TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Advocaat van de Duivel
0
quote:

janrobert schreef op 24 februari 2017 17:34:

Zal niet gebeuren
Heet jij eigenlijk Bisera?
Je weet het zo goed.....
tatje
3
quote:

Jan Peter Balkenellende schreef op 24 februari 2017 17:45:

Director van TomTom post dit op linkedin : cdn.ampproject.org/c/www.autoblog.com...
Jammer dat je zo weinig reacties krijgt op dit artikel.

Ik kan mij helemaal vinden in het artikel.

Enkele zinnen vertellen eigenlijk het verhaal van oud tegen nieuw.

Last year Apple laid off most of the engineers it hired to design its own car. Google (now Waymo) stopped talking about making its own car. And Uber, despite its sky high market valuation, is still a long, long way from ever making any money, much less making its own autonomous cars.

When it came to autonomous cars the tech industry thought it would monopolize the technology, then dictate terms to the traditional Original Equipment Manufacturers. But the big OEMs did not sit on their hands. Ford, GM, Audi, Mercedes, Nissan and others launched vigorous in-house autonomous programs. So did a number of traditional Tier 1 suppliers like Delphi. They're now fully competitive. And they've been buying Silicon Valley companies to bolster their efforts, not the other way around.

This is where most in the Valley missed a crucial point. The history of the auto industry shows that all technologies get whittled down to a handful of global suppliers who then get caught up in a cost-cutting race to the bottom. When the tech companies decided to go after autonomous cars they were not dreaming of simply becoming automotive suppliers. It never dawned on them that maybe they'd only end up making - at best - 10% profit margins, not the 40% margins the Valley investment community feeds on.

When the tech companies decided to go after autonomous cars they were not dreaming of simply becoming automotive suppliers. It never dawned on them that maybe they'd only end up making - at best - 10% profit margins, not the 40% margins the Valley investment community feeds on

McKinsey forecasts that this could grow into a $450 to 750 billion market by 2030. Retailers, advertisers, marketers, product planners, financial analysts, government agencies, and so many others will eagerly pay to get access to that information. And it's a gift that keeps on giving. You can sell the same data again, again and again to a variety of different customers.

Simpel en kort gezegd, de tech bedrijven willen eigenlijk geen auto maken, kijk maar naar Apple en Google en zelfs Uber.
De tech bedrijven dachten met de nieuwe mogelijkheden de oude industrie te domineren.
De tech bedrijven wilden in de nieuwe industrie 40% van de nieuwe winst ipv misschien maar 10%.
Maar de oude auto industrie liet het er niet bijzitten en nam ook zijn maatregelen.
Terwijl McKinsey de nieuwe markt in 2030 schat op 450 tot 750 billion.
Billion in de engels talige landen is een miljard.
De strijd om de data is nog in volle gang.

So the race to make autonomous cars is over and the traditional car companies still get to control who makes cars. But the race to control the data from those cars is just getting going. It's a brand new marketplace that will play to the strengths of Silicon Valley as the car companies lay their plans to grab what they can get.

De markt is wordt nieuw en de strijd is in volle gang.

Hoe kunnen Apple en google nog winnen.

Die duitsers kochten Here, eigenlijk ter verdediging van de OUDE autoindustrie.

Kan Tesla waar maken 3 tot 6 maanden na januari 2017 wat ELON belooft.

Hoe gaat Apple deelnemen aan de nieuwe markt die in 2030 450 tot 750 billion gaat genereren.

Gaat Apple Tesla overnemen, of een ander groot automerk.

Met Tesla gaat Apple en moeten dan ook Tom Tom overnemen de oude auto industrie pijn doen, zowel elektrisch als SDC.

Apple de winnaar met oa de IPhone, ze weten altijd waar iedereen is.

Apple gaat nu geen eigen auto bouwen, nemen ze dan met 10% ipv 40% genoegen.

Of gaan ze helemaal niet meedoen.

Ik denk.

Apple met Tesla en de IBM kaarten van Tom Tom.
Apple met Tesla en Tom Tom
IBM met Tom Tom als verdeler.
Verizon wordt wereldleider in telematics ook van Tom Tom.
Microsoft wereldleider met Azure.

Heeft Tom Tom inderdaad zoals Harold zegt : een kleine 3 jaar voorsprong op Here, dan heeft Apple met exclusief de Tom Tom kaarten langer de tijd om van Tesla een wereldmerk te maken.

Spannend en blij dat ik er een passief onderdeel van mag uitmaken.

Maar lang gaat het niet meer duren.

Om in poker termen te blijven.

Iedereen heeft zijn 2 eigen kaarten.
Daarna worden er nog 5 gedraaid, 4 zijn er al in de SDC wereld gedraaid.

De laatste kaart wordt ZEKER nog dit jaar gedraaid.

Prettig weekend, jammer dat ik nog altijd dezelfde mening heb ( long ).

Nu met ondersteuning van een interview.

tatje
3
Automotive.

Gaat 50% van de orders naar Here.
Gaat 50% van de orders naar Tom Tom.

Zou wel 50% naar Tom Tom willen, als Tom Tom een overnamekandidaat is voor een tech bedrijf !!!!!
Als je naar 50% marktaandeel gaat en een techbedrijf wil je overnemen en alleen voor zichzelf gebruiken, hebben die 50% dan een clausule, dat ze kunnen afzien van het contract met Tom Tom.

Harold zei : natuurlijk is het makkelijker binnenkomen bij SDC als ie al automotive klant is.

Voor SDC heb je HD maps en road dna nodig.
HD maps hebben Tom Tom en Here.
Maar road dna heeft alleen Tom Tom.
Road dna heb je nodig in SDC.

82%
CES, Las Vegas, NV, USA, 4 January 2017 TomTom (TOM2) today announced that the majority of OEMs present in the Automotive Hall (LVCC North Hall) at CES are currently evaluating TomTom HD Maps to develop autonomous driving technologies. TomTom’s HD Map, including RoadDNA, is a revolutionary, highly accurate, digital map based product that helps automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds.

Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “It was not even 18 months ago that we introduced our HD Map and RoadDNA to power the future of driving. Then, as now, we were saying that we were ready for the future – with products to accelerate the development of autonomous vehicles.”

Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom, commented: “It has been fantastic to work with global OEMs and Tier 1s, and gratifying to see that our innovative maps are already having such a pivotal role in the future of driving, today. Working with them has enabled us to make great strides in further honing our products to their needs.”

Zeg ik het goed, het platform geeft een voorsprong van bijna 3 jaar.
Door het platform kun je bijna reel time terugkoppelen naar de auto.
Het platform maakt de kosten nog maar 1/3.

HD maps en road dna via het platform van Tom Tom en dan via het platform van Nvidia werkt bijna reel time.

Als er inderdaad een samenwerking is met Tesla en op iedere tesla zit alle hardware van Bosch, dan verzamelt tesla momenteel ontzettend veel data.

Mij lijkt als je als tesla al vanaf sept 2016 samenwerkt met Bosch Tom Tom en Nvidia, je nu al zoveel deelgebieden ZELF als Tesla kunt testen.

Dus de komende maanden hebben ze de hele VS klaar en kunnen ze het testen omzetten in het eggie.

Tesla heeft vol ingezet op mobile eye, ik kan dus niet geloven dat Tesla in zeg een jaar klaar speelt waar andere partijen Here en Tom Tom tig jaren voor nodig hebben gehad.

Tesla niet met Tom Tom, maar met Google is hopelijk geen scenario, ik weet ook niet hoever Google is !

Als ik van de oude auto industrie ben wil ik mijn marktaandeel behouden, ook na de SDC markt en al zijn mogelijkheden.

De oude autobouwers willen door SDC en zijn mogelijkheden, het liefst geen grote nieuwe indringer, die misschien 10% gaat nemen.

Harold zei : de oude autobouwers moeten mee, of ze het nu leuk vinden of niet.
Er KUNNEN grote verschuivingen plaats vinden.

Geeft Google zich gewonnen, of gaan ze nog een grote rol spelen.

oude auto industrie
Techbedrijven apple google microsoft IBM verizon
nieuwe autobouwers Tesla Lucid.

Niet vergeten dat nieuwe autobouwers door elektrisch en SDC een eenmalige kans KUNEN krijgen om heel snel groot te worden.

En in al dat geweld zit ook een kaartenmaker uit Amsterdam, die zelf vinden dat ze op dat gebied iets unieks in huis hebben.

Partijen die hun samenwerking uitbreiden of nieuwe partijen bevestigen dit.
[verwijderd]
1
Tatje, moet dit nou echt? Je kalkt het hele forum vol met totaal ongefundeerde uitspraken.
Tekstueel ook niet echt leesbaar, dus eenmaal per week deze monoloog is wat mij betreft wel voldoende.
eduardo3105
1
www.computable.nl/artikel/techwire/di...

Optidrive360: efficiënte wagenparkoplossing
24 FEBRUARI 2017 14:55 | TOMTOM TELEMATICS | 0
Van Duijnen Horeca Service wil zijn dienstverlening graag zo efficiënt en duurzaam mogelijk inrichten. Het fleetmanagementsysteem dat ze sinds 2005 gebruikten was verouderd en ongeschikt voor doorontwikkeling. Ze moesten dus op zoek naar iets nieuws. Ze hebben gekozen voor Optidrive360 van TomTom Telematics. Dat helpt medewerkers om zuiniger te rijden én om hun afspraken efficiënter te plannen.
tatje
3
quote:

Katsa schreef op 25 februari 2017 12:22:

Tatje, moet dit nou echt? Je kalkt het hele forum vol met totaal ongefundeerde uitspraken.
Tekstueel ook niet echt leesbaar, dus eenmaal per week deze monoloog is wat mij betreft wel voldoende.
Bedankt Katza voor je gefundeerde uitspraken.

Weet zeker, dat we elkaar nog wel eens spreken over mijn ongefundeerde uitspraken.

Voor de rest, vind ik dat jij het recht hebt om dit te vinden :-)

3 januari 2017, wat is je vorige alias.

Je zat trouwens voor mij op 10 feb :-)
tatje
1
Vorstelijke terugkeerpremie voor cfo Tesla

1 uur geleden DFT

Deepak Ahuja komt niet gratis terug uit zijn pensioen om weer bij elektrische autofabrikant Tesla aan de slag te gaan. Zijn basissalaris is bescheiden, $500.000, maar als terugkeerpremie ontvangt hij daarnaast $15 miljoen aan aandelen.

Deepak Ahuja was eerder van 2008 tot eind 2015 financiële man van Tesla.

Per april keert Ahuja terug op zijn post als vervanger van Jason Wheeler. Deze kondigde woensdag zijn ontslag aan bij de presentatie van de jaarcijfers. Daarbij bleek dat Tesla vorig kwartaal opnieuw in de rode cijfers is gedoken, nadat er in het derde kwartaal voor het eerst sinds tijden zwarte cijfers werden geschreven.

Ahuja's was de eerste cfo van Tesla. Cruciaal voor het autoconcern wordt nu hoe zijn nieuwe en betaalbaardere Model 3 het gaat doen op de automarkt.

Ik denk dat de personeelsopties van Taco, dat uit eindelijk ook wel zullen opleveren :-)
Koos99
1
In het JV 2015 werd de samenwerking met VW nog genoemd
In addition, we continued to strengthen and build on existing partnerships with Bosch SoftTec and Volkswagen Research.

In het JV 2016 wordt de samenwerking niet meer genoemd
In 2017, we want to extend our Automotive market share. Building on our strategic partnerships with NVIDIA, Bosch SoftTec and other automotive suppliers, we aim to strengthen our position in the automotive industry with the mapping, software and services expertise that enables TomTom to seize ADAS and Autonomous Driving opportunities.

De samenwerking met VW gesneuveld door de Here ontwikkelingen?
[verwijderd]
1
quote:

paulta schreef op 25 februari 2017 17:33:

www.marketwatch.com/story/nvidias-sto...

Lees ook de reacties onder het artikel, en misschien zelf een reactie achterlaten...
Wat zou je hier op moeten zeggen?
[verwijderd]
0
Dat TT ook gezaghebbend is in de business, een belangrijke schakel.

Cramer was long NVIDA, zat hij fout?

Ik ben bang, ik vrees dat ze nog nooit van het woord "TomTom" hebben gehoord! laat staan dat ze weten dat het in Amsterdam een notering heeft, een beetje airplay maken dus!
Jan Peter Balkenellende
1
quote:

paulta schreef op 25 februari 2017 18:17:

Dat TT ook gezaghebbend is in de business, een belangrijke schakel.

Cramer was long NVIDA, zat hij fout?

Ik ben bang, ik vrees dat ze nog nooit van het woord "TomTom" hebben gehoord! laat staan dat ze weten dat het in Amsterdam een notering heeft, een beetje airplay maken dus!
Waarvoor ben je bang? Je hebt toch geen aandelen
[verwijderd]
3
Katsa, amper 2 maanden op het forum,waar haal je de gore moed vandaan om TATJE zo onder uit te halen?Deze man heeft zich meer dan bewezen o.a bij USG en ik denk dat hij door velen op handen wordt gedragen!
viermeiden
1
quote:

TimCh schreef op 25 februari 2017 19:26:

www.wareable.com/opinion/unlikely-tec...
Hallo TimCH,

ben zo vrij om een deel van het artikel even te plaatsen. Absoluut de moeite waard!

"Then we have TomTom, king of sat navs, which in 2013 reinvented itself as a sports company and took on the big dogs of running watches. Garmin, Polar et all seemingly had it sewed up, and although TomTom's GPS know-how meant it could hit the ground running, it was still wading into dangerous new waters. It had teamed up with Nike in 2011 for a running watch collaboration, but the TomTom Runner, launched in 2013, saw the company going it alone for the first time.

What's surprised us most is how good its products have been and how quickly it's risen up to be one of the leaders in GPS sports watches. I was there at the launch in 2011, and I have to admit that while I knew it was a good device I wasn't confident TomTom would go the miles. But it's run them and then some: almost four years later and the TomTom Spark 3 is, in our opinion, the best GPS running watch you can buy right now. Meanwhile the TomTom Bandit action camera is one of our favourite action cams available.

Just think, it wasn't long ago that TomTom was considered on its way out, and now it's keeping GoPro and Garmin well and truly on their toes. Apple is no doubt paying close attention too.

Not bad for a company that was expected to be in a casket by now. And you know, it doesn't hurt that it can claim to be European, too..."
Ricktrader
1
De weektrend van TomTom is nu bezig met een corrigerende beweging omlaag op de sterke beweging omhoog vanaf de bodem eind 2011:

invst.ly/3c8zi

Op weekbasis staat een HL (hogere bodem) indicatie. Dit houdt in dat als de corrigerende beweging is afgerond er op weekbasis nog weer een sterke of zwakke beweging omhoog zal volgen. een sterke beweging zal leiden tot een hogere top (HH) terwijl een zwakke beweging de inleiding zal zijn voor meer neerwaartse potentie. Maar zover is het nog niet, TomTom is voor nu nog bezig met een correctiepatroon.

De dagtrend toont de corrigerende beweging vanaf de top eind 2015:

invst.ly/3c8zt

De beweging omlaag oogt corrigerend, een ABC patroon is hier het meest waarschijnlijk. Omdat de beweging omhoog vanaf A nog bezig is met hogere bodems zou het kunnen zijn dat hij nog bezig is met de B omhoog, de C omlaag is om die reden nog niet bevestigd. De C omlaag kan leiden tot een hogere bodem, gelijke bodem of lagere bodem tov A. Welke het wordt is vooraf niet te zeggen. We kunnen slechts de beweging volgen en kijken wat het resultaat wordt.

De 4uurtrend laat de beweging van de B omhoog goed zien:

invst.ly/3c8-3

Zolang die hogere bodem (blauwe pijl) niet uitgenomen wordt kan de B nog in tact zijn en is het mogelijk dat er nog een beweging omhoog volgt richting de HH of zelfs hoger. Onder de HL is de bevestiging dat TomTom bezig is met de C omlaag. De kans bestaat dat hij al met een C omlaag bezig is die niet voorbij de HL komt (is dan een C die een hogere bodem tov A zet, zie dagtrend). In dat geval kan dan een sterke beweging omhoog verwacht worden die met kracht de HH en die zwarte lijn uit gaat nemen. Wat het precies gaat worden weet je vooraf niet, je dient rekening te houden met de scenario's die mogelijk zijn.

De 1uur trend zal ons al iets sneller laten zien wat er gaat gebeuren:

invst.ly/3c8-e

Deze is bezig met beweging omlaag en heeft een LH indicatie staan. Dit houdt in dat als deze laatste beweging omhoog niet verder doorzet er nog weer een sterke of zwakke beweging omlaag volgt. Een sterke beweging omlaag zal leiden tot een beweging richting de HL op de 4uur en mogelijk er doorheen terwijl een zwakke beweging omlaag de inleiding zal zijn voor een sterke of zwakke beweging omhoog. Richting de HH op de 4uur of zelfs erdoorheen als dit de C omlaag blijkt. Dat laatste zou betekenen dat de HL op de week gezet zou zijn en dat daar een vervolgbeweging omhoog komt. Ik acht het minder waarschijnlijk maar het is een mogelijkheid.

Conclusie:
TomTom heeft opwaartse potentie op weekbasis maar is echter nu nog bezig met het uitwerken van een correctiepatroon waarbij de bodem nog niet hoeft te staan. De negativiteit moet uit de kleine(re) trends om die HL op weekbasis te gaan verzilveren.

Als belegger is het van belang dat je de omstandigheden waarbinnen je opereert goed kent. Bovenstaande analyse is vanuit dat oogpunt geschreven.
[verwijderd]
0
Bedankt Reversal, AB.
De conclusie dat TomTom nog in het correctie proces zit, de komende periode is dus belangrijk voor de richting op middellange termijn. Als je dit combineert met wishful thinking rond Genève kun je jezelf vast rijk rekenen ;-)
Goed nieuws lijkt aannemelijker dan slecht nieuws in de komende weken...
Ricktrader
0
quote:

Dendronic schreef op 25 februari 2017 23:45:

Bedankt Reversal, AB.
De conclusie dat TomTom nog in het correctie proces zit, de komende periode is dus belangrijk voor de richting op middellange termijn. Als je dit combineert met wishful thinking rond Genève kun je jezelf vast rijk rekenen ;-)
Goed nieuws lijkt aannemelijker dan slecht nieuws in de komende weken...

Dank voor je reactie Dendronic. Ik beoordeel TomTom puur vanuit hoe de koersbeweging zich ontwikkelt, deze toont mij namelijk het marktgedrag van alle marktparticipanten.

Het meest waarschijnlijk is dat op de weektrend nog een sterke of zwakke beweging omhoog volgt. Imho is het de kunst voor ons als beleggers om daarvan te profiteren door op de juiste momenten posities in te nemen in die richting, rekening houdend met de omstandigheden ivm de corrigerende beweging omlaag die nog niet afgerond hoeft te zijn. Deze manier van analyseren is een on going proces waardoor je telkens op de hoogte ben van de stand van zaken om een eventuele positie in te nemen of deze te managen.

Ik heb overigens op dit moment geen positie in TomTom.
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront