TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom December 2016

3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 » | Laatste
recital
0
MOUNTAIN VIEW, 29 december 2016 11:56

Chinezen nemen belang in kaartenbedrijf HERE
Het Chinese kartografiebedrijf NavInfo en internetprovider Tencent hebben een financieel belang genomen in de maker van digitale kaarten HERE.

Ook het investeringsfonds van Singapore stapt in het Europese bedrijf, één van de belangrijkste concurrenten van TomTom.HERE werd vorig jaar voor 2,25 miljard euro overgenomen van Nokia door een consortium van BMW, Audi en BMW. Zij wilden niet afhankelijk worden van Google en haalden daarom de kartografie-technologie in eigen huis. Om verder te investeren in HD-kaarten en andere technologieën, die een essentiële rol spelen bij autonoom rijden, zijn de drie Duitse autobedrijven echter op zoek naar meer investeerders. In dat kader praten ze ook met onder meer toeleverancier Bosch en met ondernemingen als Amazon en Microsoft.
Voor de Chinezen is HERE interessant vanwege de snel groeiende markt voor duurdere auto's met meer complexe technologie. In dat kader zal het Europese bedrijf op de Chinese markt ook nauw gaan samenwerken met NavInfo zelf.
www.automobielmanagement.nl/nieuws/au...
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef op 29 december 2016 17:29:

www.marketwatch.com/story/tech-event-...

GS zet de hele business op een Sell.
Ziet upside voor Nvidia van 18 procent....
Welk vertaalprogramma is hier gebruikt
harrysnel
5
quote:

seren schreef op 29 december 2016 17:36:

Mobileye doet trouwens +7% op dit nieuws.
Idd niet verassend Here en Mobileye vullen elkaar goed aan en er waren al pre-aankondigingen.

Bij de CES (en CTS!) zal er nog veel meer stof opwaaien (bijvoorbeeld dat ze samen met BMW gaan testen). Van TT verwacht ik niet veel op de CES, maar er zal veel meer bekend worden over de plannen van Nissan, GM, Ford en Toyota.

En wij zullen zelf de naam TT moeten invullen. Het kan best zo zijn dat we tot de cijfers moeten wachten tot de officiele PBs.

Ook Tesla zal de CES wel niet gebruiken, Musk heeft zo ze eigen kanalen en volgt alleen zijn eigen timing.
Het zelf invullen van de naam TT is acceptabel als de koers zich bewogen heeft/beweegt in lijn met waarderingen binnen de sector. Zou TT nu gewaardeerd worden op de mogelijkheden in groeiende markt (SDC, Connected Car, IOT....het bekende riedeltje) dan wil ik best zelf de verbanden leggen en hoeft er niets expliciet vermeld te worden wat mij betreft. Dan hebben we het wel over een koers van E15 - E20 voor TomTom en zou ik zwijgzaamheid vanuit tactische overwegingen niet per definitie afkeuren omdat dan uit de koers blijkt dat het onderliggende verhaal duidelijk genoeg is. Dan daal je ook niet op een PND waarschuwing omdat er meer beleggers het plaatje zelf kunnen invullen en net als ABN die business op 0 stellen.

Als de koers van TT weerspiegelt dat beleggers moeite hebben met investment case voor TT.....dan wordt het een ander verhaal. Dan moet je zorgen dat IR/management het verhaal duidelijk krijgt. Op E15 sta je ook niet zo voor gek als je zegt als CEO dat "TT tijd gekregen heeft van haar aandeelhouders". Management heeft zichzelf tijd gegeven met hun meerderheidsbelang. De markt accepteert dit gepruts al tijden niet.....de koers is daarvan het bewijs.
Tom3
2
Het is bizar dat een omhoog gevallen Adas bedrijfje dat zelf geen maps kan leveren op 8 miljard $ wordt gewaardeerd terwijl Tom2 nog niet eens een kwart van dat bedrag noteert. Als Tom2 een deal sluit met een sensor/adas software leverancier zou de waardering dus ook naar de 8 miljard moeten kunnen.
[verwijderd]
2
TT wordt louter afgerekend op omzet/winst/verlies cijfers, net als een echt bedrijf.
De fantasie(zoals bij bovenstaande voorbeeld) is er al jaren gelden uitgelopen en nooit meer weder gekeerd, de markt weet dat heel goed!

Een notering is emotie, verwachtingswaarde, overname-fantasie, groei, investeringen, management, innovatie ed.

TT is feitelijk een stichting, dus zeker geen winstoogmerk....
Bert van M
0
quote:

Hik schreef op 29 december 2016 15:28:

[...]

Je hebt grotendeels gelijk, maar kun je het vet gemarkeerde even duiden?
Hik, ik denk dat je het zelf ook wel in kon vullen, met geen maps bedoelde ik maps van derden. Hun techniek zou Here en Tom2 buitenspel zetten. Vandaag onderstrepen ze het tegendeel en tonen ze de noodzaak van de basis die Tom2 en Here bieden of hopen te bieden.
Jan Peter Balkenellende
2
quote:

paulta schreef op 29 december 2016 18:43:

TT wordt louter afgerekend op omzet/winst/verlies cijfers, net als een echt bedrijf.
De fantasie(zoals bij bovenstaande voorbeeld) is er al jaren gelden uitgelopen en nooit meer weder gekeerd, de markt weet dat heel goed!

Een notering is emotie, verwachtingswaarde, overname-fantasie, groei, investeringen, management, innovatie ed.

TT is feitelijk een stichting, dus zeker geen winstoogmerk....
Je wordt echt met de dag zieliger paulta. Lees even wat je zegt.

PS: Wat zijn eigenlijk jouw belangen bij TT?(serieus)
[verwijderd]
0
quote:

Bert van M schreef op 29 december 2016 18:47:

[...]

Hik, ik denk dat je het zelf ook wel in kon vullen, met geen maps bedoelde ik maps van derden. Hun techniek zou Here en Tom2 buitenspel zetten. Vandaag onderstrepen ze het tegendeel en tonen ze de noodzaak van de basis die Tom2 en Here bieden of hopen te bieden.
Je reinste kolder.
Uit het eerste persbericht begin dit jaar van Mobileye teken ik op:

JERUSALEM, Jan. 6, 2016 /PRNewswire/ -- Mobileye N.V. (NYSE: MBLY), the global leader in the development of vision and data analysis for Advanced Driver Assistance Systems and autonomous driving, will announce today at the CES conference a new mapping technology development called Road Experience Management (REM), which enables crowd-sourced real-time data for precise localization and high-definition lane data that forms an important layer of information to support fully autonomous driving. The technology is based on software running on Mobileye's EyeQ processing platforms that extracts landmarks and roadway information at extremely low bandwidths, approximately 10kb per kilometer of driving. Additionally, backend software running on the cloud integrates the segments of data sent by all vehicles with the on-board software into a global map.

Het is dus helemaal geen zwakte zoals menigeen het wil doen voorkomen. REM is nooit anders bedoeld dan zoals het nu tot stand komt: een laag aanvullend op een global map.
[verwijderd]
0
Als ik dan zo eens de posting van vandaag doorlees, zie ik wel wat veel irritatie tussen mensen waarvan ik vermoed dat ze allemaal long zitten.
Vooruit denkend aan de jaarwisseling waar we elkaar iha toch weer het beste wensen stel ik voor ietwat verdraagzamer te zijn, ook al is een ander wel eens irritant of wat arrogant.
Blijft prettiger dan. De meesten van ons hebben een forum toch nodig voor het vinden van informatie, dan wel voor het krijgen van reflectie.

Laatste handelsdag morgen; als we kijken naar het koersverloop van de laatste 8 weken rollen we prettig het jaar uit. Ik begrijp de frustratie van de eerste zes weken dit jaar. Een jaar om snel te vergeten als het TT betreft...

Hopelijk tot volgend jaar

KC
[verwijderd]
2
play.google.com/store/apps/details?id...

TomTom my sports app Android de 500000 downloads voorbij vandaag.
Ondanks dat het geen geweldige app score heeft gaan de watches als warme broodjes en er zullen ook een hoop sporters wel een TT watch kopen maar vervolgens Strava gebruiken etc.

Nait Soesen
0
quote:

harrysnel schreef op 29 december 2016 11:24:

Schreef een jaar geleden op dit forum:

"We zitten hier op een forum (heb het niet alleen over TT) waar mensen actief zijn die meerdere aliassen gebruiken en op zichzelf reageren met bijbehorende duimpjes. Dat weet ik omdat ze regelmatig door de mand vallen wanneer ze het verkeerde alias gebruiken en verder zie je dat ook aan zinsopbouw, terminologie etc. Daarnaast zijn er mensen die over hun positie mededelingen doen die aantoonbaar onjuist zijn. Als ik ze daarop wijs krijg ik het antwoord "ik heb later gemiddeld" of "het is maar een forum daar zegt iedereen weleens wat dat niet waar is" etc. Verder zijn er personen die over zichzelf in de 3e persoon schrijven en met absurde stelligheid vervolgens advies geven over 1001 aandelen. En je hebt de "gewone" mafketels.

Ik weet van Wies dat:
- hij een bijeenkomst heeft georganiseerd voor alle geïnteresseerde lezers/posters op een Imtech subforum. Dat was een succes.
- hij bereid was om je persoonlijk te mailen als je bepaalde informatie zelf nog niet had.
- hij iedereen bijpraat over wat hij hoort.
- hij nooit uit zijn nek zit te kletsen als hij serieus is.
- hij meer over "de handel" weet dan 99% hier (ik hoor ook bij die 99%).
- hij heeft "brede kennis" en volgt ook andere aandelen.
- hij is transparant over zijn positie en deelt ook zijn plannen hoe hij posities gaat managen.
- etc.


Ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar het komt er op neer dat Wies (net als Xynix, bdb, Tini etc.) personen zijn waar je mee kunt afspreken in een kroeg en dat ze dan ook echt zullen komen. En dan verhalen vertellen die doorgaan waar het forum stopt. Geen verrassing dat "zij een hij blijkt te zijn". Of dat een individu per ongeluk voor 4 van zijn aliassen bier bestelt.

Dat juist Wies door anderen wordt verweten niet transparant te zijn is een gotspe. Posters die bezig zouden moeten zijn met "een balk uit het eigen oog te halen" en inhoudelijk nog geen 1% toegevoegde waarde hebben in vergelijking met Wies (althans dat is mijn mening) voelen zich geroepen om een gewaardeerd lid af te kraken. Jaloezie vermoed ik. Het zou heel zonde zijn als dit forum achterblijft met "aparte types" en de nuttige forumleden het voor gezien houden.
"

www.iex.nl/Forum/Topic/1331724/73/Tom...

Als je nu naar het afgelopen jaar kijkt dan zie je dat Wies (Potpourri) op dezelfde manier doorgegaan is mbt de punten die ik in bovenstaande posting noem uit januari 2016. Informatie delen, aangeven hoe hij zijn positie naar de markt brengt.... Toch krijgt hij nu hier opnieuw achter zijn rug om een bak kritiek over zich heen. Waanzin. En dan ook nog een schijtlollige opmerking van de door mij om zijn kennis over TT gewaardeerde broodschrijver die zelf af en toe 3 aandeeltjes in portefeuille heeft. Blegh.

Wies heeft verdorie forumleden getrakteerd op een hapje/drankje + gezelligheid, Veel echter/aardiger wordt het niet.

Allemaal de beste wensen alvast.
Hallo Harrysnel,

Prima verwoord Harrysnel, ik kan het alleen maar onderschrijven, was indertijd ook bij die bijeenkomst georganiseerd door Wies, Wies is iemand die je zeker kan vertrouwen, af en toe mail ik hem en krijg altijd netjes antwoord, veel geleerd van zijn postings.
Wel jammer dat hij hier niet meer schrijft, hij deelde een schat aan informatie, niet alleen over TT, maar ook over andere bedrijven en signalen op de financiele markten.
[verwijderd]
0
quote:

apieslapie schreef op 29 december 2016 12:51:

Dit staat op LinkedIn :)

Marcel Van Den Hoek Matthieu Campion Who's using roadDNA?

Matthieu CampionMarcel Van Den Hoek We have announced a number of partnerships in the recent months: with NVIDIA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=991184), with Bosch (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=992618), with PSA (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=965201) and with VW (http://corporate.tomtom.com/releasedetail.cfm?ReleaseID=874192). There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.

Marcel Van Den Hoekloud and clear, i wish IR would be like you! thumbs up and keep up the good work. good luck in vegas snd be sure to kee us updated.

Vooral deze zin: There are of course many others, which unfortunately cannot be publicly disclosed.

Bewijst maar weer dat men bepaalde dingen nog niet naar buiten zijn gekomen.

Lees het nu pas terug. Mooie post!
voda
0
quote:

*Justin* schreef op 29 december 2016 21:47:

[...]

Lees het nu pas terug. Mooie post!
Je wordt genoemd Justin!

Onthullend! IEX cijfers 2016

Door Arend Jan Kamp op 29 dec 2016 om 13:45 | Views: 4.415 |
Categorie: Beurs vandaag

U wordt bedankt voor weer een jaartje gezelligheid, zou wijlen André Hazes zingen. Ja, want uw bezoek en commentaar is wat IEX maakt en breekt: van beleggers voor beleggers. Ik dank mijn collega technici voor de uitdraai, want in dit blog eens een ander lijstje. Wat spookte u dit jaar met z'n allen uit op IEX?

(ingekort, zie artikel)

Even tussen onder ons, u ziet de comments. We gaven eerst onderstaande foute lijst door. Sorry. Ik heb imiddels onze technische jongens met hun eigen pizzadozen om hun oren geslagen en ze bovenstaand lisjtje afgetroggeld. *Justin* is - zoals wij hem noemen - de ceremoniemeester van het TomTom-forum.

www.iex.nl/Column/260086/Onthullend-I...
viermeiden
0
Posities worden ingenomen, het wordt een spannend 2017!

JERUZALEM (AFN/BLOOMBERG) - Het Israelische chipbedrijf Mobileye heeft een overeenkomst gesloten met het navigatieverbond HERE van de Duitse autofabrikanten BMW, Audi en Mercedes-moederbedrijf Daimler. De bedrijven gaan samenwerken aan technologie voor zelfrijdende auto's.

Het aandeel van het in New York genoteerde bedrijf steeg flink na de aankondiging.

De Duitse autobedrijven hebben de kaartendivisie HERE van het Finse techologiebedrijf Nokia overgenomen om niet achterop te raken bij Alphabet. Het moederbedrijf van Google heeft al zo'n 3 miljoen testkilometers achter de rug met zelfrijdende voertuigen. De technologie van Mobileye moet ze een extra zetje geven.

viermeiden
[verwijderd]
2
quote:

harrysnel schreef op 29 december 2016 18:03:

[...]
Het zelf invullen van de naam TT is acceptabel als de koers zich bewogen heeft/beweegt in lijn met waarderingen binnen de sector. Zou TT nu gewaardeerd worden op de mogelijkheden in groeiende markt (SDC, Connected Car, IOT....het bekende riedeltje) dan wil ik best zelf de verbanden leggen en hoeft er niets expliciet vermeld te worden wat mij betreft. Dan hebben we het wel over een koers van E15 - E20 voor TomTom en zou ik zwijgzaamheid vanuit tactische overwegingen niet per definitie afkeuren omdat dan uit de koers blijkt dat het onderliggende verhaal duidelijk genoeg is. Dan daal je ook niet op een PND waarschuwing omdat er meer beleggers het plaatje zelf kunnen invullen en net als ABN die business op 0 stellen.

Als de koers van TT weerspiegelt dat beleggers moeite hebben met investment case voor TT.....dan wordt het een ander verhaal. Dan moet je zorgen dat IR/management het verhaal duidelijk krijgt. Op E15 sta je ook niet zo voor gek als je zegt als CEO dat "TT tijd gekregen heeft van haar aandeelhouders". Management heeft zichzelf tijd gegeven met hun meerderheidsbelang. De markt accepteert dit gepruts al tijden niet.....de koers is daarvan het bewijs.
Een belangrijk aspect daarbij is dat TomTom zelf niet de minste moeite doet om zicht te geven op toekomstige verdienmodellen. Bij geen enkel persbericht wordt ingegaan op de manier waarop TomTom er geld aan zal gaan verdienen. We tasten volledig in het duister welk deel van welke koek naar TomTom zal gaan. Dat, gecombineerd met het uitzicht op NIET realiseren van assets, heeft ons zo'n beroerd 2016 bezorgd, terwijl er inhoudelijk hard is gewerkt.

Ik kan dat zelf niet anders zien dan een vooropgezet plan om met handelstrucs te verdienen aan de overgangsperiode die ze in de boardroom zagen aankomen. Gewoon uitmelken van particulieren met technieken die eigenlijk over de grenzen van het toelaatbare zijn (absoluut handel met voorkennis), maar onvoldoende bewijsbaar voor onze tandeloze AFM.

Hopelijk gaan we een beter 2017-2018 tegemoet. Te beginnen met de CES.
[verwijderd]
1

Ik heb een aantal board members van beursgenoteerde bedrijven meegemaakt en die hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan het "uitmelken van particuliertjes". Die zitten niet continu naar de beurs te kijken.

En financiele details werden sowieso nooit gegeven bij persberichten. Ook niet in top jaar 2015. Dus is het ook geen oorzaak van koers 2016. Het is niet zo dat TT 'ineens' stopte met financiele details. Veelal kan het ook niet want licentie inkomsten zijn variabel.

De 15% CAGR voorspelling compenseert dat overigens. Analisten en beleggers hoeven niet in het duister te zitten over omzetverwachtingen tot 2020 (excl. consumer)
Starbuck
0
Gunstige ontwikkeling voor de koers morgen voor TT gelet op de overeenkomst tussen Here en Mobileye. Ik mag wel hopen dat er op het CES iets serieus gemeld wordt door TT, daarna kan het hard gaan. Leuk dat je vandaag genoemd werd Justin op IEX toch leuk. Voda had de eer qua meeste Posts, maar inderdaad serieus zoveel tijd besteden aan fora is toch ook wel een beetje zonde van je tijd. Kan mij niet voorstellen dat een partner daar gelukkig van wordt :-).
[verwijderd]
1
Het lijkt me handig om onderscheid te maken tussen het
Supervisory Board, de Raad van commissarissen; Wakkie etc. en het Management Board: Harold, Taco en Alain.

Verder wat @Harrysnel zegt inzake de integriteit van de Raad van commissarissen bij TomTom. Lees zijn post nog eens rustig na. Laat het bezinken.

De houding van de RvC van TT is volgens mannen met meer dan 1 titel voor hun naam die het toch wel wat beter weten dan *J* en dit ook eerlijk vermelden, ronduit opmerkelijk.
3.270 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:37
Koers 6,185
Verschil -1,090 (-14,98%)
Hoog 6,755
Laag 6,040
Volume 2.045.397
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 227.592

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront