TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
tatje
1
Tja, ga toch maar een feestje bouwen vandaag, nog niet voor wat betreft Tom Tom.

maandag bijna 4 miljoen aandelen.
Ik schat de free float op minder dan 5%.
De meesten van die 5% zitten op dit forum en de MEESTEN verkopen niet, zijn dus ook al geen free float meer van die 5%
Dus is van die 4 miljoen, misschien wel 3,9 miljoen broekzak vestzak geweest.
Geloof ook niet in shorters, die doen het met a.s Parijs al in de broek.

Shorters momenteel in TT lijkt mij meer een dekmantel.

Gewoon de koers in elkaar rammen met vestzak broekzak, op gepaste dagen en de UITSTAPERTJES onderweg oppikken.

Totaal geen risico, zoals shorters hebben.

Ik zie zon en een blauwe lucht, lees vanavond laat wel bij.

Doei.

De beste van de klas kan met de examens niet de beste zijn, maar zal normaal gesproken, wel bij de beste 3 zitten :-)

AVE !
harrysnel
2
Justin, je stelt "de markt doet zelf haar best niet om vooruit te kijken". Daarmee zeg je dus dat er te weinig kennis aanwezig is om TT op juiste waarde te schatten. Als ik bv de artikelen lees die geplaatst worden in "hype cycle van SDC draadje" op dit forum (verschenen vooral op websites uit US)) dan kom je "RoadDNA" nergens tegen. Sterker: als het gaat over Uber dat een alternatief zoekt voor Google lees ik over de verkoop van Here, de aankoop door Uber van een deel van Bing, Tesla wordt genoemd, plannen van de Chinezen, MobilEye......maar niets over TomTom. Ook dikwijls niet als alternatief voor Here/Google.

TT stelt dat het zich positioneert voor "de endgame" en dat het verstandig is om de kaarten tegen de borst te houden. Daar ben ik het (wellicht verrassend) mee eens als het gaat over het afsluiten van deals. Maar: algemene kennis over RoadDNA, de mogelijkheden die TT biedt op het gebied van SDC, de mogelijke rol van TT mbt Connected Car.....daar moet wel info over naar buiten worden gebracht. Deze kennis is wel aanwezig bij de potentiële klanten (er wordt immers al samengewerkt met autobouwers) maar ook de "belegger" moet dit weten. Pas dan kun je een waardering krijgen die past bij de mogelijkheden in toekomst waarvoor TT nu investeert.

Zet dus RoadDNA, het realtime mappingplatform, de al aanwezige data fabriek.....de capaciteiten van TomTom ook op de kaart voor de belegger en niet alleen voor de klant. Dan zullen er nog steeds spelletjes gespeeld worden maar dan wel rond een koers van bv E12....

Dit is een taak van IR om de sweetspot duidelijk te maken. Het gebrek aan kennis in de markt is een gevolg van het (niet) functioneren van IR terwijl jij de verantwoordelijkheid bij "de belegger" legt om goed geïnformeerd te zijn. Op het forum is er bereidheid tot verdieping en hier wordt de TT IR bedreven maar dit is slechts een Nederlands podium met gering bereik.

IR = Investor Relations. Onderhouden van een relatie met de investeerders.
B_B
0
quote:

lanciared schreef op 14 september 2016 09:40:

@db8r , bedrijf is AMG.
Is zogoed als schuldenvrij, betaald dividend, en al 0,83 cent winst per aandeel over 1e halfjaar 2016.
Mag, en ga er verder hier niets meer over vertellen want dit is het TT forum.
LR.
AMG is dit jaar meer dan 100% gestegen en hoogste koers sinds 2008.
Beleggers nemen makkelijker winst dan verlies.
Bij dalende beurzen worden ook de goede beleggingen (gedwongen) verkocht (margin calls).
Te weinig handel om grote verkooporders op te vangen.
[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 14 september 2016 10:46:

[...]

Wat je zegt klopt wel ik heb er een aanvulling op.

TomTom verwacht dit jaar een 9% groei in kosten. Het eerste halfjaar was het 4%. Om voor het hele jaar op 9% te komen moeten de kosten in de tweede jaarhelft op +14% komen. Gelukkig voorspelt TomTom ook een versnelling van de omzetgroei in de tweede jaarhelft.

Een kosten toename van 14% in de tweede jaarhelft is waar de analisten en de brede markt over vielen toen ze dat hoorden. Laten we er eens op inzoomen.

In Q3 vorig jaar waren de totale kosten 130 miljoen waarvan 43 miljoen R&D. En in Q4 139 miljoen opex waarvan 47 miljoen R&D.

De totale opex van vorig jaar in de tweede jaarhelft was dus 269 miljoen euro. Als daar 14% bovenop komt is dat 38 miljoen kosten toename die 'we' het komende halfjaar gaan zien.

Deze toename is toegelicht:

- deze zal vooral in R&D zitten. Kijkend naar bovenstaande cijfers neemt de R&D dan met 40% toe.
- de toename komt vooral door wensen van autofabrikanten die in deals 'aanvullende wensen' hebben ofwel qua technologie of qua dekking.

We weten ook dat Tesla eind dit jaar gaat aangeven hoe ze hun auto pilot veiliger gaan maken en dat maps en lidar daarin essentieel zijn. En we weten ook dat tomtom versneld alle snelwegen in Europa en de VS eind dit jaar volledig in kaart wil hebben in HD maps. Wat er op neerkomt dat zij daarmee industry first zijn. HERE heeft dat niet eind dit jaar en Google ook niet die hebben een heel andere technologie roadmap die neerkomt op lokale volledige zelfrijdende voertuigen.

Ga eens na wat het betekent qua omvang van deals / orders als tomtom 38 miljoen 'extra' moet investeren boven op haar bestaande R&D roadmap om de wensen van autofabrikanten in te vullen.

Dit is waar ik het analistengilde weinig over hoor. Tot nu toe is gekeken naar de kosten toename. In oktober zal duidelijk worden dat er grote deals tegenover staan die die kosten ook rechtvaardigen. Dat laatste is wat tot nu toe ontbrak, behalve dat de cfo van TT er natuurlijk wel op had gewezen. Met een opmerking als 'you have to do certain things in advance and we are happy to do so'.

Dus ok misschien geeft tt te weinig lange termijn doorkijkjes. Maar de markt doet ook niet echt zelf haar best om vooruit te kijken. Imho zal het orderboek - indien hoog - dat verminderen.
Kosten TomTom
Kostentechnisch, tja. Wat kan ik zeggen. Het is een discussie de we pas kunnen houden eind dit jaar en ik hoop dat je gelijk hebt.Dus geen nut om hier nu heel diep op in te gaan.

Persoonlijk beleg ik liever in een middelmatig bedrijf met een top aandeel, dan een top bedrijf met een verschrikkelijk aandeel. En TomTom is een verschrikkelijk aandeel. En HG en co heeft er op zijn zacht gezegd sch**t aan.

De afgelopen 9 maanden zijn TT aandeelhouders verwaarloosd en een koers van 12 euro eind dit jaar kan dat niet rechtmatigen (is zelfde koers al dec-2015 namelijk). Daar wordt niemand warm van.. En helemaal niet als LT belegger in TT toch?

Kon je beter je geld op de spaarbank zetten, had je tenminste 0,6% rendement! :-)

Als een beursgenoteerd bedrijf heb je gewoon verantwoordelijkheden, posters als Potpourri en Harry brengen de tekortkomingen van IR ook goed naar voren met hun onderbouwingen.

Tesla en TomTom
Zolang de CEO van Tesla niet overtuigd is van Lidar, zie ik ze het ook niet gebruiken. Ze hebben er mee getest en hebben duidelijk aangegeven dat ze geen Lidar gaan gebruiker, dus geen TomTom. Hoe komt het dat je er zo van overtuigd bent dat ze het wel gaan doen? Musk zegt letterlijk; wij gaan geen LIDAR gebruiken en het dan toch wel gebruiken eind dit jaar. Komt niet helemaal integer over als de iron man van onze wereld.

1.
spectrum.ieee.org/cars-that-think/tra...

2.
insideevs.com/elon-musk-tesla-doesnt-...

3.
cleantechnica.com/2016/07/29/tesla-go...

4.
www.forbes.com/sites/samabuelsamid/20...

[verwijderd]
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 14 september 2016 10:56:

[...]

Korte termijn ??? IPO prijs ( 2005 ) 17,50. Dat is 11 jaar en een procentje of 100 geleden. Behoeft enige nuancering omdat er wat aandeeltjes bij zijn gekomen maar over het algemeen is Tommie voor de AH-er al 11 jaar 1 groot drama. Dividendverhaal natuurlijk ook hilarisch en lachwekkend. Het blijft voor de beleggende Tommie meute te hopen dat het zelfrijdende avontuurtje met Tommie mappies e.d. echt volwassen gaat worden anders is het op termijn gewoon klaar met Tommie. Over een paar jaartjes zullen we het weten.
Tuurlijk dat is zeker waar. Maar waar ik denk dat de meeste bedrijven kopje onder waren gegaan met een afnemende groei van navigaties is het TomTom toch gelukt met andere producten.
[verwijderd]
0
quote:

Turquoisine schreef op 14 september 2016 10:03:

Kom op Justin. Als je als bedrijf op een YTD van -33% staat in een markt die zo hot is dat je alleen al verbrand als je er naar KIJKT, dan doe je het gewoon super slecht! Ik hoop dat je ook realistisch naar het koersverloop kunt kijken i.p.v. alleen maar "gezocht" positief.

Je bent een hele slimme jongen en als je eerlijk bent dan zul jij ook zeggen dat het koersverloop dit jaar shit is en dat dit mede aan HG/IR (communicatie sucks) ligt, hoe je het ook wendt of keert.
Hier zal je wel geen antwoord op krijgen, is mij ook laatst gebeurd bij hem.
Op een beleggersforum kijken de mensen doorgaans naar de koers en het rendement op hun beleggingen en die zijn voor velen bij TT gewoon waardeloos. Dat technische gedoe is bijzaak, maar wie ben ik als hij hier door 90% verheerlijkt wordt....

Zijn voorspelling voor eind dit jaar is 17,50, nog maar 9,80 te gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Ozzyman2 schreef op 14 september 2016 11:24:

[...]

Hi Justin,

Hieronder mijn reactie.

Kosten TomTom
Kostentechnisch, tja. Wat kan ik zeggen. Het is een discussie de we pas kunnen houden eind dit jaar en ik hoop dat je gelijk hebt.Dus geen nut om hier nu heel diep op in te gaan.

Persoonlijk beleg ik liever in een middelmatig bedrijf met een top aandeel, dan een top bedrijf met een verschrikkelijk aandeel. En TomTom is een verschrikkelijk aandeel. En HG heeft er op zijn zacht gezegd sch**t aan.

De afgelopen 9 maanden zijn TT aandeelhouders verwaarloos en een koers van 12 euro eind dit jaar kan dit niet rechtmatige, want het is gwn simpelweg de koers van een jaar geleden. Daar wordt niemand warm van.. En helemaal niet als LT belegger in TT toch?

Kon je beter je geld op de spaarbank zetten, 0,6% rendement! :-)

Als een beursgenoteerd bedrijf heb je gewoon verantwoordelijkheden, posters als Potpourri en Harry brengen dit ook goed naar voren met hun onderbouwingen.

Tesla en TomTom
Zolang de CEO van Tesla niet overtuigd is van Lidar, zie ik ze het ook niet gebruiken. Ze hebben er mee getest en hebben duidelijk aangegeven dat ze geen Lidar gaan gebruiker, dus geen TomTom. Hoe komt het dat je er zo van overtuigd bent dat ze het wel gaan doen? Musk zegt letterlijk; wij gaan geen LIDAR gebruiken en het dan toch wel gebruiken eind dit jaar. Komt niet helemaal integer over als de iron man van onze wereld.

1.
spectrum.ieee.org/cars-that-think/tra...

2.
insideevs.com/elon-musk-tesla-doesnt-...

3.
cleantechnica.com/2016/07/29/tesla-go...

4.
www.forbes.com/sites/samabuelsamid/20...

Voor HD-Maps heb je geen lidar nodig.

Voor RoadDNA heb je geen lidar nodig. Kan prima met Bosch (radar en camara's).
[verwijderd]
0
Koersje van TomTom lijkt nu steeds sneller door haar wankele hoefjes te zakken.

Je zou toch bijna gaan denken dat er serieus stront aan de knikker is..
KeesTom
0
quote:

Paulus29 schreef op 14 september 2016 11:34:

Koersje van TomTom lijkt nu steeds sneller door haar wankele hoefjes te zakken.

Je zou toch bijna gaan denken dat er serieus stront aan de knikker is..
Onzin uitkramen is ook een kunst....
B_B
0
quote:

Dutch0nl0 schreef op 14 september 2016 11:25:

[...]

Tuurlijk dat is zeker waar. Maar waar ik denk dat de meeste bedrijven kopje onder waren gegaan met een afnemende groei van navigaties is het TomTom toch gelukt met andere producten.
Misschien wordt de koers gesteund door overname fantasie, maar als TT niet meer meedoet met de "autonomous cars", zal de overname fantasie verdwijnen.
tatje
0
Ik kan het niet meer vinden.

Heb gelezen, dat Tom Tom rekening houdt in 2016, dat de euro dollar naar pariteit gaat.

Dat gaat 30 tot 40 miljoen kosten.

Maar de dollar en de euro gaan niet naar pariteit, is bijna het zelfde als in 2015 euro/ USD 1,12.

Krijgen we dus meer winst in 2016 door die 30 a 40 miljoen.

Ik weet zeker, dat iemand mij dat haarfijn uit gaat leggen :-)
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 14 september 2016 11:31:

[...]

Voor HD-Maps heb je geen lidar nodig.

Voor RoadDNA heb je geen lidar nodig. Kan prima met Bosch (radar en camara's).
En daarom gaat Tesla met Bosch en TomTom?
Koos99
1
quote:

*Justin* schreef op 14 september 2016 10:46:

[...]

Wat je zegt klopt wel ik heb er een aanvulling op.

TomTom verwacht dit jaar een 9% groei in kosten. Het eerste halfjaar was het 4%. Om voor het hele jaar op 9% te komen moeten de kosten in de tweede jaarhelft op +14% komen. Gelukkig voorspelt TomTom ook een versnelling van de omzetgroei in de tweede jaarhelft.

Een kosten toename van 14% in de tweede jaarhelft is waar de analisten en de brede markt over vielen toen ze dat hoorden. Laten we er eens op inzoomen.

In Q3 vorig jaar waren de totale kosten 130 miljoen waarvan 43 miljoen R&D. En in Q4 139 miljoen opex waarvan 47 miljoen R&D.

De totale opex van vorig jaar in de tweede jaarhelft was dus 269 miljoen euro. Als daar 14% bovenop komt is dat 38 miljoen kosten toename die 'we' het komende halfjaar gaan zien.

Deze toename is toegelicht:

- deze zal vooral in R&D zitten. Kijkend naar bovenstaande cijfers neemt de R&D dan met 40% toe.
- de toename komt vooral door wensen van autofabrikanten die in deals 'aanvullende wensen' hebben ofwel qua technologie of qua dekking.

We weten ook dat Tesla eind dit jaar gaat aangeven hoe ze hun auto pilot veiliger gaan maken en dat maps en lidar daarin essentieel zijn. En we weten ook dat tomtom versneld alle snelwegen in Europa en de VS eind dit jaar volledig in kaart wil hebben in HD maps. Wat er op neerkomt dat zij daarmee industry first zijn. HERE heeft dat niet eind dit jaar en Google ook niet die hebben een heel andere technologie roadmap die neerkomt op lokale volledige zelfrijdende voertuigen.

Ga eens na wat het betekent qua omvang van deals / orders als tomtom 38 miljoen 'extra' moet investeren boven op haar bestaande R&D roadmap om de wensen van autofabrikanten in te vullen.

Dit is waar ik het analistengilde weinig over hoor. Tot nu toe is gekeken naar de kosten toename. In oktober zal duidelijk worden dat er grote deals tegenover staan die die kosten ook rechtvaardigen. Dat laatste is wat tot nu toe ontbrak, behalve dat de cfo van TT er natuurlijk wel op had gewezen. Met een opmerking als 'you have to do certain things in advance and we are happy to do so'.

Dus ok misschien geeft tt te weinig lange termijn doorkijkjes. Maar de markt doet ook niet echt zelf haar best om vooruit te kijken. Imho zal het orderboek - indien hoog - dat verminderen.

Dit is een te makkelijle betedenering. Als zelfs analisyen al niet goed begrijpen dan moet TomTom het duidelijker uitleggen. Maar liever nog, leg het aan je aandeelhouders uit. Jij hebt toegang tot die analisten, dus daar hoor je het nodige van. De gemiddelde aandeelhouder heeft die toegang niet. Zorg dan als TomTom zijnde dat die aandeelhouders ook geinformeerd worden, dan kunnen die hun eigen oordeel vellen.
[verwijderd]
10
Forumgenoten, ik ben met een onderzoekje bezig naar de dubieuze sfeer omtrent TomTom. De aanleiding van het onderzoek was afgelopen maandag 12-9, toen de koers naar -8,1% ging (he Ozzyman?). In mijn ogen een absurde en onterechte daling. Nu ben ik niet zo van het complotdenken en ga ik straks verbanden leggen die er misschien helemaal niet zijn, maar dat er iets speelt geloof ik heilig in. Ik wil ook benadrukken dat het evident is dat er in de wereld van het grote geld veel lijntjes zijn en dat het niets hoeft te betekenen.

In het kader van: "Vele handen maken licht werk", graag jullie mening over het volgende en wellicht kunnen vanaf deze punten verder onderzoek doen.

Ik ben begonnen met het uiterst merkwaardig koersadvies van Haitong.
• Een analist van Haitong Securities, Saul Rubin, heeft deelgenomen aan de earnings call van 19 april (naar aanleiding van Q1'16). Hij heeft hierbij drie vragen gesteld over: "Gross Margin", "Inventory" en "PND markt in US(eventueel afstoten)".
• Vervolgens komt het bedrijf met een verkoopadvies op 12 juli met een koersdoel van €5,10. Dit advies vindt een week voor de Q2 cijfers plaats en Haitong is vervolgens niet aanwezig op de Q2 earnings call.
• Het kan natuurlijk gebeuren dat een analist dingen over het hoofd ziet en bijvoorbeeld nog niet af weet van de gigantische potentie in Automotive en Telematics. Dan is een volgend citaat nog niet helemaal raar: "De analisten van Haitong vroegen zich dinsdag in een rapport hardop af of de maker van onder andere navigatiesystemen balanceert op de rand van de afgrond of juist zal opstijgen".
• Echter, Afgelopen 7 September host Haitong een Mobility 2.0 conferentie in London. Onder andere aanwezig: Bosch, Tesla, VW. Ze kennen de markt dus wel. Waarom dan de essentie in een adviesrapport op de PND markt leggen?
• Haitong gaat samenwerken met EURONEXT, het doel is om Chinese investeerders makkelijker toegang te laten krijgen tot de kapitaalmarkt van Europa.

Transcript Earnings Call Q1:
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Koersadvies Haitong:
www.beurs.nl/nieuws/binnenland/406259...

Transcript Q2 EC:
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Haitong Conference:
www.haitongconferences.com/?page_id=3...

Samenwerking Haitong en Euronext:
www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-051015...

Marshall Wace is met een netto shortpositie van rond de 1% één van de grotere short spelers in TomTom.
• Marshall Wace heeft een belang in Haitong:
Haitong Haitong Securities Co., China’s second-biggest brokerage by market value, said it plans to raise HK$29.9 billion ($3.9 billion) selling shares in a private placement in Hong Kong. --> The brokerage is selling shares to seven investors --> A New China Life Insurance Co. unit and hedge fund Marshall Wace LLP are among the other buyers.
Marshall Wace is grootaandeelhouder van Delta Lloyd, net zoals John de Mol. Je zou zeggen dat die elkaar moeten kennen.
• John de Mol heeft ook connecties met Tencent
• Tencent en Alibaba verbonden via twee start-ups, maar ook concurrent
KKR belang in Marshall Wace, maar investeert ook samen met Alibaba

Belang Marshall Wace in Haitong:
www.bloomberg.com/news/articles/2014-...

Marshall Wace aandeelhouder Delta Lloyd:
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/delta_...

Talpa en Tencent sluiten deal:
www.z24.nl/ondernemen/john-de-mol-slu...

Tencent en Alibaba:
www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

KKR en Marshall Wace:
www.wsj.com/articles/kkr-to-buy-stake...

KKR en Alibaba trekken samen vaker op:
empea.org/newsroom/industry-news/kkr-...

Concluderend: Het dubieuze komt uit China, daar waar alle partijen connecties hebben: Marshall Wace, Haitong, John de Mol. Mogelijke geïnteresseerden: Alibaba/Tencent/Baidu



[verwijderd]
1
quote:

Ozzyman2 schreef op 14 september 2016 11:57:

[...]

En daarom gaat Tesla met Bosch en TomTom?
Bosch en TomTom kunnen USA en Europa snel leveren en daarmee de veiligheid en functionaliteit van Tesla Autopilot (volkomen misleidend woord want het is slechts ADAS) direct naar een veel hoger niveau tillen.

Je hebt dan ook gelijk deels redundantie in de auto (camera's + HD-layer-RoadDNA). Niet verkeerd om daar zo snel mogelijk mee te komen.
mjmj
0
quote:

groeibriljant schreef op 14 september 2016 12:11:

[...]

Bosch en TomTom kunnen USA en Europa snel leveren en daarmee de veiligheid en functionaliteit van Tesla Autopilot (volkomen misleidend woord want het is slechts ADAS) direct naar een veel hoger niveau tillen.

Je hebt dan ook gelijk deels redundantie in de auto (camera's + HD-layer-RoadDNA). Niet verkeerd om daar zo snel mogelijk mee te komen.
Als dit zo is, waarom wachten ze er dan mee tot het einde van het jaar?
[verwijderd]
0
quote:

db8r schreef op 14 september 2016 10:53:

[...]

Huh?

Hoe is het mogelijk dat zoveel mensen jou hier zo serieus nemen. Met geen woord is er gerept over Lidar of Maps vanuit Tesla.

Jij bent 1 van de grootste geruchtenmachines hier en het is nergens op gebaseerd.
Zoals de shorters iedereen uit het aandeel willen pesten wil jij er iedereen (ten behoeve van de shorters?) in houden.
Dit klopt niet vriend.
Wacht maar.
[verwijderd]
0
quote:

mjmj schreef op 14 september 2016 12:14:

[...]

Als dit zo is, waarom wachten ze er dan mee tot het einde van het jaar?
Er moet veel software in de auto worden aangepast. Dat doe je niet even binnen enkele weken, maar reken maar dat Tesla+Bosch daar momenteel heel hard mee bezig zijn (de TomTom RoadDNA software is gereed en zit in de toolkit van Bosch; kan naadloos worden ingepast).

Daarnaast moet het hoofdwegennet van heel de USA en heel Europa worden geregeld. De fabriek van TomTom is daar momenteel heel erg druk mee. Eind dit jaar USA iig af en Europa grotendeels (zijn die extra kosten in 2016).
tatje
0
quote:

vCalker schreef op 14 september 2016 12:10:

Forumgenoten, ik ben met een onderzoekje bezig naar de dubieuze sfeer omtrent TomTom. De aanleiding van het onderzoek was afgelopen maandag 12-9, toen de koers naar -8,1% ging (he Ozzyman?). In mijn ogen een absurde en onterechte daling. Nu ben ik niet zo van het complotdenken en ga ik straks verbanden leggen die er misschien helemaal niet zijn, maar dat er iets speelt geloof ik heilig in. Ik wil ook benadrukken dat het evident is dat er in de wereld van het grote geld veel lijntjes zijn en dat het niets hoeft te betekenen.

In het kader van: "Vele handen maken licht werk", graag jullie mening over het volgende en wellicht kunnen vanaf deze punten verder onderzoek doen.

Ik ben begonnen met het uiterst merkwaardig koersadvies van Haitong.
• Een analist van Haitong Securities, Saul Rubin, heeft deelgenomen aan de earnings call van 19 april (naar aanleiding van Q1'16). Hij heeft hierbij drie vragen gesteld over: "Gross Margin", "Inventory" en "PND markt in US(eventueel afstoten)".
• Vervolgens komt het bedrijf met een verkoopadvies op 12 juli met een koersdoel van €5,10. Dit advies vindt een week voor de Q2 cijfers plaats en Haitong is vervolgens niet aanwezig op de Q2 earnings call.
• Het kan natuurlijk gebeuren dat een analist dingen over het hoofd ziet en bijvoorbeeld nog niet af weet van de gigantische potentie in Automotive en Telematics. Dan is een volgend citaat nog niet helemaal raar: "De analisten van Haitong vroegen zich dinsdag in een rapport hardop af of de maker van onder andere navigatiesystemen balanceert op de rand van de afgrond of juist zal opstijgen".
• Echter, Afgelopen 7 September host Haitong een Mobility 2.0 conferentie in London. Onder andere aanwezig: Bosch, Tesla, VW. Ze kennen de markt dus wel. Waarom dan de essentie in een adviesrapport op de PND markt leggen?
• Haitong gaat samenwerken met EURONEXT, het doel is om Chinese investeerders makkelijker toegang te laten krijgen tot de kapitaalmarkt van Europa.

Transcript Earnings Call Q1:
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Koersadvies Haitong:
www.beurs.nl/nieuws/binnenland/406259...

Transcript Q2 EC:
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Haitong Conference:
www.haitongconferences.com/?page_id=3...

Samenwerking Haitong en Euronext:
www.debeurs.nl/Beursnieuws/ANP-051015...

Marshall Wace is met een netto shortpositie van rond de 1% één van de grotere short spelers in TomTom.
• Marshall Wace heeft een belang in Haitong:
Haitong Haitong Securities Co., China’s second-biggest brokerage by market value, said it plans to raise HK$29.9 billion ($3.9 billion) selling shares in a private placement in Hong Kong. --> The brokerage is selling shares to seven investors --> A New China Life Insurance Co. unit and hedge fund Marshall Wace LLP are among the other buyers.
Marshall Wace is grootaandeelhouder van Delta Lloyd, net zoals John de Mol. Je zou zeggen dat die elkaar moeten kennen.
• John de Mol heeft ook connecties met Tencent
• Tencent en Alibaba verbonden via twee start-ups, maar ook concurrent
KKR belang in Marshall Wace, maar investeert ook samen met Alibaba

Belang Marshall Wace in Haitong:
www.bloomberg.com/news/articles/2014-...

Marshall Wace aandeelhouder Delta Lloyd:
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/delta_...

Talpa en Tencent sluiten deal:
www.z24.nl/ondernemen/john-de-mol-slu...

Tencent en Alibaba:
www.bloomberg.com/news/articles/2015-...

KKR en Marshall Wace:
www.wsj.com/articles/kkr-to-buy-stake...

KKR en Alibaba trekken samen vaker op:
empea.org/newsroom/industry-news/kkr-...

Concluderend: Het dubieuze komt uit China, daar waar alle partijen connecties hebben: Marshall Wace, Haitong, John de Mol. Mogelijke geïnteresseerden: Alibaba/Tencent/Baidu



Hallo vCalker.

Ik ben het helemaal met je eens.

Er zijn financiele lagen, waar wij van vermoeden dat ze zo werken.
( het grote geld )

Toevallig maandag met mensen over gesproken.

Wat zouden wij doen, als wij de Marshall Wace, Haitong, John de Mols van deze wereld zouden zijn.

Wij zeiden, we zouden een netwerk maken van bedrog om zoveel mogelijk geld te verdienen.

Hoe komen de "" groten "" aan aandelen die ze graag willen hebben.

De koers op gepaste dagen in elkaar rammen en de vluchtende kleintjes hun aandelen afnemen.

Ben blij dat jij dezelfde mening hebt.

Zouden wij het anders doen, als we in hun positie zouden zijn.

Dit forum is net navigatie bestaande uit een aantal LAYERS.

Maar we moeten aannemen en accepteren, dat er nog een aantal LAYERS boven dit forum zijn.

Daarom, ik zie tekenen dat de "" groten "" de aandelen TT graag willen hebben, uitbreiden.

Ik ga dus helemaal mee in dit spel, weet niet welke dagen ze uit gaan kiezen, dus geen daytrader, maar geloof wel in het uiteindelijke doel.

Dus zit ik long long extra long :-)

[verwijderd]
0
quote:

*Justin* schreef op 14 september 2016 12:20:

[...]

Wacht maar.
Waarop?
Op een nog lagere koers?
4.714 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 ... 232 233 234 235 236 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront