet zien, want als het zo blijft, gaat niemand meer op middellange of lange termijn beleggen en dan is het hek echt wel van de dam...
viper one
0
General Motors gaat de strijd aan met Tesla
GENERAL MOTORS JUST BEAT Tesla Motors in the race to produce a truly affordable electric vehicle with triple-digit range.
Moments ago, GM CEO Mary Barra unveiled the all-electric Chevrolet Bolt at CES, providing the first look at what may be the most significant vehicle the automaker has built in decades. The little EV may look like just another five-door compact, but two figures make it an engineering masterstroke: 200 and 30,000.
That first number is its range: 200 miles on a fully charged battery. That’s a number exceeded only by Tesla, whose cheapest model starts north of $70,000. And that brings us to the second number. Chevy promises the Bolt will cost less than $30,000 after the $7,500 federal tax credit. Together, they make the Bolt the first EV that delivers excellent range at a great price. It is the electric car for the masses.
The Bolt, says Chevrolet chief Alan Batey, “is what we mean by leading, not following.”
Leading, in this case, means winning a race among automakers to produce the first 200-mile, $30K EV. It’s the widely acknowledged point where range anxiety ceases to be a major problem for those interested in driving electric, for a cost less than that of the average new car sold in the US. GM’s most prominent competitor here is Elon Musk, who plans to unveil Tesla’s long-awaited affordable Model 3 in the spring and start production in 2017. VW and Nissan are also working on the problem, though neither has announced specific model plans.
GM’s South Korean team didn’t make any fundamental changes to the concept it showed off a year ago at the Detroit auto show. The interior is surprisingly spacious, given the small external dimensions. This looks like a car you could live with, though we’ll reserve final judgement because we’ve only seen pre-production cars so far.
For now, GM isn’t saying anything about the car’s specs, battery, or recharge time. But based upon what we know about the Bolt’s range and the specs of the smallest pack in the Tesla Model S, which delivers 240 miles, we’re guessing it’s around 60 kilowatt-hours with a recharge time of about three hours. GM also isn’t saying just when the car hits the market, but given that it’s being called a 2017 model, it’ll later this year.
Given that this is CES, GM focused heavily on the car’s tech. Since the Bolt is a halo vehicle meant to highlight the company’s technical prowess, it’s packed with features. That includes a suite of active safety tech, from blind spot warnings to parallel parking assistance and a lane-keeping system.
The rearview mirror displays images from rear-mounted cameras. The 10.2-inch center screen features a 4G LTE connection and what GM calls “EV navigation mapping”—essentially pointing you toward charging stations when you need to power up.
The car recognizes different keys, so it knows if you or your partner is driving, and tunes the radio accordingly. The Bluetooth system pairs with your phone as you approach the car, so once you’re sitting inside, you’re synced up. The connectivity system was established with ridesharing in mind, so you can allow remote access.
If the Bolt doesn’t live up to its promised range and price point, this litany of little features won’t matter—it will be a failure, and a 4G connection won’t save it. But if it delivers, these sprinkles could become crucial. Ideally, customers will never think about the car’s range, because they won’t have to. But things like a good Bluetooth connection, a warning when you’re about to back into a car you don’t see coming, a cleverly placed holder and charger for your phone so you don’t throw it in the cupholder—these are the little things customers will think about and appreciate everyday.
Ultimately, they can make sitting in the car a pleasant, or unpleasant experience. With 200 miles of range for $30,000, the Bolt is potentially revolutionary. With all these features, it’ll be a nice car, too.
Louis Pasciuto
0
Artikel over een grote concurrent:

Syrah Resources’ new mine set to disrupt global graphite market

The Australian| January 2, 2016 12:00AM|

Rarely if ever does an ASX-listed company work its way into a position of being able to turn the market in a particular commodity on its head.

But that is what is set to happen in the 2016 December quarter when Melbourne’s Syrah Resources flicks the switch on its world-class Balama graphite mine in Mozambique.

Planned first-year production from the $US145 million ($198m) project is 270,000 tonnes, tiny in the bulk materials commodities world of iron and coal, but huge in the world of graphite.

The output will account for 20 per cent of the world market for the carbon product, the price of which was under pressure in 2015 because of weakness in one of its key markets, steel.

But because of the expected low cost of production from what will be the world’s biggest single producer of graphite concentrates, the fall in prices from $US1000 a tonne in 2014 to $US850 a tonne (for material less than 100 mesh and grading 94-97 per cent carbon) is not an issue for the $860m Syrah.

How it manages its entry in to what is an opaque market is more of a challenge, something Syrah has sought to de-risk through the signing of offtake agreements.

The plan is to have 70 per cent of the first year’s production covered by sales agreements from a mixture of traditional customers (refractories, foundry, lubricants and friction products), and the new-technology markets. The balance will be sold via spot sales.

But it is the new-technology market — essentially the lithium-ion battery (LiB) boom — to which Syrah really wants to hitch its wagon.

Producing graphite concentrates for myriad end users in the traditional markets for the material is one thing. Planning to use it as a base from which to plug into the boom demand for LiBs for use in electric vehicles (mainly cars and bicycles), and the energy storage market (to optimise solar panel/wind power generation, and for grid and off-grid storage solutions) is another altogether given the supercharged forecast growth in demand.

Becoming an end-to-end supplier to battery makers of the high-value spherical coated graphite used in LiBs — it is selling for $US6000-$US10,000 a tonne — is where Syrah’s bustling managing director Tolga Kumova has the company headed.

Mr Kumova has allowed himself a short festive season break at his grandparent’s hazelnut farm on Turkey’s Black Sea coast before returning in the new year to make the end-to-end strategy happen.

It will require an eventual commitment to building a battery grade graphite plant, with the likely location being in the US.

No commitments have been made yet — getting Balama up and running for first shipments in early 2017 is the priority. But Kumova expects progress on the US plan should become clear by mid-2016.

He told The Weekend Australian that Syrah was busy on “understanding exactly what the battery manufacturers want, and how they want it’’.

“The idea is to fit into their business plan,’’ Mr Kumova said.

About half of Balama’s production will be less than 100 mesh material, the starting point in a processing route for the graphite to become a critical component in LiBs.

High purity graphite is processed into coated spherical graphite and used in the negatively charged anode.

The upside in the value-add LiB business case compared with Balama as a raw material play was highlighted by Macquarie in a report in which it initiated coverage of Syrah, valuing it at $5.33 a share ($1.23 billion).

The battery grade plant being pursued by Syrah was valued at $602m, or more than the actual Balama operation now being built by the company.

The higher value reflects the rumblings of the LiB boom. Macquarie expects demand for spherical graphite to grow at a compound annual rate of 40 per cent over the next five years as LiB production ramps up to supply the electric vehicle and stationary storage market.

“On our demand projections we expect a large and sustained supply gap to open over the coming years,’’ Macquarie said.

While there are plenty of graphite producers, and plenty of battery producers, there is currently only one integrated graphite-to-battery grade group.

It is a Chinese group. And it is China that produces about 70 per cent of the world’s graphite supply, and 100 per cent of spherical graphite supply.

Syrah is out to break that stranglehold.

“Although we see China as likely to continue to dictate pricing in the near term we see supply diversification as a key driver supporting the development of ex-China resources and something that could also lead to the development of a secondary premium market,’’ Macquarie said.

There is a synthetic alternative for battery makers but it costs three times as much as material derived from natural graphite.

www.theaustralian.com.au/business/min...
viper one
0
goedemorgen Louis, bedankt voor het nieuwtje, maar als je van een grote concurrent spreekt, dan gaat het meer over Triton (want die opereren in hetzelfde segment), dan over AMG. AMG doet ook aan mijnbouw, maar dan meer om de verticale integratie goedkoper te maken en minder afhankelijk van de grondstofprijzen op dat moment te zijn, en dus niet om de grondstoffen zomaar te verkopen. De grootste reden dat ze net op dit moment het nieuws lanceren is waarschijnlijk dat ze de kapitaalsverhoging van Triton willen kelderen die nu volop aan de gang is door te laten uitschijnen dat ze moeiteloos de hoeveelheden kunnen produceren die Triton aan de Chinezen wil leveren.
199 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 24,500
Verschil +0,340 (+1,41%)
Hoog 24,500
Laag 23,840
Volume 211.210
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront