TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM AUGUSTUS 2016

2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
[verwijderd]
0
Van 1 t/m 4 augustus is TT hier: 1–4 August 2016 CAR Management Briefing Seminars 2016 (Ann Arbor, USA)

corporate.tomtom.com/pressevents.cfm?...

www.cargroup.org/
Speakers Include

Governor Rick Snyder, State of Michigan
Dr. James J. Kuffner Jr., CTO, Toyota Research Institute
Mahesh Kodumudi, Executive Vice President of Corporate Purchasing, Volkswagen Group of America
Mike McCarthy, Chief Technology Officer, ECARS Division, California Air Resources Board
Julia Steyn, Vice President, Urban Mobility Programs, General Motors

Ik denk dat het daarna wel stil zal zijn rond TT, vakantie-periode, want het eerste pressevent is pas half september.
corporate.tomtom.com/pressevents.cfm?...
[verwijderd]
0
quote:

Y schreef op 3 augustus 2016 10:42:

[...]

En waarom niet ?

Het kamp wordt toch anders leuk gevuld met strategische partners ....

Tom Tom
Apple
Bosch
Uber
Tesla zou niet misstaan in dat rijtje

O ja, zou bijna. VOLVO vergeten

Hoe mooi zou het zijn : "Tesla kiest voor Road -DNA van TomTom"

ivm veiligheidsimago zou dat een bijzonder slimme zet zijn ....... VOLVO = veiligheid
En vervolgens komen dan de verklaringen van 'analisten' als Martijn den Drijver?..:-)

"Samenwerking met Tesla uiterst negatief voor TomTom."
[verwijderd]
0
quote:

Erik9400 schreef op 3 augustus 2016 09:24:

Als ernie uw komt over tesla dan zal dat wel gaan om een deal met bosch (die dan weer info van tomtom gebruikt)

De kop is dan vast: tesla stapt over op navigatie van bosch...

TomTom wil domweg geen hogere koers....hg is nog steeds knopen aan het tellen en John leent zijn aandelen waarschijnlijk uit...Omdat hij weet wanneer er nieuws komt kan hij doen en laten wat hij wil

John stapt niet zo fors (5,1%) in op een dergelijke koers (ca.10€) voordat hij met HG heeft gesproken.
Tenminste daar ga ik van uit in het ons kent ons wereldje.
[verwijderd]
0
quote:

Paulus29 schreef op 3 augustus 2016 10:53:

[...]

En vervolgens komen dan de verklaringen van 'analisten' als Martijn den Drijver?..:-)

"Samenwerking met Tesla uiterst negatief voor TomTom."
Analist......ik mis een a
[verwijderd]
0
quote:

Y schreef op 3 augustus 2016 11:03:

[...]

Analist......ik mis een a
Ik mis een I en een G.

Analistig.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

harrysnel schreef op 3 augustus 2016 10:19:

Kaarten:

- Waze gekocht voor $1,2 miljard (er wordt gesproken over $1,1 en $1,3 miljard dus neem midden).
- Autonavi gekocht voor $1,5 miljard.
- Here gekocht voor $2,8 miljard.
- Uber gaat 500 mln investeren om kaarten te verfijnen.

TT: heeft wereldwijde dekking Maps, technologische voorsprong op Here, biedt Traffic en heeft al een orderboek voor deze diensten dat vorig jaar alleen al meer dan E300mln geboekte orders telt.

Zelfrijdende auto:

- Cruise Automation gekocht voor $1 miljard.
- MobilEye waardering $10 miljard.

TT: heeft sinds jaren al deal met VW, werkt samen met de meeste autobouwers op dit gebied, levert deze technologie al in commerciële deal met autobouwer, Peugeot is obv TT technologie naar Amsterdam gereden voor bijeenkomst. TT biedt Maps aan in Duitsland en VS voor autobouwers die SDC willen testen. Audi gebruikt voor Jack TT kaarten en reed daarmee naar CES in 2015.

Telematics:

Verizon koopt Fleetmatics voor $2,4 miljard.

TT: Telematics tak iets kleiner dan Fleetmatics. Sloot onlangs deal met Peugeot. Webfleet is beschikbaar op de Salesforce en Sage oplossingen.

Waarde TomTom op dit moment $2 miljard.

Dit is slechts houdbaar vanwege eigendomsstructuur en beschermingswal. Management en IR hebben de plicht om wat aan deze onderwaardering te doen. ABN ziet onderwaardering ING ziet onderwaardering. En SNS? Die ziet deze onderwaardering ook maar vindt het wel prima zo met koersdoel E9. Net als het management.

Kaarten:

Here is verkocht voor $3 miljard

Zelfrijdende auto:

Voor de zelfrijdende auto heeft TomTom ook zeer belangrijke patenten voor nauwkeurige point cloud positionering en navigatie.
Deze technlogie kan overigens nu al worden ingezet voor ADAS/HAD (vrijwel zeker de reden dat Volvo vanaf 2019 overstapt van Here naar TomTom; veiligheid af fabriek in alle Volvo's, dus take-rate 100%).

Telematics:

TomTom Telematics is iets kleiner dan Fleetmatics maar groeit harder en heeft betere marges. En ook betere ingangen bij de autofabrikanten. Kom je toch uit op een min of meer gelijkwaardige waardering.
Bekijk je het per gebruiker dan betaalt Verizon zo'n $3300. Dan kom je met 652.000 jaarabonnementen bij TomTom dus op minimaal 2 miljard euro. En dat groeit per jaar met 20-30% de komende periode lekker verder (marktanalisten verwachten een gemiddelde jaarlijkse marktgroei van 28,5% voor de periode 2016-2022).
[verwijderd]
11
Er wordt weleens gezegd dat TomTom founders (allemaal tegen de 60) hun bedrijf niet willen verkopen.

Ik denk zelf dat dat niet waar is, maar dat ze het alleen INTEGRAAL willen verkopen. Dus in 1 stuk. Anders blijf je met onderdelen over, zonder synergie, een bedrijf dat minder winstgevend is (als je een winstgevende divisie verkoopt) en de aandeelhouders vragen bij verkoop van onderdelen om superdividend, dus je kunt het ook niet herinvesteren.

Deze visie heb ik sinds dit voorjaar toen ik hoorde dat Fleetmatics - dat de fleetmanagement divisie van TomTom wilde kopen - in Silicon Valley op zoek was naar partners die de andere onderdelen van TomTom wilde kopen.

Dit suggereert dat Fleetmatics wist dat ze de fleetmanagement-tak van TomTom niet los konden kopen (dus de deur is gewezen) maar wel het idee had dat TomTom integraal als 1 geheel te koop is.

Dit is interessant, nu Samsung Magneti Marelli gaat kopen. Samsung is al vaker gerumored als zijnde een partij die grote interesse kan hebben in TomTom maps, om hun afhankelijkheid van Google in hun mobiele activiteiten te reduceren en om de grote hoeveelheden probe data te kunnen gebruiken, daar kunnen ze nu niks mee.

Het 'probleem' was echter dat de automotive activiteiten van TomTom niet zo goed bij Samsung pasten. Dus TT was maar voor 50% interessant voor Samsung.

Nu Samsung Magneti gaat overnemen - een leverancier aan de auto industrie - is TomTom als geheel interessant geworden voor Samsung. Sterker nog, TomTom levert ook maps en traffic aan Magneti (zij maken o.a. Fiat UConnect, waar TomTom in zit), dus er zit nog een inverdien effect in ook.

Een overname van TomTom brengt Magneti direct op gelijke hoogte met Bosch en andere Tier1's ook in het kader van automated driving.

Laat Samsung maar komen...
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 3 augustus 2016 12:59:

Er wordt weleens gezegd dat TomTom founders (allemaal tegen de 60) hun bedrijf niet willen verkopen.

Ik denk zelf dat dat niet waar is, maar dat ze het alleen INTEGRAAL willen verkopen. Dus in 1 stuk. Anders blijf je met onderdelen over, zonder synergie, een bedrijf dat minder winstgevend is (als je een winstgevende divisie verkoopt) en de aandeelhouders vragen bij verkoop van onderdelen om superdividend, dus je kunt het ook niet herinvesteren.

Deze visie heb ik sinds dit voorjaar toen ik hoorde dat Fleetmatics - dat de fleetmanagement divisie van TomTom wilde kopen - in Silicon Valley op zoek was naar partners die de andere onderdelen van TomTom wilde kopen.

Dit suggereert dat Fleetmatics wist dat ze de fleetmanagement-tak van TomTom niet los konden kopen (dus de deur is gewezen) maar wel het idee had dat TomTom integraal als 1 geheel te koop is.

Dit is interessant, nu Samsung Magneti Marelli gaat kopen. Samsung is al vaker gerumored als zijnde een partij die grote interesse kan hebben in TomTom maps, om hun afhankelijkheid van Google in hun mobiele activiteiten te reduceren en om de grote hoeveelheden probe data te kunnen gebruiken, daar kunnen ze nu niks mee.

Het 'probleem' was echter dat de automotive activiteiten van TomTom niet zo goed bij Samsung pasten. Dus TT was maar voor 50% interessant voor Samsung.

Nu Samsung Magneti gaat overnemen - een leverancier aan de auto industrie - is TomTom als geheel interessant geworden voor Samsung. Sterker nog, TomTom levert ook maps en traffic aan Magneti (zij maken o.a. Fiat UConnect, waar TomTom in zit), dus er zit nog een inverdien effect in ook.

Een overname van TomTom brengt Magneti direct op gelijke hoogte met Bosch en andere Tier1's ook in het kader van automated driving.

Laat Samsung maar komen...
Zou prachtig zijn Justin als Samsung TT over zou nemen. Stel dat het gebeurd, aan wat voor een koers zouden we dan moeten denken.
tatje
0
Shorters doen volgens mij alles om verkopers te lokken.

Koers omlaag zetten en koers omhoog zetten.

Weten ze iets, of zijn ze bang voor goed nieuws.
[verwijderd]
2
Inderdaad @Justin laat ze maar komen, we staan denk ik snel weer op koersen boven de €10,-
Juun
1
quote:

pieter1960 schreef op 3 augustus 2016 13:15:

[...]

Zou prachtig zijn Justin als Samsung TT over zou nemen. Stel dat het gebeurd, aan wat voor een koers zouden we dan moeten denken.
Niet te snel graag. Laat Samsung eerst de jongste overname maar afronden en netjes integreren. In een paar jaar tijd kan TT autonoom naar € 20,- á € 30,- euro groeien. En dan kan Samsung wellicht voor € 50,- euro met TT aan de haal. Op de koers en waardering van vandaag de dag hoeft wat mij betreft niemand zich voor een overname bij TT te melden. Echt liever helemaal niemand zelfs.
[verwijderd]
0
@Justin

Zie het integraal verkopen niet zo snel gebeuren omdat de huidige beurskoers veel en veel te laag staat. Grootaandeelhouders gaan echt niet onder de huidige minimale assetwaarde van 30 euro verkopen.

Opknippen en in delen verkopen levert wel rond dit bedrag op. Begin maar eens met Telematics te verkopen aan Verizon; die kennen de waarde van jaarabonnementen via het SAAS-businessmodel in een groeimarkt en willen zeker minimaal 2 miljard euro betalen voor deze divisie.

En partijen als Apple, Uber en Baidu tellen met gemak 4-5 miljard euro neer voor de Maps van TomTom.
2.770 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... 135 136 137 138 139 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront