TomTom « Terug naar discussie overzicht

De hype cycle van self-driving cars

3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Bert van M schreef op 10 april 2017 16:11:

[...]

Tesla is gebakken lucht, zowel in Zon PV maar vooral in auto's. Over het "duurzame" space project moeten we het maar niet hebben.
Feit is dat Ford een factor 100 meer auto's verkoopt en een miljarden winst draait. Is tesla een secte?
Nee, Tesla is de toekomst. Ford bestaat over 10-20 jaar niet meer.
DeZwarteRidder
0
quote:

Slainte schreef op 10 april 2017 16:45:

[...]Nee, Tesla is de toekomst. Ford bestaat over 10-20 jaar niet meer.
Nee, het is net andersom.
DeZwarteRidder
0
Tesla op beurs meer waard dan General Motors
1 uur geleden

NEW YORK (AFN) - De maker van elektrische auto's Tesla is wat marktwaarde betreft momenteel de nummer één onder de Amerikaanse autoproducenten. Het aandeel van Tesla won maandag in de vroege handel op de effectenbeurs in New York ruim 3 procent aan waarde. Het bedrijf werd daarmee gewaardeerd op 51 miljard dollar, ongeveer 1,7 miljard dollar meer dan General Motors (GM).

Het succes van het aandeel Tesla toont volgens kenners aan dat investeerders er meer en meer van overtuigd raken dat elektrische voertuigen uiteindelijk het beeld op de weg zullen bepalen. Opvallend is dat Tesla anders dan automakers als GM en Ford nog altijd niet winstgevend is. De verwachting is dat GM dit jaar circa 9 miljard dollar zal verdienen. Bij Ford zal dit circa 6,3 miljard dollar zijn. Tesla staat naar verwachting voor een verlies van ruim 950 miljoen dollar.

Ook valt het aantal auto's dat Tesla maakt nu nog in het niet bij de productie van zijn branchegenoten. Tesla maakt op jaarbasis 80.000 auto's. Marktleider GM is daarentegen goed voor meer dan 10 miljoen voertuigen.

Tegenstanders

Marktkenners spreken elkaar tegen als het gaat over het al dan niet rechtvaardigen van de marktwaarde van Tesla. Enerzijds wordt gewezen op de beperktere productie van Tesla, waarbij de grote vraag boven de markt hangt of het Tesla lukt om ook een rol van betekenis te spelen in het beter betaalbare segment. Daarvoor is het zeer afhankelijk van het succes van de aangekondigde Tesla Model 3, die ongeveer 35.000 dollar moet kosten.

Anderzijds noemen marktvorsers de waardering van Tesla juist terecht, vooral door de betaalbaarheid van de accu's. Juist dat wordt nog wel eens onderschat. Ook wordt op de almaar stijgende productie van de automaker gewezen.
DeZwarteRidder
0
Als Tesla erin slaagt om winst te gaan maken met de batterijen, dan zal Tesla waarschijnlijk de autobusiness verkopen, want winst maken met auto's is een vak apart.

Als de batterijen ook verliesgevend worden, dan zie ik het somber in voor Tesla.
DeZwarteRidder
0
Tesla die op vrachtwagen A1 botste reed zelf
2 uur geleden Olof van Joolen

DEVENTER - Een Tesla die dinsdagmorgen op de A1 bij Bathmen achterop een vrachtwagen is gebotst, had op dat moment de volautomatische cruisecontrole aan staan. Dat zegt de Tesla-rijder tegen De Telegraaf.

Het ongeluk waarbij alleen materiële schade was, gebeurde op de meest linkerrijbaan van de rijksweg. De vrachtwagen van transportbedrijf Van Opijnen uit Deventer reed hier omdat hij moest uitwijken voor een slordig invoegende Oost-Europese collega. Hij zag dat er achter hem een Tesla Model S reed, maar concludeerde dat de bestuurder daarvan nog tijd genoeg had om zijn snelheid terug te brengen.

’Cruise control stond aan’

Volgens Tesla-eigenaar Jan Groothuis was dit niet het geval. ,,Ik reed 130/140 kilometer per uur en hij tachtig. Ik was bij hem voor ik er erg in had. Ik heb denk ik niet eens geremd”, vertelt de automobilist.

Deze conclusie is opvallend want het zogeheten Autopilot-systeem zou dit soort kopstaartbotsingen moeten voorkomen. Vanaf het moment dat Tesla het in 2015 presenteerde, is Autopilot en de beperkingen die het heeft voer voor discussies. De autoproducent zelf waarschuwt dat bestuurders altijd hun handen aan het stuur en hun aandacht bij de weg moeten houden. In de praktijk gebeurt dit alleen lang niet altijd.

Verder geen onderzoek

De politie doet geen verder onderzoek naar de aanrijding omdat er alleen sprake van blikschade is. Tesla meldt het ongeluk te onderzoeken. Omdat al haar producten altijd online verbonden zijn met de fabrikant, zou de autobouwer snel moeten kunnen zien of de Autopilot wel of niet aan stond.

[verwijderd]
0
Ja ja dus een autopilot waar je je handen aan het stuur moet houden, je ogen op de weg en je voeten bij de rem?

Handig man!
[verwijderd]
0
Gaan we echt in dit sprookje geloven van zelfrijdende auto's? Kapitaalvernietiging en geldverspilling. Zullen ze dit ook in de F1 races gaan testen? Max over enkele jaren in de WW?
Edhvvvvv
0
@fluitgast Jij lult uit je nek. Je maakt dezelfde opmerkingen als mensen vroeger zeiden over de trein, auto, tv, mobiel, smartphone enz. enz.
[verwijderd]
0
De incidenten worden steeds gekker, meer bizar en altijd eenzijdig vanuit het autonome vehikel.
De verzekeraar van dit soort bolides trekt altijd aan het kortste eind, hogere premies voor dit soort Gimmick cars?

Schultz heeft jaren gelden al carte blanche gegeven voor dit soort experimenten, uniek binnen Europa en dankzij de sterke lobby(pepper Smit Kroes en enkele weggekochte 2e kamer figuren)

Zodra er slachtoffers bij gaan vallen gaat dat veranderen(de politiek loopt er altijd achter aan)...en de discussie zal dan gaan oplaaien wie er nu gek is....

Ik geloof er nog steeds niet in, de voordelen zie ik ook niet(Taxis uitgezonderd)...electrisch ook niet!
DeZwarteRidder
0
Ik denk dat TomTom die geweldige winsten uit HD-kaarten voor zelfrijdende auto's de komende ca 20 jaar niet zal krijgen.
Beperktedijkbewaking
2
quote:

Edhv schreef op 11 april 2017 19:18:

@fluitgast Jij lult uit je nek. Je maakt dezelfde opmerkingen als mensen vroeger zeiden over de trein, auto, tv, mobiel, smartphone enz. enz.
Inderdaad. Heb me weer eens verdiept in de moderne communicatietechnieken voor zover van belang voor auto's iha en SDC ihb.

In de USA (dus ook bij Ford, hoor je @Slainte?) is men nog steeds bezig met DRSC (short range) V2I en V2V communicatie.
Zie, beetje ouderwets verhaal (de term OBU hanteerde ik vaak in mijn professionele verleden):
www.telecomabc.nl/d/dsrc.html

Voor een nog bredere helicopterview, zie:
www.frequentieland.nl/tabel.htm
Rond 5,9 GHz is er volgens Amerikanen ruimte voor DSRC.

Voor de automotive toepassing, zie:
www.rcrwireless.com/20151020/featured...

Uit 2015, dat is waar. Maar iets anders dan HERE's 'cloud', een totaal andere benadering.

Vragen:

- Hoeveel weten TT's experts hiervan?

- Is het bedreigend voor TT? (Dan zeker voor HERE).

- Is R-P. Schaefer erop voorbereid? (Ja, voor alles wat buiten het bereik van DSRC ligt.)

- Elon Musk negeert DSRC totaal. Waarom? Omdat hij de pest heeft aan alles wat overheid (DOT) is?

Wie potentiële Amerikaanse klanten (GM) of overnemers van TT wil begrijpen, moet het bovenstaande proberen te snappen.

@Hik: ben benieuwd naar je commentaar. Kom ajb terug.

[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/ubers-commu...

De leegloop aan de top blijft aanhouden, A Brain Drain.
In Amsterdam zal dat niet veel anders zijn! het bedrijf is niet meer hip en sexy, eerder log en wetteloos.

Veel Uber-medewerkers gaan de Amsterdam verhuizing niet meemaken, met de tram of in de metro naar je werk naar in een grijs grauw jaren 70 gebouw in een troosteloze omgeving......kom bij TomTom werken op een geweldige locatie in een motiverende omgeving met uitzicht op meer....
[verwijderd]
1
Ik hoor je BDB!
Maar ik ben even met mijn nieuwe GPU aan het spelen. :D
Hier een lekker muziekje voor je:

www.youtube.com/watch?v=6iaxDxHUWP8
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Slainte schreef op 12 april 2017 12:40:

Ik hoor je BDB!
Maar ik ben even met mijn nieuwe GPU aan het spelen. :D
Hier een lekker muziekje voor je:
www.youtube.com/watch?v=6iaxDxHUWP8

Ga bij Theirry Baudet in de leer, jij vrouwonvriendelijke nozem.
Technisch-inhoudelijk ben je nergens.

Ik verwacht hier absoluut geen AB op. Wel op mijn post van 06.50 uur. Omdat jij en velen hier dat niet na kunnen doen. Het is paarlen voor de zwijnen.
mjmj
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 12 april 2017 12:47:

[...]
Ga bij Theirry Baudet in de leer, jij vrouwonvriendelijke nozem.

Jeetje het woord "nozem". Geinig woord, hoor je bijna niet meer helaas.
[verwijderd]
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 12 april 2017 12:47:

[...]
Ga bij Theirry Baudet in de leer, jij vrouwonvriendelijke nozem.
Technisch-inhoudelijk ben je nergens.

Ik verwacht hier absoluut geen AB op. Wel op mijn post van 06.50 uur. Omdat jij en velen hier dat niet na kunnen doen. Het is paarlen voor de zwijnen.

Nou nou, wat een onvriendelijkheid weer. Waar is dat nu voor nodig?
Ik hou van je, dat weet je toch!

En die AB is binnen hoor, geen enkel probleem.
Dutchy Ron
0
fortune.com/2017/04/13/luminar/
Luminar was reportedly looking to raise additional funds at $1 billion valuation last year, but the startup didn't comment about additional fundraising or the valuation of the company

We gaan nog wel meer horen van Luminar verwacht ik....(blows your mind away?).
3.871 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 ... 190 191 192 193 194 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 5,520
Verschil +0,060 (+1,10%)
Hoog 5,585
Laag 5,450
Volume 546.527
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront