TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom April 2016

4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Dickit o
0
quote:

marijke m schreef op 24 april 2016 19:00:

@ Tini, even off topic, hoe gaat het met je man?
Er zijn dus echt nog belangrijkere zaken dan TomTom.
Ik hoop goed?
marijke m
2
quote:

Dickit o schreef op 24 april 2016 19:17:

[...]

Er zijn dus echt nog belangrijkere zaken dan TomTom.
Ik hoop goed?
Precies! Deze week verongelukte een vriend van mijn zoons, de AVA, waar ik naar toe zou gaan, was ineens niet meer interessant.
aandeeltje!
0
quote:

martinmartin schreef op 24 april 2016 18:04:

[...]

Ik kan je normaal gesproken heel goed volgen maar nu moet ik echt passen.

De deferred kort is niets anders dan het gebruikelijke verdelen over de komende maanden. De toevoer tot deferred kort komt uit korte termijn contracten en een gedeelte vanuit de deferred long.
Waar het mij en een aantal anderen omgaat indien we het hebben over de uitgestelde omzet en de daarbij behorende winst is enkel en alleen het effect van de deferred long omdat wij aangeven dat bij een stijgende omzet de brutomarge van het gedeelte dat vrijvalt vanuit deferred long door het over te hevelen naar deferred kort zo goed als geheel doorzakt naar de bottom line. Kijk eens naar de opbouw van deferred long over de afgelopen jaren.
Deferred kort is buiten het gedeelte vanuit deferred long geen drukkende factor als we het hebben over gerapporteerde winst.
De balanswaarde deferred revenue komt ten gunste van omzet de JAREN erna, niet het JAAR erna. E.e.a afhankelijk hoe de spreiding is. Omzet drie jaar vooruit ontvangen dan wordt dat dus in rapportage jaar en de twee/drie jaren daarna verantwoord.
Dickit o
0
quote:

marijke m schreef op 24 april 2016 19:24:

[...]

Precies! Deze week verongelukte een vriend van mijn zoons, de AVA, waar ik naar toe zou gaan, was ineens niet meer interessant.
Echt alles is relatief in het leven.
Jouw keuze is zoooo begrijpbaar
[verwijderd]
1
quote:

Misschien schreef op 24 april 2016 18:52:

276 GTB

Ik heb geen zin om in te gaan op de vergelijking die je maakt. Ik noemde gevestigde partijen die hun belang vermeld wordt. Of de anonieme poster waar jij een verwijzing naar maakte en het bedrijf waar hij mogelijk werkt, je weet niets zeker. Niet of hij het over een Volvo contract heeft en ook niet over zijn werkgever.

Ik laat het hierbij,

Tini
Ik snap dat je er verder niet op in wilt gaan.

Fijn dat je het hierbij laat, hopelijk voor altijd.
[verwijderd]
0
quote:

Perpster schreef op 24 april 2016 13:45:

Ik verwijt je helemaal niks, HC, wel heb je wellicht te lang in de dealingroom gewerkt om te onderkennen dat...

Ik pleit voor een beetje meer realisme in de discussie, ipv het constante geframe en geportolul. (excuse le mot)

Namelijk dat TT leuke dingen doet, maar dat je niet blind moet zijn voor ontwikkelingen en strategische belangen (Here biedt imho juist geen opportuniteit maar zal van kaarten een commodity maken, en TT zal het van diensten als Telematics moeten hebben, maar die geroemde kaarten zit de waarde imho niet meer in zoals gedacht).

De Duitsers zijn niet Google, integendeel, de Duitsers mikken op een status quo in hun bedrijfstak, en daarom zullen zij zorgen dat navigatie voor iedereen dezelfde toegevoegde waarde zal op leveren. Dat is ook de reden waarom dat geen opportuniteit voor TT is, maar imho hun verdienmodel verandert, en deels vernielt.

[stukje weggehaald]

Als ik de teksten hierboven lees dan weet ik wel wie er bezig is met geframe en porto gelul. (geportolul lijkt me grammaticaal niet helemaal juist). Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien. Er wordt zonder enige onderbouwing - en zonder dat iemand in de industrie precies weet hoe de eigenaren van HERE het gaan spelen - even als een soort feit geponeerd hoe een en ander zal gaan verlopen.

In jouw reactie op mijn post gaf je ook een steek onder water door te stellen dat ik "bewust verzweeg" dat de deferred component geen kwartaal maar jaarlijks bedrag was. Uiteraard was het dat, want ik had het onderdeel gemaakt van een stukje over de EPS, en de EPS is een jaarlijks iets.

Ik heb even in je historie gekeken en jouw berichten over perpetuals (daar zal je naam Perpster vandaan komen). En je bent [..] geen idioot. (dit is een compliment!), maar iemand die ze behoorlijk op een rijtje heeft. Ik word er daarom een beetje argwanend van als basale logica (over de groei in automotive en de leverage) worden weggewuifd als een soort fantasie.

Ik zou ook niet te stereotiep denken over een AvA. Ik heb wel eens meerdere AVA's bezocht, onder andere bij Randstad. Dat is meestal een soort bejaardensoos. Bij TT is dat deels ook zo, maar toch een stuk minder dan bij andere fondsen. Er worden zowel niet al te snuggere vragen gesteld (ik wil niemand voor het hoofd stoten dus zal er niet expliciet over uitweiden), maar er waren net zo goed ook goede vragen. En een borrel biedt altijd kansen om nog eens iemand wat meer te spreken.

[Modbreak IEX: Gelieve niet op de forums te vloeken, dit bericht is aangepast.]
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 24 april 2016 21:43:

[...]

Als ik de teksten hierboven lees dan weet ik wel wie er bezig is met geframe en porto gelul. (geportolul lijkt me grammaticaal niet helemaal juist). Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien. Er wordt zonder enige onderbouwing - en zonder dat iemand in de industrie precies weet hoe de eigenaren van HERE het gaan spelen - even als een soort feit geponeerd hoe een en ander zal gaan verlopen.

In jouw reactie op mijn post gaf je ook een steek onder water door te stellen dat ik "bewust verzweeg" dat de deferred component geen kwartaal maar jaarlijks bedrag was. Uiteraard was het dat, want ik had het onderdeel gemaakt van een stukje over de EPS, en de EPS is een jaarlijks iets.

Ik heb even in je historie gekeken en jouw berichten over perpetuals (daar zal je naam Perpster vandaan komen). En je bent [..] geen idioot. (dit is een compliment!), maar iemand die ze behoorlijk op een rijtje heeft. Ik word er daarom een beetje argwanend van als basale logica (over de groei in automotive en de leverage) worden weggewuifd als een soort fantasie.

Ik zou ook niet te stereotiep denken over een AvA. Ik heb wel eens meerdere AVA's bezocht, onder andere bij Randstad. Dat is meestal een soort bejaardensoos. Bij TT is dat deels ook zo, maar toch een stuk minder dan bij andere fondsen. Er worden zowel niet al te snuggere vragen gesteld (ik wil niemand voor het hoofd stoten dus zal er niet expliciet over uitweiden), maar er waren net zo goed ook goede vragen. En een borrel biedt altijd kansen om nog eens iemand wat meer te spreken.
Hoi Justin, ik heb veel respect overigens met betrekking tot jouw kennis over TomTom.

Ik lees op het TomTom forum dat TomTom een deal heeft gesloten met VOLVO volgens 276 GTB. Ook in jouw samenvatting van de AvA kwam dat terug. Dus TomTom heeft een deal gesloten met VOLVO?

Ik ben van plan om morgen veel aandelen TomTom te kopen. Ik hoop dat ik niet te laat ben.
[verwijderd]
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 24 april 2016 16:53:

[...]

Ik vind VOLVO mooie auto's zal er wel 1 willen kopen met TomTom erin.
Je kan ook een TomTom kopen met een Volvo daar omheen gebouwd :-)
[verwijderd]
2
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 24 april 2016 21:55:

[...]

Hoi Justin, ik heb veel respect overigens met betrekking tot jouw kennis over TomTom.

Ik lees op het TomTom forum dat TomTom een deal heeft gesloten met VOLVO volgens 276 GTB. Ook in jouw samenvatting van de AvA kwam dat terug. Dus TomTom heeft een deal gesloten met VOLVO?

Ik ben van plan om morgen veel aandelen TomTom te kopen en ik hoop dat tevens nog niet te laat ben.
Ik weet daar net zo weinig over als jij.

Ik weet alleen dat er een Nederlandse handelsdelegatie met daarbij TomTom op bezoek is geweest bij Volvo en daar goede gesprekken gevoerd heeft en dat Nederland zich daarmee op de kaart heeft gezet als leverancier aan de auto industrie. De regio Eindhoven kent veel bedrijven die in een soort los-vast verbanden belangrijke klussen kunnen winnen en er is in die regio synergie aan het ontstaan, samen met ook onderzoeksorganisaties en universiteiten.

Ik heb verder een keer gelezen dat er "zweedse balletjes" geserveerd kunnen worden. Ik weet niet of dat betekent dat Volvo is getekend of dat TT straks alle locatiediensten voor IKEA voor haar rekening gaat nemen. Of dat Corinne Vigreux de nieuwe leadzangeres van ABBA is geworden. Dat moeten we maar zien. (Ik denk overigens wel dat Volvo getekend is, doordat Goddijn niet echt opkeek van de opmerking)
Grey01
0
[De Duitsers zijn niet Google, integendeel, de Duitsers mikken op een status quo in hun bedrijfstak, en daarom zullen zij zorgen dat navigatie voor iedereen dezelfde toegevoegde waarde zal op leveren. Dat is ook de reden waarom dat geen opportuniteit voor TT is, maar imho hun verdienmodel verandert, en deels vernielt. Here als big equalizer werkt alleen als je het gesocialiseerd wordt, en imho reflecteert de koers van TT dat...]

@perpster. Interessante visie. Is er enige onderbouwing of is het één van de vele ideeën?

NielsjeB
0
quote:

Vuurgoudhaantjes schreef op 24 april 2016 21:55:

[...]

Hoi Justin, ik heb veel respect overigens met betrekking tot jouw kennis over TomTom.

Ik lees op het TomTom forum dat TomTom een deal heeft gesloten met VOLVO volgens 276 GTB. Ook in jouw samenvatting van de AvA kwam dat terug. Dus TomTom heeft een deal gesloten met VOLVO?

Ik ben van plan om morgen veel aandelen TomTom te kopen. Ik hoop dat ik niet te laat ben.
Hoe kun je nu een koersdoel hebben van 5 euro, en dan ineens aandelen gaan kopen op basis van een gerucht. Met de koers op 8.

Prima hoor, dat je aandelen koopt. Maar de reden lijkt me een beetje vreemd.
[verwijderd]
3
quote:

*Justin* schreef op 24 april 2016 22:03:

[...]

Ik heb verder een keer gelezen dat er "zweedse balletjes" geserveerd kunnen worden. Ik weet niet of dat betekent dat Volvo is getekend of dat TT straks alle locatiediensten voor IKEA voor haar rekening gaat nemen. Of dat Corinne Vigreux de nieuwe leadzangeres van ABBA is geworden. Dat moeten we maar zien. (Ik denk overigens wel dat Volvo getekend is, doordat Goddijn niet echt opkeek van de opmerking)
Hier moest ik even vreselijk om lachen, AB voor je humor. De post was trouwens: "De Zweedse balletjes rollen".

Zag nog een mooi artikel in USA Today:
www.usatoday.com/story/travel/roadwar...

TomTom wordt steeds meer bekend in de States, heel goed.

TomTom, seemingly back from the dead after the iPhone killed suction cup-mounted dashboard navigation displays, has spent the past five years building the mapping infrastructure it hopes the entire industry will soon adopt. A partnership with auto parts manufacturer Bosch hopes to cement that potential.

TomTom CEO Harold Goddijn told Wired:

“You need a living map, one that’s always being updated. TomTom is building a system within which a sensor-equipped car can compare what’s on the map with what it sees on the road. Discrepancies will be reported, verified, and updated info distributed to every car on the road."

While TomTom has yet to dominate the field completely - in no small part due to the field not quite existing just yet - the Dutch company is confident in its tech. Cars using TomTom's mapping system are currently able to guarantee position within one inch — which is more than I can say about most humans on the road.
[verwijderd]
4
quote:

JanK1 schreef op 24 april 2016 21:59:

[...]

Je kan ook een TomTom kopen met een Volvo daar omheen gebouwd :-)
Fijn dat je er weer bent en het humor nivo hier naar een zeer hoog nivo brengt.
[verwijderd]
2
quote:

Diegy schreef op 22 april 2016 08:03:

[...]
Zie de koers ook nog wel naar de 7 euro gaan. Aandeel is inderdaad nog te fors geprijsd. Sentiment op de beurs lijkt ook wat negatiever te worden en dan is het oppassen met dit soort aandelen die kunnen dan ineens hard naar beneden gaan.
Diegy Diegy 22 apr 2016 om 09:28
0

Sentiment op de beurs lijkt ook nog eens om te slaan naar. Vergeet niet dat de aex enorm is gestegen de laatste tijd. Kan de komende tijd bij een paar zeer slechte aex dagen naar de 7,00 toe. Shorters doen er nog een schepje bovenop.

Diegy Diegy 22 apr 2016 om 10:55
0

Voor het eerst sinds hele lange tijd ook maar eens ingestapt in TOMTOM op 7,88. Eergisteren nog prima cijfers waarop de koers naar de 9,06 steeg en 2 dagen later op 7.88. Lijkt me tijd voor een rebound omhoog vandaag of begin volgende week.

Diegy Diegy 22 apr 2016 om 11:07
0


Dat klopt maar een technisch herstel mogen we nu wel verwachten na de prima cijfers van 2 dagen geleden. Koers stond op 9,06 na de cijfers van 2 dagen geleden. Zag dat ING een koopadvies geeft van 15,50 als koersdoel.

Vind dit echt niet normaal !

Dit flikt hij altijd en overal , helaas zijn er velen die dit soort strategieën hanteren.

Hik is inmiddels ook al weer aan boord , nu is ook onze alom gewaardeerde vuurgoudhaantjes plotseling om ( tot voor zeer kort een koersdoel van €5,00 , dit ook tot treurens toe gepost ). Nog even en cha 0.1 zet zijn short positie ook om naar long

Wat een schaamteloze vertoning .... .
[verwijderd]
1
quote:

GLMF schreef op 24 april 2016 23:22:

[...]

Fijn dat je er weer bent en het humor nivo hier naar een zeer hoog nivo brengt.

. Vreemd dat je alleen verschijnt als ik er weer
ben. Zit jou soms nog iets dwars? Het is trouwens " niveau"
[verwijderd]
0

@ perpster, iets wat late reactie

je zegt niet veel anders dan ik, TTT kan een solide winst en groei onderdeel worden voor TT en je twijfelt of die enorme onderwaardering op Maps eigenlijk wel zo is , nou dan zou ik dus opteren voor wat ik graag zou zien, een gedeeltelijk realisatie vd Kaarten zodat er mee gesurft en dankbaar gebruik gemaakt kan worden van de windfall uit Nok/HERE verkoop en herinvesteer die opbrengst dan maar in Telematics

ps: doe de groeten aan Pim, mocht je hem spreken - hoop dat het hem goed gaat op de beurzen en de valuta's

@ Justin, toch wel wat nieuwsgierig wat de moderator geschrapt heeft

@ Kuiken, rare tent dat ING
de vermogens en investement beheerders volgen TT niet, " te klein om mee te nemen in beleggingsmandjes voor de huisfondsen, en de risico's toch moeilijk in te schatten " en dan verder op in de gang geven de analisten van ING TT het hoogste koersdoel van iedereen voor 15 euro met sterk aanbevolen op 12 maand.
Erik9400
1
Als ik alles zo lees denken ik ook dat deal volvo al in getekend

Volvo wil alleen hulpmiddelen in auto's die 110% veilig zijn en dan wil je geen Google die je voor ongeluk snel melding laat zien van lage premie verzekering: sluit nu snel af

Ander "bewijs" in dat de koers van tt om ook onverklaarbare reden weer aan het zakken in. ..Elke keer als er een deal komt te zie je dat (hoezo voorkennis!?!?) Nadat de deal in gepresenteerd (uiteraard is de inhoud van de deal alleen zichtbaar voor een deel van de aandeelhouders: hoezo eerlijke kansen) zie je geen verhoging van de koers dus ze blijven profiteren van lage koers en halen tt van de beurs voor fooi net voordat de winst vrij komt

Geld maak je met geld
Tom3
0
quote:

Happy Chappy schreef op 25 april 2016 07:02:

@ Kuiken, rare tent dat ING
de vermogens en investement beheerders volgen TT niet, " te klein om mee te nemen in beleggingsmandjes voor de huisfondsen, en de risico's toch moeilijk in te schatten " en dan verder op in de gang geven de analisten van ING TT het hoogste koersdoel van iedereen voor 15 euro met sterk aanbevolen op 12 maand.
Kun je hieruit opmaken dat ING in ieder geval geen dubbele agenda heeft? Dat de risico`s moeilijk zijn in te schatten is moeilijk te geloven. Als je dat namelijk vindt, moet je toch een discount geven voor het risico? ING zit er ook bovenop, onlangs werd ter gelegenheid van de kwartaalcijfers het koersdoel (15,50) dat amper 2 dagen eerder was gegeven, herhaald. Het koersdoel is bijna verdubbeld in het laatste jaar, geen spoor van aarzeling dus.
4.182 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 ... 206 207 208 209 210 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront