TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom februari 2017

3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Mojo schreef op 26 februari 2017 02:16:

TA is onzin.
niet mee eens, je mag het onzin vinden, maar zolang er mensen aan de Beurs naar handelen heeft het wel een invloed op de koersontwikkeling.

iedereen weet dat fundamentele waardes uiteindelijk altijd zullen overheersen, maar bij gebrek aan presteren of aan nieuws welke fundamentele waardes ondersteunen hebben technische overwegingen zeker een invloed op het aandeel, trouwens als de fundamentele waardes de koersontwikkeling drijven dan veranderen de technische plaatjes vanzelf.

het is nu afwachten dat PSA Opel afrond en dat zal in ieder geval positief ontvangen worden voor TT, het ziet er steeds meer naar uit dat zich groepen formeren om Here en TT heen, en dan blijft natuurlijk een Google en een Apple immer een gevaar, met hun enorme cash surplussen kunnen die indien gewenst overnight een autofabrikant kopen, zolang als ze ' in the car ' kunnen zitten, zullen ze dit niet doen, het moment dat Car Inc ze uit de auto drijft kunnen ze ongenadig toeslaan.

TT heeft iets heel waardevols in haar bezit, het is te hopen dat ze of er echt grof aan gaan verdienen , of anders gaan inzien het te verpatsen aan de hoogste bieder voordat ze ingehaald gaan worden, want dat gaat sowieso gebeuren TT kan nooit op tegen het grote geld.
tatje
2
Alaaf :-)

Kan iemand mij het remuneratierapport van het management Board tonen, via bv een link.

Op tom Tom investor relations staat maar met enkele zinnen, dat het op de AVA van 2014 is goedgekeurd cq behandeld en dan verwijzen ze naar het jaarrapport.

En daar staat ook niet veel in !

Iemand het hele remuneratierapport.

Vreemd, bij USG PEOPLE was er altijd een jaarlijks aangepast remuneratierapport.

Nog een oud artikel van 2014

daskapital.nl/2014/04/sneu_zelfs_een_...
tatje
1
Ook het onderstreepte aanklikken.

Best interessant, misschien oud, maar nu weer actueel, lijkt me.
tatje
0
Het aandeel moet significant in waarde stijgen om de optiepakketten als 'bonus' interessant te maken en dat gebeurt zeker niet altijd. Zo kreeg CFO Marina Wyatt in 2006 na de beursgang van TomTom 542.685 opties met een uitoefenprijs €28,07. Die kon ze niet direct verzilveren (talenten binden, weet u nog?). Toen de opties vervielen, stond het aandeel nog maar op €5,67. Het laat zich raden dat Wyatt daar geen €28,07 voor heeft betaald. Zelfs bij enkele procenten winst was ze tonnen rijker geweest, maar dat feest ging niet door en Wyatt blijft derhalve met lege handen achter. Voor haar en haar collega's valt het te hopen dat het aandeel TomTom in de komende jaren wel weer opkrabbelt.

En dat beste vrienden, dat zo n aardige mevrouw die 542.685 opties had met een uitoefenprijs van 28,06, de hel zooi in het vage vuur kon gooien, geen kl.te waard meer als de koers veel lager staat.

Had die mevrouw die opties gekregen toen de koers gemiddeld zeg 6 euro stond en er ZOU ik zeg ZOU een overname komen op 50 euro, dan had ze 542.685 maal ( 50 min 6) 44 is bijna 24 miljoen schoon in het handje .

Omdat mevrouw de opties kreeg aan de toen hoge uitoefenprijs van 28,06 en de koers toen mevrouw Tom Tom verliet misschien op 5 6 of 7 stond, kreeg ze rien rien rien of te wel niets.

Misschien wel iets, want er leiden veel wegen naar Rome bij Tom Tom, je bent tenslotte een kaartenmaker of NIET :-)
[verwijderd]
0
Citron Research is bearish op Mobileye en legt de exorbitante insider selling weer eens bloot. Als ik de Founders van T2 was verkocht ik de Maps aan Mobileye voor 5-6mrd. Zij kunnen dit door aandelenuitgifte (nu nog) betalen en hebben het nodig voor de geclaimde successtory.

