TomTom « Terug naar discussie overzicht

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
[verwijderd]
0
Nog een paar dubbeltjes eraf, en dan weer kopen voor een nieuw ritje. Mooi aandeel voor wat handel, meer niet. Sorry.
[verwijderd]
2
quote:

harrysnel schreef op 16 november 2016 17:23:

[...]
Heb je gelijk in dat het de algoritmes zijn die de koers bepalen. Denk ook dat het fonds TomTom gebruikt wordt als een hedge tegen bv een dollar belegging. Vandaag zie je TomTom meer bewegen aan de hand van eur/dollar dan gerelateerd aan de index. TomTom (hoge k/w/geen dividend/"groei"/euro) is natuurlijk ook ideaal om als short tegenover Garmin (lagere k/w waardering/dividend/"veilig"/dollar) te zetten.

En dan zie ik vandaag de 800 stuks in de laat. Die heb ik weleens gezien vlak voor goed nieuws (pre-emptive strike). Op een andere dag ligt er als bovenste bied laag af en toe 1 stukje. Volgens mij is dat PDT. En zo duiken er ook shorters op als Systematica die in geen enkel ander Nederlands fonds short positie gemeld hebben. En waar wel een Nederlander (ex ABN) werkt. Dan nog het merkwaardige gedoe met TT International dat long bleek te zitten waar wij de short meldingen zagen. Het zusje bij TT International...

TomTom komt eerst met omzet waarschuwing. Dan de geplande cijferdag met tegenvallend orderboek. Vervolgens voortdurende daling en dan pas 2 weken later het positieve verhaal.

Koers 100% gecontroleerd.

Ik hoor graag de reden want dit gepiel ben ik behoorlijk beu.
Kun jij je in de afgelopen 2 -3 jaar ook maar één geval herinneren waar TomTom dit short gepiel bewust een hak heeft gezet?! Ik niet. Ik ben bang dat ze hier zelf hun eigen "dividend" mee creëren.

"Verrassend" als je je pegels als short fonds denkt te kunnen verdienen met een klein bedrijf met een kleine free float in een "red hot" sector. Toch?! Tenzij je dusdanige voorkennis krijgt aangereikt dat je je geen zorgen hoeft te maken over "verrassingen".
[verwijderd]
0
quote:

xynix schreef op 17 november 2016 09:15:

[...]
Kun jij je in de afgelopen 2 -3 jaar ook maar één geval herinneren waar TomTom dit short gepiel bewust een hak heeft gezet?! Ik niet. Ik ben bang dat ze hier zelf hun eigen "dividend" mee creëren.

"Verrassend" als je je pegels als short fonds denkt te kunnen verdienen met een klein bedrijf met een kleine free float in een "red hot" sector. Toch?! Tenzij je dusdanige voorkennis krijgt aangereikt dat je je geen zorgen hoeft te maken over "verrassingen".
Net wat je zegt. Shorten in een sector die red hot is en waar de een na de ander wordt overgenomen (alleen tt niet). Dat doe je alleen als je idd weet dat er geen verrassingen zijn te verwachten.
tatje
0
Het door velen in het verleden op een voetstuk geplaatste Mobil Eye flikkert er vanaf.

Tesla laat alles zien in de lente ( ook Tom Tom )???

Artikel geplaatst door Pim F, op het SDC draadje.

En een mooi antwoord van Groeibriljant, die weer terug is, gelukkig maar.

Mobileye Could Collapse By Next Spring, According To Trip Chowdhry
[Benzinga]
Jayson Derrick
BenzingaNovember 16, 2016

Trip Chowdhry of Global Equities Research has never shied away from explaining his uber-bearish stance on many technology stocks, including Mobileye NV (NYSE: MBLY).

Advantage 'Not Durable'

Chowdhry reiterated his negative stance on Mobileye on Wednesday and argued that the market continues to move away from the Israel-based provider of advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving technologies. Specifically, Autoliv has won a deal with Volvo, NextChip is trying to win a contract with Korean automakers and Germany-based Continental AG is looking to win contracts across Europe and the United States.

"Mobileye's first mover advantage is not durable," the analyst wrote. "Competition from Autoliv, Nextchip and Continental is going to make new design wins difficult for Mobileye."

Chowdhry added that the auto industry has almost decided that Sensor Fusion represents the future of the autonomous driving space and cameras merely play a secondary role.

What Happens In The Spring?

Chowdhry also suggested that in March of next year, Tesla Motors Inc (NASDAQ: TSLA) is likely to show off its vastly improved self-driving and safety features in its Model S and Model X vehicles with its Sensor Suite and new software upgrade.

Accordingly, Mobileye's business is "probably okay" for the next four to six months, but after that, the company could collapse.

Finally, the analyst suggested that a fair value for Mobileye is an enterprise value of between $500 million to $1.0 billion.

finance.yahoo.com/news/mobileye-could...

groeibriljant 17 nov 2016 om 05:57

Mooi gevonden pim f. Dikke AB!

Zelf denk ik er op hoofdlijnen hetzelfde over. Dat Tesla stopt met Mobileye zegt genoeg! (bluffen ook veel en schreeuwen dat ze het allemaal wel even zelf doen, maar kiezen ondertussen vrijwel zeker voor Bosch-Nvidia-TomTom inside). Tesla gelooft niet langer in de roadmap van Mobileye.

Het is verder ook niet voor niets dat de autofabrikanten het ondertekenen van de vermeende contracten uitstellen en uitstellen (van uitstel komt afstel?).
En dat de CEO van Mobileye grote hoeveelheden van zijn eigen aandelen verkoopt.

Bij de CES in januari het laatste blufverhaal van Mobileye?

Hebben de echte forumleden het toch altijd goed gezien.

De waarde van Mobil Eye kan terug vallen naar tussen de 500 miljoen en 1 miljard dollar :-)

Van 35 naar 1 miljard kan.

Dan moet van 1 miljard naar 35 miljard ook kunnen :-)
[verwijderd]
0
quote:

HenkdeV schreef op 17 november 2016 09:14:

Nog een paar dubbeltjes eraf, en dan weer kopen voor een nieuw ritje. Mooi aandeel voor wat handel, meer niet. Sorry.
Ik ben het ondertussen volledig met je eens. Het huidige TomTom-drama had ik afgelopen zomer niet meer voor mogelijk gehouden. Ik dacht echt dat het lek boven was en TomTôm nu EINDELIJK mee zou gaan profiteren met de wereldwijde marktontwikkelingen en steeds hogere waarderingen. Maar helaas. TomTom valt overduidelijk buiten de boot.

Jammer maar helaas. Die dingen gebeuren.

[verwijderd]
0
quote:

Paulus29 schreef op 17 november 2016 09:12:

En daar gaan we weer. Voor de 4e dag op rij in een rechte lijn naar beneden.

Na reeds 14 dagen ONAFGEBROKEN dalen tot aan de "heugelijke dag" vrijdag 11 november.



De koers is nu weer zo'n belachelijk koopje dat t zo weer omhoog moet vliegen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen volstrekt z'n verstand kwijt raakt als er wat spelletjes gespeeld worden met de koers. Mooiere koopmomenten dan nu krijg je niet. Of gaat iedereen zitten wachten op de eerste uitgekookte deals en dan n halve euro of meer meer neerleggen?
Maar goed, die drukkers kunnen vermoedelijk alleen hun gang gaan omdat er nogal wat onnozele beleggers snel de kluts kwijt zijn. De koers wordt niet gedrukt omdat het slecht gaat, maar alleen om druk uit te oefenen op Goddijn om te kapitaliseren. Hou dat even in je achterhoofd.
[verwijderd]
0
Door af en toe in en uit te stappen kun je bij dit aandeel geld verdienen. Daar is niet onnozels aan Dinah........
[verwijderd]
0
Dit kon wel eens een onverwachte supergroene TomTom dag worden
ik ruik groot nieuws
B_B
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 17 november 2016 09:41:

Dit kon wel eens een onverwachte supergroene TomTom dag worden
ik ruik groot nieuws
Waarschijnlijk nog meer nieuws HERE.
[verwijderd]
0

Ik zag weer regelmatig een 1 verschijnen boven in de bied Harrysnel...
Sloopbedrijf PDT Partners is weer terug op het toneel?

B_B
0
quote:

B_B schreef op 16 november 2016 23:07:

[...]

Euro zone break-up fears back on the table with Italy expected to reject reforms
15 Hours Ago

The impact of a "no" vote in the upcoming Italian referendum could be far more serious for Europe than Italy, according to analysts, who believe it would form part of the same underlying force as Brexit and the U.S. election victory for Donald Trump.

Italian citizens will vote on constitutional reform on December 4 with Prime Minister Matteo Renzi gambling his political future on the decision. He has said he would resign if his wholesale changes to the political system are rejected by the country.

In 32 opinion polls published by 11 different pollsters over the past four weeks, all indicate a lead for the "no" camp and generally by an increasing amount, according to Reuters.
.....
www.cnbc.com/2016/11/16/euro-zone-bre...

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht
Want ze zitten allemaal even krom.....

tatje
0
Ik denk dat TT de kleinste free float heeft van de nederlandse beurs.

Dus bij veel handel is het gewoon een complete show.

Veel kleintjes moeten eerst goede cijfers zien, voor dat ze instappen, zoals veel forumleden ook vinden :-)

Ja, je moet "" echte "" ballen hebben om long in TT te beleggen, want de cijfers zeggen NOG niets positiefs.

Alles is nog van horen zeggen en zien lezen !

Gelukkig heb ik ZE wel en blijf mooi long.

5 maanden geleden Tesla mobil eye.

Zou je toen durven zeggen, Tesla zonder Mobil Eye met Nvidia en waarschijnlijk Tom Tom en Bosch, dan werd je verdoemd.

Nu zou het zomaar zo kunnen zijn, IK denk van wel :-)

Ben het met de schreeuwers wel eens, dubbeltje erbij is leuker dan een dubbeltje eraf :-)

[verwijderd]
1
quote:

2Connect schreef op 17 november 2016 09:19:

[...]Net wat je zegt. Shorten in een sector die red hot is en waar de een na de ander wordt overgenomen (alleen tt niet). Dat doe je alleen als je idd weet dat er geen verrassingen zijn te verwachten.
Ze hebben kennelijk ook de garantie gekregen van TomTom dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het realiseren van (een deel van?) de assetwaarde die op minimaal het dubbele van de huidige beurswaarde ligt.

En ondertussen staat het hier vol met "fundamentele" gedachtes. Alles lijkt er op dat de enige manier om op dit moment succesvol te kunnen zijn met TomTom is door je maximaal in te leven in het shortspel en daar je taktiek op af te stemmen.
[verwijderd]
0


Maar, gezien hun eigen analyse en bijbehorende hoge koersdoelen, waarom laden grootbanken als ABN Amro en ING zich niet helemaal tjokvol met de laatste paar vrije aandelen TomTom? Gezien de minimale free float van het aandeel TomTom is het toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat de koers nu op faillissementsniveau beweegt?

Sterker nog; ik denk dat de totale opbrengst van de assets bij een faillissement van TomTom een flink stuk hoger is dan de huidige beurswaarde. Dat is best een beetje vreemd... Heel erg vreemd.

[verwijderd]
0
Wat belachelijk: een winst per aandeel van 0,30 eurocent, waarbij een koers zou horen van 25 a 30 euro. Dan kom je toch wel van een andere planeet. Bij een overname is TT dat zelfs bij lange na niet waard. Wat een onzin staat er soms toch op dit forum. Gewoon absurd.
[verwijderd]
0
quote:

HenkdeV schreef op 17 november 2016 10:08:

Wat belachelijk: een winst per aandeel van 0,30 eurocent, waarbij een koers zou horen van 25 a 30 euro. Dan kom je toch wel van een andere planeet. Bij een overname is TT dat zelfs bij lange na niet waard. Wat een onzin staat er soms toch op dit forum. Gewoon absurd.
Het met schulden beladen Arcelor Mittal maakte vorig jaar 4 euro per aandeel verlies, komt met een emissie en de koers gilt omhoog.

Juun
0
Workday, leverancier van enterprise cloud applicaties voor finance en human resources, ziet het aantal gebruikers bij zowel grote als middelgrote ondernemingen in Europa stijgen. Onder andere Airbus Group, CPA Global en TomTom hebben de afgelopen tijd oplossingen van Workday in gebruik genomen.
Met een uniforme applicatiesuite waarin Workday Financial Management en Workday Human Capital Management (HCM) zijn opgenomen helpt Workday Europese klanten de de stap naar de cloud te maken. Daardoor zijn organisaties in staat real-time de financiële en HR-gerelateerde inzichten te ontsluiten die voorwaarden zijn voor succes, nu en in de toekomst – en dat alles met één enkel systeem dat in de cloud is gebouwd.
De afgelopen tijd hebben verschillende grote organisaties voor Workday gekozen. Het gaat hierbij onder andere om Airbus Group, CPA Global en TomTom. Deze bedrijven sluiten zich aan bij de bestaande klantenkring van Workday, waartoe onder andere Centrica, Northern & Shell en Rolls Royce behoren.
executive-people.nl/566059/airbus-gro...
5.382 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 ... 266 267 268 269 270 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 16:20
Koers 6,065
Verschil -0,120 (-1,94%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 356.668
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront