TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

JohnSnow schreef op 29 december 2016 13:11:

Nieuw pb van mobileye

Mobileye - HERE and Mobileye to partner on REM™ and Open Location Platform technology to enable crowd-sourced HD mapping for automated driving
ir.mobileye.com/investor-relations/pr...
[verwijderd]
0
Nieuws van HERE en Mobileye laat maar weer zien dat HD Maps belangrijk zijn bij de ontwikkeling van SDC's.
Je ziet de partijen die samenwerken steeds duidelijker. Als TomTom straks 50% marktaandeel kan hebben dan heeft dat een grote (positieve) input op de omzet en winstgevendheid van TomTom. Ben benieuwd naar wat Tesla, Ford en andere grote autobouwers volgende week gaan aankondigen =)
tatje
0
quote:

Mob2020 schreef op 29 december 2016 13:42:

Nieuws van HERE en Mobileye laat maar weer zien dat HD Maps belangrijk zijn bij de ontwikkeling van SDC's.
Je ziet de partijen die samenwerken steeds duidelijker. Als TomTom straks 50% marktaandeel kan hebben dan heeft dat een grote (positieve) input op de omzet en winstgevendheid van TomTom. Ben benieuwd naar wat Tesla, Ford en andere grote autobouwers volgende week gaan aankondigen =)
Dan moeten eventueel Tesla Nissan Ford het grote nieuws zelf bekend gaan maken.

Want Tom Tom mag het niet en zal het dus waarschijnlijk niet doen.

Apieslapie haalde een zin naar voren, die niets aan duidelijkheid te wensen overlaat :-)

Vooral deze zin: There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.

Dutchy Ron
1
www.streetinsider.com/Corporate+News/...

Onderschat zowel Mobileye als HERE niet, al vaker aangegeven. Die 3 jaar voorsprong van TT op HERE is de mening van TT, niet maatgevend dus.
[verwijderd]
1
quote:

Mob2020 schreef op 29 december 2016 13:42:

Nieuws van HERE en Mobileye laat maar weer zien dat HD Maps belangrijk zijn bij de ontwikkeling van SDC's.
Je ziet de partijen die samenwerken steeds duidelijker. Als TomTom straks 50% marktaandeel kan hebben dan heeft dat een grote (positieve) input op de omzet en winstgevendheid van TomTom. Ben benieuwd naar wat Tesla, Ford en andere grote autobouwers volgende week gaan aankondigen =)
Voorlopig komt HERE echter wel met het grote nieuws.
HERE en Mobileye samenwerking was te verwachten en in de CC van Mobileye aangekondigd. De eerste demo's van REM begin dit jaar werden ook met HERE HD-maps gedaan en op de site van HERE360 staat een voorbeeld van hun HD-Maps in combinatie met SLAM (REM).
HERE en Mobileye (die ook al samenwerken met BMW) hebben dus weer een klap uitgedeeld.
Maar in de CC is ook gezegd dat Mobileye met TomTom in gesprek zou zijn.
Daar horen we voorlopig niets over neem ik aan, TomTom kennende.

Vraag is: komt dit ook allemaal in de Microsoft Azure cloud? Wordt er nog maar eens een eigen cloud tegenaan gegooid? (Vergeet niet de samenwerking van Mobileye met Intel).
seren
0
quote:

apieslapie schreef op 29 december 2016 12:51:

Dit staat op LinkedIn :)

Marcel Van Den Hoek Matthieu Campion Who's using roadDNA?

Matthieu CampionMarcel Van Den Hoek We have announced a number of partnerships in the recent months: with NVIDIA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991184), with Bosch (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=992618), with PSA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=965201) and with VW (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=874192). There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.

Marcel Van Den Hoekloud and clear, i wish IR would be like you! thumbs up and keep up the good work. good luck in vegas snd be sure to kee us updated.

Vooral deze zin: There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.

Bewijst maar weer dat men bepaalde dingen nog niet naar buiten zijn gekomen.

Bewijst ook dat er many others zijn die RoadDNA gaan gebruiken.
Enkelen had ik verwacht, "many" is heel hoopgevend.

Dutchy Ron
0
Civil Maps: Ford has invested in Berkeley, California-based Civil Maps to further develop high-resolution 3D mapping capabilities. Civil Maps has pioneered an innovative 3D mapping technique that is scalable and more efficient than existing processes. This provides Ford another way to develop high-resolution 3D maps of autonomous vehicle environments.

In hoeverre Civil Maps Ford kan bedienen is de vraag, ze hebben nog tot 2012 de tijd.
Bert van M
0
quote:

Hik schreef op 29 december 2016 13:50:

[...]

Voorlopig komt HERE echter wel met het grote nieuws.
HERE en Mobileye samenwerking was te verwachten en in de CC van Mobileye aangekondigd.
Waarom is dit dan het grote nieuws, Here en Mobileye werken samen. Voor mij is dit niet echt nieuws. Het zou pas nieuws zijn als de samenwerkingsverbanden niet gemaakt zouden worden. Niet één van de "spelers" kan het op zijn eigen. Het zal voor beide ondernemingen ook niet bij deze samenwerking blijven. Alle bedrijven die mee willen doen moeten combinaties aangaan. Deze samenwerking zal andere niet uitsluiten. Zowel Here als Mobileye kijken verder, net als Tomtom, Nvidia, Bosch etc. Niemand wil niet alleen afhankelijk zijn van de ene ander. Daarom zullen autobedrijven werken met de één en testen met de ander. Juist door breder te kijken verzeker je jezelf van een toekomst. Er zijn partijen die elk "nieuws" feitje publiceren om in ieder geval de aandacht te blijven trekken. Er zijn ook bedrijven die de aandacht op zich vestigen door het werk dat ze leveren maar de spotlight mijden, om wat voor reden dan ook.
[verwijderd]
1
quote:

Bert van M schreef op 29 december 2016 14:26:

[...]
Waarom is dit dan het grote nieuws, Here en Mobileye werken samen. Voor mij is dit niet echt nieuws. Het zou pas nieuws zijn als de samenwerkingsverbanden niet gemaakt zouden worden. Niet één van de "spelers" kan het op zijn eigen. Het zal voor beide ondernemingen ook niet bij deze samenwerking blijven. Alle bedrijven die mee willen doen moeten combinaties aangaan. Deze samenwerking zal andere niet uitsluiten. Zowel Here als Mobileye kijken verder, net als Tomtom, Nvidia, Bosch etc. Niemand wil niet alleen afhankelijk zijn van de ene ander. Daarom zullen autobedrijven werken met de één en testen met de ander. Juist door breder te kijken verzeker je jezelf van een toekomst. Er zijn partijen die elk "nieuws" feitje publiceren om in ieder geval de aandacht te blijven trekken. Er zijn ook bedrijven die de aandacht op zich vestigen door het werk dat ze leveren maar de spotlight mijden, om wat voor reden dan ook.
Het is het grote nieuws omdat Mobileye hun CSLP (Partnership met Delphi) op de CES gaan demonstreren en HERE deze week aangaf ook met 'de Chinezen' gaat samenwerken. Tevens schuilt in de ontkenning (waarom niet TomTom?) ook nieuws. Ik vind dit niet zomaar 'een feitje'.
Nu weet ik toevallig dat TomTom niet (geheel) achter de REM (SLAM) techniek staat, dus dit zou een reden kunnen zijn. Maar je hebt een afdeling Communicatie om te communiceren, jezelf te presenteren en in het voetlicht te zetten. Daarom staat TomTom ook op de CES. In de aanloop naar de CES doe je het precies goed op de Mobileye manier: veel reuring en aandacht en bezoekers trekken naar je tentje op de markt zodat zoveel mogelijk mensen kennis krijgen over jouw producten en waar je mee bezig bent.
Tom3
2
quote:

vCalker schreef op 29 december 2016 13:13:

[...]

ir.mobileye.com/investor-relations/pr...
Dat Roadbook van Mobileye is toch het equivalent van Road-DNA? Hoe lang doen ze erover dat te integreren met de HD maps van Here? Dacht dat het systeem van Tom2 al lang en breed werkt (en getest is) in combinatie met haar HD maps. Komt op mij over dat Here poogt haar achterstand te verkleinen en dat Mobileye (eindelijk) een noodzakelijke partner voor haar techniek heeft gevonden. Bij Tom2 zit alles in 1 hand, is wel zo handig bij onderhandelingen.
harrysnel
2
Uit het persbericht van MobilEye:

.....announced plans for a strategic......
.....intend to pursue the following collaborative initiatives...
.....also intend to explore other potential opportunities....

ir.mobileye.com/m/#/Press_Releases/26...

TomTom zou bij iedere autobouwer die met RoadDNA gaat testen een dergelijk persbericht kunnen uitgeven. Het is een mogelijke samenwerking maar het traject moet zich eerst nog bewijzen. MobilEye schreeuwt alles van de daken, TomTom is zo gesloten als een oester. Ik verkies een middenweg.
[verwijderd]
1
quote:

harrysnel schreef op 29 december 2016 14:41:

Uit het persbericht van MobilEye:

.....announced plans for a strategic......
.....intend to pursue the following collaborative initiatives...
.....also intend to explore other potential opportunities....

ir.mobileye.com/m/#/Press_Releases/26...

TomTom zou bij iedere autobouwer die met RoadDNA gaat testen een dergelijk persbericht kunnen uitgeven. Het is een mogelijke samenwerking maar het traject moet zich eerst nog bewijzen. MobilEye schreeuwt alles van de daken, TomTom is zo gesloten als een oester. Ik verkies een middenweg.

Bagatelliseer het maar weer allemaal; het is in mijn ogen nogal nieuws als HERE maps geupdate worden met Mobileye REM localisatie attributen.
Dit gaat niet over een test met een autobouwer: dit is een convenant over een productietechniek analoog aan HD-Maps + RoadDNA.
Delphi als partner van Mobileye test in Singapore ook de SDC's. Dit is dus een tweede manier voor HERE (en Mobileye) om daar een voet aan de grond te krijgen. www.theverge.com/2016/8/1/12337516/de...

Volgens *Justin* is Mobileye nu nog steeds niet bezig met maps.
Hier kijken we liever verliefd naar alle TomTom deals die in feite al 'in the pocket' zijn en klaar liggen om naar de pers verstuurd te worden. Postzegeltje erop en de deals met Nissan, Tesla en Ford zijn slechts een formaliteitje vooraleer ze wereldkundig gemaakt (mogen)worden.
[verwijderd]
2
Vreemde reactie Hik

Het is eerder een nuancering dan het bagatelliseren lijkt me, geen onbelangrijke nuancering

Ik schreef al eerder: mobileye voorspeld wat ze volgend jaar gaan doen, T2 voorapeld wat ze vorig jaar gedaan hebben.
T2 is te terughoudend, mobileye opportunistisch.

Laat dat nou net die 2-3 jaar verschil zijn....
[verwijderd]
1
[Modbreak IEX: Een aantal berichten is aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]

En oh ja, of er nog iemand geintereseerd was in 1000 opties.

Een grote hoop met gebakken lucht, wel heel mooi verpakt.
Bert van M
0
Alles breed uitmeten middels persberichten is een optie, je laten zien op een beurs (CES) is een pre. Aan tafel zitten met de industrie is een must! Dat aan tafel zitten doe je niet op een beurs anders dan om te laten zien dat je er al gezeten hebt. De industrie weet al wel wat er te "koop" is, daar is de CES niet voor nodig. Voor een ingang of het consolideren is er vertrouwen nodig, vertrouwen in je onderneming en in je product. Het 1e is net zo belangrijk als het 2e. De industrie moet er op vertrouwen kunnen dat er innoverende kracht in het bedrijf zit, dat het bedrijf stabiel en toekomstbestendig is. Men gaat geen relatie aan voor 1 jaar maar voor een looptijd van een model. Kortere relaties komen in beeld als de componenten onderling uitwisselbaar worden. Dit zal in de nabije toekomst wel de standaard worden. Wellicht komt custom made wel heel dicht bij, dat de eindgebruiker zijn eigen gewenste componenten in koopt, in wat voor merk dan ook.
Dutchy Ron
0
Dat is kwantiteit, maar wie leverde de meeste kwaliteit in zijn postings? Beter gezegd, wie kreeg dit jaar de meeste AB'tjes, ofwel aanbevelingen van medelezers. Geleficiteerd *Justin* , de - zoals wij hem noemen - ceremoniemeester van het TomTom-forum.

Over TomTom-forum gesproken, dat is na de Koffiekamer het meest bezocht in 2016. Nu de koers nog. Typische IEX-aandelen als ArcelorMittal, Galapagos, Pharming en Ordina scoren ook goed, Eerlijk gezegd had ik Heijmans hoger verwacht en Arcadis mis ik zelfs helemaal in het lijstje.

www.iex.nl/Column/260086/Onthullend-I...
harrysnel
7
quote:

Hik schreef op 29 december 2016 14:37:

[...]

Het is het grote nieuws omdat Mobileye hun CSLP (Partnership met Delphi) op de CES gaan demonstreren en HERE deze week aangaf ook met 'de Chinezen' gaat samenwerken. Tevens schuilt in de ontkenning (waarom niet TomTom?) ook nieuws. Ik vind dit niet zomaar 'een feitje'.
Nu weet ik toevallig dat TomTom niet (geheel) achter de REM (SLAM) techniek staat, dus dit zou een reden kunnen zijn. Maar je hebt een afdeling Communicatie om te communiceren, jezelf te presenteren en in het voetlicht te zetten. Daarom staat TomTom ook op de CES. In de aanloop naar de CES doe je het precies goed op de Mobileye manier: veel reuring en aandacht en bezoekers trekken naar je tentje op de markt zodat zoveel mogelijk mensen kennis krijgen over jouw producten en waar je mee bezig bent.
Dat is het HIK. Bij TomTom is alle kennis "toevallig" in de zin dat je het zelf moet ontdekken in plaats van dat het vanuit TomTom tot ons komt. Waarom zijn de mapping inspanningen van Uber geen bedreiging? Dat hoor je eventueel via een interview met de JM de Vries op RTL-Z. Dat TT zich richt op de grote vissen horen we dan op dit forum van vriendje van Den Drijver......en zo sleept dit zich maar voort. Het wordt zelfs steeds erger: de meer integere comissarissen als Vuursteen en van den Bergh geven er de brui aan en zijn inmiddels vervangen door "de-zus-van-TT International bestuurder" Mw Tammenoms Bakker en een mevrouw Elberse, die zich wel voor schut laat zetten bij De Wereld Draait Door en Umberto Tan, maar nog nooit op een AVA van TT is geweest. Ook CFO Wyat is opgestapt en vervangen door ongekwalificeerde ja-knikker.

Tijd dat er verandering komt.
Bert van M
2
quote:

Hik schreef op 29 december 2016 14:52:

[...]

Bagatelliseer het maar weer allemaal; het is in mijn ogen nogal nieuws als HERE maps geupdate worden met Mobileye REM localisatie attributen.
Dit gaat niet over een test met een autobouwer: dit is een convenant over een productietechniek analoog aan HD-Maps + RoadDNA.
Delphi als partner van Mobileye test in Singapore ook de SDC's. Dit is dus een tweede manier voor HERE (en Mobileye) om daar een voet aan de grond te krijgen. www.theverge.com/2016/8/1/12337516/de...

Volgens *Justin* is Mobileye nu nog steeds niet bezig met maps.
Hier kijken we liever verliefd naar alle TomTom deals die in feite al 'in the pocket' zijn en klaar liggen om naar de pers verstuurd te worden. Postzegeltje erop en de deals met Nissan, Tesla en Ford zijn slechts een formaliteitje vooraleer ze wereldkundig gemaakt (mogen)worden.
Voor allen die elk nieuws van Here, Mobileye, of wie dan ook, zien als een bedreiging of de nekslag van Tom2. Dan kan er ook het volgende gesteld worden:

Voor een bedrijf dat nog geen jaar geleden rondbazuinde dat maps niet nodig waren is dit toch ook een stapje terug.

Here laat bij deze zien dat het op eigen kracht de HD maps niet up to date krijgt.

Natuurlijk bedoel ik het niet zo zwart-wit. Wat ik wil zeggen, de een is alleen maar positief over Tom2, de ander ziet alleen maar beren op de weg. De waarheid is niet anders dat alles in beweging is. Voor dat de zelfrijdende auto volledig in beweging is ziet de wereld er al heel anders uit. Zijn de schreeuwers en de zwijgers misschien wel helemaal niet meer in beeld, of geheel anders in beeld. De komende jaren zullen er nog vele nieuwigheden het daglicht zien, wellicht zit het nieuwe "wiel" er wel tussen.
Wat we hier schrijven komt meestal uit de onderbuik en gevoed door een chronisch gebrek aan kennis. We speculeren er op los, zwevend tussen hoop en vrees. De tijd zal het leren, weten wij veel?
[verwijderd]
2
quote:

Bert van M schreef op 29 december 2016 15:03:

Alles breed uitmeten middels persberichten is een optie, je laten zien op een beurs (CES) is een pre. Aan tafel zitten met de industrie is een must! Dat aan tafel zitten doe je niet op een beurs anders dan om te laten zien dat je er al gezeten hebt. De industrie weet al wel wat er te "koop" is, daar is de CES niet voor nodig. Voor een ingang of het consolideren is er vertrouwen nodig, vertrouwen in je onderneming en in je product. Het 1e is net zo belangrijk als het 2e. De industrie moet er op vertrouwen kunnen dat er innoverende kracht in het bedrijf zit, dat het bedrijf stabiel en toekomstbestendig is. Men gaat geen relatie aan voor 1 jaar maar voor een looptijd van een model. Kortere relaties komen in beeld als de componenten onderling uitwisselbaar worden. Dit zal in de nabije toekomst wel de standaard worden. Wellicht komt custom made wel heel dicht bij, dat de eindgebruiker zijn eigen gewenste componenten in koopt, in wat voor merk dan ook.
www.ces.tech/Media/Press-Events-Sched...

3 en 4 januari zijn de press days zie ik.
Meryntje
1
[Modbreak IEX: Een aantal berichten is aangepast, gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen.]
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 ... 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 12:45
Koers 5,660
Verschil -0,070 (-1,22%)
Hoog 5,725
Laag 5,640
Volume 88.205
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront