TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Should Look Outside Europe For Fleet Management Solutions

53 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
1

interessant artikel, ik zie in de disclosure dat je Long bent het aandeel MIXT, doch niet TT

je conclusie is dat dit een mooie overname kandidaat zou kunnen zijn voor TT, maar dit aandeel MIXT heeft een dramatische koersontwikkeling op de Beurs, dit aandeel stond 2 jaar geleden aan 16$ en is zowat in één rechte streep richting nul aan het gaan, het noteert thans aan 3,75 $

waar gaat dit nu precies over ?
[verwijderd]
0
TT is aan het uitbreiden in Latijns Amerika (via het Spaanse en dus ook spaanstalige) overgenomen Coordina. Dus ze zitten zeker in die groeimarkten.

En ze hebben recent een voor hen doen grote acquisitie gedaan in Polen. Ik ben met je eens dat grotere overnames interessant kunnen zijn vanwege de leverage. Maar ja, ik denk dat een overname van MiX Telematics behoorlijk knaken kost. En je moet een overname ook goed kunnen absorberen (abonnees overzetten op TT webfleet).
Leeuw 007
0
[Modbreak IEX: Gelieve niet voortdurend dezelfde inhoudsloze berichten op het forum te plaatsen, bericht is verwijderd. Laatste waarschuwing.]
[verwijderd]
2
quote:

Leeuw 007 schreef op 23 januari 2016 21:05:

[...]
Dit zou weer zo'n stuiptrekking en wezenlozen actie zijn van een kat in het nou.
Begrijp IEX niet. Dat deze vervuiling wordt toegestaan. Niet veel beter dan wat de supporters vorige week bij ADO Den Haag ten gehore brachten.
Dutch Trader
0
MiX Telematics is Zuid Afrikaans dus heeft zijn omzet in ZAF, de wisselkoers met de USD is dramatisch. Vandaar dat het aandeel fors omlaag is gegaan

Onlangs is een ander Zuid-Africaans bedrijf DigiCore opgekocht door Novatel Wireless. Wellicht ook omdat de wisselkoers in het voordeel van Westerse bedrijven werkt.
Dutch Trader
0
Als ze 10x de EBITDA betalen zitten ze aan $150 mln, makkelijk te financieren voor TomTom.
Dutch Trader
0
@scuderia Ik vind TomTom geen ondergewaardeerd aandeel, vandaar dat ik ze niet in portefeuille heb.
[verwijderd]
1
@DutchTrader leuk artikel. Maar TT Telematics doet het zelf niet zo slecht in Zuid-Afrika.

Staan volgens dit artikel op de 5e plek.
www.itweb.co.za/index.php?option=com_...

Fleet management solutions grow in SA
By Sibahle Malinga, ITWeb's portals journalist.
Johannesburg, 21 Jan 2016
Andersson ranks vehicle tracking company MiX Telematics as the largest provider of fleet management solutions in SA with an estimated installed base of around 150 000 active units in the country.
The runner-up of the five players dominating the fleet management market in SA was Cartrack followed by Altech Netstar and DigiCore (Ctrack). TomTom Telematics follows: the company has powered more than 100 000 active systems in the country which have been provided by Tracker.

shaai
1
quote:

Dutch Trader schreef op 23 januari 2016 21:43:

Als ze 10x de EBITDA betalen zitten ze aan $150 mln, makkelijk te financieren voor TomTom.
Te laat op de avond om alles te lezen, maar met 150k users voor Mix, en 100k voor TTT, dan is TTT in SAF alleen al $100mln waard?
Tom3
0
Een snelle blik op de financials van Mixt geven aan dat er majeure problemen zijn bij de US operations (olie en gas winning) en Brazilië. In Europa gaat het ook niet van een leien dakje. Ik hoop toch echt dat TTT het beter gaat doen bij de kwartaalcijfers. In Afrika gaat het gelukkig wel goed. Wist niet dat TTTelematics zo groot was in Afrika.

[verwijderd]
1
quote:

Tom3 schreef op 24 januari 2016:

Een snelle blik op de financials van Mixt geven aan dat er majeure problemen zijn bij de US operations (olie en gas winning) en Brazilië. In Europa gaat het ook niet van een leien dakje. Ik hoop toch echt dat TTT het beter gaat doen bij de kwartaalcijfers. In Afrika gaat het gelukkig wel goed. Wist niet dat TTTelematics zo groot was in Afrika.

Als MiX door omstandigheden goedkoop is geworden wie weet zijn ze een interessante prooi. Maar tomtom heeft geen 150 mio in de achterzak. Al zouden ze best als schuldenvrij bedrijf wat kunnen regelen. Ik denk dat tomtom haar prioriteiten moet verdelen. Als ze 150 mio uitgeven in telematics, dan moet je ook kunnen beargumenteren waarom je niet 150 mio uitgeeft in de automotive wereld in plaats van in telematics. Of binnen consumer aan een mooi sportmerk (polar bijvoorbeeld, al zou ik niet weten wat die moeten kosten).
Tom3
0
quote:

*Justin* schreef op 24 januari 2016 00:25:

[...]

Als MiX door omstandigheden goedkoop is geworden wie weet zijn ze een interessante prooi. Maar tomtom heeft geen 150 mio in de achterzak. Al zouden ze best als schuldenvrij bedrijf wat kunnen regelen. Ik denk dat tomtom haar prioriteiten moet verdelen. Als ze 150 mio uitgeven in telematics, dan moet je ook kunnen beargumenteren waarom je niet 150 mio uitgeeft in de automotive wereld in plaats van in telematics. Of binnen consumer aan een mooi sportmerk (polar bijvoorbeeld, al zou ik niet weten wat die moeten kosten).
Lojack is er ook nog. Werkt al samen met Tom2. Een recent overnamebod door Calamp voor $5,50 per aandeel is in december afgewezen. Is helaas wel duur geworden:

www.bloomberg.com/quote/LOJN:US
Beperktedijkbewaking
0
quote:

*Justin* schreef op 24 januari 2016 00:25:

[...]

Als MiX door omstandigheden goedkoop is geworden wie weet zijn ze een interessante prooi. Maar tomtom heeft geen 150 mio in de achterzak. Al zouden ze best als schuldenvrij bedrijf wat kunnen regelen. Ik denk dat tomtom haar prioriteiten moet verdelen. Als ze 150 mio uitgeven in telematics, dan moet je ook kunnen beargumenteren waarom je niet 150 mio uitgeeft in de automotive wereld in plaats van in telematics. Of binnen consumer aan een mooi sportmerk (polar bijvoorbeeld, al zou ik niet weten wat die moeten kosten).
Los daarvan:
Voor alle recente fleet management overnamen betaalde TT naar schatting ruim €400 per voertuig, voor de laatste Poolse overname iets minder. Dan is de gesuggereerde €1000 per MiXT subscription wel erg veel.
[verwijderd]
0
Denk ik ook, bdb (dat dat duur is). Masternaut lijkt me een goede match, maar dat zou meer een merger zijn dan een acquisitie. Die zijn ongeveer even groot. Chief technology officer (cto) is ex-TT nl.masternaut.com/news/press-releases...
Beperktedijkbewaking
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 januari 2016 01:15:

[...]
Los daarvan:
Voor alle recente fleet management overnamen betaalde TT naar schatting ruim €400 per voertuig, voor de laatste Poolse overname iets minder. Dan is de gesuggereerde €1000 per MiXT subscription wel erg veel.
Moet mezelf corrigeren (dan maar wat later naar bed).
Ik ging uit van door Vici geposte cijfers. Lof voor het speurwerk, maar die gaan alleen over Zuid-Afrika.
Wereldwijd heeft MiXT 540.000 subscribers. Dan komt de door Dutch Trader gesuggereerde $150 mio neer op $278 oftewel ca €257 per voertuig.
En dat is minder dan TTT bij recente acquisities vermoedelijk betaalde.

Ik denk dus bij nader inzien dat Dutch Trader best een aardig verhaal heeft!
[verwijderd]
5

ik zie dit verhaal best als constructief voor TTT, indien TT zou overwegen hun divisie te verzelfstandigen door een IPO, je haalt bakken Geld op en je kan nog meerderheid vd aandelen aanhouden, dan kan je snel doorgroeien met vers kapitaal zonder TT's balans te verzwakken, integendeel zelfs

maar zit toch met wat gemengde gevoelens waar de schrijver , zijnde een Trader hier een exit zoekt voor een waardeloze investering, want TT lust hij niet, te duur, maar een afgezonken aandeel die een white knight nodig hebben om waarschijnlijk longterm te kunnen overleven is ineens een opportunity voor TT
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 24 januari 2016 00:50:

[...]
Lojack is er ook nog. Werkt al samen met Tom2. Een recent overnamebod door Calamp voor $5,50 per aandeel is in december afgewezen. Is helaas wel duur geworden:

www.bloomberg.com/quote/LOJN:US
En TomTom heeft ruime ervaring hoe de slagkracht van LoJack in de buurt van een zacht pakje boter er uit ziet. Laten we zeggen: geen Rocky! Ik denk niet dat TomTom met die club mensen nog veel zou willen. Die hebben tot dusver bitter weinig weten te bakken van hun samenwerking met TomTom. Waarom zou dat nu veranderen?
[verwijderd]
0
quote:

scuderia FF schreef op 24 januari 2016 08:12:

ik zie dit verhaal best als constructief voor TTT, indien TT zou overwegen hun divisie te verzelfstandigen door een IPO, je haalt bakken Geld op en je kan nog meerderheid vd aandelen aanhouden, dan kan je snel doorgroeien met vers kapitaal zonder TT's balans te verzwakken, integendeel zelfs

maar zit toch met wat gemengde gevoelens waar de schrijver , zijnde een Trader hier een exit zoekt voor een waardeloze investering, want TT lust hij niet, te duur, maar een afgezonken aandeel die een white knight nodig hebben om waarschijnlijk longterm te kunnen overleven is ineens een opportunity voor TT
Precies wat ik dacht ten aanzien van de motivatie om dit artikel te schrijven.

Hoewel ik zelf het wel ook al eens over MIX Telematics heb gehad als in relatie tot TTT SA. Ik meen op Twitter. Dus de gedachte is zo gek nog niet. Ik denk dat TTT de betere kaarten heeft (overdrachtelijk en letterlijk). Met wat geduld wordt MIX de komende tijd mogelijk een steeds gemakkelijker doelwit. Zoals dat ook met die andere acquisities ging.

Er zullen genoeg partijen in de fleetmanagement markt zijn(/komen) die op enig moment zullen denken: "If you can't beat them, join them!"
53 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 10:40
Koers 5,660
Verschil -0,070 (-1,22%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 57.280
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront