TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, bericht is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
0
quote:

Jakkie schreef op 23 december 2016 09:59:

Gaat iemand belangetje opbouwen?
Omzet 120.000, das wel wat weinig voor opbouw belang.
Levy
2
quote:

xynix schreef op 23 december 2016 08:35:

[...]
Er speelt nog iets Levy. Zelfs als je het aandeel zowel vanuit de sector als vanuit de assetwaarde geredeneerd eigenlijk flink ondergewaardeerd vindt kan er nog steeds een reden zijn waarom je het aandeel NU niet wilt hebben. Dat is namelijk als je inschat dat de partijen die er in 2016 zo succesvol in zijn geweest om het aandeel met verkoopalgoritmes in de houdgreep te leggen ook de eerste helft in van 2017 nog volop "gefaciliteerd" zullen worden.

Dan moet je eigenlijk alleen positie nemen op extreme uitslagen naar beneden en weer snel weg zijn als het weer tijd voor een downmanipulatie lijkt te worden.
Je maakte in een eerder bericht Justin het -onterechte- verwijt enkel naar de koopzijde van de markt te kijken. Vreemd want Justin had het zowel over kopers als verkopers.

Waar je Justin -onterecht- van beticht, doe je vreemd genoeg zelf, namelijk je kijkt enkel naar één kant van de markt: de verkoopzijde. En dan is het ook nog eens een slag in de lucht om te stellen dat de verkoopzijde het aandeel in de houtgreep heeft. Toen de koers op 12 stond las ik geen kulverhalen over houtgrepen en andere complotten.

TomTom is een high-risk groeiaandeel, met hoge kw, en veel beleggers willen eerst zien en dan geloven. Winstgevendheid is (nog) laag, voor toekomstige inkomsten zijn nu investeringen nodig; pnd markt kalft af, Consumer heeft een beeldbepalende uitstraling enz. Zou dat misschien een rol in de markt kunnen spelen en de prijs mede bepalen??

Zodra de markt inziet dat TT meer is dan Consumer en gaat zien dat Automotive, Telematics en Licensing een rol van betekenis vervullen in hotte markten, zal de koopzijde van de markt weinig moeite hebben met die zogenaamde houtgreep aan de verkoopzijde. Laat staan als er een structuurverandering wordt aangekondigd.
[verwijderd]
1
@Levy: ik houd zo van hout dat ik het zonde vind als anderen hout in een houten houdgreep houden door het consequent "houtgreep" te noemen. Zund van dat hout!

Tenzij je natuurlijk naar de plank voor de kop van een ander wil grijpen ;-) ! Dan begrijp ik een houtgreep wel.
[verwijderd]
0
@Justin

Ik wacht nog op antwoord op mijn vraag hoe jij aan die 30% CAGR voor Automotive komt.

En hoe zie jij dan de CAGR voor Licensing en Telematics?
[verwijderd]
6
[Modbreak IEX: Gelieve inhoudelijk te reageren, een aantal berichten is bij dezen verwijderd.]
[verwijderd]
2
@Levy, nog even inhoudelijk.

Waar NIET op wordt ingegaan door Justin in zijn verhaal is de verkoopzijde die niet denkend vanuit een visie op TomTom, maar puur op basis van marktdynamiek opeens, schijnbaar willekeurig (maar niet heus), een dump kan organiseren. Daarbij met de duidelijke schijn tegen dat die partijen voorkennis krijgen toegespeeld. En waarbij ik mij geen incidenten kan herinneren waarbij TomTom zelf enige moeite deed om dat spel te ontregelen. Ik haal niet voor niets het voorbeeld van ASML erbij waar er ook lange tijd onzekerheid rond EUV is geweest.

Justins betoog suggereert dat er alleen maar partijen actief zouden zijn met fundamentele gedachten over TomTom. Terwijl ik denk dat iedereen die het afgelopen jaar heeft gevolgd snapt dat DAT niet de essentie is van de verkoopkrachten die we gezien hebben. Dat ging om pure manipulatieve handel met alle vuile trucjes die daar bij mogelijk zijn. Dat is een gegeven waar je als TomTom belegger mee te dealen hebt en waar je maar beter over kunt nadenken hoe DAT spel gespeeld wordt.

Of kun jij mij de passages uit Justins verhaal citeren waar het daarover gaat?

Toevallig heb ik gisteren "The Wolf of Wallstreet" nog eens gekeken. De gedachtes die bij dat soort -walgelijke- mensen door hun hoofd gaan kom je nergens tegen in Justins verhaal. Terwijl ik denk dat "fugazi" (iets waar JdM denk ik dol op is, met mogelijk de founders in zijn kielzog) HET thema van 2016 is geweest! En mogelijk in 2017 nog steeds zal zijn.

Ik denk dat Goethe er een leuke moderne Faust over zou kunnen schrijven als hij nu zou leven. "Lautlos verliert man seine Seele"
tatje
1
Ben sinds april 2016 aandeelhouder in Tom Tom.

- in April 2016 zei Alain De Taeye, the end game zal volgens mij plaatsvinden tussen 1 en 2 jaar vanaf april 2016.Dus vanaf april 2017 tot april 2018 gaat het gebeuren. MEE eens :-)
- vanaf beurs Parijs sept 2016, gaan de partijen op hun plaats vallen. Antoine Saucier.
- Volvo
- uitbreiding Apple
- Uber dat 2017 structureel gaat bijdragen. Ook nieuwe App !
- Nvidia
- SAP
- Mapquest van Verizon
- Verizon koopt Telematics voor 2,1 miljard euro.
- Microsoft.
- Tesla ( geen commentaar )
- Nissan ( verspreking )
- 15% CARG per jaar 2016 2017 2018 2019 van de voorzichtige Goddijn.
- TomTom Automotive Wins FCA Group 'Innovation Supplier of the Year 2016'
- groei sports.
- winkels kantoren in Amsterdam en Berlijn
- TomTom Connected Navigation Chosen by Volvo Trucks
- Bosch test tesla met Tom Tom kaarten op F1 circuit Melbourne

Alle hoofdrol spelers kiezen voor een samenwerking met Tom Tom.

Wat een geweldige namen.

Dat de koers nog niet meewerkt, zal me mijn r..t roesten.

Ik zie in 2016 samenwerkingen, waar een normaal mens alleen van kan dromen.

De huidige koers, mag nog niet te veel oplopen, er is naar mijn mening bijna geen free float.

Een ECHT grote investeerder KAN dus niet op ons beursje kopen, want ze zijn er niet of de koers explodeert :-)

[verwijderd]
1
Kijk nog maar eens The Wolf of Wallstreet en vraag je dan af hoe onwaarschijnlijk het volgende scenario is:

The founders/JdM zien bij de CES 2016 aankomen dat ze nog weinig ruchtbaarheid kunnen geven aan de samenwerkingen met NVidia/Volvo/Tesla in opbouw. Ze zien verder op zich afkomen dat ze in het kader van "bewijstrajecten" flink zullen moeten investeren in de opbouw van HD-kaartmateriaal. Het is al duidelijk dat de Bandit zeer waarschijnlijk zal floppen. Allemaal in januari/februari 2016.

In het gebruikelijke afstemmingsrondje wordt, samen met de gepokte en gemazelde zusjes Tammenoms Bakker, met Jacqueline niet voor niets in de RvC, gebrainstormd hoe je dat gegeven met Cruijff logica kunt benutten. Moet ik de rest nog uitspellen?
[verwijderd]
2
quote:

xynix schreef op 23 december 2016 11:55:

Kijk nog maar eens The Wolf of Wallstreet en vraag je dan af hoe onwaarschijnlijk het volgende scenario is:

The founders/JdM zien bij de CES 2016 aankomen dat ze nog weinig ruchtbaarheid kunnen geven aan de samenwerkingen met NVidia/Volvo/Tesla in opbouw. Ze zien verder op zich afkomen dat ze in het kader van "bewijstrajecten" flink zullen moeten investeren in de opbouw van HD-kaartmateriaal. Het is al duidelijk dat de Bandit zeer waarschijnlijk zal floppen. Allemaal in januari/februari 2016.

In het gebruikelijke afstemmingsrondje wordt, samen met de gepokte en gemazelde zusjes Tammenoms Bakker, met Jacqueline niet voor niets in de RvC, gebrainstormd hoe je dat gegeven met Cruijff logica kunt benutten. Moet ik de rest nog uitspellen?
Doe met de kerst ook even een sci-fi weekend en vertel ons wat het voor TT betekent.

[verwijderd]
1
quote:

xynix schreef op 23 december 2016 11:55:

Kijk nog maar eens The Wolf of Wallstreet en vraag je dan af hoe onwaarschijnlijk het volgende scenario is:

The founders/JdM zien bij de CES 2016 aankomen dat ze nog weinig ruchtbaarheid kunnen geven aan de samenwerkingen met NVidia/Volvo/Tesla in opbouw. Ze zien verder op zich afkomen dat ze in het kader van "bewijstrajecten" flink zullen moeten investeren in de opbouw van HD-kaartmateriaal. Het is al duidelijk dat de Bandit zeer waarschijnlijk zal floppen. Allemaal in januari/februari 2016.

In het gebruikelijke afstemmingsrondje wordt, samen met de gepokte en gemazelde zusjes Tammenoms Bakker, met Jacqueline niet voor niets in de RvC, gebrainstormd hoe je dat gegeven met Cruijff logica kunt benutten. Moet ik de rest nog uitspellen?
Ben je van Google 2.0 overgestapt naar WoW?
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 23 december 2016 10:11:

En die vraag over CES is ook al zo stupide, omdat het zo vanuit jezelf gedacht is. Omdat JIJ toevallig erg gericht bent op de CES, ga je ervan uit dat de hele markt dat ook is. Terwijl ik in mijn stuk liet zien hoeveel verschillende type kopers en verkopers er zijn. Er zullen zelfs beleggers zijn die niet eens weten wat de CES is.
Ik kan mij niet voorstellen dat jij je niet zou realiseren dat de partijen die zo'n enorme rol hebben gespeeld in het in elkaar drukken van de koers dit jaar heel goed in het snotje hebben welke "disruptive forces" er uit zouden kunnen gaan van aankondigingen op de CES.

En ik denk dat jij, net als ik, vermoed dat die partijen linksom of rechtsom vooraf de relevante informatie zullen krijgen ingeseind van wat er daar staat te gebeuren.

Jouw of mijn buurman zal inderdaad mogelijk nauwelijks weet hebben van de aanstaande CES. Maar reken maar dat de mensen die de koers gaan bepalen dat wel degelijk heel goed in het vizier hebben. Ik vermoed dat daar partijen bij zijn die heel specifieke voorkennis hebben van hoe TomTom daarbij zal gaan opereren.
[verwijderd]
0
Koers steeg 100% in 2015. Goddijn c.s. hadden dit eenvoudig kunnen voorkomen:
- meedelen dat Consumer nooit afgesplitst zal worden;
- meedelen dat rekening gehouden wordt met versnelde omzetafname PND's;
- meedelen dat andere consumer-producten nog jaren niet veel voor de eps zullen betekenen;
- meedelen dat SDC wel ambitieus is, maar later zal komen dan gedacht, if ever;
- meedelen dat investeringen in maps nog jaren substantieel zullen blijven;
- meedelen dat notering aan de Nasdaq of deelname van partijen in afgesplitste map-divisie niet aan de orde is en ook niet zal komen.

Niet gedaan echter.
[verwijderd]
0
quote:

battumboy schreef op 23 december 2016 12:08:

Voor een ieder die de touch etc te laat vindt, zie plek 19 in de UK

www.amazon.co.uk/Best-Sellers-Electro...
Mooi gevonden. AB! Veel TomTom in de top 40.

Consumer zou door de verbeterde productportfolio in Q4 zo maar eens kunnen verrassen.

De vrijwel zekere deals met Nissan, Ford en Tesla zijn natuurlijk 1000x zo belangrijk!
De Tesla-bingo zou al volgende week zo maar kunnen vallen!
Nissan begin januari op de CES lijkt een zekerheidje (kan TomTom eindelijk het Q3-transcript publiceren; op tijd voor Q4 en de AVA).
[verwijderd]
1
Ik zat net in het oktoberdraadje te kijken, per ongeluk. Blijkt dat er eigenlijk niets is veranderd, ondanks het feit dat er wel nieuws is geweest uiteraard....
[verwijderd]
6
quote:

xynix schreef op 23 december 2016 12:12:

[...]
Ik kan mij niet voorstellen dat jij je niet zou realiseren dat de partijen die zo'n enorme rol hebben gespeeld in het in elkaar drukken van de koers dit jaar heel goed in het snotje hebben welke "disruptive forces" er uit zouden kunnen gaan van aankondigingen op de CES.

En ik denk dat jij, net als ik, vermoed dat die partijen linksom of rechtsom vooraf de relevante informatie zullen krijgen ingeseind van wat er daar staat te gebeuren.

Jouw of mijn buurman zal inderdaad mogelijk nauwelijks weet hebben van de aanstaande CES. Maar reken maar dat de mensen die de koers gaan bepalen dat wel degelijk heel goed in het vizier hebben. Ik vermoed dat daar partijen bij zijn die heel specifieke voorkennis hebben van hoe TomTom daarbij zal gaan opereren.
Jouw achterdochtige mind versus die van mij

"De partijen die de koers in elkaar drukken". Je zou ook kunnen zeggen: de beleggers die hun belang hebben afgebouwd. Jij presenteert het als een natuurkundige wet dat verkopers aan short zijde zitten in plaats van longs die afbouwden. Bewijs?

En als je zegt "in elkaar drukken" dan klinkt het alsof er bewust invloed uitgeoefend wordt op de koers door partijen. Voor de meeste handelaren is de koers een gegeven dat je niet kunt beinvloeden alleen op handelen. Het zou de meeste partijen die verkopen een worst zijn wat er na hun verkoop met de koers gebeurt.

En leg mij alsjeblieft niet jouw eigen gedachten kronkels in de mond dat "partijen" (wie zijn die partijen) "worden ingeseind". Door wie worden ze dan ingeseind, is dat niet hartstikke illegaal? Beticht je tomtom van strafbare praktijken, vertel dat dan even expliciet met bewijs.

Ik weet niet van wie je die AB's krijgt, maar ik zou diegene ook uitnodigen voor je sci-fi weekend.
[verwijderd]
0
All along the watchtower.

There must be some kind of way outta here
Said the joker to the thief
There's too much confusion
I can't get no relief

Business men, they drink my wine
Plowman dig my earth
None were level on the mind
Nobody up at his word
Hey, hey

Ab *Bob*
[verwijderd]
1
quote:

*Justin* schreef op 23 december 2016 12:57:

"De partijen die de koers in elkaar drukken". Je zou ook kunnen zeggen: de beleggers die hun belang hebben afgebouwd. Jij presenteert het als een natuurkundige wet dat verkopers aan short zijde zitten in plaats van longs die afbouwden. Bewijs?

En als je zegt "in elkaar drukken" dan klinkt het alsof er bewust invloed uitgeoefend wordt op de koers door partijen. Voor de meeste handelaren is de koers een gegeven dat je niet kunt beinvloeden alleen op handelen. Het zou de meeste partijen die verkopen een worst zijn wat er na hun verkoop met de koers gebeurt.
Ik vind het niet zo erg geloofwaardig dat jij het handelspatroon op de handelsdagen van het afgelopen jaar nooit zou hebben gevolgd.

Iedereen die dat WEL heeft gedaan zal het zelfde hebben gezien als wat IK heb gezien. Namelijk dat met grote regelmaat volstrekt onlogisch is gehandeld als dat door afbouwende longs zou zijn geweest. Fanatiek doorverkopen bij dalende koersen. Dumpen bij oplopende koersen.

Er zijn vast anderen die willen bevestigen wat zij aan handelsgedrag hebben gezien. Maar koersen kijken met een polaroid bril geeft wellicht een ander beeld?
Jan Peter Balkenellende
0
Xynix die stress en negativiet is niet goed voor je. Neem een pilletje in. Het is kerst bijna.
We staan mooi een euro hoger dan een paar weken geleden.

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 317.474
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront