Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

elektrische auto, redding van de autobranche?

3.209 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
[verwijderd]
0
Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

In de hoop dat met de slooppremie, alle oude autotjes nu wel van de weg zijn, stel ik voor de slooppremie nu aan te passen voor alle brandstof auto's, dus ook voor die van na 1995.

www.reuters.com/article/GCA-GreenBusi...
[verwijderd]
0
quote:

Bard123 schreef:

Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

Ja dat zal wel zeker lukken met een stroomnet en opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit, 3 nieuwe centrales die nu in een wurgende greep van millieufanaten (greenpeace)worden tegen gehouden door steeds weer de bouwvergunningen aan te vechten.
Windmolen parken die nu op dit moment al jaren achter liggen op de planning.
Om het nog maar niet te hebben over de capaciteit van ons stroomtransport netwerk te hebben.

Amerikanen zijn realistischer en zitten te dubben de dieselauto als oplossing te nemen.

www.marketwatch.com/story/diesels-tim...

mvrgr jo jo
[verwijderd]
1
quote:

jojobuitenzorg schreef:

opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit
Onzin. Centrales draaien a) nooit op max capaciteit om plotselinge piekvraag aan te kunnen, b) er staan er altijd een paar in onderhoud, waarvan minimaal 1 versneld bijgeschakeld kan worden en c) bedrijven kunnen gevraagd worden hun capacitreit in te zetten.

Het is wel schrikbarend dat iemand zo simplistisch denkt dat in 10jr het voertuigpark vervangen zou kunnen worden.
[verwijderd]
0
quote:

jojobuitenzorg schreef:

[quote=Bard123]
Met de komst van de eerste elektrische auto, lijkt me dat het einde is ingezet van de brandstof auto. Ik persoonlijk verwacht een revolutie en dat binnen 10 jaar, de huidige brandstof auto, een soort taboe wordt.

[/quote]

Ja dat zal wel zeker lukken met een stroomnet en opwekking op zijn toppen van zijn capaciteit, 3 nieuwe centrales die nu in een wurgende greep van millieufanaten (greenpeace)worden tegen gehouden door steeds weer de bouwvergunningen aan te vechten.
Windmolen parken die nu op dit moment al jaren achter liggen op de planning.
Om het nog maar niet te hebben over de capaciteit van ons stroomtransport netwerk te hebben.

Amerikanen zijn realistischer en zitten te dubben de dieselauto als oplossing te nemen.

www.marketwatch.com/story/diesels-tim...

mvrgr jo jo
laatste stuiptrekkingen van de brandstof auto industrie. Iedere autofabrikant die nu nog inversteerd in brandstof auto's is niet van deze tijd.

maar jojo, ben je niet blij dat je binnenkort van de herrie en stank af kunt zijn? Wat kan nederland weer stil worden, het is geen utopie meer.
[verwijderd]
0
quote:

61727-054 schreef:

Het is wel schrikbarend dat iemand zo simplistisch denkt dat in 10jr het voertuigpark vervangen zou kunnen worden.
net als met de paard en wagen. allemaal een kwestie van prijs en vraag (en nog wat extra slooppremie).

maar vraagje; als je hele straat met een schone, stille elektrische auto rijdt, durf jij dan nog met je aso bak aan te komen?
[verwijderd]
0
quote:

61727-054 schreef:

Onzin. Centrales draaien a) nooit op max capaciteit om plotselinge piekvraag aan te kunnen, b) er staan er altijd een paar in onderhoud, waarvan minimaal 1 versneld bijgeschakeld kan worden en c) bedrijven kunnen gevraagd worden hun capacitreit in te zetten.

Ja zeg dat wel onzin schrijf je, we zitten met tal van verouderde centrales en met een steeds hogere vraag, ten arrenmoede is besloten Borssele open te houden terwijl we eigenlijk deze centrale al afgeschreven hadden.
Je onzin wordt nog meer onderstreept door de bouwplanning van zeker 7 centrales, waarvan er nu door millieuidioten er meerdere tegengehouden worden.

mvrgr jo jo
[verwijderd]
0
quote:

jojobuitenzorg schreef:

Ja zeg dat wel onzin schrijf je, we zitten met tal van verouderde centrales en met een steeds hogere vraag, ten arrenmoede is besloten Borssele open te houden terwijl we eigenlijk deze centrale al afgeschreven hadden.
Je onzin wordt nog meer onderstreept door de bouwplanning van zeker 7 centrales, waarvan er nu door millieuidioten er meerdere tegengehouden worden.

mvrgr jo jo
willen we over een paar jaar met vervuilende elektriciteitscentrales zitten, terwijl zoveel alternatieve energiebronnen nu worden aangeboord?

ik vind dat net zoiets als nu de diesel propageren als redelijk alternatief. Als alle kosten meegerekend worden, dus inclusief de milieuschade, zouden dergelijke opties niet eens bespreekbaar zijn.
[verwijderd]
1
quote:

Bard123 schreef:

maar vraagje; als je hele straat met een schone, stille elektrische auto rijdt, durf jij dan nog met je aso bak aan te komen?
Mijn ene asobak is stiller dan een paard en wagen; de andere is door ingenieurs jaren aan gewerkt om hem een bepaalde sound mee te geven. Ik blijf dus gewoon in jouw straatje komen en doe niet mee aan die milieu-hype.

En jojo, die extra cap heeft te maken met verwachte toekomstige vraag. Feit blijft dat huidige centrales cap over hebben. Dus eigenlijk lezen wat ik schrijf.
[verwijderd]
0
quote:

61727-054 schreef:

. Dus eigenlijk lezen wat ik schrijf.
Ja meester, ook al klopt er niets van?

mvrgr jo jo
[verwijderd]
1
Als wij alle stroom dat nodig is voor Nederland met windmolens willen opwekken. Zullen we heel Nederland vol moeten bouwen met windmolens. Als iedereen in een auto op stroom moet of wil rijden kun je niet om stroomopwekking uit kolen of gas heen. Dus met rijden op stroom houd je jezelf voor de gek. Er is verbranding van brandstof nodig om te kunnen rijden. Echte winst is er dus niet.
[verwijderd]
0
Niet helemaal waar, windmolens zijn raar, en ze leveren steeds meer stroom

Hierom zijn ze raar:, stel je hebt er een van een(1) meter doorsnede, en je maakt hem nu 2x zo groot, dus 2 meter

Dan is de opgebrachte stroom niet 2x zoveel maar 10x !!!!, raar he

Dus een zo groot als de eiffeltoren is mischien wat to much, maar ergens er tussen in zal enorm veel vermogen opwekken
[verwijderd]
0
quote:

zzzaai schreef:

Niet helemaal waar, windmolens zijn raar, en ze leveren steeds meer stroom

Hierom zijn ze raar:, stel je hebt er een van een(1) meter doorsnede, en je maakt hem nu 2x zo groot, dus 2 meter

Dan is de opgebrachte stroom niet 2x zoveel maar 10x !!!!, raar he

Dus een zo groot als de eiffeltoren is mischien wat to much, maar ergens er tussen in zal enorm veel vermogen opwekken
Dat het niet 2X is lijkt me logisch, maar 10 X ?
Vertel eens waar ik dat gegeven kan terugvinden in de literatuur . (een link ofzo)

Mvg Peerke

[verwijderd]
0
Heb ik n persoonlijke studie van gemaakt, maar ik denk dat je het beste even Vestas Nederland kan bellen daarover

Size matters

Close to the test site stands a (relatively) large windmill with a rotor diameter of 18 meters. It delivers 143,000 kWh per year, or an average power output of 16,324 watts. It can power 42 Dutch households. This large windmill costs only slightly more than all small windmills combined (17 percent more, to be exact, or 190,000 euro), but it delivers almost 20 times more energy. This comes down to 4,523 euro per household.

www.pacificariptide.com/pacifica_ript...
[verwijderd]
0
Als er wind staat en als er een afnemer voor is en als je voldoende capaciteit hebt om op te slaan.

Ik vermoed dat 2 maal grotere wieken hooguit 4 maal meer kan opwekken. Overigens wordt bij grotere wieken de weerstanden ook evenredig hoger.

[verwijderd]
0
Ik had de vraag zelf ook aan Vestas gesteld, en toen kreeg ik een raar en dom antwoord, vond ik

Dus ik vraag waarom maken jullie die dingen niet 10 zo groot?, zegt die man dan passen ze niet meer op de vrachtwagen/boten/kranen/etc... zucht:P
[verwijderd]
0
quote:

zzzaai schreef:

Heb ik n persoonlijke studie van gemaakt,
Dus je voorbeeld klopt echt ? (van 1 naar 2 meter diameter is 10X zoveel energie)

Ik denk persoonlijk echter dat je je vergist .
(N.L. Netto opbrengst per windmolen)

Mvg Peerke

[verwijderd]
0
Mja, maar ik vergis me helaas niet

En dan kunnen we dus gaan kijken welke balans tussen afmetingen en doenbaarheid gevonden kan worden

Ook ben ik er voor om die dingen geen elektriciteit te laten opwekken, maar meteen daar vloeibaar waterstof te maken

Ook een mogelijkheid is om die dingen op zee hoge waterdruk te laten maken en door een buis naar land te voeren, en daar energie te maken

@peerke zeker!, dus van 10 naar 20 is ook 10x zoveel energie, stel dus die grote met 50 meter rotordiameter, levert 4 megawatt, maak m 100 meter en hij levert 40 !!!

Nu moet ik er ook bij vermelden dat er in die grootes er een probleem ontstaat met de rotortips, die zouden dan te snel gaan
[verwijderd]
0
Nah nog een fabeltje de wereld uithelpen dan, stroom van windparken wordt niet opgeslagen, dat wordt in het "grid" gepompt

(voor een autotje natuurlijk wel, anders heb je wel n heel lang verlengsnoer nodig)
[verwijderd]
0
Als er onvoldoende afnemers zijn kun je niet meer "pompen" want dat slaat de zaak op tilt. Is al eerder eens gebeurt.

3.209 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 157 158 159 160 161 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
875,89  -8,18  -0,93%  14:00
 Germany40^ 17.862,00 -0,91%
 BEL 20 3.800,29 -1,39%
 Europe50^ 4.940,35 -0,89%
 US30^ 37.959,70 +0,69%
 Nasd100^ 17.740,79 +0,27%
 US500^ 5.075,23 +0,28%
 Japan225^ 38.521,12 -0,46%
 Gold spot 2.374,39 -0,37%
 EUR/USD 1,0643 +0,16%
 WTI 84,47 -0,69%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Avantium +2,87%
B&S Group SA +1,70%
Arcadis +1,19%
Air France-KLM +1,02%
DSM FIRMENICH AG +0,94%

Dalers

ArcelorMittal -6,15%
Aperam -5,92%
SBM Offshore -4,44%
Van Lanschot ... -2,63%
RENEWI -2,62%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront