Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2017

375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
hjs64
0
Charlemagne, er is niemand die je verplicht Accell in portefeuille te hebben. Ik zit er persoonlijk zo'n kleine 20 jaar in, is me prima bevallen.
effegenoeg
0
quote:

Charlemagne schreef op 13 maart 2017 15:23:

Weinig bedrijven worden beloond met dikke koerswinst, als hun core business - d.w.z. fietsen verkopen - ieder jaar verder terugloopt, de winst minder is, ze een vage outlook geven, en ze links en rechts ingehaald worden door China en andere concurrenten die veel goedkoper e-bikes produceren (volkomen ongeschikt voor steden).....tot daar ook verzadiging op treed, met als hoogtepunt de Chinezen die hun fietsen gaan exporteren,
Tja wonderlijke mensen, die beleggers...
Als je ze niet hebt dan begrijp ik de wat bijterige woorden van hier boven.
Met andere woorden: wat zien ze toch in die fietsen.
Ben er ook stevig in belegd zo'n vijf jaar en heb er toentertijd iets van 13€ voor betaald.
Mooi bedrijf met ambities.
Charlemagne
0
Fietsen is een prima zaak, maar dat is het punt niet. Het punt is simpel dat Accell er steeds minder verkoopt en niet meer, terwijl het totaal aantal mensen dat gaat fietsen toeneemt. Denk daar eens over na. Als de markt toeneemt en je verkoopt minder eenheden dan doe je iets niet goed, of je kan de concurrentie niet aan. De CEO stapt niet zo maar op.

Als UN in de wereld minder verkoopt gaat de koers naar beneden, als BMW er minder verkoopt gaat de koers naar beneden, als....

De aandelen Accell heb/had ik al jaren, al van voor Sem van Berkel er op bezoek ging...maar om bovengenoemde redenen nu heb ik nu afscheid genomen en de koerswinst geïncasseerd. Het staat iedereen vrij verliefd worden te worden op een aandeel....

[verwijderd]
0
Ik ben er even uit, met een hele mooie winst. Wachten op correctie en dan kom ik weer terug..
Rikky007
0
Als je ze al zolang hebt begrijp ik niet dat je ze weg doet. Het dividendrendement moet dan 2 cijferig zijn. De prijs van de elektrische fietsen is bijna het drievoudige van de fiets van vroeger. Vandaar dat er minder van verkocht worden er is al heel lang een verschuiving bezig. China was 30 jaar geleden ook al een bedreiging, niets nieuws. Het gaat ook om de merkbeleving en kwaliteit en wat dat betreft heeft Accell de juiste merken. Raleigh heeft iets teveel gekost, waarbij vooral omzet is gekocht. Dit is ook tijdens de AVA destijds besproken. Of er veel synergie met dat merk behaald wordt betwijfel ik. Maar omzet op zich is prima door een betere afschrijving van de kosten en overhead. Ik zit nu ruim 15 jaar in Accell met een prima resultaat door het dividendrendement t.o.v. Initiële investering. Tussentijds speculeren op een koersdaling of stijging en het schrijven van opties. Zo ook nu weer vorige week putopties April 22,5 geschreven. Al met al een uitstekend rendement, mooie koersuitslagen en meestal voorspelbaar (ja ook ik zit er wel eens naast natuurlijk).

Gr. Rikky
voda
0
ACCELL GROUP PUBLICEERT JAARVERSLAG 2016 EN OPROEPING AVA

HEERENVEEN, 14 MAART 2017 -- Accell Group N.V. ("Accell Group") heeft vandaag de website met het Jaarverslag 2016 gepubliceerd. Deze website is te bekijken via een link op de homepage (www.accell-group.com). Een pdf-versie van het jaarverslag is eveneens te downloaden.

Tevens is de Oproeping voor de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders (25 april 2017 om 14:30 uur in het Experience Center De Fietser, Akulaan 2 te Ede) gepubliceerd op www.accell-group.com onder "Corporate Governance / Algemene Vergadering van Aandeelhouders". Hier bevinden zich ook de volledige agenda voor de aandeelhoudersvergadering 2017 met daarbij behorende toelichting en de overige verplicht gestelde gegevens / documenten.

De vergaderinformatie is voor aandeelhouders tijdens kantooruren eveneens kosteloos beschikbaar:

-- Op het kantooradres van Accell Group (Industrieweg 4 te Heerenveen);

-- Door aanvraag bij de vennootschap: +31 (0)513 638 703 of
info@accell-group.com;

-- Via ABN AMRO Bank N.V.: +31 (0)20 344 2000 of
corporate.broking@nl.abnamro.com
Een gedrukte versie van het Jaarverslag 2016 inclusief de Jaarrekening 2016 zal vanaf begin april 2017 op aanvraag via de Accell Group website (www.accell-group.com) beschikbaar zijn.

De redactie van ABM Financial News-Dow Jones heeft geen betrokkenheid gehad bij publicatie van dit persbericht

(END) Dow Jones Newswires
The Third Way...
0
Ik raad iedereen aan het jaarverslag te lezen, dan kunnen discussies zoals hierboven genuanceerder gevoerd worden. Inderdaad worden er minder fietsen verkocht door Accell vanwege "commoditisering" en daarom innoveert het continue om de concurrentie voor te blijven. De nieuwe strategie zou weer een grote stap voorwaarts moeten inhouden.

Het verslag v/d RvC is weer een verademing. Wel heb ik deze keer een kritiekpunt: de bankcovenanten worden slechts genoemd als aandachtspunt, niet besproken, en dat had wel gemoeten.

Het afgelopen jaar is veel aandacht besteed aan de supply-chain en dat zal alleen maar meer (moeten) worden zoals vermeld. Waar de implicaties voor de soliditeit v/d financiele structuur duidelijk zijn, daar had wel aangegeven moeten worden waarom de bankcovenanten zo superstrak zijn gesteld:

Debt / EBITDA: was 2.9 in 2015, is nu 2.1 terwijl de nieuwe covenant 2.25 is;
Solvabiliteit: nu 33.6% bij een covenant van 30%.

Bij een kleine tegenslag zijn de rapen gaar. Of moeten we het anders bekijken? Is Accell zo overtuigd van de nieuwe strategie en de ingezette trend dat de huidige kerncijfers inderdaad fors gaan verbeteren?

Gebaseerd op de kwaliteit v/d verslaggeving ben ik geneigd naar het laatste. Bij een volgende dip koop ik bij...
hjs64
0
Hij gaat wel heel erg hard de laatste dagen, en dat alleen omdat er bij de jaarcijfers geen lijken tevoorschijn kwamen?
effegenoeg
0
quote:

hjs64 schreef op 16 maart 2017 17:32:

Hij gaat wel heel erg hard de laatste dagen, en dat alleen omdat er bij de jaarcijfers geen lijken tevoorschijn kwamen?
Omzetten zijn ook hoog te noemen.
hjs64
0
maci
0
Citaat uit de Volkskrant van vandaag:
" De koerier komt straks op de elektrische fiets.

'E-bike aan het begin van een opmars voor distributie in de stad'

Een op de drie verkochte fietsen is zo langzamerhand een elektrisch exemplaar. Het bedrijfsleven ontdekt de e-bike ook. Zo komen koeriers uw pakjes bezorgen op elektrische bakfietsen."
Rikky007
0
Eerste nederlaag Trump. Zal volgende week zijn gevolgen hebben. Vertrouwen komt te voet en heeft al zeer lang aangehouden en gaat te paard.

Ik heb Call's Accell geschreven voor mei op 25, 25,5 en 26 euro. Even afwachten wat die gaan opleveren. Wie handelt er op dit forum nog meer in opties Accell?

Gr. Rikky
hjs64
0
En hij stijgt maar door en dat in een slechte markt. Kennelijk is de grote koper nog niet klaar met kopen.
The Third Way...
0
Er is geen aanwijzing dat er 1 grote koper is. Wel heeft de onderneming zeeer ambitieuze doelen gesteld die een nog hogere koers zouden rechtvaardigen.

Do you believe Neo...
hjs64
0
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Accell, in tegendeel, ik zit er een kleine 20 jaar in en heb daar helemaal geen spijt van. Ik ben alleen van mening dat de koersstijging sinds bekendmaking van de jaarcijfers nergens op slaat. Ambities zijn nog geen feiten. Deze stijging is naar mijn mening slechts verklaarbaar indien er een grote koper actief is. Vandaar dat ik slechts de helft van mijn positie verkocht heb. Komt er een daling, prima herstel ik mijn positie, volgt er een verdere stijging dan gaat de rest er ook uit. Ik zie wel wat er gebeurd.
maci
0
quote:

The Third Way... schreef op 27 maart 2017 17:59:

Er is geen aanwijzing dat er 1 grote koper is. Wel heeft de onderneming zeeer ambitieuze doelen gesteld die een nog hogere koers zouden rechtvaardigen.

Do you believe Neo...

Of er een grote koper is/was is niet bekend. Wel is bekend dat er een grote verkoper was en misschien nog is:
"Delta Lloyd Deelnemingen Fonds halveert belang in Accell Group.
Kapitaalbelang nog nipt boven meldingsgrens.

(ABM FN-Dow Jones) Delta Lloyd Deelnemingen Fonds heeft een flink kleiner belang in Accell Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 30 maart 2017.

Delta Lloyd Deelnemingen Fonds meldde een kapitaalbelang van 3,09 procent met eenzelfde stemrecht.

Op 1 november 2006 meldde Delta Lloyd Deelnemingen Fonds nog een eerste kapitaalbelang van 6,94 procent met een dito stemrecht.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

Door: ABM Financial News."
maci
0
Stuk in de Volkskrant vandaag: goo.gl/UsFpdb
Door: Jeroen van Wensen 3 april 2017, 09:10

"Fietsverkoop op dieptepunt, maar we betalen gemiddeld wél 1.000 euro voor nieuw exemplaar.

Het jaar 2016 bracht de fietsbranche twee records: nog nooit werden sinds 1987 in een jaar zo weinig nieuwe fietsen verkocht (928 duizend). En nog nooit was de omzet zo hoog (937 miljoen euro). Dat laatste is het gevolg van de populariteit van de e-bike en de dure racefiets, zo blijkt uit cijfers van de RAI, de Bovag en onderzoeksinstituut Gfk.

De gemiddelde verkoopprijs van een fiets is het afgelopen jaar gestegen tot boven de 1.000 euro. Tien jaar geleden lag de gemiddelde verkoopprijs nog op 600 euro. Met name de e-bike zorgt voor die stijging. Een op de drie fietsen die de showroom verlaten is een e-bike. Alle elektrische fietsen tezamen dragen op dit moment voor bijna 60 procent bij aan de omzet van de fietswinkelier.

De Rai en de Bovag noemen in het persbericht het lage aantal verkochte fietsen zorgelijk. 'De fiets is een essentiële schakel in de huidige en toekomstige bereikbaarheid die bijdraagt aan de kwaliteit van het milieu', stellen de organisaties. Daarom pleiten zij voor een aantrekkelijke fiscale regeling om het (zakelijke) gebruik van de fiets te stimuleren. In 2015 heeft de overheid de fiscaal vriendelijke bedrijfsfietsregeling afgeschaft, daarnaast ontbreekt het op dit moment aan duidelijke leaseregels voor de fiets.

Voor pdf zie bijlage: FIETSEN IN DE STATISTIEK 2007 - 2016 ~ NEDERLAND ~ (bron: RAI/BOVAG/GfK )
Bijlage:
hjs64
0
Met spijt in mijn hart heb ik de resterende helft er ook maar uitgegooid. Heb de aandelen met plezier gehad maar vind ze momenteel te duur.
effegenoeg
0
Vandaag weer zeer gewild.
Megamarkt voor de tsunami aan welgestelde babyboomers die de markt overspoelen.
The Third Way...
0
Nadat DL en hjs64 verkocht hebben is de druk eraf en kan de koers weer gaan stijgen. De kaap van 26 is genomen en het koersdoel van NIBC ad 32.50 (oeps, dat staat er echt) is met 25% nog steeds heel ver weg.

Werd wel eens tijd... :-)
375 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront