TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
[verwijderd]
1
Recent kreeg ik het verzoek om te investeren in een platencontract voor een oudere jonge rapper. Hij was leadzanger in het bandje met de moderne naam ‘De TyfusTering Band’. De naam van de leadzanger? Hans Snoeshaan Gordijn. Diezelfde die het al eerder had klaargespeeld in één leuke graaibeweging een flinke hoeveelheid tickets voor 17,50 euro te verkopen. In café ‘De Toekomst’ zou een concert plaatsvinden en de tickets zouden naarmate de datum dichterbij zou komen, vele malen duurder zijn. Inmiddels doen de tickets 8,- euro op de tweedehands markt.
Tja, moet je nu in een nieuw platencontract investeren van De TyfusTering Band? Volgens een Oppergroupie die zijn idool immer trouw gebleven is moet zo’n investering een buitenkans zijn. Hans Snoeshaan Gordijn ging namelijk werken met een zelf opgezette streamingdienst; puur goud dus. Alleen……………….. er was , jammer voor Snoeshaan, al behoorlijk wat Spot(ify). Veel bekendere musici met groter marktaandeel gingen met elkaar en producenten samenwerken. Zo niet Snoeshaan; hij had het ticketgeld binnen. Echte techno muziek met eigen streaming deinst daar ging het om. Niet om de harde knikkers.
Een virtuoos pur sang………….. volgens zijn oppergroupie
[verwijderd]
0
Het kantoor aan De Ruyterkade bestempelen als Het Pentagon, bij koers <€8,000 gaat het hier onprettig worden, ook dat is beleggen!
Externe grootaandeelhouders kunnen niets anders doen dan afhaken en op zoek naar soortgenoten gaan.

Binnenkort een delisting om het een en ander te verklaren?
[verwijderd]
1
60 cent eraf in 3,5 dag
Zonder reden, gewoon omdat het kan.
Aex is nog geen 2% lager dus aan sensiment ligt het niet.
Tomtom blijft ijzig stil en vindt het wel goed zo, hoe lager de koers hoe beter.
Immers Goddijn vindt 8 euro een mooie koers, niet 12,50 waar hij op stond.

Een CEO die vindt dat de koers te hoog staat terwijl hij nog steeds zwaar ondergewaardeerd is, moet in mijn ogen vertrekken voor iemand die de koers van bijvoorbeeld 20 euro voor ogen heeft ipv 8
Chameleon
0
quote:

Hik schreef op 6 april 2016 13:33:

[...]

Dat door mij even vet gemaakte is een verwijzing hier naar toe:
Lijkt op de Mobileye truuk:
blogs.nvidia.com/blog/2016/04/05/self...
Dank hiervoor. Is mij niet nog niet duidelijk in hoeverre dit nu aanvullend of bedreigend is. Het lijkt met name te gaan om het processen van de informatie in de auto mogelijk te maken ipv off-line. Het stuk hieronder is echter verwarrend omdat er gerefereerd wordt aan de expensive sensors (Lidar?) en dan een conclusie die doet denken dat deze sensors niet nodig zijn met dit systeem, maar het "by contrast" slaat volgens mij alleen op in the car vs off-line. Gaat het hier alleen om localisatie? Hoe zie jij dit?

"Traditional mapping techniques require numerous expensive sensors in the car to collect large volumes of data that then need to be recorded and processed offline. By contrast, we designed our system to be highly efficient, moving much of the data processing into the car, and minimizing communication with the cloud."
B_B
0
"Daimler Confirms Microsoft, Amazon in Talks to Invest in HERE Location Service"

Het is al bijna rond, anders zou Daimler nooit bevestigen.
(bevestigen met een kans op afketsen is niet goed voor de HEREschappij)
[verwijderd]
0
quote:

Chameleon schreef op 6 april 2016 15:01:

[...]

Dank hiervoor. Is mij niet nog niet duidelijk in hoeverre dit nu aanvullend of bedreigend is. Het lijkt met name te gaan om het processen van de informatie in de auto mogelijk te maken ipv off-line. Het stuk hieronder is echter verwarrend omdat er gerefereerd wordt aan de expensive sensors (Lidar?) en dan een conclusie die doet denken dat deze sensors niet nodig zijn met dit systeem, maar het "by contrast" slaat volgens mij alleen op in the car vs off-line. Gaat het hier alleen om localisatie? Hoe zie jij dit?

"Traditional mapping techniques require numerous expensive sensors in the car to collect large volumes of data that then need to be recorded and processed offline. By contrast, we designed our system to be highly efficient, moving much of the data processing into the car, and minimizing communication with the cloud."
Ze máken hiermee maps én localisatie. Dus het is geen aanvulling, maar creatie. Zij gebruiken camera's, optisch dus, geen Lidar. (V)SLAM is ook de manier die Mobileye gebruikt. Ook hier weer lokale processing (je bent processormaker of niet he...), zodat er weinig cloud verkeer nodig is. Mobileye claimt 10 Kbytes per kilometer. Dat is echt belachelijk weinig.
[verwijderd]
1
quote:

Perpster schreef op 6 april 2016 13:25:

[...]Zo, hebben die analisten dan die andere 56% van de aandelen? Denk je dat Goddijn c.s. zomaar de keuze hebben gemaakt om geen partners toe te laten, en vooral te zorgen dat het bedrijf schuldenvrij is, zodat ze niet naar de pijpen van de financiele boys hoeven te dansen?

Niet alles is een cijfer- en speculanten/hedgersspel, HC.

Goddijn heeft al in de positie gezeten dat ie heeft moeten bukken voor de financiele wereld, die maak je de pis niet meer lauw.
dat schrijf ik toch ook niet ?

maar er komt een tijd dat de sector zo bepalend is en zo in de belangstelling staat, dat je er niet aan ontkomt.

Neem nu even die Kumar, bij de London conference had hij het er nog over hoe geweldig TT gepositioneerd was in de sector en nu koud 8 maand later, heeft deze zelfde Kumar het er over, nou als je dan toch niet die favorabele positie die je hebt kan laten zien in je cijfers en omzet en je aandeel zo ondergewaardeerd staat, breek dan de company maar op en gooi het in de veiling

ik chargeer het even, omdat Kumar het ook chargeert, dit is helemaal niet de bedoeling om een uitverkoop te forceren, wat hij wil is dat TT het gesprek aangaat, de adviezen die TT zelf heeft gekregen toen Here verkocht werd aan de Duitsers , HG zou alle opties bekijken, de entree van JdM in naam als aandeelhouder heeft ook wel een reden.

dit is allemaal niet verdwenen hoor, dit is er allemaal nog, het is niet omdat we niets horen dat er niets speelt, of dat er geen nieuwe opties bekeken worden.
HG mag dan erg relaxed overkomen, ze staan ook met hun oren te klapperen als Renault of Ford dadelijk echt intekent bij Here, en reken maar dat ze bij TT worried zijn, wat ze nu allemaal horen van Here,
maar tot nu toe is het hearsay en nog geen Here said.

het MS rapport na de verkoop van Here door Nokia, wat zij over TT schreven is de halve wereld over gegaan, trouwens iedereen die zich opgaf voor het bid-book bij Nokia heeft potverdorie de hele blue-print kunnen lezen over niet enkel Here, maar ook de concurrenten van Here en de sector en wat er nu is en wat komen gaat.

een bid-book mag enkel ingezien worden na ondertekenen van confidentialiteit , daar staat echt alles in, het is geen puzzel boek, daar staat in Here's positie in de markt, wie de klanten zijn, wie de concurrenten zijn, hoe de sector er bij staat en hoe die zich kan ontwikkelen, echt alles.

wacht nu maar eens even rustig af dan kijken we einde jaar wel eens wat er allemaal te gebeuren staat of wat heeft plaats gevonden, als Here echt partners binnen haalt uit de auto industrie en Big Tech, gaat TT ook in over-drive

het rottige is de CEO en ander hoog Bestuur, die ook groot aandeelhouder zijn die weten echt wel van de hoed en de rand en dit ligt nu wel super gevoelig, dit kan daardoor wel eens zeer nadelig uitwerken.
de credibility van HG als eerlijk en niet te willen profiteren van zijn positie als CEO en als groot aandeelhouder kunnen hem juist overdreven voorzichtig, neutraal en zeker niet als money graaiend doen overkomen, daarom is het beter grootaandeelhouder als voorzitter te hebben dan als CEO.

we wachten rustig af

[verwijderd]
0
quote:

Hik schreef op 6 april 2016 15:23:

[...]

Ze máken hiermee maps én localisatie. Dus het is geen aanvulling, maar creatie. Zij gebruiken camera's, optisch dus, geen Lidar. (V)SLAM is ook de manier die Mobileye gebruikt. Ook hier weer lokale processing (je bent processormaker of niet he...), zodat er weinig cloud verkeer nodig is. Mobileye claimt 10 Kbytes per kilometer. Dat is echt belachelijk weinig.
Het einde van Google, Here en TomTom is nabij. De israeliers gaan winnen en dan komt de raket uit Iran. En de olifant met de fluit.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

paulta schreef op 6 april 2016 08:29:

...

Rijkswaterstaat is ook wisselgeld....allemaal dit soort omzet: kortstondig, onzeker, mager, geen groei, 0-marge tarief....
Ga fietsen, jij joch of trol.

RWS is van alles op de hoogte, zij hebben echt jonge en prima vakdeskundigen in dienst. Hun enige rem bestaat uit hogere beleidsambtenaren en de politiek.

Ik zou willen dat ik nog jong was. Dan zou ik politici een poepie laten ruiken. Ik deed dat al eerder, al in de 90-er jaren. De enige echte ministeriële beleidsnota op traffic-gebied is voor 60% van mijn hand, alinea voor alinea.
Ik dacht 20 jaar geleden al na over connected probes, snappie?
Roel Pieper? Idem.

Met dank aan Job Kleinhout, de beste guru die RWS ooit heeft gekend.
Dont fool me, never, till I die. Tot ik sterf.
[verwijderd]
0
quote:

Natte krant schreef op 6 april 2016 15:30:

[...]
Het einde van Google, Here en TomTom is nabij. De israeliers gaan winnen en dan komt de raket uit Iran. En de olifant met de fluit.
Fabeltjeskrant
[verwijderd]
0
Komt gewoon helemaal goed ! Het is net een goocheltruc , iedereen (iig de kinderen) denkt dat het konijn verdwenen is , en plotsklaps komt het konijn uit de hoge hoed
[verwijderd]
7
Justin,

Mijn complimenten dat je je - bijna geheel - houdt aan reageren op inhoud.
Dat sektegeleuter komt voornamelijk af van voormalige volgelingen die zich verder niet verdiept hebben in het aandeel en nu een zondebok zoeken voor hun verlies.
Voor die mensen : Kijk in de spiegel en je ziet de hoofdverantwoordelijke.
[verwijderd]
0
quote:

Milkshake schreef op 6 april 2016 14:00:

Justin, als jij aan hoofd stond van PR of IR dan stonden we allang op 100 euro!

[...]

Samenvattend: tomtom is goed en heeft de toekomst, alleen Goddijn en de rest van het bestuur doen het verkeerd. GODDIJN IS EEN SLIMME MAN MET VISIES, MAAR IS GEEN GOEDE ZAKENMAN EN CEO!

Amen!

Met andere woorden: Goddijn moet weg en plaats maken voor iemand met zakelijk inzicht.

Als ik aan het hoofd van PR of IR zou staan dan zou de koers misschien wel net zo hoog staan als nu. Aangezien ik niet denk dat wat hier op IEX besproken wordt leidend is voor wat mensen denken. 99% volgt de discussies hier niet.

Kijk naar Peter Verhaar, oprichter van ALEX.
peterverhaar ?@peterverhaar 7 u7 uur geleden
Amazon en Microsoft kiezen voor Here, dus niet voor TomTom

Heeft dus ergens een klok horen luiden. (iets met HERE) maar weet niet waar de klepel hangt. A) Amazon en Microsoft zijn eerder leverancier van diensten dus is periferie van maps B) Het is de ene of de andere cloud, niet die van allebei. Er wordt hen beiden een worst voor gehouden, wie deelneemt in HERE krijgt de deal C) Er zijn zeer oriënterende gesprekken. Maar bij Peter zijn het al deals.

Amazon twijfelt zwaar. Waarom zou je een deelneming doen in een opdrachtgever. Dan moet het wel een heel lucratief contract zijn. Ik denk eerder dat het 'nieuws' van vandaag een vooraankondiging van radiostilte was. Ze zeggen namelijk: het is heel vroeg en ergens dit jaar komen we wel weer met nieuws. Op deze manier hebben ze even de stilte doorbroken (anders gaan potentieel partners twijfelen) maar tegelijkertijd is er nog niets te melden.

Maakt dus niet zoveel uit wie er hoofd PR of IR is. Zolang mensen niet echt de moeite nemen om te begrijpen waar het over gaat, dan ben je overgeleverd aan sentiment. En laat ik nou eens vaststellen dat jijzelf nou niet bepaald bijdraagt aan het sentiment en dezelfde klok-klepel houding aan de dag legt als in het voorbeeld hierboven.
Erik9400
1
Ook al kiezen er tien automerken voor Here... En ms.... En amazon...dan nog blijft er meer dan genoeg over voor tt.

Ben het alleen niet eens met Justin als het gaat om de koers... Zelf de grootste fan van tt wordt verjaagd door een ceo al hg... Inhoudelijk top maar mag er een sausje overheen want het is o zo droog
Chameleon
0
[verwijderd]
0
quote:

Happy Chappy schreef op 6 april 2016 15:28:

[...]
maar tot nu toe is het hearsay en nog geen Here said.
LOL!

Die houden we er in!
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
1
quote:

Happy Chappy schreef op 6 april 2016 15:28:

[...]

dat schrijf ik toch ook niet ?

maar er komt een tijd dat de sector zo bepalend is en zo in de belangstelling staat, dat je er niet aan ontkomt.

Neem nu even die Kumar, bij de London conference had hij het er nog over hoe geweldig TT gepositioneerd was in de sector en nu koud 8 maand later, heeft deze zelfde Kumar het er over, nou als je dan toch niet die favorabele positie die je hebt kan laten zien in je cijfers en omzet en je aandeel zo ondergewaardeerd staat, breek dan de company maar op en gooi het in de veiling

ik chargeer het even, omdat Kumar het ook chargeert, dit is helemaal niet de bedoeling om een uitverkoop te forceren, wat hij wil is dat TT het gesprek aangaat, de adviezen die TT zelf heeft gekregen toen Here verkocht werd aan de Duitsers , HG zou alle opties bekijken, de entree van JdM in naam als aandeelhouder heeft ook wel een reden.

dit is allemaal niet verdwenen hoor, dit is er allemaal nog, het is niet omdat we niets horen dat er niets speelt, of dat er geen nieuwe opties bekeken worden.
HG mag dan erg relaxed overkomen, ze staan ook met hun oren te klapperen als Renault of Ford dadelijk echt intekent bij Here, en reken maar dat ze bij TT worried zijn, wat ze nu allemaal horen van Here,
maar tot nu toe is het hearsay en nog geen Here said.

het MS rapport na de verkoop van Here door Nokia, wat zij over TT schreven is de halve wereld over gegaan, trouwens iedereen die zich opgaf voor het bid-book bij Nokia heeft potverdorie de hele blue-print kunnen lezen over niet enkel Here, maar ook de concurrenten van Here en de sector en wat er nu is en wat komen gaat.

een bid-book mag enkel ingezien worden na ondertekenen van confidentialiteit , daar staat echt alles in, het is geen puzzel boek, daar staat in Here's positie in de markt, wie de klanten zijn, wie de concurrenten zijn, hoe de sector er bij staat en hoe die zich kan ontwikkelen, echt alles.

wacht nu maar eens even rustig af dan kijken we einde jaar wel eens wat er allemaal te gebeuren staat of wat heeft plaats gevonden, als Here echt partners binnen haalt uit de auto industrie en Big Tech, gaat TT ook in over-drive

het rottige is de CEO en ander hoog Bestuur, die ook groot aandeelhouder zijn die weten echt wel van de hoed en de rand en dit ligt nu wel super gevoelig, dit kan daardoor wel eens zeer nadelig uitwerken.
de credibility van HG als eerlijk en niet te willen profiteren van zijn positie als CEO en als groot aandeelhouder kunnen hem juist overdreven voorzichtig, neutraal en zeker niet als money graaiend doen overkomen, daarom is het beter grootaandeelhouder als voorzitter te hebben dan als CEO.

we wachten rustig af

Volgens mij, overigens met alle respect, misken je de reden waarom Here gekocht is door het consortium. Die willen een wereldstandaard voor autonomeous driving, die zijn juist gericht op het demonatizen van mapping software. Die interesseert geen jota of navigatie wat oplevert, they are playing defense.

En dat stond niet in de bid-books van Here. Wel going forward in die van TT. De navigatie wereld is veranderd met de aankoop van Here door het consortium.

Het is een beetje alsof de Delhaize bier onder de kostprijs gaat verkopen, omdat ze er vanuit gaan dat ze dat terugverdienen met de meerverkoop van groenten omdat je die dan toch op dezelfde plek 'meekoopt'. Is dat gunstig voor de Colruyt? Dacht het niet.

Ik deel je analyse dat TT de boot gemist heeft, en dat er een heel kort (denk niet tot einde van het jaar) window is om snel strategische partners een stake te geven om het eindspel met Here te blokkeren. Maar denk niet dat dat een topprijs gaat opleveren, en denk ook niet dat Goddijn daar zijn bedrijf voor wil opgeven.

Ik denk TT zich zal concentreren als verwerker van data, niet als toeleverancier. Zaken zoals Telematics. En als een analist ook maar iets waard is, vraagt hij naar de split van R&D/investeringen, en zal imho het antwoord zijn dat dit vooral aan de verwerkende kant zit.

Wat zijn die kaarten strategisch waard als de concurrent ze desnoods gratis aanbiedt, omdat ze een hoger dan een direct monetair doel dienen?

Ik sluit niet uit dat Goddijn zich daar al bij neergelegd heeft, het is enkel andere input. Bottom line is denk ik de vraag, hoe hoog acht je de kans dat Here op gezond kapitalistische winstmaximaliserende basis gestoeld gaat worden, ipv in faciliterende functie? Zou dat niet leiden tot een heel ander business model van TT?

Al een analist over gehoord?

[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 6 april 2016 16:15:

[...]
LOL!

Die houden we er in!
Die deed mijn mondhoeken ook danig krullen :) Kudos.
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront