TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Maart 2017

3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
[verwijderd]
4
Bron: LinkedIn gepost door iemand die nauw betrokken is bij TT.
"TomTom is enbedded into the new Opel Grandland X and Crossland X !"

Bron: Twitter: OpelGroupNews: We are very proud to present the 1st car we have developed together with @GroupePSA. The new #Crossland X!

Droom maar lekker verder @Slainte ;-)
[verwijderd]
0
quote:

Vici schreef op 11 maart 2017 00:27:

We are very proud to present the 1st car we have developed together with @GroupePSA. The new #Crossland X! #GimsSwiss #GIMS #GIMS2017

Soms is het wel interessant om LinkedIn te bekijken. Zag daar dat de nieuwe Opel Grandland X en de nieuwe Opel Crossland X voorzien zijn van TT. Namen van posters op LinkedIn noem ik niet.

Opel is recent bij Peugeot gekomen. Opel was tot voor kort nog onderdeel van GM.
Prachtig nieuws dus.

In de wandelgangen van Twitter lees je nog wel eens wat. Met dank aan Informer die hier niet meer post.
Goed weekend.
Opel was dan wel onderdeel van GM, maar volledig zelfstandig opererend voor de Europese markt met eigen fabrieken én ontwikkelcentra.
Om dan zo maar te stellen dat héél GM binnen is omdat Opel/Vauxhall naar PSA is gegaan en ze samen in het geheim aan een auto (voor de Europese markt) hebben gewerkt.....
Ik verwacht dan ook dat ze in de rest van de wereld vooralsnog gewoon doorgaan met waar ze mee bezig zijn (o.a. met Mobileye crowdsourced mapmaking).
Maarja, op het forum wordt men liever gevoed met valse verwachtingen dan met feiten.
Meryntje
0
quote:

Vici schreef op 11 maart 2017 10:27:

Bron: LinkedIn gepost door iemand die nauw betrokken is bij TT.
"TomTom is enbedded into the new Opel Grandland X and Crossland X !"

Bron: Twitter: OpelGroupNews: We are very proud to present the 1st car we have developed together with @GroupePSA. The new #Crossland X!

Droom maar lekker verder @Slainte ;-)
AB Vici, je bent één van mijn preferred posters. Dank voor al jouw bijdragen.

Groet uit Grunn.
tatje
4
Ik zit mijn klappers door te nemen.

Stuit op een interessant artikel van Roger Lanctot van 9 mei 2016.

Apple Carplay dus nu ook in de nieuwe modellen van Renault, ook eigenaar voor 43% van Nissan.

Het artikel:

Dus de dominance van Tom Tom in Traffic komt door de Apple handset data probes.

Moeten toch echt real time zijn.

Tim Cook CEO van Apple moet ophouden met die charade en zijn checkboek trekken.

We snappen allemaal wat er met het checkboek wordt bedoeld.

Tom Tom marktleider in reel time traffic, is dat ook door de data van Apple.

Als er na het goed lezen van het artikel nog geen kwartje valt, valt het nooit.

Time to End the TomTom, Apple Game of Chicken


by Roger Lanctot | May 09, 2016

After its latest somewhat disappointing earnings report and TomTom's less than disappointing earnings report, the time would seem nigh for Apple to make a long awaited and desperately needed move in navigation with TomTom. Despite more than half a dozen acquisitions in the navigation space Apple is a non-player in navigation. TomTom, on the other hand, rules the traffic information market for systems built into cars.

When TomTom and Apple first started their dance operational security was paramount. TomTom executives at headquarters in Amsterdam were only allowed to refer to a "fruit company" or "Muskoka." The name Apple could not even be uttered.

To this day, the relationship that provides Apple with access to TomTom maps and TomTom with access to Apple probe data cannot be confirmed. The don't ask don't tell regime prevails.

But it is clear that TomTom's rise to dominance in in-dash traffic information has been enabled by Apple's handset data probes. TomTom has also become reliant on Apple's probe data to refine and edit its maps. Meanwhile Apple has gained little or nothing from access to TomTom's map information.

Apple is now poised on the cusp of pursuing a deeper role in the automotive industry expected to include the creation of an Apple car presumably including self-driving capabilities. Apple is also heavily engaged in pushing its CarPlay in-dash smartphone integration.

Apple CarPlay, like Google's Android Auto, has yet to set the automotive world on fire. I have long argued that an Apple CarPlay infused with competitive traffic information, automatic crash notification, wireless traffic light connectivity and a host of deeper application integrations built around navigation could be a game changer. Buying TomTom will change that game.

Alternatively, Apple could pull the plug on the TomTom relationship - the existing contract includes an escape clause for Apple - and go its own way - building its own traffic solution to compete with TomTom and drive TomTom out of its hard won dashboard positions with multiple OEMs around the world. Given Apple's lack of progress on navigation I don't see any hope for this latter option.

No. Apple needs a deeper engagement with TomTom to leverage high definition maps and to affix its own brand to the superior traffic information offering now residing under TomTom's brand with Apple's data. TomTom's traffic success is more or less a Potemkin village built upon Apple's undisclosed probe data contributions.

There is an alternative path with TomTom partner, Uber, scooping up the Dutch mapper for its navigation and self-driving enabling high definition map content. But Apple's interest is backed by cash - and TomTom's value is inextricably wedded to Apple's probe resources.

It's time for Apple CEO Tim Cook to end the charade, write the check, and take credit for the best in-dash traffic data in the business today - and then add that traffic data to Apple CarPlay. With a more compelling CarPlay offer, Apple can then begin advertising its integration relationships with multiple car makers and start stepping up its automotive game.

All of this, of course, will serve as precursor to the creation and launch of an own-branded Apple car with the best smarthpone integration and traffic data in the industry and, maybe, a cutting edge self-driving platform. TomTom has many of the answers to what ails Apple. TomTom even has some consumer products that will no doubt perform better in the market with an Apple brand and distribution channel.

How about it, you two? Time to get a room.

Apple gestopt met de eigen auto Titan.
Veel Apple techneuten naar Tesla.
Concentreren zich op de apple carplay.

Toch Apple :-)

We zullen het zien.

Harold : oud interview, het liefst willen we zelfstandig blijven, maar sommige marktwerkingen houdt je niet tegen.

Tja !
Koos99
0
quote:

Hik schreef op 11 maart 2017 10:35:

[...]

Opel was dan wel onderdeel van GM, maar volledig zelfstandig opererend voor de Europese markt met eigen fabrieken én ontwikkelcentra.
Om dan zo maar te stellen dat héél GM binnen is omdat Opel/Vauxhall naar PSA is gegaan en ze samen in het geheim aan een auto (voor de Europese markt) hebben gewerkt.....
Ik verwacht dan ook dat ze in de rest van de wereld vooralsnog gewoon doorgaan met waar ze mee bezig zijn (o.a. met Mobileye crowdsourced mapmaking).
Maarja, op het forum wordt men liever gevoed met valse verwachtingen dan met feiten.
Ook al is het niet héél GM, Opel alleen is ook goed om te horen. Daar mogen we ons best vrolijk over maken.
[verwijderd]
0
quote:

Koos99 schreef op 11 maart 2017 10:58:

[...]

Ook al is het niet héél GM, Opel alleen is ook goed om te horen. Daar mogen we ons best vrolijk over maken.
Eens, maar dat lag natuurlijk in de lijn van de verwachtingen. Met generaliseren (héél GM in the pocket) reken je jezelf wel erg snel rijk ;-) . Dat is me in het verleden met TomTom niet goed bevallen.
[verwijderd]
0
quote:

tatje schreef op 11 maart 2017 10:52:

Apple gestopt met de eigen auto Titan.
Veel Apple techneuten naar Tesla.
Concentreren zich op de apple carplay.

Toch Apple :-)

We zullen het zien.

Harold : oud interview, het liefst willen we zelfstandig blijven, maar sommige marktwerkingen houdt je niet tegen.

Tja !

Een leuke, recente link aangaande Apple Titan en Icar conspiracy en rumours is:
www.macworld.co.uk/news/apple/icar-ap...
tatje
0

Vici 11 mrt 2017 om 00:51

quote:

Tom3 schreef op 11 mrt 2017 om 00:46:

[...]

AB, zou Opel al binnen zijn?

Blijkbaar wel dus. Maar wat nog interessanter is: GM ook. Even nadenken hoelang ontwikkelingstijd duurt...

Het betekent wel dat TT veel geheim houdt. Waarom? Om de concurrentie niet wakker te schudden?

Tja.

Ik kom in mijn klappers het volgende tegen :

Technology Day 11 November 2016

Antoine Saucier : GM and Ford, only a matter of time.

Je zou dus nu zeggen.

HET IS TIME :-)
[verwijderd]
0
Vertrouwen beleggers verder omhoog
56 min geleden
AMSTERDAM (AFN) - Het vertrouwen van beleggers is verder gegroeid. Dat bleek zaterdag uit de beleggersbarometer van BinckBank over maart.

Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over BinckBank

De barometer is in maart aangedikt naar 5,2 van 4,3 in februari. Uit het onderzoek van de onlinebroker komt verder naar voren dat het aandeel Air France-KLM, voor ING en Shell, het favoriete aandeel voor aankoop is. De aandelen TomTom en PostNL zijn momenteel het minst populair. Bij de sectoren staat technologie bovenaan, gevolgd door de medische sector en de financiële sector.
apollo
0
[quote alias=moneymaker_BX id=9933512 date=201703111155]
Vertrouwen beleggers verder omhoog
56 min geleden
AMSTERDAM (AFN) - Het vertrouwen van beleggers is verder gegroeid. Dat bleek zaterdag uit de beleggersbarometer van BinckBank over maart.

Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over BinckBank

De barometer is in maart aangedikt naar 5,2 van 4,3 in februari. Uit het onderzoek van de onlinebroker komt verder naar voren dat het aandeel Air France-KLM, voor ING en Shell, het favoriete aandeel voor aankoop is. De aandelen TomTom en PostNL zijn momenteel het minst populair. Bij de sectoren staat technologie bovenaan, gevolgd door de medische sector en de financiële sector.
[/qqquote]

Als particuliere beleggers een hoog vertrouwen hebben dan moet je maken dat je weg komt.
De particuliere loopt altijd net een stap achter de meet aan.
seren
0
quote:

Hik schreef op 11 maart 2017 11:09:

[...]

Een leuke, recente link aangaande Apple Titan en Icar conspiracy en rumours is:
www.macworld.co.uk/news/apple/icar-ap...
mooi overzicht, je kan zelf invullen wat je wil geloven en wat niet.
vooral, die simpele stap van een digitale kentekenplaat, simpel, maar geeft naar mijn mening een mooie twist: Gedeelde iCar's die je personaliseert met je iPhone.
MichaT.
0
quote:

moneymaker_BX schreef op 11 maart 2017 11:55:

Vertrouwen beleggers verder omhoog
56 min geleden
AMSTERDAM (AFN) - Het vertrouwen van beleggers is verder gegroeid. Dat bleek zaterdag uit de beleggersbarometer van BinckBank over maart.

Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over BinckBank

De barometer is in maart aangedikt naar 5,2 van 4,3 in februari. Uit het onderzoek van de onlinebroker komt verder naar voren dat het aandeel Air France-KLM, voor ING en Shell, het favoriete aandeel voor aankoop is. De aandelen TomTom en PostNL zijn momenteel het minst populair. Bij de sectoren staat technologie bovenaan, gevolgd door de medische sector en de financiële sector.
Daar aan kun je zien dat beleggersbarometer van BinckBank OOK niet helemaal de waarheid laat zien.

Als ik simpelweg hier op de IEX One market monitor de gegevens voor deze maand naar voren haal dan zie ik bij de AMX TomTom toch duidelijk op de derde plaats staan met een zeer mooi rendement van 10,88% deze maand.( let wel is 11 dagen oud)

Zo zie je maar weer dat het klakkeloos aannemen van info je niet altijd op het juiste been zet.

1. Air France-KLM 7,343 +44,78%
2. BESI* 37,205 +10,94%
3. TomTom* 8,642 +10,88%

Succes!
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Slainte schreef op 11 maart 2017 09:35:

[...]
Nou, dat zullen we dan maar weer klakkeloos aannemen, net als die deal met Tesla. lol
Maar niet raar staan te kijken als de koers straks weer inklapt hè, de markt gelooft niet in sprookjes.

Ik ga weer naar bed, verder dromen.
Dat schreef je een half jaar geleden ook al. Intussen ben ik 25% verder bij TT.
Nou goed?

Nee, ik ben geen B&H belegger in TT, hoogstens voor 40%. De rest bespeel ik via opties, omdat jullie zo voorspelbaar zijn als de pest.
Nou goed??

[verwijderd]
0
Iemand meer details over omzet Consumer waarover Martijn den Drijver juni 2016 geinformeerd werd? stichtingpat@gmail.com
[verwijderd]
0
www.koendersautos.nl/opel-crossland-x...

De Crossland X heeft de voor Opel typerende uitstekende connectiviteit, dankzij Opel OnStar en het IntelliLink infotainmentsysteem met Apple CarPlay-ondersteuning en een kleuren-touchscreen tot wel 8 inch.
[verwijderd]
1
Tja, John de Mol heeft blijkbaar al eens eerder met een grootaandeelhouder in anders fonds, TMG, een bedrijf van de beurs willen halen. Onder mom van rust voor bedrijf!? In de wereld van het grote geld is niets onmogelijk. Unilever, AkzoNobel, TT. Verschillende achtergronden, zelfde doel: winstmaximalisatie voor een beperkte groep investeerders. Heel benieuwd hoe we over pakweg 1-3 jaar op TT terugkijken. Het wordt spannend als er een (vorm van) endgame in zicht komt.

Zie bericht op nu.nl:

Hoewel ze nu tegenover elkaar staan in een gevecht om TMG over te nemen, voerden John de Mol en grootaandeelhouder VP Exploitatie een jaar geleden nog gesprekken om het bedrijf samen van de beurs te halen.
De familie achter VP Exploitatie zou TMG willen redden en rust willen geven, zo meldt NRC Handelsblad zaterdag op basis van gesprekken met betrokkenen.
Bij de gesprekken, eind 2015 en begin 2016, was investeringsmaatschappij Dasym aanwezig. In dit fonds zaten naast De Mol ook andere aandeelhouders van TMG zoals de familie De Rijcke, verzekeraar Delta Lloyd en pensioenuitvoerder PGGM.
De investeerder wilde onderzoeken of TMG samen kon gaan met SBS, waar De Mol een minderheidsbelang in heeft. Begin 2016 bleek dat dit geen oplossing was. 
DerksVisie
2
Dit kan al reeds gepost zijn, maar ook de Opel Vivaro en Movano (gemaakt met Renault Trucks) heeft nu tot 2020 TomTom Live Services:

media.opel.nl/media/nl/nl/opel/home.d...

Navi 80 IntelliLink maakt gebruik van TomTom Live Services (gratis tot 2020): een systeem dat TMC-data (Traffic Message Channel) van de radio gebruikt. Het systeem updatet de verkeersinformatie meerdere keren per uur zodat alternatieve routes tijdig kunnen worden voorgesteld. Een up-to-date weerberichtendienst is optioneel.
Beperktedijkbewaking
0
quote:

DerksVisie schreef op 11 maart 2017 19:26:

Dit kan al reeds gepost zijn, maar ook de Opel Vivaro en Movano (gemaakt met Renault Trucks) heeft nu tot 2020 TomTom Live Services:

media.opel.nl/media/nl/nl/opel/home.d...

Navi 80 IntelliLink maakt gebruik van TomTom Live Services (gratis tot 2020): een systeem dat TMC-data (Traffic Message Channel) van de radio gebruikt. Het systeem updatet de verkeersinformatie meerdere keren per uur zodat alternatieve routes tijdig kunnen worden voorgesteld. Een up-to-date weerberichtendienst is optioneel.
Een beetje RDS-TMC service ververst de info minstens 1x per 2 à 4 minuten.
Juun
1
“Kaarten zijn zo belangrijk”, aldus Daimlers Dieter Zetsche op het podium van SXSW. “Nou ja, behalve voor Amerikanen misschien, gezien het feit dat dit land ontdekt is bij een gebrek aan goede kaarten.”
Maar die belangen liggen in 2017 wel anders, meent de Duitser. Immers: de strijd om zelfrijdende voertuigen draait niet langer om innovatie onder motorkap, maar om technologische vernieuwing. “En de grootste troefkaart is de toegang tot complete, real-time bijgewerkte kaarten in de auto”, stelt Zetsche.
numrush.nl/2017/03/11/dieter-zetsche-...
3.102 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 15:33
Koers 7,185
Verschil -0,090 (-1,24%)
Hoog 7,205
Laag 7,080
Volume 99.797
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront