TomTom « Terug naar discussie overzicht

Petitie: TomTom, neem een notering aan de Nasdaq!

189 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
[verwijderd]
0
tuesday, February 7th, 2017, 7:00
'TomTom maps worth much more'
Mapmaker TomTom has a much more profitable route ahead then announced his administration. Shareholders with more value thanks to the new platform for location-based services and GPS technology for automotive vehicles.
"Highly accurate maps are essential for the so-called highly automated driving, such as AutoPilot Tesla. TomTom is working on contracts, but the valuation is nowhere made visible by the board, "said Jelle Brinkhuis, shareholder and Chairman of the Shareholders Foundation.
Signals are there. TomTom, which works with Nvidia and Microsoft, recently rewarded with an industry award for its new software. Bosch uses its highly accurate maps.
straggler
Wednesday, the group presents its latest quarterly and annual results. The group with a market value of € 1.9 billion remained so far at the fair behind Nvidia and rival Mobileye. TomTom said in a response to inform the market continuously on progress with its platform.
TomTom began years ago with the development of technology for self-driving car. Of these, it is now reaping all the rewards, Brinkhuis claims. Interviews with designers and insiders strengthen him in it.
,, Almost all car manufacturers see the need for the high technology of TomTom and many test this with the intention to use the serial, "he says. While the financial market from contracts with carmakers while TomTom does not define as price-sensitive information such contracts.
faster services
Of twelve analysts only have two a sell TomTom staan.Dat took this year's start-up Auto Nomos from Germany and gave up this technique of smart cameras in hands.
Brussels TomTom recently presented 'connected driver services. Here discussed the different levels of the so-called automated driving and related necessary technique, in which TomTom maps are more sophisticated and more data will make the difference, Brinkhuis believes behalf of the shareholders.
The faster platform with satellite connections running TomTom's called Localization Based Services (LBS) with GPS services far better than those of competitors, namely the shareholders of designers.
Data via smartphone
The apps that measure, for example rotate worldwide this parking behavior and pay. However, TomTom could make a difference with real-time services, which data transmitted and processed via a smartphone. Volkswagen, which co-owns the Lord, would be due to the high quality, remain bound by TomTom in the field of LBS.
Volvo and Subaru chose rather to TomTom for its precise maps while GPS competitors Lord and Google were also in the market.

Waar Google al niet bij kan helpen. Ff opleuken en klaar
Levy
0
quote:

Stichting PAT schreef op 7 februari 2017 21:06:

@Navigatix

Het sterke aan de uitgangspositie is dat TomTom nu concreet precies 0,0 doet voor de aandeelhouders dus alle verandering verbetering. Garantie op succes is er nooit, maar de kans dat ik opgeef is kleiner.

@Levy
Jij bent wel erg bescheiden, Levy, gewoon direct naar bronnen vragen.

Jij bent er vrijdag ook bij, toch? Stel je eerst maar eens netjes voor in plaats van je ratterig achter je alias te verschuilen.
Merkwaardige en onbeschofte reactie.

Ben niet geïnteresseerd in je bronnen. Had enkel graag wat meer duiding gehad wat je bedoelde met 'ontwerpers'. Kledingontwerpers?? Hoef geen specifieke namen te weten van ontwerpers of bedrijven, enkel enige duiding.

Voel weinig behoefte me voor te stellen aan onbeschofte personen.

Je laat in het midden of je destijds postte onder Shakermaker. Zou me niets verbazen, dat was ook een kwibus.

Crash Bandicoot
0
Ik ben het ook niet eens met de gekozen weg van de Stichting, maar schud iedereen de hand vrijdag.
En dat zou iedereen moeten doen toch?

Gewoon ieder zn mening respecteren.
NewKidInTown
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 7 februari 2017 23:01:

Ik ben het ook niet eens met de gekozen weg van de Stichting, maar schud iedereen de hand vrijdag.
En dat zou iedereen moeten doen toch?

Gewoon ieder zn mening respecteren.
Dat zou wel het beste zijn, ik hoop dat iedereen het met je eens is.
[verwijderd]
0
Petitie blijft steken op 163 ondertekeningen. Alle potentiele ondertekenaars zijn nu wel op de hoogte dus we weten dat dit de max zo ongeveer is.

Voor de mensen die het verband tussen een notering aan de Nasdaq en de Dutch Corporate Governance Code nog steeds niet zien; Het zijn de prestatiecriteria die ten grondslag horen te liggen aan het uitkeren van de bonus.

Sommige managers kunnen bij TomTom naast een maximaal basissalaris rekenen op een eveneens maximale bonus. In lijn met sectorgenoten, want anders loopt het talentvolle personeel zogenaamd weg. Ik vraag me af of ze bij Garmin nou staan te trappelen om Corinne Vigreux in dienst te nemen tegen een maximaal salaris.

In de Code kun je lezen dat de koers van het aandeel als een zwaarwegende prestatiecriteria wordt gezien, zo niet de belangrijkste.
Crash Bandicoot
0
De wereld is er anders een stuk slechter van geworden door bonussen aan aandeelwaarde te koppelen.
Effe snel de cijfers oppompen>cashen>wegwezen>lijken worden in de kast gevonden>riedeltje begint opnieuw.

Maar zo zie jij het graag?
[verwijderd]
1
Je kunt er als beursgenoteerd bedrijf voor kiezen om geen bonussen uit te keren. Wel een bonus zonder prestaties vind ik waanzin. De Code is volgens mij heel redelijk en eerlijk voor aandeelhouders, lees het eens rustig door zou ik zeggen.
RESEARCH
2
Ik hoop dat je dit aanstaande vrijdag ook ter sprake brengt. Harold heeft al veel beloofd maar is nog steeds zijn opties, ik bedoel knopen aan het tellen. Consumer geeft niet de werkelijke waarde van TT weer, tot op heden heeft hij hier nog niets aan gedaan.
relpinda
0
quote:

Stichting PAT schreef op 8 februari 2017 21:20:

In de Code kun je lezen dat de koers van het aandeel als een zwaarwegende prestatiecriteria wordt gezien, zo niet de belangrijkste.
Beste Jelle,

Kun je mss e.e.a. hier in dir draadje wat meer uitleggen, voorkauwen?

Is dit wat je precies bedoelt?:
prestatiegerelateerde’ bonus tot 80% van het basissalaris, in de vorm van call-opties met een lage uitoefenprijs, hetgeen in strijd is met de Nederlandse Corporate Governance Code (Commissie Frijns).

www.commissiecorporategovernance.nl/?...
en dan deze?
Hoofdstuk 3. Beloningen 31
Principe 3.1 Beloningsbeleid bestuur 31
Principe 3.2 Vaststelling beloningen bestuur 32
Principe 3.3 Beloning raad van commissarissen 32
Principe 3.4 Verantwoording beloningsbeleid 33

www.commissiecorporategovernance.nl/d...

www.commissiecorporategovernance.nl/d...

Alvast bedankt,

LZA
[verwijderd]
3
quote:

relpinda schreef op 8 februari 2017 22:43:

[...]
Beste Jelle,

Kun je mss e.e.a. hier in dir draadje wat meer uitleggen, voorkauwen?

Is dit wat je precies bedoelt?:
prestatiegerelateerde’ bonus tot 80% van het basissalaris, in de vorm van call-opties met een lage uitoefenprijs, hetgeen in strijd is met de Nederlandse Corporate Governance Code (Commissie Frijns).

www.commissiecorporategovernance.nl/?...
en dan deze?
Hoofdstuk 3. Beloningen 31
Principe 3.1 Beloningsbeleid bestuur 31
Principe 3.2 Vaststelling beloningen bestuur 32
Principe 3.3 Beloning raad van commissarissen 32
Principe 3.4 Verantwoording beloningsbeleid 33

www.commissiecorporategovernance.nl/d...

www.commissiecorporategovernance.nl/d...

Alvast bedankt,

LZA
Hoi LZA,

Het is ten eerste van belang je te realiseren dat de Nederlandse Corporate Governance Code (Code) in 2003 in het leven is geroepen om o.a. particuliere aandeelhouders meer zeggenschap te geven en te beschermen:
nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_cor...

Op pagina 55 van het jaarverslag staat vermeld dat TomTom op II.2.4 en
IV.1.1. afwijkt van de Code.
Jaarverslag 2015:
files.shareholder.com/downloads/TOMTO...

Code:
www.commissiecorporategovernance.nl/d...

Dit betekent dat managers die op kosten van de aandeelhouders een bonus in de vorm van call-opties ontvangen, niet hoeven te voldoen aan vooraf bepaalde en uitdagende prestatiecriteria (omzet, marge, groei, koers aandeel etc.).

Daarnaast krijgen managers bij TomTom zowel een vast salaris als een bonus die in lijn ligt met internationale concurrenten zoals Garmin en Mobileye.

Zo kan het gebeuren dat Corinne Vigreux netto bijna evenveel betaald krijgt als de CEO van Garmin, een bedrijf dat 5 x de beurswaarde van TomTom vertegenwoordigt en dat al meer dividend uitkeerde dan de complete beurswaarde van TomTom.

Vigreux hoeft tegenover haar netto salaris geen enkele prestatie te zetten (bij Garmin was ze jaren terug al ontslagen vanwege wanprestaties imo) en zal de bonus in call-opties ontvangen enkel voor het in dienst blijven bij TomTom.

Ik heb er een zeer slecht gevoel bij en experts op het gebied van Corporate Governance die ik tot op heden gesproken heb, zijn niet zo mild over TomTom.

Op de nieuwe corporate website durft TomTom zelfs te vermelden dat ze ´op bijna alle punten voldoet aan de best practises zoals vermeld in de Code´ .

Dit laatste is voor mij persoonlijk pure misleiding van particuliere aandeelhouders omdat juist de punten waar TomTom niet voldoet zo cruciaal zijn voor ons particuliere aandeelhouders.

Tot slot; de komende weken zal ik niet reageren op het forum in verband drukte op werk, druk met PAT en skivakantie.

relpinda
0
@Jelle,
Bedankt voor de uitleg. En m.i. heb je een goed punt. Indien dit soort uitbetalingen niet plaatsvinden verhoogt dat de winst! En indirect ook voor de aandeelhouders.

Suc6 met je werkzaamheden en en een onwijs fijne vakantie toegewenst kom heelhuids de piste af.

Tot Laters,

brgds relpinda (Lol Ze All).
RESEARCH
0
Hallo Jelle,
De einddatum van de inschrijving was 24-02-2017 en een antwoord wordt verwacht op 06-03-2017. Kunnen wij volgende week vervolgstappen verwachten?
[verwijderd]
1
De schaamte voorbij dat gegraai in de bedrijfskas.
Je moet maar durven niks presteren maar wel vullen.
Jejo303
0
[verwijderd]
3
Kleine update:

Namens 163 individueel getekende particuliere aandeelhouders heb ik 10-15 minuten spreektijd aangevraagd tijdens de AVA, maar juffrouw Overdevest zag zich genoodzaakt om geheel in lijn met het Noord-Koreaanse AVA-beleid, mijn verzoek af te wijzen.

Dit voorval, alsmede de door medewerkers van TT en het twitteraccount van Opel bevestigde deal met Opel, heb ik twee keer gemeld aan de AFM, waarvan de laatste keer vandaag.

Daarnaast heb ik de AFM gemeld dat 1-aprilgrappen over de introductie van een nieuwe productcategorie, alvast op 31 maart getweet en toevallig tijdens beurstijden waardoor de koers rare bewegingen gaat maken, onwenselijk is en waarop wat mij betreft op een boete door de AFM mag volgen. Go FLY melden ze wel, deals met OEM's niet; irritant.

Hopelijk kan ik binnenkort met meer aansprekende zaken komen, maar meer dan dit kan ik nu niet melden.

Tot slot; Vrij uitvoerig onderzoek inclusief de gebruikelijke 100% valide bronnen tonen aan dat Here niet stil zit. Nou zou dat niemand, na de overname voor 3B door de Duitsers en de deelnemingen door Intel, mogen verbazen, want natuurlijk heeft Here niet de missie meegekregen om zich zonder slag of stoot door TomTom weg te laten spelen, maar blijkbaar was er toch enige verwarring over mijn eigen positie.

Welnu, ik hoefde geen melding te doen, want ik zit onveranderd long, zie weinig neerwaarts risico.

Ben weer enige tijd uit de lucht hier, maar meld me sowieso voor de AVA.
relpinda
0
@Jelle,

Zou het een goed idee zijn als je contact opneemt met de VEB? Ga je dat dan ook doen?

Bedankt voor je inzet. :)

LZA
189 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,080
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront