TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
[verwijderd]
5
quote:

loesje62 schreef op 24 januari 2016 10:40:

[...]
goedemorgen allemaal .

Ben je ondanks al deze onzekerheden al weer aan het denken om weer in te stappen xynix?
Of wacht je de cijfers eerst maar af?

Groet Loesje
Ik had al eerder gemeld dat ik weer op kousevoetjes aan het instappen was ergens tussen de 9,70 en 9,80. En toen ging het toch NOG lager. Vergde wel ballen om toen voorzichtig weer wat verder op te bouwen. Ik had daarbij trouwens beter mijn zijstap naar ASML wat steviger kunnen aanpakken.

Inmiddels zit ik er weer in met een ongeveer gelijke hoeveelheid als toen ik uitstapte. Sinds vrijdag weer net zonder verder verlies. Dus ik zit nu op 9,62 met de zelfde positie en het zelfde forse jaarverlies als toen ik uitstapte bij 10,02. Als ik me zelf wat wil wijs maken kan ik zeggen dat ik 40 cent "winst" (minder verlies) heb gemaakt. Maar mijn jaarverlies is nog steeds aanzienlijk.

Jaarcijfers is afwachten. Uit de coulissen hoor ik gemixte geluiden die de cijfers moeilijk voorspelbaar maken. Leuke once-off waarvan niet duidelijk is of ze die NU al bekend gaan maken, consumer Q4 lijkt goed, HG benadrukt dat de kosten straks omlaag moeten. Dus ik denk Justin het goed inschat: omzet boven verwachting, winst waarschijnlijk op of iets onder verwachting tenzij die once-off al wordt meegenomen (zou op transactiebasis kunnen, maar op kasbasis nog niet).

Maar verreweg het belangrijkste zal zijn of er al meer kan/mag worden gemeld t.a.v. de deal making in automotive en de voortgang van onderliggende techniek. HD-kaarten Japan annonceren zou kunnen helpen. Afgeronde deals natuurlijk nog veel meer. Ford en/of Toyota zou natuurlijk prachtig zijn.

Je zou verwachten dat de outlook zeker qua omzet zou moeten kunnen inspireren:
  • Spark doet het volgens mij bijzonder goed en de PND's liggen concurrentioneel steeds beter
  • bij Automotive doen VW Traffic Europe en PSA gaandeweg het jaar steeds meer mee en de take-rates bij de Koreanen, FIAT/Chrysler en Renault (+ Mercedes Smart) zullen ook groeien
  • bij TTT mag je toch ook weer een omzetgroei richting de 15-20% verwachten
  • UBER en Apple zullen toch ook meer gaan opleveren, moet je verwachten (hoeveel zou TomTom krijgen voor maps in Carplay setting?)
Mogelijk dat de aanloopkosten de wpa-outlook nog zullen drukken.

Ik ben mij nog aan het beraden hoeveel droog kruit ik opzij moet zetten voor het vrijwel zeker te verwachten intraday patroon van terugval + (zeer krachtig?) herstel bij tegenvallende jaarcijfers. Maar het kan ook vanaf 's morgens vroeg al feest zijn. Zeker bij spannende begeleidende persberichten.
[verwijderd]
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 24 januari 2016 09:12:

[...]

Wel een heel kort antwoord op een zwaar wiskundig artikel. Intussen beweer je van alles zonder echt bewijs. Als ik mijn borst echt nog eens nat ga maken kan ik dat artikel nog beoordelen ook. Maar nu niet, en jij ook niet.

Even alle platte voeten op de aarde:

TT loopt voorop in HAD maps. En met hun verversingsmethoden, zij noemen het hun mapmaking machine.
Dat Road-DNA is een hulpmiddel onderweg. Niets meer en niets minder.
Ik ben er niet kapot van. Ook HERE en zelfs Mobileye claimen zo iets.

Nogmaals: Mobileye claimt landmarks te kunnen herkennen, maar claimt niet HD maps te kunnen maken. TT doet dat wel. Er is op mapmaking-gebied geen enkele partij die verder is dan TT. (Idem traffic.)

En daar gaat het om. Voor de laatste cm's is iets als Road-DNA nodig?
Mogelijk. Het schijnt 98% te dekken. Te weinig. Een mens dekt tijdens zijn rit meer, veel meer.

Hier spreekt iemand die ooit een gloednieuwe Golf total loss reed omdat hij even een appeltje wilde pakken op een volstrekt onschuldig punt op zijn dagelijkse route... Dat valt onder die laatste 2%.

Ik ben het TOTAAL met je oneens wat betreft RoadDNA. Ook al is het soms gissen naar een 100% juiste verwerking van de beelden en de lokale image matching, dan is het nog té gemakkelijk om te zeggen dat ik het allemaal maar uit mijn duim zuig. Kom op nou. Jij hebt ook geprogrammeerd. Zo moeilijk is het nou ook weer niet om een constante vergelijking van 2D arrays te programmeren. Dat is echt een eerstejaars opdrachtje.

Ik denk dus echt dat ze dat doen waar ze het hebben over 'image correlation'. Zij gebruiken een sterk vereenvoudigde weergave van de wegkanten. Ook het kleurenpallet is zeer eenvoudig gehouden. Ik kan me zelfs indenken dat ze de kleuren vertalen naar een grijswaarde van 0-255. Dan heb je het gewoon over een 8-bits vergelijking.
RoadDNA wordt ook door Tom2 als een VOORWAARDE gezien voor HAD.
Zonder de localization die RoadDNA je geeft weet je niet waar je je op de weg bevindt. GPS is daarvoor te onnauwkeurig.
Kijk onderstaande presentatie eens. Je zult moeten toegeven dat ik gewoon weet waar ik het over heb:

vimeo.com/122084630?ref=tw-share
Jan-Maarten de Vries
vanaf 17:44 Op 19:55 zie je staan "Highly Accurate Map". Dat is een Highley Detailed Map plús localisatie informatie (geleverd door RoadDNA)
21:00 RoadDNA: Robust positioning through image correlation.
RoadDNA is hiermee een vóórwaarde, niet een aardigheidje om tot de <0.5m longitudinal en <0.15cm laterale nauwkeurigheid te komen. En dit omdat GPS nog niet nauwkeurig genoeg is. "Positioning is a Core HAD Software Component Asset".

46:03 We use image correlation, in such a way that we actually create an image that is a continuous pattern-flow that can be used to compare with the images that the car sensors see..... This is creating a robust and tolerant way of locating the vehicle. (Hij zegt hier trouwens ook dat er een hoge tolerantie is in het herkennen van de beelden: het is niet erg als er opeens geen boom meer staat of er is een ander detail gewijzigd, omdat het een constante stroom van beelden is. Klinkt zinnig inderdaad.)

Nog een ander detail dat me opviel:

op 28:16 Als toelichting bij Traffic Jam Assist wordt letterlijk gezegd: "Here for instance, an example from Volvo". Dat is opmerkelijk. Hij hoeft hier helemaal geen naam te noemen. Het zijn gewoon willekeurige grafische afbeeldingen. Maakt Tom2 dit voor Volvo dan?
loesje62
0
quote:

xynix schreef op 24 januari 2016 11:39:

[...]
Ik had al eerder gemeld dat ik weer op kousevoetjes aan het instappen was ergens tussen de 9,70 en 9,80. En toen ging het toch NOG lager. Vergde wel ballen om toen voorzichtig weer wat verder op te bouwen. Ik had daarbij trouwens beter mijn zijstap naar ASML wat steviger kunnen aanpakken.

Inmiddels zit ik er weer in met een ongeveer gelijke hoeveelheid als toen ik uitstapte. Sinds vrijdag weer net zonder verder verlies. Dus ik zit nu op 9,62 met de zelfde positie en het zelfde forse jaarverlies als toen ik uitstapte bij 10,02. Als ik me zelf wat wil wijs maken kan ik zeggen dat ik 40 cent "winst" (minder verlies) heb gemaakt. Maar mijn jaarverlies is nog steeds aanzienlijk.

Jaarcijfers is afwachten. Uit de coulissen hoor ik gemixte geluiden die de cijfers moeilijk voorspelbaar maken. Leuke once-off waarvan niet duidelijk is of ze die NU al bekend gaan maken, consumer Q4 lijkt goed, HG benadrukt dat de kosten straks omlaag moeten. Dus ik denk Justin het goed inschat: omzet boven verwachting, winst waarschijnlijk op of iets onder verwachting tenzij die once-off al wordt meegenomen (zou op transactiebasis kunnen, maar op kasbasis nog niet).

Maar verreweg het belangrijkste zal zijn of er al meer kan/mag worden gemeld t.a.v. de deal making in automotive en de voortgang van onderliggende techniek. HD-kaarten Japan annonceren zou kunnen helpen. Afgeronde deals natuurlijk nog veel meer. Ford en/of Toyota zou natuurlijk prachtig zijn.

Je zou verwachten dat de outlook zeker qua omzet zou moeten kunnen inspireren:
  • Spark doet het volgens mij bijzonder goed en de PND's liggen concurrentioneel steeds beter
  • bij Automotive doen VW Traffic Europe en PSA gaandeweg het jaar steeds meer mee en de take-rates bij de Koreanen, FIAT/Chrysler en Renault (+ Mercedes Smart) zullen ook groeien
  • bij TTT mag je toch ook weer een omzetgroei richting de 15-20% verwachten
  • UBER en Apple zullen toch ook meer gaan opleveren, moet je verwachten (hoeveel zou TomTom krijgen voor maps in Carplay setting?)
Mogelijk dat de aanloopkosten de wpa-outlook nog zullen drukken.

Ik ben mij nog aan het beraden hoeveel droog kruit ik opzij moet zetten voor het vrijwel zeker te verwachten intraday patroon van terugval + (zeer krachtig?) herstel bij tegenvallende jaarcijfers. Maar het kan ook vanaf 's morgens vroeg al feest zijn. Zeker bij spannende begeleidende persberichten.
Bedankt xynix.
Ik vind het ook best moeilijk,ik heb net als de meeste een stapje terug moeten doen.
Afgezien van de resultaten goed of minder goed,,je hebt ook te maken met hoe word het op gepakt, beter als verwacht , minder als verwacht,,.
Sommigen gaan er voor de jaarcijfers standaard uit, gewoon omdat je er geen pijl op kunt trekken.

Groet
Loesje
dipity
0
Xynix Ik begrijp jouw opmerking over terugval + herstel bij tegenvallende jaarcijfers niet zo goed. Tegenvallende jaarcijfers lijkt mij in tegenspraak met Spark doet het bijzonder goed / PND liggen concurrentioneel steeds beter: dit is tenslotte nog altijd de bulk van de omzet. Bij automotive / licensing (Apple, Uber, Shell etc) / TTT zijn geen tegenvallers te verwachten in omzet. Enige wat kan is dat de investeringen oplopen aan de automotive kant. Dan krijg je een hogere omzet en door hogere kosten uitkomend op een wpa gelijk aan uitspraken heer Goddijn. Zal de markt positief waarderen, ook omdat de markt dan weet dat heer Goddijn bij de toelichting zal uitleggen wat het perspectief is met de extra investeringen. Mogelijk interpreteer ik jouw uitleg niet goed: kun jij nadere uitleg geven hoe jij tot de tegenvallende cijfers komt?
B_B
1
Tesla Maps and the exploding future of map data
by Steve Coast on October 15, 2015 in crowdsourcing, maps, openstreetmap
.....
Tesla are making maps, and why not? It used to cost billions of dollars to go collect the data, now the customers do it for free. The sensor packages in phones, let alone in the car, have put the power of geography in everyone’s hands.
We used to do this with volunteers in OpenStreetMap but now even that will be superseded. Armed with cameras, GPS, radar and sonar, a car can just capture all the data and (pretty much) make a map automatically, for free. It’s happening for two reasons:
1. The costs are now so low. The old model of paying people to drive around expensive vehicles to capture data is too expensive and takes too long. Even if you did drive every road, every year, it still isn’t good enough for autonomous driving.
2. The incentives are so high. If you were Tesla would you want a dependency in Google for maps? Really, would you want a dependency on anyone now that the cost is zero?
I was talking to someone recently who’s 18 or so. They literally thought “encyclopedia” meant “wikipedia”. Digging in their memory they remembered that there used to be sets of books (Britannica) too, but not anything else. That’s how maps are going to go, in a sense.
When proprietary map companies drive around expensive cars to collect data they had to pay for the car, the equipment and the people. Tesla has their customers to pay for all of that. They’ll have a fixed cost in building software to capture the data and then amortize that very quickly so the effective cost for them to build one of the best maps of the world is going to be… zero dollars.
StreetView cars are going to go away, it will just be every car taking photos all the time.
Implications
The number of maps is going to explode. It used to be that pretty much just two companies held map data for the US and EU; NavTeq and TeleAtlas. Now there are five: Google, Waze, OSM, TomTom and Nokia. Correction, now there are six with Tesla. We can argue over their relative qualities, OSM lacks geocoding, Tesla probably does too and so on. But it’s coming.
And those are just the public ones. There are a bunch of logistics companies and governments who have their own maps.
The list of people who might want their own map, and be in a position to build it, is large. Every car company, every decent-sized tech company, every location company (Garmin to Strava). The arms race is now on.
As the number of maps goes up, the value per-map is going down. That means that you should probably short anyone reliant on proprietary map revenue for their future. OpenStreetMap is pretty comfortable because the dollar cost of OSM is already zero so there aren’t any adjustments to be made, except perhaps that the incentives to help complete a free map of the world are going away, if everyone has maps and the value is dropping so precipitiously.
You could argue that price of maps won’t change since Google, Waze and Tesla will keep their maps to themselves. And yes, maybe. But it’s more likely not since they are removing themselves (and their dollars) from the customer pool. One of the new maps will be made available at some point too, they won’t all be locked up.
So the value that used to be in the map data will move up the stack, right?
Actually I’m not so sure. Charlie Munger has this nice story about textiles where some factory making fabric bought some machine that made them 20% cheaper, or whatever. They were proud of this. But of course, every other factory does the same thing and the value doesn’t go to the factories but to the consumer. The consumer wins not the factory.
The primary way map service companies got their valuations was waving around the Nokia acquisition as a bellwether for value. But Nokia actually owned something – map data. If you’re providing services then you need something else, like large long-term customer deals to provide map services to anchor you.
The cost for anyone to start doing basic map service work is… zero. So we should expect a bunch of competition in that sector. And of course, thanks to Google making maps free to the consumer, everyone thinks maps are free so the actual dollars you get from developers or whatever are pretty thin.
So at the top end, your customers are going to go make their own maps and at the bottom end, Google, Apple and so on are making maps free. It’s a tough spot, but luckily there’s probably a decade in there to figure it out.
Further Out, 10-30 years
The interesting implication is that creating a map will cost zero for Tesla, doesn’t mean it’s zero for everyone. It’s very beneficial to have a convenient fleet of sensors out on the roads. But that too is changing. Everyone and their brother is building self-driving cars.
But will there be a market for them?
It’s deeply interesting. A lot of the models seem to be predicated upon everyone buying two self-driving cars like today every household buys two cars. That just seems really unlikely. It looks more likely that instead of two cars I buy one self-driving car and rearrange life a tiny bit, since when I’m done with it, it can drive home and help someone else.
So the market could easily drop 50%. But wait, there’s more!
Why would I have one at all? Pizza Hut will have them. They’ll send a car to pick me up and run an errand so long as I stop in for pizza. Or if I want to visit a friend, they can just send their car to pick me up. Or, one of the ride-sharing services. So, really, would I buy a self-driving car at all? So if it’s mostly fleets buying the things, you can kiss goodbye to the network of dealers. And since most of these things will be electric, the current network of maintenance shops is going to go away.
At minimum the landscape around driving is going to change dramatically. It’s hard to see drive-thrus working out like they do today, or taxi companies… or mapping companies.
Because in a world of self-driving cars, why do we need traffic lights? Why would we need stop signs or lane markings? How much paint do we use every year to mark lines on roads? Will we need roads? No – we won’t need roads covered in asphalt, we only need the parts the wheels go on covered and can leave a gap in the middle of weaker, or no, material. So the cost of building or maintaining a freeway is going to drop off a cliff too.
And in that world, maps themselves are going to be completely different. Why would you need street signs? In fact, why name anything at all? The name of the highway you’re on is completely meaningless since you don’t use that information, the car does.
Fun times.
.....
stevecoast.com/category/openstreetmap/
[verwijderd]
0

@ B-B , toch bedankt voor t delen van deze info, hoe meer ik lees , hoe meer mijn maag draait

B_B
0
Als "iedereen" zelf kaarten kan maken, dan hoeven de eigenaren van Here Maps geen rekening meer te houden met TomTom Maps (monopolie positie).
apollo
0
quote:

scuderia FF schreef op 24 januari 2016 15:23:

@ B-B , toch bedankt voor t delen van deze info, hoe meer ik lees , hoe meer mijn maag draait

De positieve- of de negatieve kant op?
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 24 januari 2016 15:35:

Als "iedereen" zelf kaarten kan maken, dan hoeven de eigenaren van Here Maps geen rekening meer te houden met TomTom Maps (monopolie positie).
De eigenaren van Here hebben het ook gekocht omdat het zo makkelijk zelf te maken was zeker..
[verwijderd]
0
De schrijver van dit artikel is toch de uitvinder van Open streetmaps ?
Zit daar niet een beetje eigenbelang bij dit verhaal ?
[verwijderd]
0
quote:

dipity schreef op 24 januari 2016 14:35:

Xynix Ik begrijp jouw opmerking over terugval + herstel bij tegenvallende jaarcijfers niet zo goed. Tegenvallende jaarcijfers lijkt mij in tegenspraak met Spark doet het bijzonder goed / PND liggen concurrentioneel steeds beter: dit is tenslotte nog altijd de bulk van de omzet. Bij automotive / licensing (Apple, Uber, Shell etc) / TTT zijn geen tegenvallers te verwachten in omzet. Enige wat kan is dat de investeringen oplopen aan de automotive kant. Dan krijg je een hogere omzet en door hogere kosten uitkomend op een wpa gelijk aan uitspraken heer Goddijn. Zal de markt positief waarderen, ook omdat de markt dan weet dat heer Goddijn bij de toelichting zal uitleggen wat het perspectief is met de extra investeringen. Mogelijk interpreteer ik jouw uitleg niet goed: kun jij nadere uitleg geven hoe jij tot de tegenvallende cijfers komt?
Combinatie van de uitspraak van Martijn den Drijver over hoge kosten de komende 2 kwartalen (op basis van gesprek met IR?) en HG die zelf in een "semi-publieke" boodschap praat over tijdelijk hoge kosten.

Vandaar dat er mijns inziens enige voorzichtigheid geboden is, voor het geval "de markt" het weer niet zou snappen, wanneer de voor de baat uitgaande kost mogelijk wat hoger uitvalt dan die "markt" verwacht.

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat verstandig gaat zijn.
Leeuw 007
0
quote:

xynix schreef op 24 januari 2016 17:26:

[...]
Combinatie van de uitspraak van Martijn den Drijver over hoge kosten de komende 2 kwartalen (op basis van gesprek met IR?) en HG die zelf in een "semi-publieke" boodschap praat over tijdelijk hoge kosten.

Vandaar dat er mijns inziens enige voorzichtigheid geboden is, voor het geval "de markt" het weer niet zou snappen, wanneer de voor de baat uitgaande kost mogelijk wat hoger uitvalt dan die "markt" verwacht.

Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat verstandig gaat zijn.
Gaan jullie nou langzaam toch naar mijn kant draaien :)
bezinteergebelegt
0
Dus als ik het nu goed begrijp verwordt Tommie nu van een groeibriljant tot slechts een figurant binnen het wereldje van rijden zonder chauffeurtje ?? Dan wordt het hier gezellig de komende periode.............
dipity
0
@scuderia ff Bericht stamt uit oktober 2015. Preken voor eigen parochie, zonder enig bewijs / proof of concept. Is toen allang weerlegd door bdb, justin e.a. In een (lange zin): Het is de combinatie van (gepatenteerde) oplossingen, de supersnelle zeer efficiente fabriek, miljoenen echte probes, implementatie expertise, directe toepasbaarheid en leverantie betrouwbaarheid /continuïteit die TomTom haar huidige voorsprong geeft. Enige vraag op dit terrein: hoe groot in tijd is de voorsprong versus Here en betreedt Google deze markt over enkele jaren? Disruptive hoef je van andere partijen voorlopig niets te verwachten, zie ook de uitkomst van de grondige Mobileye discussie.
nb
0
Lees dat Steve Zadesky, leider van project zelfrijdende auto bij Apple, ontslag heeft ingediend, om persoonlijke redenen. Speculatie volgt hierop. Verwachting is dat Apple in 2019 een electrische )zelfrijdend?) auto heeft.
bron Reuters
[verwijderd]
0
quote:

B_B schreef op 24 januari 2016 15:35:

Als "iedereen" zelf kaarten kan maken, dan hoeven de eigenaren van Here Maps geen rekening meer te houden met TomTom Maps (monopolie positie).
Daarom zit er in Capelle aan de Ijssel een klein bedrijfje, die ook iets met kaarten doen, waarvan de beurswaarde recent (al dan niet terecht) ruim verdubbeld is ?

overigens hebben ze een leuke slogan op hun website dat zo ook iets met DNA hebben
"Location intelligence for all......... It’s in our DNA"
[verwijderd]
2
quote:

B_B schreef op 24 januari 2016 15:35:

Als "iedereen" zelf kaarten kan maken, dan hoeven de eigenaren van Here Maps geen rekening meer te houden met TomTom Maps (monopolie positie).
Er wordt door de grootste idioten van alles gepubliceerd en geroepen.
Dat is allang doorgeprikt. Tesla, GM, Toyota, Ford etc. kunnen helemaal geen kaarten maken (missen expertise, organisatie en basiskaarten/platform en gaan geen 10 miljard investeren a la Google (+ jaarlijks hoge onderhoudskosten) en dan na 10 jaar nog steeds geen automotive-grade oplossing hebben).

Die hierboven genoemde autofabrikanten hebben dus de keuze uit of TomTom of HERE. Met HERE doen ze al zaken, maar TomTom loopt 2-3 jaar voor en heeft het beste real-time platform dat ook de sensordata uit de auto verwerkt + het gepatenteerde RoadDNA nu al beschikbaar.
HERE gaat het wellicht in de komende jaren via Mobileye proberen om iets tegenover RoadDNA van TomTom te zetten. Zegt genoeg want die technologie is nog in ontwikkeling en gaat ook niet de offline-betrouwbaarheid leveren die nodig is in de auto. Men krijgt mogelijk ook nog eens te maken met het schenden van TomTom patenten.
HERE kan natuurlijk ook nog besluiten om voor die extra positioneringslaag in zee te gaan met TomTom. Een veel verstandigere, veiligere en snellere route.

Mijn voorzichtige analyse is dat het marktaandeel van TomTom de komende 5 jaar groeit van nu 20% naar straks minimaal 50%. Tegen die tijd is ook de markt fors gegroeid en komt er al een miljard aan omzet binnen bij TomTom-automotive(marge 70-80%?). En dat gaat nog wel verdubbelen in de periode 2021-2025.
[verwijderd]
0
quote:

GLMF schreef op 24 januari 2016 18:40:

[...]
Daarom zit er in Capelle aan de Ijssel een klein bedrijfje, die ook iets met kaarten doen, waarvan de beurswaarde recent (al dan niet terecht) ruim verdubbeld is ?

overigens hebben ze een leuke slogan op hun website dat zo ook iets met DNA hebben
"Location intelligence for all......... It’s in our DNA"

GLMF die verdubbeling is terecht, ze gaan over 2015 een WPA halen die ligt tussen de 0,70 en 1,00 euro.
Ze zijn koers T2 al op 0,53 cent genaderd en mogelijk deze week er al overheen.
lapins
0
quote:

Geld als schreef op 24 januari 2016 19:09:

[...] GLMF die verdubbeling is terecht, ze gaan over 2015 een WPA halen die ligt tussen de 0,70 en 1,00 euro.
Ze zijn koers T2 al op 0,53 cent genaderd en mogelijk deze week er al overheen.
als AND meer per aandeel doet als TT hoop ik wel dat het komt door het stijgen van AND :-)
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 10:05
Koers 7,120
Verschil -0,155 (-2,13%)
Hoog 7,200
Laag 7,080
Volume 26.364
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront