Forum: Tesla Motors Inc. » Tesla blow-off » Pagina: 157 | DeBeurs.nl

Tesla blow-off

3.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
voda
0
Tesla’s Shanghai Gigafactory 3 to Start Production by 2019 End

On August 7, Tesla China officially announced via its Sina Weibo account, a hugely popular microblogging site, that the Gigafactory 3 is expected to start production at the end of 2019. It said that “Tesla's Shanghai factory has been constructed smoothly so far. It is only seven months after its groundbreaking.”

The Tesla's Shanghai-based plant, integrating functions of R&D, manufacturing and sales, is expected to produce about 3,000 Model 3 vehicles a week in an initial phase, before ramping up output to around 9,600 units a week ie 500,000 units per year when it becomes fully operational.

Tesla is committed to investing roughly USD 2.04 billion (RMB14.08 billion) into the Gigafactory 3 over the next five years.

Source : Strategic Research Institute
Bijlage:
Topperke
0
quote:

voda schreef op 14 aug 2019 om 16:43:



Tesla is committed to investing roughly USD 2.04 billion (RMB14.08 billion) into the Gigafactory 3 over the next five years.

2 miljard, quasi niets voor zo'n gigafactory.
Bijgevolg zullen de afschrijvingskosten ook enorm veel lager liggen & zal er dus meer marge worden gemaakt op de auto's die daar worden geproduceerd.
Ben heel benieuwd hoe de ramp-up zal verlopen... De economie zal alleszins tegenzitten.
Skater
0
De economie is het minste probeer. Kan Tesla leren van eigen fouten en nu eens een naar automotive standaarden opstart beleven?
boem!
0
Tesla heeft op eigen kracht bewerkstelligd dat EV een reeel alternatief is voor de ICE car.
Tesla is momenteel marktleider op dat gebied.
Het moment dat men ook qua aanschafwaarde kan concurreren komt alsmaar naderbij met de kostenontwikkeling van de accu's.

Dat Tesla een substantieel gedeelte van de groeiende EV markt naar zich toe zal weten te trekken op basis van haar huidige positie zal niemand in twijfel durven trekken.
Ook een eventueel afkoelende economie zal daar geen beslissende rol in spelen.
De prangende en beslissende vraag is of Tesla erin slaagt om auto's af te leveren met een redelijke winstmarge.
De contra's zullen terecht aanvoeren, dat de ASP zullen afnemen wil de Tesla bereikbaar zijn/worden voor de gewone man.

De pro's zullen terecht aanvoeren, dat de kostprijs zal verminderen door productie in China en de kostenreductie van de accu's waarbij het meestal nog onderbelichte element van de Autopilot een rol kan spelen om de verminderde ASP te compenseren.
Met name de groei in deferred revenue geeft aan, dat dit zeker in de toekomst een serieuze bijdrage kan leveren aan de cijfers.
whoiam
0
Tesla naar de 12 000, als je naar de podcasts luistert, de andere zitten jaren achter ...
Skater
0
Tesla kan niet meer marktaandeel vergaren dan ze kunnen groeien.
In de komende 2 decennia gaat heel de industrie volledig over.
Zodra het concurrerende aanbod volledig op het niveau is van huidige verbrandingsmotorvoertuigen, zal Tesla het verkregen marktaandeel moeten gaan waarmaken. Prijs/kwaliteit. Service. Duurzaamheid.
En dan te bedenken dat Tesla helemaal geen plan heeft om aan consumenten te leveren op zelfs de middenlange termijn. Ze denken oprecht hun eigen wagenpark te hebben zonder stuurwiel om dan de wereld taxiritten mee te verkopen.
Het volstaat niet dat met auto's te doen gemaakt na een bepaalde datum, ze voorzien ze terug te kopen van huidige eigenaren.

Het hele plan van Tesla is zo min mogelijk mensen een baan te laten houden in automotive productie als ook vervoer (chauffeurs). Daar is een potentieel competitief voordeel te halen als monopolist.
Maar wat nu als je geen monopolist bent en auto's hebt waar alleen een klein de 1% een taxirit in willen omdat er goedkopere opties voorhanden zijn?
Topperke
0
Skater, ik heb het al zo weinig weerlegt.
Jij haalde aan dat bv. een Skoda veel goedkoper is om te produceren dan een Model 3. Logisch. Maar de kennis die nodig is om FSD te implementeren in een auto is gigantisch. En dan spreken we nog niet eens over de barrière van overheden...

Iedereen staat qua FSD achter op technologie tov. Tesla. Maar nog veel belangrijker zijn de km'ers die Tesla kan aantonen aan overheden om op de markt te mogen komen.
Tesla heeft nu 1,1 miljard (!) autonomous miles afgelegd. De verst gevorderde concurrent Waymo maar 13 miljoen.
Elke dag breidt Tesla deze voorsprong nog verder uit. De eerste jaren van robotaxi's zou er nu eenmaal geen concurrent van Tesla op de markt kunnen komen om deze reden. Er zal geen goedkopere optie voorhanden zijn.
Skater
0
Tesla gooit elke versie van hun driving aids nauwelijks getest naar de hele vloot. Dat is goed gedocumenteerd.
Ze investeren extreem veel en wat ze zien is alles wat ze kunnen. De huidige capaciteiten zijn nog lang niet op het niveau van een Robotaxi, en vele functies moeten nog begonnen worden op consumenten niveau.
Anderen testen uitvoerig met 100% zelfrijdende auto's en kunnen langer langer zonder ingrijpen rijden dan Tesla. Ze proberen echter niet alles meteen uit op consumenten. Alleen trained professionals, redelijk geheim.

De voorsprong of achterstand die Tesla heeft weten we pas zodra er voldoende vergunningen zijn een flink aantal auto's los te laten gaan op uitdagende binnensteden, Level 5. Alles tot dat moment is speculatie.

Tesla heeft echter wel een reputatie opgebouwd met Autopilot. Eentje van consistent risico's nemen op openbare wegen met ongetrainde chauffeurs. Afwijkende verkeerssituatie die een dode opleverden, wordt niets meer gedaan, er wordt verwezen naar statistieken, niet gedegen procedures of achtervang.

De ambitie is er voor Level 5, maar is de mindset er om het te behalen, laat staan voor de concurrentie het doet?
Topperke
0
Er is de laatste maanden enorme verbetering geweest van FSD. Op basis van die snelle vooruitgang geloof ik wel in level 5 begin 2020.
Hoelang het nog voor Robotaxi's duurt, kan niemand voorspellen. Wat wel duidelijk is, is dat Tesla nu een grote voorsprong heeft van real life data.
Skater
1
quote:

Topperke schreef op 15 aug 2019 om 18:19:


Er is de laatste maanden enorme verbetering geweest van FSD. Op basis van die snelle vooruitgang geloof ik wel in level 5 begin 2020.
Hoelang het nog voor Robotaxi's duurt, kan niemand voorspellen. Wat wel duidelijk is, is dat Tesla nu een grote voorsprong heeft van real life data.

Kon dat enthousiasme nu maar voor iets productiefs ingezet worden...

Level 5 is jaar in jaar uit niet in situaties komen waar je fouten maakt of niet verder kunt. Tesla heeft veel minder laten zien qua binnenstad autonomie dan andere bedrijven. Veel ingrepen nodig. Voorlopig nog steeds phantom braking en remmen op de snelweg is gewoon verboden.
10x zo goed als een normale chauffeur om toegelaten te worden, schatte Musk. Maar hij kan niet voor regelgevers spreken. 100x kan ook zomaar om het enigszins juridisch te kunnen afdekken.
Gewoon uploaden naar de auto's zodra Tesla denkt dat het wel kan? Reken op jaren en jaren homologatie voor de eerste grote stad waar het overal mag. Maar dat begint pas als er een stabiele versie is.

Als je inzet op TSLA omdat je in FSD volgend jaar gelooft...zie ik je graag volgend jaar hier terug om uit te leggen waarom het zo tegenvalt allemaal.
Vraag het eens een AI specialist hoe lang het duurt vanaf een haperende driving aid tot feilloze Level 5.
boem!
0
Ik meen oprecht dat jij een heel grote misvatting maakt.

Dat we uiteindelijk toe zullen groeien naar level 5 is welhaast zeker.
Maar jij doet nu net of er niets nodig is voor het lange en moeizame traject dat is af te leggen voor we op dat punt aankomen.

Het voordeel(kosten)/nadeel(werkgelegenheid) treedt al veel eerder op dan bij level 5.
Je vergeet daarbij dat de car de nieuwe device wordt.

Ik ben sceptisch over de te volgen route die Tesla voor ogen heeft door aan te geven dat hd-maps en Lasers niet nodig zijn maar indien zij dat waar kunnen maken hebben zij zichzelf wederom een voorsprong van jaren verschaft en indien deze weg niet leidt tot het gewenste resultaat kunnen deze zaken alsnog worden ingebouwd.

Level 5 is het uiteindelijke doel maar de grootste winst zal behaald gaan worden met level 1,2 ,3 en 4.
Skater
0
Ik zeg juist dat het een ongelooflijke taak is met onduidelijke red tape zelfs als Robotaxi ge-wel-dig is.
En wat nu als landen geen zin hebben in dat verlies aan werkgelegenheid?
Hoeveel mensen gaan lobby'en voor ongeleide projectielen op straat en hoeveel voor werkgelegenheid?

Tesla doet maar wat. Soms pakt het goed uit, de accu's en nieuwe motoren zijn extreem goed. Helaas zijn ze zo klungelig ze amper in hun vlaggenschepen te plaatsen, ondanks plechtige belofte dat die technologisch leider zouden blijven.

Tesla is heel cool enzo, maar het is gewoon een stel nerds met vage/rare ideeën die miljarden uit te geven hadden. Dat gebeurt niet zo vaak. Er waren meerdere momenten waar het feestje op had kunnen houden. Misschien dat het succes van de klimaathysterie het bedrijf op de been gehouden heeft. Het levert alvast een paar miljard voor niks op vanuit FiatChrystler.

Tesla benut de meeste kansen niet. Doet wat ze doen maar half terwijl ze uitgingen van wonderen. Niet duurzaam. Niet als de gehele automotive de komende jaren "over" gaat. Die houden zich nu nog in omdat een te goede Audi/Mercedes/Porsche het merk weleens om zeep zou kunnen helpen. Ze kunnen er onmogelijk genoeg van maken en het kost ze overall verkopen.
Stel die Porsche Taycan is echt magistraal. Niet zomaar een goede Porsche die toevallig een BEV is. Zeg, het is de wagen die Tesla al jaren op de markt had moeten hebben, tegen de prijs die het zou moeten kosten. Hoeveel kunnen ze er van verkopen en hoeveel maken? Koopt iemand een aftandse Panamera als ze lekker gemaakt zijn met een Taycan maar pas over 5 jaar aan de beurt komen?

De concurrentie is bezig met een controlled release. Verwacht geen echte Tesla killers. Ze kunnen die best maken, maar het dient hun belang niet. Ze willen over 5 jaar en over 20 nog steeds een bedrijf zijn. En niet de meeste fabrieken sluiten. Vakbonden enzo. Tesla heeft het niet zo op personeel. Noodzakelijk kwaad.
Skater
0
Tesla's schijnbare succes hangt erg op:
- ronduit religieuze aanhang
- positie bestaande automerken: damned if you you, damned if you don't
- klimaathysterie gedreven door de politiek zonder echte richting
- zero interest economisch klimaat. Hoe hadden ze de broek opgehouden in de jaren '80?

Het zijn wel goede auto's en de gridaccu's zijn geweldig, maar ze verknallen de productie. Kom je in een stabiele markt niet mee weg. En verbetering is niet echt in zicht.
Focus op Robotaxi, geen zin auto's te blijven verkopen. Blind vertrouwen dat het dit jaar lukt, al 3 jaar. Terwijl iedere positie binnen het project al eens vervangen is.
Robotaxi plannen ontneemt Tesla de laatste reden om om de mening/behoefte van de klant te geven. De auto's zijn nu wat Elon en Franz naar het werk willen rijden.
Die auto's zijn veel te duur om competitief te zijn Robotaxi (zodra, niet als) enige concurrent die horde neemt. Daar zit je dan met je vloot van een miljoen wagens die 50% meer kosten per km dan de Golfjes van deze wereld.
boem!
0
Ik probeer je te volgen maar dat valt niet mee moet ik toegeven.

Indien ik je goed begrijp juich jij level 5 toe maar zie jij het nodige tred-tape opdoemen.

Ik denk, dat jij het mis hebt indien je denkt dat het red-tape door landen van stal zal worden gehaald.
Het zijn juist de landen die nu inzien dat de bedreiging van ons klimaat mede veroorzaakt door de lagecy carmakers moet worden gestopt.
Jij noemt het klimaat hysterie terwijl ik het wil omschrijven als een noodzakelijke bijsturing om te redden wat er te reden valt temeer daar die OEM's hun goede bedoelingen en integriteit volledig te grabbel hebben gegooid met het ene sjoemel verhaal na het andere.

Indien landen zich sterk willen maken voor hun bevolking moeten zij ten strijde trekken tegen de gevestigde orde door de verhouding tussen arbeid en kapitaal aan te pakken en terug te brengen tot normale proporties.

Technologische veranderingen hou je niet tegen de industriele revolutie is daar een voorbeeld van. Het is duidelijk dat de OEM's nu op alle mogelijke manieren heel hard op de rem willen trappen maar ik heb stellig de overtuiging dat dat meer is ingegeven door de angst om kapitaalinkomsten te verliezen dan het verlies aan werkgelegenheid.

Jij sust jezelf in slaap door te stellen dat men bezig is aan een controlled release.
Je kunt toch niet met droge ogen blijven verkondigen, dat de duitse autobouwers nu al een EV kunnen produceren die qua prijs en prestatie kan wedijveren met een Tesla maar dat ze dat niet doen vanwege de kanibalisatie die dan optreedt tov hun bestaande aanbod terwijl al die fabrikanten in alle media breed uitmeten dat zij er ook aankomen met EV's.
Skater
1
Wat helpt het klimaat nu als een Model 3 Robotaxi een aantrekkelijk alternatief wordt voor de trein en bus? Wat helpt het het verkeer? Chauffeurs wegbezuinigen om het klimaat te redden? Raping for women's rights, bombing for peace?
Ik geloof sowieso niet in de CO2 hype. Het is plantenvoer, the breath of life. Kappen met kappen, planten serieus gaan nemen. Liefst landbouw die veel goed eten oplevert (zonder GMO en gif) tegen een lage prijs. Zeer zware tax op rundvlees ipv subsidie. Niet het ene zeggen en het andere doen.

Wat echt "klimaat" vriendelijk is, is bestaande auto's ombouwen tot hybride. kleine accu en motor, veel en veel minder uitstoot. Niks geen 500 km range nodig. 50-70 km is alles wat de meeste forensen nodig hebben. En laadpunten op het werk. Laat werkgevers maar eens hun bijdrage leveren.

En nieuwe Tesla op de weg is een sucker punch voor "klimaat". Gruwelijke CO2 uitstoot in 1 keer. Het duurt vele jaren en kilometers voor die wagen minder CO2 uitgestoot heeft dan een BMW 3, 7 of X. Erna is er afname wat iets anders is dan schoon". Rookt nog steeds banden op die we onversneden mogen inademen. Produceert nog steeds warmte hoewel maar een fractie.
boem!
1
Tegen zoveel vooringenomen "kennis" valt niet op te redeneren dus stop ik daarmee en wens je het allerbeste.
voda
0
Tesla-fan laat contactsleutel Model 3 in onderarm implanteren

Een vrouwelijke Tesla-fan uit de Verenigde Staten heeft van haar onderarm tevens een deursleutel gemaakt. Met behulp van een geïmplanteerde chip kan ze haar auto openen en sluiten en de motor starten.

Erik Kouwenhoven 16-08-19, 12:43
9
Dat Tesla's geen conventionele contactsleutels nodig hebben, is al langer bekend. Een sleutelkaart met chip volstaat om de auto te ontsluiten en starten. In de Verenigde Staten vond ene Amie DD dit toch nog teveel gedoe en dus besloot ze om de chip uit de sleutelkaart te halen en deze te laten omhullen met biopolymeer. Vervolgens liet ze deze aanbrengen onder haar huid.

Lees ook
Test Tesla Model 3: geniaal, maar ook onhandig

Het creëren van een bionische arm was wel moeilijker dan ze had gedacht. De antenne van het Model 3 pasje loopt namelijk langs de buitenkant van de kaart. Om het geheel los te krijgen, moest ze de pas oplossen in aceton. Nou maar hopen dat ze haar geliefde auto niet snel total loss rijdt, want het is nog allerminst zeker of ze de geïmplanteerde chip ook kan gebruiken als ze een nieuwe auto koopt.
Met video:

youtu.be/GznE6tonlYU?t=1

www.ad.nl/auto/tesla-fan-laat-contact...
Topperke
0
We zijn hier over een aandeel bezig. Zo diepzinnige subjectiviteit is echt niet van waarde in deze discussie, Skater
Skater
0
quote:

Topperke schreef op 16 aug 2019 om 17:54:


We zijn hier over een aandeel bezig. Zo diepzinnige subjectiviteit is echt niet van waarde in deze discussie, Skater

Louter papegaaien van de hype wel?
FluitendeVogels
0
Onderstaande kwam ik toevallig tegen. Wel indrukwekkend betreffende de veiligheid van Tesla’s:

m.youtube.com/watch?v=bkayYiwrjyQ

Ik weet niet of er onwaarheden inzitten, daar heb ik te weinig inzicht in Tesla’s voor. Maar wellicht wel een interessante video voor op de zondag ochtend....
3.154 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 152 153 154 155 156 157 158 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23-aug-19 22:00
Koers 211,400
Verschil -10,750 (-4,84%)
Hoog 221,170
Laag 211,000
Volume 8.559.704
Volume gemiddeld 6.244.140
Volume gisteren 3.898.244