TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Nieuws 2016

201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Meryntje schreef op 11 maart 2016 14:20:

[...]

Ik heb het even gechecked:

www.honda.nl/content/dam/local/be-ne-...

Op blz. 14 staat: Garmin. Jammer maar is niet anders. Is die auto toch nog voor verbetering vatbaar.

Groet uit Grunn.
Niet dat het wat uitmaakt want de Russisch "marktwerking" volgt toch zijn ingestelde koers

Plaats dus te over in het interieur, maar hoe zit het dan met het design ervan? Nee, de snelheidsmeter hebben ze nog net niet vervangen door een bekerhouder in de eeuwige zoektocht naar opbergmogelijkheden. Meer nog, het dashboard geeft niet prijs dat je in een kleintje onderweg bent. Want de eigenzinnige opbouw met de nodige touch screenknopjes en TomTom-navigatiesysteem tonen zich eigenlijk van een klasse hoger.
[verwijderd]
1
10 mrt: Marshall Wace houdt 0.44% short in TomTom (was 0.57%) en valt nu onder threshold van 0.5%

@Merijntje bedankt voor je uitzoeken. Toch ben ik nog niet helemaal overtuigd. Ik lees op pag 14: De satellietnavigatie van Garmin is verkrijgbaar als optie.

Mijn info: RIJTEST: HONDA JAZZ 1.3 I-VTEC CVT (2016) is een specifieke Honda. De site van de ANWB van @Xynix is van 28 juli 2015 en foto's zeggen nooit zoveel op een site, iets waar @Xynix mij ooit terecht op gewezen heeft.

Die site van mij is van 07/03/2016. www.autofans.be/rijtesten/hatchback/3...
Kan me niet voorstellen dat Belgische autotesters TT noemen maar het als een "categorienaam" betitelen. Dan zijn ze geen knip voor de neus waard.

Ik ga het toch verder uitzoeken, maar misschien heb je toch gelijk en dan ben ik ook niet te beroerd om het te erkennen. Misschien is het wel zo dat ze beide opties aanbieden, zowel TT als Garmin... Ook @Washere, volgens mij een insider, had het over een YouTube film met Honda Jazzz. We zullen het zien.
Beperktedijkbewaking
0
Hier het originele persbericht over de door SNS al genoemde overname van OpenCar door Inrix:
www.opencar.com/inrix-acquires-openca...

Het zou zeer welkom zijn bij oem's en tier1's. Ze citeren er slechts een:

“We’re excited to see additional competition in this important connected car segment,” said Marcus Keith, Head of Audi connect and HMI development at AUDI AG. “The combination of INRIX and OpenCar should be very compelling for bringing new applications.”


Een voorzichtig commentaar van iemand van ... Audi! De 'spion' van VW bij Here, of ben ik nu te achterdochtig?

Enfin, wat er verder van de denken? OpenCar beschrijft zichzelf als een "app-platform' voor de auto-industrie. Groot kan de overname niet zijn, gezien het feit dat OpenCar amper 5 jaar bestaat (met vnl Mazda als klant) en Inrix volgens mij nog altijd geen miljard waard is.

Ik kan er eerlijk gezegd geen brood van bakken. Voor een gezamenlijke klant kunnen ze synergievoordelen behalen, maar verder?
Wat is het voordeel voor Inrix? Nu gaan ze een klant voor hun traffic services ook opzadelen met een infotainment + app-platform? Zitten hun klanten daarop te wachten?

Het riekt naar een overname voor een prikkie (dus OpenCar was niet succesvol, wat me niet verbaast tegenover het geweld van Apple, Google en autofabrikanten en hun tier1's zelf), óf naar een wanhoopsdaad(?) van Inrix.

Ik zie geen gevaar voor TT. Die weten wel weg met het platform-onafhankelijk aanbieden van content, of het bieden van ontwikkelingstools (NavKit) aan klanten.

Beperktedijkbewaking
0
Toevoeging:

Toen ik de post hierboven gistermorgen plaatste had ik dit artikel van Roger Lanctot nog niet gelezen:
www.strategyanalytics.com/strategy-an...

Dat was weliswaar een dag eerder al geciteerd door @Cain Vel. in de maanddraad, maar ik liep achter met lezen (jullie posten daar ook zó veel!).

Enfin, het is grappig om te constateren dat de conclusie dezelfde is:

De overname van OpenCar door Inrix stelt niet zoveel voor. Kwantitatief niet omdat het kleine bedrijven zijn, vooral OpenCar. Tot nu toe had OpenCar alleen een platform(software)-contract met Mazda. Ik schat de overnamesom op minder dan $ 40 mio.
En inhoudelijk ook niet. Er is meer nodig om de combinatie een extra impuls te geven. Zowel technisch-functioneel, zoals ik al schreef, als commercieel. Zie hiervoor het veel uitvoeriger verhaal van Lanctot.

TomTom hoeft er vooralsnog niet wakker van te liggen.

[verwijderd]
0
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
~ All new TomTom navigation app with real-time traffic information now available globally ~
TomTom GO Mobile, Now Available for iPhone
Amsterdam, 14 March 2016 – TomTom (TOM2) GO Mobile, a new navigation app for iPhone with TomTom Traffic, is now available globally, for free, on the Apple App Store. Everyone can experience TomTom's premium navigation and real-time traffic information, driving up to 75km every month free of charge*. Drivers can upgrade to unlimited driving with a simple in-app purchase.

Sharing the same user interface as the award-winning TomTom GO satnav, the mobile app helps drivers get to their destinations, faster, every day. With offline Maps, TomTom Traffic, superior routing and Speed Camera warnings in countries where available, the app is the ideal travel companion for mobile drivers. The new app features a global map licence so drivers can use it in over 150 countries even without a network connection**.

"The TomTom GO Mobile app for iPhone is made for drivers who want to experience the best of TomTom on their smartphone," says Corinne Vigreux, Managing Director, TomTom Consumer. "We completely rethought our mobile solution so that every driver has the chance to try navigation with TomTom Traffic. Now all iPhone owners can avoid the traffic jams and get to their destinations faster, every day."

The app is now available to download from the Apple iTunes Store for free: itunes.apple.com/app/id884963367

TomTom GO Mobile for Android™ was launched in March 2015, and has been downloaded over 4 million times.

battumboy
0
© Aangeboden door AutoWeek

Het Duitse Automobilwoche sprak Bonnefont vorige week tijdens de Autosalon van Genève. De topman van DS kon hen vertellen dat de verbeterde financiële situatie van PSA basis biedt om verder te gaan kijken. Volgens Bonnefont kan er weer gekeken worden naar een oversteek naar Noord-Amerika.

Mogelijk zal PSA proberen om met het nog jonge DS daar weer voet aan de grond te krijgen. DS verkoopt al auto's in China, dus is Noord-Amerika volgens Bonnefont ook een goede kandidaat. PSA zal de plannen voor internationale groei op 5 april bekendmaken
Tom3
0
quote:

dipity schreef op 15 maart 2016 21:34:

corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
Enig idee of dit een volumeproduct is? Prijs is wel lager dan bij Garmin zeker?
[verwijderd]
0
quote:

Tom3 schreef op 15 maart 2016 22:11:

[...]

Enig idee of dit een volumeproduct is? Prijs is wel lager dan bij Garmin zeker?
Vind de hightech techniek veel belangrijker dan de verkopen op zich ; er is al eerder gecommuniceerd dat vooral de learning - experience bij dit soort producten minstens zo belangrijk is
nr36
2
NAVIGATIE
Aandeelhouder TomTom dringt aan op opknippen
JOB WOUDT
Amsterdam

Het aandeel TomTom is ondergewaardeerd. De onderneming kan daarom beter in stukken worden opgeknipt, om die vervolgens te verkopen aan de hoogste bieder. Dat stelt minderheidsaandeelhouder TT International in een op 10 maart verzonden brief aan het management en toezichthouders van het beursgenoteerde navigatie­bedrijf uit Amsterdam.

TT International is een Londense vermogensbeheerder die sinds 2013 in TomTom belegt. Het heeft op dit moment ruim 4,3 miljoen aandelen (1,85%) in TomTom.

In de brief, waarvan het FD een kopie bezit, schetst TT dat het aandeel in het voorgestelde opknipvoorstel een waarde kan hebben van €?18. Dat is €?10 boven de huidige koers. Dat zou betekenen dat het bedrijf volgens de investeerder een onderwaardering kent op de beurs van circa €?2,3 mrd.

In zijn brief wijst TT-fondsbeheerder Vikram Kunar op de in december afgeronde verkoop van kaartenproducent Here. Een groep Duitse autoproducenten betaalde hiervoor €?2,8 mrd aan het Finse Nokia. Als onafhankelijke producent van navigatiegegevens moet TomTom voor deze activiteiten op minimaal een vergelijkbare opbrengst kunnen rekenen, stelt TT.

Voor de twee overgebleven onderdelen, Telematics en de consumentenartikelen (camera’s, horloges en navigatiekastjes) rekent de vermogensbeheerder op een opbrengst van €?1,2 mrd. Kunar wilde maandag geen toelichting geven op zijn brief. TomTom verwijst naar zijn strategie waarin belang wordt gehecht aan de samenhang van de verschillende onderdelen.

Artikel Financieel Dagblad
boem!
3
Ik zou het antwoord van Tom2 wel willen weten.

Ervan uitgaande dat een dergelijke grote minderheidsaandeelhouder niet met de obligate uitspraak "wij hechten belang aan de samenhang van de verschillende onderdelen" kan worden afgedaan.

De voorliggende case van opknippen is door TT_int dermate gekwantificeerd dat Tom2 de door TT-int afgegeven huidige assetwaarde van 4 miljard gemotiveerd als niet reeel dient af te doen en/of zij zullen aan moeten geven wat zij zien als extra waarde-ontwikkeling indien ze de onderdelen bij elkaar houden.
[verwijderd]
1
quote:

martinmartin schreef op 22 maart 2016 06:50:

Ik zou het antwoord van Tom2 wel willen weten.

Ervan uitgaande dat een dergelijke grote minderheidsaandeelhouder niet met de obligate uitspraak "wij hechten belang aan de samenhang van de verschillende onderdelen" kan worden afgedaan.

De voorliggende case van opknippen is door TT_int dermate gekwantificeerd dat Tom2 de door TT-int afgegeven huidige assetwaarde van 4 miljard gemotiveerd als niet reeel dient af te doen en/of zij zullen aan moeten geven wat zij zien als extra waarde-ontwikkeling indien ze de onderdelen bij elkaar houden.
Daar geef je een heel goed punt.

TomTom hoeft zich niet op te knippen, omdat een minderheidsaandeelhouder dat zo graag wil, maar in reactie mag ze wel motiveren waarom er volgens hen meer waarde gegenereerd wordt door de delen bij elkaar te hebben. Dan voer je de discussie over het onderwerp waarde en dat is (voor ons in ieder geval) prettig.
Grovert
0
corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
TomTom Traffic Index 2016 - The Results Are In! Mexico City Takes Crown of 'Most Traffic Congested City' in World from Istanbul

Global Traffic Congestion at All Time High* – But Shocking Differences between Continents

Amsterdam, The Netherlands, 22 March 2016 TomTom (TOM2) today released the results of the TomTom Traffic Index 2016, the annual report detailing the cities around the world with the most traffic congestion. And the big news this year is that Istanbul has been knocked off the top spot by Mexico City. Drivers in the Mexican capital can expect to spend on average, 59% extra travel time stuck in traffic anytime of the day, and up to 103% in the evening peak periods versus a free flow, or uncongested, situation – adding-up to 219** hours of extra travel time per year.

Next in the rankings are Bangkok (57%), Istanbul (50%), Rio de Janeiro (47%), and Moscow (44%), making up the top five most congested cities in the world.

Using data from 2015, the TomTom Traffic Index looks at the traffic congestion situation in 295 cities in 38 countries on six continents – from Rome to Rio, Singapore to San Francisco. TomTom works with 14 trillion data points that have been accumulated over eight years. This is the fifth year of the TomTom Traffic Index.



Congestion Up, Globally

Looking at TomTom’s historical data, it’s clear that traffic congestion is up by 13% globally since 2008. But, interestingly, there are shocking differences between continents. While North America’s traffic congestion has increased by 17%, Europe as has only increased by 2%. It could be suggested that this points to economic growth in North America, and Economic depression in the rest of Europe. This European figure could be heavily influenced by Southern European countries such as Italy (-7%) and Spain (-13%) where there has been a marked drop in traffic congestion in the past eight years.

Ralf-Peter Schaefer, VP TomTom Traffic, said: “The TomTom Traffic Index is released every year to help drivers, cities and transport planners to understand traffic congestion trends but, most importantly, how to improve congestion globally. We really want everybody to think about how they can lower the amount of time they waste in traffic every day – and to realise that we all need to play a part. If even just five per cent of us changed our travel plans, we’d improve travel times on our major highways by up to thirty per cent***. Collectively, we can all work together to beat traffic congestion.”

People can find out more about the TomTom Traffic Index, and discover where their home city ranks at www.tomtom.com/trafficindex. There’s also helpful advice on beating traffic congestion, as well as independent analysis. And, for the first time, a selection of ‘Profile Cities’ provide insight into what they are doing to improve mobility.

Ranking of the most congested cities globally in 2015 (Overall daily congestion level – extra travel time – population over 800,000):

*Since 2008 when TomTom’s records started

** Extra travel time during peak hours compared to an hour of driving during free flow conditions, multiplied by 230 working days per year

*** Reference: people.hofstra.edu/geotrans/eng/metho...
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 22 maart 2016 07:52:

[...]

Daar geef je een heel goed punt.

TomTom hoeft zich niet op te knippen, omdat een minderheidsaandeelhouder dat zo graag wil, maar in reactie mag ze wel motiveren waarom er volgens hen meer waarde gegenereerd wordt door de delen bij elkaar te hebben. Dan voer je de discussie over het onderwerp waarde en dat is (voor ons in ieder geval) prettig.
Uiteindelijk is het ondergewaardeerd door slechte communicatie, negatieve houding van de CEO en door creatief boekhouden waardoor de winst tot minimaal wordt gedrukt.
Dus als de CEO iets doet hieraan, wordt de onderwaardering vanzelf minder en hoeft hij niet op te splitsen wat hij dus niet wil.
Alles ligt dus in de handen van de CEO
[verwijderd]
1
quote:

Milkshake schreef op 22 maart 2016 11:30:

[...]

Uiteindelijk is het ondergewaardeerd door slechte communicatie, negatieve houding van de CEO en door creatief boekhouden waardoor de winst tot minimaal wordt gedrukt.
Dus als de CEO iets doet hieraan, wordt de onderwaardering vanzelf minder en hoeft hij niet op te splitsen wat hij dus niet wil.
Alles ligt dus in de handen van de CEO
Niet door 'creatief' boekhouden, maar wel door net te weinig uitleg over de grotere investeringen die gedaan worden om nog grotere kansen te verzilveren. Ze hadden de hogere investeringen die op zich logisch zijn dus beter moeten verkopen, laten zien waar ze het rendement verwachten. TomTom staat niet bekend als club die zomaar geld ergens tegenaan smijt. Dat wordt heel goed overwogen waar in te investeren en waar niet. Dus dat had zichtbaarder gemaakt mogen worden. De houding van de ceo was niet per se negatief (hij klonk op radio opgewekt en in conference call wat afgeleid) en creatief boekhouden zou ik ze niet van willen betichten. Al houden ze wel de winst laag met hun investeringen en afschrijvingen en daarmee ook de belastingdruk minimaal. Het gaat echter vooral om het toekomstplaatje schilderen. Er zijn verliesgevende bedrijven met een hogere waardering dus het gaat niet zo zeer om de investeringen zelf, maar vooral om het verhaal aan de investor community.
mjmj
0
Met een andere bril op zou je ook kunnen zeggen dat de founders zo min mogelijk winst willen toekennen aan degenen die de aandelen hebben gekocht. Ik zeg niet dat het zo is maar je zou die interpretatie kunnen hebben met dezelfde feiten.
201 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront