Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Unilever is wakker

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. bdj 22 februari 2017 15:26
    Unilever is een moddervet bedrijf en dat is na heel even snuffelen door een andere club haarfijn boven komen drijven. Polman zal aan de slag moeten want uiteindelijk zit het merendeel van de aandeelhouders toen in Unilever voor de centjes en niet perse in Groenilever om de wereld te verbeteren.
  2. taurus86 22 februari 2017 15:49
    Retail van consumenten(bulk)produkten zoals we het nu kennen, staat voor de grootste verandering ooit. '5 voor de prijs van 3'etc. geeft aan dat de klant het kopen van bepaalde 'huishoudprodukten' tot een last gaat voelen.
    Direct Marketing (pin-point the individual) zal Unilever verlossen van het gevecht om de retailmarge.
    Unilever is nog altijd 'de Marketing Universiteit van de wereld'
    Ik denk dat hun strategische keuze de richting van Direct Marketing van premiumprodukten op zal gaan. Zal wel wat aanloopkosten vergen.
  3. mok 22 februari 2017 16:51
    Unilever heeft een heel aantal producten waar nooit een hoge marge op komt, maar dat hoeft ook niet. Kraft staat er ook bij, maar heeft geen groei. Dat komt omdat er veel te weinig ontwikkeld wordt en er veel te veel op kosten gesneden wordt. Dat overleef je op de lange duur niet. Je kunt hogere marges vangen als je Beyoncé parfum kunt verkopen voor 100 euro met een kostprijs van 1, maar daar zal Unilever niet sterk in zijn. Een soepmix is niet sexy.
  4. stadsie 22 februari 2017 19:44
    Danone kan niet overgenomen worden en Unilever ook niet. Dus gaan ze hoogstens samen. Pepsi wilde Danone pakken. Danone pakte Nutricia voor veuls te veul geld. Het is een rat-race.....de grootste hebben vorige week tonnetjes gepakt en proberen nu de boel glad te strijken. Op expiratie de AEX 8 punten verzetten; misdadig.
  5. Manofaction 23 februari 2017 12:07
    quote:

    Vicks schreef op 22 februari 2017 21:37:

    LOL! Dus Unilever bedenkt niet zelf dat ze actief moeten blijven nadenken over de toekomst. Nee, eerst een wake up call en de duur betaalde managers gaan een keer rennen voor hun geld.
    Je blijft je verbazen. En beleggers belonen dit geroeptoeter. Bi-zar.
    Inderdaad. Ik zou verwachten dat dit werd afgestraft. Sliepen de managers of de beleggers ?
    Een waardestijging van miljarden door dit soort gemanipuleer is onzinnig. De oud werkgever van Rutte.
    Misschien werken er nog steeds van die 'Rutte''types. Veel beloven en dan vooral blijven glimlachen en de koers gaat omhoog. En waarde komt niet ineens wanneer je een plannetje maakt in twee maanden.

    Ik heb ze verkocht en ben short gegaan. Dat laatste met verlies voorlopig, maar ik ben benieuwd
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links