Forum: Koffiekamer » Autoaandelen | DeBeurs.nl

Autoaandelen

1.815 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
atitlan
3
We hadden het afgelopen jaar in de Koffiekamer een actieve topic Volkswagen, waar echter bijna uitsluitende de Duitse fabrikanten aan bod kwamen.
Daarom maar eens een nieuwe topic, waar liefst alle fabrikanten aan bod komen.

Ontegenzeggelijk was 2010 het jaar van alle autoaandelen (uitgezonderd Toyota), met koersstijgingen tot 100% en soms zelfs meer (enkele Chinezen).
De vraag is of er nu de rek een beetje uit is, dan wel er nog steeeds volop kansen liggen. Persoonlijk verwacht ik het laatste en geloof ik dat in beginsel alle autofabrikanten opperbeste kansen hebben, al was het aleen maar vanwege de enorme groei in de BRIC landen. Bekijk maar eens de cijfertjes in het bijgevoegde overzicht van de autoverkopen 2003-2010: in China een ver7voudiging van de afzet in 7 jaar!
Dan te bedenken dat in China ook nog een substantionele vervangingsmarkt gaat ontstaan, wellicht zien we daarom binnen hoogstens 10 jaar nog eens een verdubbeling van de markt.

India begint op stoom te komen en zal tegen die tijd vermoedelijk de VS passeren en wereldwijd de nieuwe nummer 2 worden.
Daar waar de westerse markten al enkele jaren stagneren, of zelfs krimpen (VS), was (is) er tevens exorbitante groei in de andere BRIC-landen Brazilie en Rusland.

Dan denk je misschien, wat heb ik als (auto)belegger aan een arm land als India, daar kopen ze immers toch alleen maar Nanos voor 2000 $ per stuk. Maar niets is minder waar. Daar (in India) halen intussen de autokopers de neus op voor de Nano en wordt een toch 2x duurder Suzuki model het best verkocht.

Net zoals in China zal in India imo de welvarende middenklasse met 10-tallen miljoenen per jaar gaan groeien en het aantal rijken (procentueel) nog veel sneller.
Dat zie je ook aan de explosie van de verkoop van premiummodellen in China. BMW, Daimler, Audi versloegen de afgelopen twee jaar in China ruimschoots de toch al zeer snel groeiende markt, en dat vooral met hun topmodellen! Het lijkt daar wel, hoe duurder hoe beter, want des te meer status brengend.

Natuurlijk gaan in de toekomst ook vooral Chinese fabrikanten een veel grotere rol spelen, maar voorlopig verwacht ik niet dat die een wezenlijke bedreiging vormen.

Het maakt niet uit wat je favoriet in de sector is of wat je visie t.a.v. de markt is, hier kan het allemaal ingebracht worden, lang leve de discussie.
En Voda, plaats je autoberichten voortaan maar in dit topic, bvd.
Bijlage:
handyman6
0
Denk het ook ..heb in 2010 de ETF Lyxor automobiles &parts aangeschaft;ben benieuwd! grh6
ps..alleen het wegennet in India baart me zorgen:niemand doet het serieus en de overheid is zo corrupt,dat elke brug of weg die wordt opgeleverd ,meteen al gebreken vertoont...tja!
atitlan
0
h6, ik wil niet verbloemen dat ik na de mooie rit bij VW vorig jaar, begin december in BMW ben gegaan (60 €) maar wel een stuk bescheidener.
De autoaandelen moeten een keer hun snelle winsten consolideren en dat noopt voorlopig tot enige voorzichtheid.
Er ligt een goed omveld met flinke koersfluctuatie op hoge volumes, redelijk aantrekkelijk om te traden.
Voor zwaarder long gaan wacht ik de ontwikkelingen even af, zou BMW best graag voor 50 € willen uitbreiden, maar ook diverse andere titels na een wat verdergaande correctie graag willen oppakken.
atitlan
0
ROUNDUP: Volkswagen (VW) mit Absatzrekord in China
12:46 07.01.11

PEKING (dpa-AFX) - Volkswagen (Profil) profitiert vom chinesischen Autoboom: Europas größter Autobauer hat auf dem weltgrößten Automarkt im vergangenen Jahr 1,923 Millionen Fahrzeuge verkauft - 37 Prozent mehr als im Vorjahr und ein neuer Rekord. Auch Ford (Profil) meldete Rekordzahlen in China.

"Das Wachstum auf dem chinesischen Automarkt hat jedermanns Erwartungen übertroffen", sagte VW-China-Chef (Profil) Thomas Neumann am Freitag. Auch wenn in diesem Jahr mit einer Abkühlung gerechnet werden müsse, erwarte der Volkswagen-Konzern in China "gute Ergebnisse in den nächsten Jahren".

atitlan
0
"Das Wachstum auf dem chinesischen Automarkt hat jedermanns Erwartungen übertroffen"

Nou ja , behalve die van mij (en Peter ffff) dan!

Ik heb vorig jaar maart zelfs een paar keer een enigszins verontwaardigde e-mail aan de IR van Volkswagen geschreven, omdat ik toen NIET kon begrijpen waarom men, mede gelet op reeds explosieve verkoopstijgingen in januari/februari, zo overdreven terughoudend was over China.
Ik zag dat als een poging tot koersdrukken. Zie verder ook de oude Volkswagendraad.
Na de emissie bij de Vorzüge in mei is de PR-wind bij VW volledig anders gaan waaien. Bij VW hebben machtige aandeelhouders het voor het zeggen, wellicht hadden zij belangen bi het soort PR beleid en waren zij zelf profiteurs van de gewilde spotgoedkope emissie bij de Vorzüge.
Debit or Credit
0
India begint op stoom te komen en zal tegen die tijd vermoedelijk de VS passeren en wereldwijd de nieuwe nummer 2 worden.
Daar waar de westerse markten al enkele jaren stagneren, of zelfs krimpen (VS), was (is) er tevens exorbitante groei in de andere BRIC-landen Brazilie en Rusland.

Dan denk je misschien, wat heb ik als (auto)belegger aan een arm land als India, daar kopen ze immers toch alleen maar Nanos voor 2000 $ per stuk. Maar niets is minder waar. Daar (in India) halen intussen de autokopers de neus op voor de Nano en wordt een toch 2x duurder Suzuki model het best verkocht.

Net zoals in China zal in India imo de welvarende middenklasse met 10-tallen miljoenen per jaar gaan groeien en het aantal rijken (procentueel) nog veel sneller.
Dat zie je ook aan de explosie van de verkoop van premiummodellen in China. BMW, Daimler, Audi versloegen de afgelopen twee jaar in China ruimschoots de toch al zeer snel groeiende markt, en dat vooral met hun topmodellen! Het lijkt daar wel, hoe duurder hoe beter, want des te meer status brengend.


Als ik dit gedeelte lees denk in aan Kendrion die leverancier is van auto-onderdelen gespecialiseerd op electromagnetische componenten. Ze hebben nog niet zolang geleden een fabriek opgericht in China en zijn begonnen in India. De vraag naar de producten van Kendrion in deze landen is enorm! De orderportefeuille zal in die landen naar mijn verwachting nog een aantal jaren doorgroeien.
Daimler is een grote klant van Kendrion Nv dat in het bovenstaande stuk door Alitan is benoemd.
Kijk eens naar dit mooie aandeel want weinig Iex leden lijken zich er in te verdiepen, terwijl er een zeer goede tijd aan zit te komen.
Meer info uiteraard op het Kendrionforum en vragen zijn altijd welkom!

www.iex.nl/Forum-Aandeel/11949/Kendri...


mvg,


DoC.
atitlan
0
DoC, is zo. Van een snel groeiende autosector gaat een enorme impuls uit. Zie bijvoorbeeld ook de orderflow deze week voor Imtech vanuit Duitsland.
En de staalsector en ook chipsector profiteren eveneens zeer van de autoboom in BRIC.
Volop kansen alom.
nobahamas
0
quote:

Debit or Credit schreef op 7 jan 2011 om 13:04:


Kijk eens naar dit mooie aandeel want weinig Iex leden lijken zich er in te verdiepen, terwijl er een zeer goede tijd aan zit te komen.
Meer info uiteraard op het Kendrionforum en vragen zijn altijd welkom!

www.iex.nl/Forum-Aandeel/11949/Kendri...


mvg,


DoC.

Stil toch DOC, De chinezen lezen ook mee!
atitlan
0
Een dergelijk sterk bezoedeld imago van 's werelds grootste autofabrikant is natuurlijk prima voor de concurrentie.
De VS is immers de belangrijkste exportmakrt voor Toyota.
En in de nieuwe nummer 1 China ligt Toyota ver achterop en dat heeft wellicht vooral een historische context. China-Japan, dat botert niet.

7.1.2011 14:16
Toyota und BP zählen in USA zu meist gehassten Firmen
www.news.at/articles/1101/30/285873/n...
A_A
0
We hebben erg de focus op de grootsten op aarde, maar met de booming business van Saab, hoe zit het met onze eigen Spyker? Is dat nog steeds een luchtbel vol met boekhoudkundige losse-eindjes of zit er door de wederopstanding van Saab nu serieuze koerspotentie in?

atitlan
0
Saab, blijkbaar niemand die het volgt in IEX, daar hoor ik ook bij. Maar voor Spyker/Saab is er natuurlijk een apart forum.


BMW

Vandaag verkoopcijfers van dochter Rolls-Royce

Het stelt in absolute aantallen nog niet heel veel voor, maar groei is indrukwekkend.

Totaal 2009 1000 stuks

Totaal 2010 2711 stuks (+171%)

waarvan 4e kwartaal 983 stuks.

(I.e. in Q4 vrijwel net zoveel als in geheel 2009)


Debit or Credit
0
Nieuws




Renault SA
47,280 ( 11:50 ) 0,0300 / 0,06%



Renault heeft recordjaar achter de rug
10-01-2011 11:47:50
Brussel (tijd) - De Franse autoconstructeur Renault heeft op het vlak van verkoop een recordjaar achter de rug. Wereldwijd werden 2,625 miljoen voertuigen van de merken Renault, Dacia en Renault Samsung verkocht. Dat is 13,7 procent meer dan in 2009. Het verkooprecord van 2005 is daarmee gebroken.

De toename deed zich bij de drie merken van de groep voor. Het merk Renault zag de verkoop met 13,6 procent groeien en behaalde wereldwijd een marktaandeel van 3 procent. Bij het budgetmerk Dacia bedroeg de volumetoename 12 procent; in Europa leverde dat Dacia een marktaandeel van 1,6 procent op. Het merk Renault Samsung Motors, dat in Zuid-Korea en Chili wordt verkocht, ging 19 procent vooruit.

Alle regio's droegen bij tot de groei van de Renault-verkoop. In Europa nam de verkoop toe met 7,4 procent, in de regio Euromed was er 13,1 procent groei, in Eurazië 32,5 procent, in de regio Azië-Afrika 24,5 procent en in de Amerika's 38,9 procent.

De wereldwijde autoverkoop zou in 2011 met meer dan 4 procent moeten groeien, waarbij voor de Europese markt een stabilisering tot lichte daling (tussen 0% en -2%) wordt verwacht. Renault denkt in Europa zijn positie te kunnen consolideren, maar rekent op verdere expansie op de niet-Europese groeimarkten.

Het jaar wordt bijzonder voor Renault, omdat de constructeur in de tweede jaarhelft zijn eerste volledig elektrisch aangedreven wagens op de markt brengt.

Koen Lambrecht
koen.lambrecht@tijd.be


atitlan
0
Mooi lijstje. Vooral Hyundai, zeer knap.

Aan de vooravond van de Detroit Motor Show (NAIAS) zijn de cijfers doorgerekend door Ferdinand Dudenhöffer van de Universiteit Duisburg-Essen. De top 5 ziet er als volgt uit, met tussen haakjes het resultaat van 2009:
1) Toyota: 8,4 miljoen (7,8 miljoen) + 7,7%
2) GM: 8,2 miljoen (7,5 miljoen) + 9,3%
3) VW: 7,1 miljoen (6,3 miljoen) + 12,7 %
4) Renault-Nissan: 6,7 miljoen (6,1 miljoen) +9,8 %
5) Hyundai-Kia: 5,7 miljoen (4,6 miljoen) +23,9 %

Daimler-merken (totaal 1,27 miljoen +12%)
Mercedes: 1,17 miljoen +15%
Smart: 0,097 miljoen -17%

Die Daimler AG hat im vergangenen Jahr dank starker Nachfrage aus China und den USA deutlich mehr Autos verkauft. Mit 1,27 Millionen Mercedes-Benz, smart, Maybach und AMG setzten die Stuttgarter 12% mehr ab als im Krisenjahr 2009, wie der DAX-Konzern am Freitag mitteilte. Alleine im Dezember fuhr Daimlers Pkw-Tochter Mercedes-Benz Cars mit 115.700 Wagen ein Verkaufsplus von gut 7% ein. Angetrieben von der neuen E und S-Klasse verkaufte sich die Kernmarke Mercedes-Benz im vergangenen Jahr 1,17 Millionen Mal. Das waren gut 15% mehr als 2009. Der Kleinwagen smart blieb dagegen auch nach dem Start der neuen Generation ein Ladenhüter. Von dem Modell übergaben die Stuttgarter mit 97.500 knapp 17% weniger an die Kunden als im Vorjahr. Daimler hatte sich ursprünglich zum Ziel gesetzt, 100.000 der Miniflitzer zu verkaufen.


Renault-merken (Renault, Dacia und Renault Samsung) totaal 2,625 miljoen +14%)
Renault: 2,293 miljoen (+12,8%)

2011-01-10 | Mit 2,625 Millionen verkauften Fahrzeugen hat der Renault-Konzern 2010 einen neuen Absatzrekord aufgestellt. Insgesamt stiegen die weltweiten Absatzzahlen im Vergleich zum Vorjahr um 14 Prozent. Der Weltmarktanteil der Marken Renault, Dacia und Renault Samsung beträgt jetzt 3,7 Prozent. In Europa positionierte sich Renault 2010 als zweitstärkste Einzelmarke. Bei den leichten Nutzfahrzeugen erreichte das Unternehmen mit einem Marktanteil von 15,9 Prozent zum 13. Mal seit 1998 Platz 1 in Europa.
Renault setzte rund 90 000 Einheiten mehr ab als im bisherigen Rekordjahr 2005. Insgesamt wurden 2,293 Millionen Pkw abgesetzt. Dies bedeutet eine Zunahme von 12,8 Prozent gegenüber 2009. Der weltweite Pkw-Marktanteil des Unternehmens liegt aktuell bei 4,4 Prozent.
Debit or Credit
0
Nieuws

Chinese autoverkoop piekt in 2010
10-01-2011 11:31:00
Brussel (tijd) - De Chinezen hebben vorig jaar een recordaantal van 13,76 miljoen auto's gekocht, een derde meer dan in 2009. Voor 2011 wordt een verdere groei van de automarkt verwacht, maar tegen een iets bezadigder tempo.

Volgens de website van de Chinese Association of Automobile Manufacturers (CAAM) werden in 2010 in totaal 18,06 miljoen voertuigen verkocht in het Aziatische land, een stijging met 32,4 procent. Voor personenwagens werd een groei van 33,2 procent opgetekend.

Met een automarkt van 13,76 miljoen wagens ligt China nu al flink voor op de Verenigde Staten, waar vorig jaar bijna 11,6 miljoen auto's een koper vonden. China haalde in 2009 de VS in als grootste automarkt ter wereld.

De boom van de Chinese autoverkoop is mede te danken aan stimuleringsmaatregelen van de overheid. Dit leidde bij het begin van het jaar tot een rush op de showrooms, omdat consumenten vreesden dat de stimuli zouden aflopen.

Chinese merken behaalden vorig jaar een gezamenlijk marktaandeel van 45,6 procent. De buitenlandse constructeurs tekenden ook stevige groeicijfers op. Zo verkocht General Motors ongeveer 2,35 miljoen voertuigen in China, een groei met 28,8 procent. Ford verkocht 40 procent meer en Volkswagen 36 procent meer. Voorts is Nissan een grote speler met meer dan een miljoen wagens, een toename met 35,5 procent.

Voor 2011 voorspelt de CAAM een groei van de autoverkoop van 10 tot 15 procent. 'De economische groei blijft sterk en het levenspeil in de steden en op het platteland blijft verbeteren', merkt de semi-officiële organisatie op.


Koen Lambrecht
koen.lambrecht@tijd.be


atitlan
0
BMW ziet autoverkopen fors stijgen
maandag 10 januari 2011 14:48

FRANKFURT (ANP) - De Duitse fabrikant van luxeauto's BMW heeft vorig jaar fors meer auto's verkocht. In totaal werden ruim 1,46 miljoen voertuigen aan de man gebracht, een stijging van 13,6 procent ten opzichte van 2009. Dat heeft BMW maandag bekendgemaakt.

In december verkocht BMW (inclusief de merken Mini en Rolls-Royce) meer dan 141.000 auto's, een stijging van 14,2 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2009.

Duitsland blijft de grootste afzetmarkt voor BMW. Vorig jaar werden daar ruim 266.000 auto's verkocht, een stijging van 3,1 procent ten opzichte van 2009. In de Verenigde Staten zag de Duitse fabrikant van luxeauto's de verkopen stijgen met 9,9 procent tot meer dan 265.000 stuks. De verkoop in China steeg het hardst. BMW verkocht in het Aziatische land 169.000 voertuigen, een stijging van 86,7 procent ten opzichte van 2009.
atitlan
0
Omdat ik niet kan verklaren waarom Daimler de afgelopen week zoveel beter performde dan BMW heb ik de verkoopgegevens van H2 naast elkaar gezet.
Daaruit blijkt dat Mercedes alleen in september meer verkocht dan BMW. De maanden errna werd de voorprong van BMW telkens groter (clip).
Vergelijk je per kwartaal, dan verkocht BMW in Q3 9.664 meer autos dan Daimler, in Q4 was dat verschil opgelopen tot 17.746 stuks.

Daimler mag in haar euforische persbericht over 2010 dan wel claimen ´s werelds grootste premiumaanbieder te willen worden, uit de verkoopcijfers van het afgelopen kwartaal lijkt de achterstand tegenover de nummer 1 BMW verder op te lopen...

Bij de secundaire merken is er enerzijds het noodlijdende Smart bij Daimler, anderzijds bij BMW het succesvolle MINI (34% jaar op jaar groei in december) en het helemaal boomende Rolls-Royce.

De verkoopcijfers bieden dus geen aanknopingspunten voor het beter performen van Daimler, lijkt mij (de vrachtwagendivisie van Daimler buiten beschouwing gelaten).
Bijlage:
ffff
1
Atitlan,


Ik denk dat het veel te maken heeft met de uitgebreide in de media gegeven berichtgeving van de 5 miljard contracten van VW en Daimler, bekrachtigd door vicepremier Li Keqiang. En die wordt dan uiteraard hartelijk verwelkomd door Angela Merkel. Trouwens een man om in de gaten te houden die Li Keqiang: Miljarden voor Griekenland...daarna miljarden voor Portugal en toen nog even langs Zapatero gaan: Ook voor jou miljarden van de spaarzame , hardwerkende Chinzezen.

We mogen in Europa blij zijn dat het Oosten ons niet al te vijandelijk gezind is. En vandaag dan de Japanners: Ook al miljarden voor Europa....


Verder houd ik Qatar in de gaten wat die nu precies met Porsche gaan doen. Het Midden Oosten en het Oosten koopt zich steeds verder in in Europa.....

Peter


VW alweer op 131....... Die beurs werkt zo nu en dan op je zenuwen, maar komt wel goed. Daimler AG voor minder dan 20 Euro , gekocht na de aankoop door Qatar, en... nog net iets minder als dat Qatar ervoor betaalde....En zie vandaag...
Debit or Credit
0
Houd morgen kendrion maar in de gaten. Hij is door de zware 15 euro gegaan in de eindveiling.

mvg,

DoC.
handyman6
0
quote:

ffff schreef:


Atitlan,


Ik denk dat het veel te maken heeft met de uitgebreide in de media gegeven berichtgeving van de 5 miljard contracten van VW en Daimler, bekrachtigd door vicepremier Li Keqiang. En die wordt dan uiteraard hartelijk verwelkomd door Angela Merkel. Trouwens een man om in de gaten te houden die Li Keqiang: Miljarden voor Griekenland...daarna miljarden voor Portugal en toen nog even langs Zapatero gaan: Ook voor jou miljarden van de spaarzame , hardwerkende Chinzezen.

We mogen in Europa blij zijn dat het Oosten ons niet al te vijandelijk gezind is. En vandaag dan de Japanners: Ook al miljarden voor Europa....


Verder houd ik Qatar in de gaten wat die nu precies met Porsche gaan doen. Het Midden Oosten en het Oosten koopt zich steeds verder in in Europa.....

Peter


VW alweer op 131....... Die beurs werkt zo nu en dan op je zenuwen, maar komt wel goed. Daimler AG voor minder dan 20 Euro , gekocht na de aankoop door Qatar, en... nog net iets minder als dat Qatar ervoor betaalde....En zie vandaag...
Ha ffff,jij bent goed bezig en dat al lange tijd!
Nu is dan voor iedereen duidelijk dat de chinezen luxe-auto's kopen...leuker is ,als je dat al eerder wist!
Hun vele geld ,rolt ook graag naar Cotai,in Macau,naar de casino's:LVS,Wynn,MGM:kijk er es naar! grH6
1.815 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 87 88 89 90 91 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
548,71  +3,48  +0,64%  09:53
 AMS25-24h 548,63 +0,62%
 Germany30^ 11.723,90 +0,62%
 Dutch15-index 15.467,70 +0,49%
 BEL 20 3.508,73 +0,59%
 BRX20-24h 3.508,73 +0,59%
 Europe50^ 3.374,33 +0,72%
 Euro30-index 17.312,39 +0,73%
 US30# 26.057,52 +0,36%
 Nasd100# 7.712,57 +0,63%
 US500# 2.913,72 +0,39%
 Japan225# 20.653,71 -0,11%
 Gold World Spot (USD) 1.497,36 -0,71%
 New York WTI spot 56,22 +1,06%
 EUR/USD 1,1092 -0,06%

Stijgers

ICT Group +7,27%
Accell +6,48%
VolkerWessels +2,43%
Pharming +2,41%
ArcelorMittal +2,08%

Dalers

Sif Holding -2,93%
Kendrion -1,43%
Heijmans -1,12%
ALTICE EUROPE... -1,03%
Accsys -0,89%

Nieuws Forum meer

'Heijmans op de goede weg'
suske wiet op 21-aug-19 09:54
2
Vertragingen drukken op omzet Heijmans
normanu op 21-aug-19 09:41
18
Investeerder HAL koopt twee winkelcen...
pim f op 21-aug-19 09:31
17
Omzetgroei voor automatiseerder ICT
erjee-ff op 21-aug-19 09:23
5
Trump: grote renteverlaging Fed nodig
sok2 op 21-aug-19 08:49
22