[verwijderd]
1
quote:

tatje schreef op 26 februari 2017 09:43:

Ook het onderstreepte aanklikken.

Best interessant, misschien oud, maar nu weer actueel, lijkt me.
Ja echt belachelijk dat HG (vanaf 2017 nog meer) jaarlijks opties moet krijgen om hen te binden aan T2 en zogenaamd te motiveren....

En dan de conversiekoersen de laatste jaren (3,50-7,50) ver onder de IPO-prijs van 17,50 de prijs waarop de aandeelhouders de aandelen van HG en Founders mocht kopen....
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 26 februari 2017 11:07:

Citron Research is bearish op Mobileye en legt de exorbitante insider selling weer eens bloot. Als ik de Founders van T2 was verkocht ik de Maps aan Mobileye voor 5-6mrd. Zij kunnen dit door aandelenuitgifte (nu nog) betalen en hebben het nodig voor de geclaimde successtory.
Een fusie?
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 26 februari 2017 11:24:

[...]

Een fusie?
Nee ik zou me laten betalen in cash.... Mobileye kan aan die cash komen door beperkt nieuwe aandelen uit te geven...
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 26 februari 2017 11:04:

Het aandeel moet significant in waarde stijgen om de optiepakketten als 'bonus' interessant te maken en dat gebeurt zeker niet altijd. Zo kreeg CFO Marina Wyatt in 2006 na de beursgang van TomTom 542.685 opties met een uitoefenprijs €28,07. Die kon ze niet direct verzilveren (talenten binden, weet u nog?). Toen de opties vervielen, stond het aandeel nog maar op €5,67. Het laat zich raden dat Wyatt daar geen €28,07 voor heeft betaald. Zelfs bij enkele procenten winst was ze tonnen rijker geweest, maar dat feest ging niet door en Wyatt blijft derhalve met lege handen achter. Voor haar en haar collega's valt het te hopen dat het aandeel TomTom in de komende jaren wel weer opkrabbelt.

En dat beste vrienden, dat zo n aardige mevrouw die 542.685 opties had met een uitoefenprijs van 28,06, de hel zooi in het vage vuur kon gooien, geen kl.te waard meer als de koers veel lager staat.

Had die mevrouw die opties gekregen toen de koers gemiddeld zeg 6 euro stond en er ZOU ik zeg ZOU een overname komen op 50 euro, dan had ze 542.685 maal ( 50 min 6) 44 is bijna 24 miljoen schoon in het handje .

Omdat mevrouw de opties kreeg aan de toen hoge uitoefenprijs van 28,06 en de koers toen mevrouw Tom Tom verliet misschien op 5 6 of 7 stond, kreeg ze rien rien rien of te wel niets.

Misschien wel iets, want er leiden veel wegen naar Rome bij Tom Tom, je bent tenslotte een kaartenmaker of NIET :-)
Bij TT zorgen ze goed voor zichzelf, ze is niet met lege handen weggegaan hoor.
Nu de kleine aandeelhouder nog.
[verwijderd]
0
quote:

Accuboor schreef op 26 februari 2017 11:26:

[...]
Nee ik zou me laten betalen in cash.... Mobileye kan aan die cash komen door beperkt nieuwe aandelen uit te geven...
'Beperkt'?
Je wil vijf miljard vangen voor de kaarten. Hun beurswaarde is tien miljard.....
[verwijderd]
0

niemand gaat 5 miljard voor TT maps betalen daar waar HERE gesteund door 3 Duitsers en nieuwe aandeelhouders met bakken geld zich recent melden voor een beperkte investering en men bij HERE op basis van 3 miljard nog steeds kan inkopen.

verder staat heel TT aan de beurs voor onder de 2 miljard euro, zelfs al zou iemand bereid zijn 15 euro te betalen voor de Toko, zowat 100% premie op de huidige koers dan heb je het over 3,5/4,0 miljard euro, verkoop je per direct Telematics voor 1 miljard en sluit je consumer of geeft het weg.

dus 5 miljard voor TT's maps neertellen dat gaat echt niemand doen zolang TT aan 8 euro noteert

Neen, TT moet eerst op eigen kracht naar 12/15 euro, dan kan je 20/25 euro vangen bij een verkoop en om naar 12/15 te gaan zal TT ongeveer 65 cent wpa moeten laten zien en dat bij een toenemende omzet die zeker richting de 1,5 miljard gaat, dus da's voor 2019/2020 en dan maar hopen dat ondertussen de hype in de sector niet afkoelt, of HERE TT heeft ingehaald qua technologische achterstand.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 26 februari 2017 12:07:

[...]
'Beperkt'?
Je wil vijf miljard vangen voor de kaarten. Hun beurswaarde is tien miljard.....
Ik dacht meer, dan wordt 5 lastig...
[verwijderd]
0
3 miljard voor alleen maps zou ik ook mee akkoord gaan.

30% nieuwe aandelen Mobileye uitgeven dus...

Ik ben er na 6 jaar wel klaar mee
Bert van M
0


Neen, TT moet eerst op eigen kracht naar 12/15 euro, dan kan je 20/25 euro vangen bij een verkoop en om naar 12/15 te gaan zal TT ongeveer 65 cent wpa moeten laten zien en dat bij een toenemende omzet die zeker richting de 1,5 miljard gaat, dus da's voor 2019/2020 en dan maar hopen dat ondertussen de hype in de sector niet afkoelt, of HERE TT heeft ingehaald qua technologische achterstand.
[/quote)

Theoretisch moet het net kunnen lukken, Tomtom heeft, naar men stelt, 3 jaar voorsprong. Om dat in te lopen heb je dus minimaal 3 jaar nodig, maar dan moet Tomtom wel stilstaan. Althans dat is wat men zegt, kijkend naar de huidige techniek. Morgen kan alles anders zijn.

Voordat er echter ruime omzet uit de autonome auto komt zijn we al vele jaren en modellen verder. Tot die tijd is de reguliere navigatie leidend, al dan niet voorzien van extra (try-out) snufjes. Laat Tomtom nu net daarin een opmars maken.
[verwijderd]
0
quote:

janrobert schreef op 26 februari 2017 12:28:

Sprookjes
Gebroeders Grimm of HC Anderson?

Punt is wel de factor tijd. Voor een kleine midcap speler uit Amsterdam die ook nog eens met een blok aan het been aan een wedstrijd mee wil doen....je begrijpt ik bedoel Consumer. Omdat dat ZO belangrijk is voor het functioneren van de rest van de Kumpanie zo wordt beweerd. Etc. Etc.
Tegenover de diepe zakkenbroeders uit de Duitsland, VS, China.
En dan het ook nog allemaal zelf willen doen. Onafhankelijk blijven.
Here moet natuurlijk vanwege de achterstand op TT wel partneren. Is een zwakke broeder, heb je de komende drie jaar geen last van (?).
Ik heb geen inhoudelijk technische kennis, probeer te begrijpen wat hier zo aan kennis wordt geetaleerd en aan stellingen geponeerd.
Gevoelsmatig zeg ik TT zit in een zwaar concurrerende markt. Haaien zwemmen om de boot. Ontwikkelde techniek kan overnight obsolete zijn...
Dus tijd??? Dat is een zeer beperkende factor. TT moet dit jaar een slag slaan.
sterkstaaltje
1
De koers van TT moet haar weg nog vinden. Harold Goddijn weet heel goed waar die mee bezig is. Je aandacht richten op het bedrijf en niet op die zogenaamde shareholdersvalue. Hier gaat het hele bedrijfsleven in Nederland aan kapot. Ten koste van die shareholdersvalue worden alle normen en waarden opzij gezet en de politiek doet hier driftig aan mee. Men doet alles om de ondernemer maar te faciliteren, ten koste van het milieu, de arbeider en ik durf zelfs te stellen de economie. Op deze manier ebt het vertrouwen van de burger in politiek en ondernemerschap weg en is het kapitalisme haar einde nabij. Ja, een positieve koersontwikkeling van TT zou ik prettig vinden, maar de belangen van haar werknemers vind ik eerlijk gezegd belangrijker, ook al gaat dit ten koste van de koers. Bovenstaand verhaal is slechts mijn constatering en ik hoop dat de politiek hier eens een keer iets aan doet.
3.568 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 ... 175 176 177 178 179 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 5,575
Verschil -0,155 (-2,71%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 419.134
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront