TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Chiddix
0
Voor het geval iemand denkt , dat ik niets kan plaatsen, zie forum Spyker Cars 2014. Zette alle creaties van Victor Muller op het forum.
PGV
0
quote:

groeibriljant schreef op 6 december 2016 10:40:

[...]

Het is opvallend dat Mobileye nog geen 1 van hun zogenaamde in 2016 te tekenen grote deals heeft gerealiseerd. Dan maar straks bluffen op de CES 2017 via de samenwerking met Delphi voor de kleintjes. Alleen lukt het Mobileye niet, althans men komt niet veel verder dan leverancier van 1 onderdeeltje.
Het belangrijkste kleintje, Tesla, heeft ze er iig uitgegooid. Men geloofde kennelijk niet langer in de sprookjes van Mobileye.

Het zou een wereldstunt zijn als TomTom straks in januari, samen met Nvidia en Bosch, op de CES 2017 staat te pronken met een werkende oplossing voor Tesla.
Van mij had HG best wat meer mogen bluffen, dan hadden we veel hoger gestaan, en voor een eventuele overname was het ook beter. Ik kijk nu naar een koers van 7,50 wat totaal niet in verhouding staat tot de assetswaarde.
Chiddix
0
Kwa resultaatontwikkeling en k/w verhouding , zou een koers van 4 euro een normaal gegeven zijn. Verwachtingswaarde mag ook wat ingeprijsd worden. En die is 80% bij TT op een koers van 7,50 euro. Is niet niks.
boem!
0
80% groei van wpa tot zeg 2020 zou tom2 op een redelijke koers zetten.

Echter een stijging met 400% naar 2020( 23 ct 2016, 35ct 2017, 1 euro 2020) en daarna versneld doorstijgend geeft aan dat Tom2 ver onder de toekomstige waarde expireert.
holenbeer
0
quote:

Chiddix schreef op 6 december 2016 11:36:

Kwa resultaatontwikkeling en k/w verhouding , zou een koers van 4 euro een normaal gegeven zijn. Verwachtingswaarde mag ook wat ingeprijsd worden. En die is 80% bij TT op een koers van 7,50 euro. Is niet niks.
Hoeveel winst maakt Civil Maps dan? Graag met een linkje erbij.
Ik gok alvast, 3 dollar? Niet per aandeel, maar per jaar.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Eva1960 schreef op 6 december 2016 20:24:

www.autoweek.nl/nieuws/volkswagens-de...

Wat lees ik hier?

Berlijn is natuurlijk niet toevallig de vestigingsplaats van de nieuwe tak, maar biedt volgens Harms precies het soort innovatieve creativiteit dat Moia nodig heeft.

Justem. Berlijn, de standplaats van TT's traffic (lees: R-P. Schaeffer).
Oud en West. Autobanen overgaand in major citystreets.

De perfecte uitdaging.
Groet van de Europese Forest Gump (van de koude oorlog).

[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 december 2016 11:05:

[...]
Wat lees ik hier?

Berlijn is natuurlijk niet toevallig de vestigingsplaats van de nieuwe tak, maar biedt volgens Harms precies het soort innovatieve creativiteit dat Moia nodig heeft.

Justem. Berlijn, de standplaats van TT's traffic (lees: R-P. Schaeffer).
Oud en West. Autobanen overgaand in major citystreets.

De perfecte uitdaging.
Groet van de Europese Forest Gump (van de koude oorlog).
Maar ook van veel van het HERE personeel. Sorry, het is niet anders.

Als NVidia, Bosch en TomTom niet vrij snel hun SDC-kit breed in de markt gaan lanceren dan zouden de kansen wel weer eens op kunnen gaan drogen. Zoals we al zo vaak hebben gezien bij TomTom. Veel goede voornemens, best indrukwekkende inspanningen, maar omzetten in klinkende munt, ho maar!

Als over een half jaar nog steeds geen Toyota, Ford of GM aan boord is (zichtbaar in de markt!) dan blijft er weinig anders over dan te constateren dat die ene dikke vis die WEL binnen leek (VAG) tussen de mazen van het net is doorgeglipt. En dan neemt de kans toe dat alle mooie samenwerking ook weer net zo hard uit elkaar gaan vallen.

Een smidse waar gesmeed wordt moet toch ook ooit concrete zwaarden gaan opleveren. Het ijzer lijkt heet genoeg. Maar als je er voortdurend naast ramt tijdens het smeden schiet het niet echt op! Show us the results! We've seen enough sweat!
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 december 2016 17:01:

Geduld. 2017 is wat wpa betreft een dood jaar.
Daarna brandt het los.
Doe maar alvast copy/paste naar december 2017 en dan 2017 vervangen door 2018.

"De worst" (en het verhangen daarvan).

Dat kennen we ondertussen wel.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 december 2016 17:01:

Geduld. 2017 is wat wpa betreft een dood jaar.
Daarna brandt het los.

Ik ga een voorspelling doen HG "moet" nu erg snel met resultaat komen anders is het gebeurd met hem,de markt gaat echt niet nog een jaar dit drama aanschouwen.
siepels
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 december 2016 17:01:

Geduld. 2017 is wat wpa betreft een dood jaar.
Daarna brandt het los.

??????????????
VanillaSky
0
Eens! Ondanks dat ik in de lange termijn mijn prognoses vwb automotive/licensing/telematics licht naar boven heb bijgesteld verwacht ik 2017 een aanhoudend zwak consumer. Dat houd in omzet blijft dus +- gelijk, overhead verwacht ik wat hoger, niet veel, marge ook iets hoger. Dan houd je onder aan de streep ca. een 25 centen adjusted over. Als de outlook boven de 30 centen is dan ben ik echt zeer positief verrast.
[verwijderd]
0
Canalys: 15% autonome auto's in 2025

Het aantal autonome voertuigen op de weg groeit tot en met 2025 gestaag, stelt Canalys. In dat jaar is 15 procent van de verkochte personenauto’s in staat om vrijwel geheel zelfstandig te rijden. De verkoop van geavanceerde systemen begint bij premium merken en dringt geleidelijk door in lagere prijssegmenten. 

De ontwikkeling van de autonome toekomst is afhankelijk van verdere prijsdaling in apparatuur, maar vooral van beleid. Overheden moeten juridische barrières wegnemen en steden moeten investeren in infrastructuur, met veiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid als doelstellingen.

Canalys stelt dat de auto de komende tien jaar een transformatie ondergaat, met meer innovatie dan in de afgelopen eeuw. Dit jaar is 1,3 procent van de nieuw verkochte auto’s in staat om gedeeltelijk autonoom bepaalde taken te verrichten, zoals een parkeermanoeuvre. Geavanceerdere systemen zijn nog rijdende laboratoria.
[verwijderd]
0
quote:

VanillaSky schreef op 9 december 2016 20:27:

Eens! Ondanks dat ik in de lange termijn mijn prognoses vwb automotive/licensing/telematics licht naar boven heb bijgesteld verwacht ik 2017 een aanhoudend zwak consumer. Dat houd in omzet blijft dus +- gelijk, overhead verwacht ik wat hoger, niet veel, marge ook iets hoger. Dan houd je onder aan de streep ca. een 25 centen adjusted over. Als de outlook boven de 30 centen is dan ben ik echt zeer positief verrast.
Nee joh. De reorganisatie van Consumer gaat het EBIT(da) resultaat van Consumer minimaal gelijk houden. De andere drie EBITS groeien. De omzet van alledrie gezamenlijk gaat +15% dus EBIT(da) groeit veel sterker.
mjmj
0
quote:

*Justin* schreef op 9 december 2016 21:44:

Canalys: 15% autonome auto's in 2025

Het aantal autonome voertuigen op de weg groeit tot en met 2025 gestaag, stelt Canalys. In dat jaar is 15 procent van de verkochte personenauto’s in staat om vrijwel geheel zelfstandig te rijden. De verkoop van geavanceerde systemen begint bij premium merken en dringt geleidelijk door in lagere prijssegmenten. 

De ontwikkeling van de autonome toekomst is afhankelijk van verdere prijsdaling in apparatuur, maar vooral van beleid. Overheden moeten juridische barrières wegnemen en steden moeten investeren in infrastructuur, met veiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid als doelstellingen.

Canalys stelt dat de auto de komende tien jaar een transformatie ondergaat, met meer innovatie dan in de afgelopen eeuw. Dit jaar is 1,3 procent van de nieuw verkochte auto’s in staat om gedeeltelijk autonoom bepaalde taken te verrichten, zoals een parkeermanoeuvre. Geavanceerdere systemen zijn nog rijdende laboratoria.
Jeetje wat een open deuren.
[verwijderd]
0
Speciaal voor Groeibriljant:
Tech companies team up to produce smart vehicles
Mobileye en Delphi:
www.cctv-america.com/2016/12/09/tech-...
Interview Glen de Vos (Delphi)
youtu.be/jvjAXx3rLVQ

De 'vaporware-fase' is voorbij.
[verwijderd]
0
Ziet er allemaal vrij logisch uit. En ook logisch dat partijen samenwerken. Een contract met een autofabrikant heeft Mobileye ondanks de aankondiging nog niet getekend. Men zou in 2016 meerder contracten tekenen. Niets van gezien. Ze zullen nu op CES wel weer zeggen dat dat in 2017 komt.
Bosch, Nvidia en TomTom lijken mij verder (robuuster, veiliger en toekomstbestendiger AI-platform). De markt is echter volop in beweging en Volvo is naast Tesla de eerste partij die het grootschalig aanpakt met ADAS-HAD af-fabriek in alle nieuwe Volvo's vanaf 2018/2019.
En welke oplossing je ook hebt, zonder HD-Maps kom je nergens. Dat is de markt van HERE en TomTom (in 2020 beiden 50% marktaandeel?)

Tesla gelooft iig niet langer in de roadmap van Mobileye. Heeft ze recent de deur uitgeschopt. Tesla heeft toch veel kennis en praktijkervaring.
Komen nu deze maand met de software voor de nieuwe Autopilot. Ben benieuwd of ze de show gaan stelen begin januari op de CES. Nu leverbaar Nvidia-Bosch-TomTom en niet pas vanaf 2020!
tatje
0
Klasse KC, geweldig interessante artikelen, heb ze opgeslagen bij favorieten.

Als dank:

www.youtube.com/watch?v=L7RRLC5slLo

Ik zie veel bedrijven, die aan de SDC werken.

Een SDC is 1, maar het beestje ook goed en veilig laten rijden is nog iets anders.

Daar kan de combinatie Bosch nvidia Tom Tom een belangrijke rol spelen.

Tom Tom staat bij veel partijen die bezig zijn met de SDC hoog aangeschreven, zeg maar bij bijna alle partijen !

Het lijkt mij, dat Tesla kan gaan winnen !
Musk said a Tesla will drive itself from Los Angeles to New York City as a demonstration of the technology by the end of 2017.

Tesla dat bedrijf waarvan velen op dit forum en ook ik denken, dassss binnen :-)

We zullen het zien.

Later zullen we pas gaan beseffen, dat we 1 van de spannenste technische revolutionaire ontwikkelingen op de voet hebben gevolgd.

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:16
Koers 5,555
Verschil -0,175 (-3,05%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 320.670
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront