Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell in 2014

146 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Rikky007
0
Zo, eindelijk een nieuw draadje voor 2014.

Wat kunnen we verwachten in 2014?

Allereerst de agenda:

21 februari 2014 Presentatie jaarcijfers 2013 (aanstaande vrijdag dus)

27 maart 2014 Registratiedatum voor AvA (iedereen aanmelden!)

24 april 2014 AvA 2014 (vrijhouden dus en lekker een ritje naar Heerenveen, heerlijk rustig op de weg, mooi presentje na afloop en lekker eten in Joure op de terugweg)

24 april 2014 Publicatie trading update (zelfde dag)

28 april 2014 Notering ex-dividend (te laat dus om aandeeltjes met dividend erin te kopen)

30 april 2014 Registratiedatum dividendgerechtigden (ikke dus)

2 mei 2014 tot 16 mei 2014 Keuze periode dividend (voor mij contant, en weer investeren in nov. / dec., niet vergeten)

19 mei 2014 Vaststelling ruilverhouding stockdividend (...)

22 mei 2014 Betaalbaarstelling cashdividend en uitgifte stockdividend (mooie aanvulling op het vakantiegeld)

25 juli 2014 Presentatie halfjaarcijfers 2014 (altijd weer even spannend, daarna koers omlaag)

18 november 2014 Publicatie trading update (helaas weer een paar fietsen met korting moeten verkopen, maar beter een Sparta weggegeven dan een Gazelle gekocht, koers nog verder omlaag)

- - - - - minnen in 2014

Nog steeds lage bereidheid consumenten om te investeren in een nieuwe fiets

Hoog werkkapitaal ondanks verkoop Hercules (nog steeds jammer vind ik, bedrijf uit 1886 dus mooie historie)

Relatief hoge belastingdruk

Sterke concurrentie van Giant/Gazelle

Stukje omzet/winst weg van Hercules

Fitness nog steeds niet sterk

+ + + + plussen in 2014

Betere kostenstructuur en integratie

Reorganisatiekosten zijn reeds in 2013 genomen.

De bereidheid van consumenten om te investeren in fietsen zal niet veel lager zijn dan in 2013

De waardering van Hercules stond juist in de boeken gezien de boekwinst, dus de andere merken staan waarschijnlijk ook goed gewaardeerd.

Gazelle heeft het zeer moeilijk in 2014 door de uitzending in Radar, zie ook de reacties hierop op www.trosradar.nl dus concurrentie hiervan dit jaar zal meevallen.

Groeten Rikky

Ps ik hoop op een paar reacties met goed onderbouwing (geen dagkoers geneuzel)

sip
0
quote:

Rikky007 schreef op 18 februari 2014 22:54:

Zo, eindelijk een nieuw draadje voor 2014.

Wat kunnen we verwachten in 2014?

Allereerst de agenda:

21 februari 2014 Presentatie jaarcijfers 2013 (aanstaande vrijdag dus)

27 maart 2014 Registratiedatum voor AvA (iedereen aanmelden!)

24 april 2014 AvA 2014 (vrijhouden dus en lekker een ritje naar Heerenveen, heerlijk rustig op de weg, mooi presentje na afloop en lekker eten in Joure op de terugweg)

24 april 2014 Publicatie trading update (zelfde dag)

28 april 2014 Notering ex-dividend (te laat dus om aandeeltjes met dividend erin te kopen)

30 april 2014 Registratiedatum dividendgerechtigden (ikke dus)

2 mei 2014 tot 16 mei 2014 Keuze periode dividend (voor mij contant, en weer investeren in nov. / dec., niet vergeten)

19 mei 2014 Vaststelling ruilverhouding stockdividend (...)

22 mei 2014 Betaalbaarstelling cashdividend en uitgifte stockdividend (mooie aanvulling op het vakantiegeld)

25 juli 2014 Presentatie halfjaarcijfers 2014 (altijd weer even spannend, daarna koers omlaag)

18 november 2014 Publicatie trading update (helaas weer een paar fietsen met korting moeten verkopen, maar beter een Sparta weggegeven dan een Gazelle gekocht, koers nog verder omlaag)

- - - - - minnen in 2014

Nog steeds lage bereidheid consumenten om te investeren in een nieuwe fiets

Hoog werkkapitaal ondanks verkoop Hercules (nog steeds jammer vind ik, bedrijf uit 1886 dus mooie historie)

Relatief hoge belastingdruk

Sterke concurrentie van Giant/Gazelle

Stukje omzet/winst weg van Hercules

Fitness nog steeds niet sterk

+ + + + plussen in 2014

Betere kostenstructuur en integratie

Reorganisatiekosten zijn reeds in 2013 genomen.

De bereidheid van consumenten om te investeren in fietsen zal niet veel lager zijn dan in 2013

De waardering van Hercules stond juist in de boeken gezien de boekwinst, dus de andere merken staan waarschijnlijk ook goed gewaardeerd.

Gazelle heeft het zeer moeilijk in 2014 door de uitzending in Radar, zie ook de reacties hierop op www.trosradar.nl dus concurrentie hiervan dit jaar zal meevallen.

Groeten Rikky

Ps ik hoop op een paar reacties met goed onderbouwing (geen dagkoers geneuzel)

Het 2e halfjaar 2013 wordt moeilijk gezien het persbericht van 19 nov 2013.
Ook de voorverkopen van nieuwe modeljaar zijn lager.
de dealers zijn voorzichtig. Er zijn duidelijk meer fietsen met extra korting verkocht om de voorraad
op normaal niveau te brengen hetgeen voor behoorlijke marge druk zorgde.
De nettowinst per aandeel wordt verwacht flink lager in 2013.
Terwijl bedrijfsresultaat nauwelijks 2e hlfjr 2013 positief is.
De verkopen 2013 waren duidelijk lager dan de inschatting zodat er te veel voorraad ontstond.
Het weer had hier invloed maar toch de prachtige zomer bracht niet het verwachtte inhaal effect.
Het bedrijf heeft aantal reorganisaties doorgevoerd om kosten te verlagen en efficiëntie te verhogen.
Het is de vraag of de markt hersteld van de dip in 2013 .
Het consumenten vertrouwen stijgt nauwelijks en ook de werkloosheid blijft 2014 stijgen.
Niet een cocktail die veel goeds voorspeld en gezien verloop 2013 is het de vraag of de klant weer
gretig de beurs trekt.
Accell is positief en het is afwachten of dat op aanstaande vrijdag ook het geval is.
De cijfers zullen niet geweldig zijn maar dat is geen grote verrassing voor de markt.
Het gaat vooral om de vooruitzichten

CounterFlow
0
Ik verwacht niet veel positiefs van Accell morgen met waarschijnlijk een dividendverlaging. Desondanks heb ik voor de langere termijn vertrouwen in het aandeel.

De netto resultaten zijn ondanks hogere omzetten dalende, wat druk zet op de marges, het dividend en waardoor de analisten een dalende trend in de resultaten zullen doortrekken. SNS en Rabo hadden beide Accell op sell te staan met koersdoel 10 (volgens mij heeft Rabo inmiddels verhoogd naar hold op 12). Toch zijn de slechtere resultaten goed verklaarbaar: een paar slechte lentes hebben de voorraden doen toenemen. Vervolgens was de belangrijkste doelstelling om de voorraden af te bouwen, hetgeen goed geslaagd is, maar wel ten koste van de resultaten. Dat dit druk zet op de winstgevendheid is niet meer dan logisch, maar is puur een kwestie welk probleem je wilt managen. Nu de voorraden weer onder controle zijn, kan men weer werken aan winstgevendheid. De verkoop van Hercules geeft mij vertrouwen.

Als je ziet dat BeterBed (consumer business, NL en Duitsland als grootste afzetmarkten) een geweldig koersherstel heeft meegemaakt terwijl ook zij na het derde kwartaal met een winstwaarschuwing kwamen, denk ik dat dit herstel bij Accell op termijn ook mogelijk is. Het downside is beperkt tot verder dalende marges en concurrentie, maar de angel (netto werkkapitaal) is sterk verbeterd. Daar komt bij dat consumentenvertrouwen toeneemt.

Koerstechnisch is het een goed teken dat de 14 euro is doorbroken. Toch zou het niet voor het eerst zijn dat Accell de dag voor cijfers op het hoogste punt staat. Ook bleek vandaag dat Delta Lloyd haar belangen in aandelen aan het afbouwen is en zij hebben ook nog een flinke pluk Accell aandelen. Andersom kan een kleine verbetering in de resultaten voor een flinke plus zorgen, zie zomer 2013. Ik zou echter niet weten waar die verbetering in het vierde kwartaal vandaan moet komen, want de omzet is dan marginaal.

Het slechte nieuws is mijn inziens al volop in de koersen verwerkt, de verwachtingen zijn laag terwijl Accell druk bezig is om aan de minpunten te werken door kostenbesparingen. Voor de lange termijn lijkt het mij een prima stabiel dividendfonds die in de bull markt links is blijven liggen.
voda
0
Hogere omzet verwacht bij Accell

DONDERDAG 20 FEBRUARI 2014, 12:55 uur | 147 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - Fietsenfabrikant Accell Group heeft in 2013 de omzet naar verwachting met bijna 9 procent zien stijgen tot 840 miljoen euro. Dat blijkt uit een rondgang onder analisten door persbureau Bloomberg. Accell komt vrijdag voorbeurs met cijfers.

Accell maakte in november bekend voor 2013 op een omzetstijging te rekenen, ondanks een tegenvallend voorjaar door het slechte weer. De tweede jaarhelft verliep beter, aldus het bedrijf.

Accell gaf toen ook aan op een lagere nettowinst te rekenen, onder meer door hogere financieringskosten en reorganisatielasten. De gemiddelde analistenverwachting voor de nettowinst bedraagt 21,7 miljoen euro, een daling van ruim 6 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Rikky007
0
PERSBERICHT
Omzet Accell Group stijgt met 10% in 2013
Heerenveen, 21 februari 2014 – Accell Group N.V. heeft in 2013 een omzetstijging gerealiseerd van 10% naar € 849,0 miljoen (2012: € 772,5 miljoen) door met name hogere verkopen van elektrische fietsen en meer omzet in Noord-Amerika. Autonoom bedroeg de omzetgroei 5% door vooral hogere verkopen van elektrische en sportieve fietsen. Het bedrijfsresultaat (excl. incidentele posten) over 2013 is gestegen met 2% naar € 36,9 miljoen euro (2012: € 36,1 miljoen). Onder invloed van reorganisatielasten in Nederland en Noord-Amerika, hogere financiële lasten en relatief hogere belastingafdrachten daalde de nettowinst over 2013 naar € 19,0 miljoen (2012: € 23,3 miljoen).

Rikky007
0
Winst per aandeel en dividend

De winst per aandeel op basis van het gewogen gemiddeld aantal uitstaande aandelen (per ultimo 24.195.467 aandelen) is in 2013 uitgekomen op € 0,79 (2012: € 1,02). De winst per aandeel op basis van het netto operationeel resultaat kwam uit op € 0,88 (2012: €1,15 inclusief correctiefactor).
Door uitgifte van 523.908 aandelen uit hoofde van het stockdividend over het boekjaar 2012 is de correctiefactor voor de winst per aandeel van voorgaande jaren 0,996. Aan de aandeelhouders zal worden voorgesteld een dividend uit te keren van € 0,55 per aandeel (2012: € 0,75) naar keuze te ontvangen in contanten of in aandelen. De pay-out ratio (70%) komt hiermee hoger uit dan het gemiddelde van de laatste jaren van rond de 50%. Op basis van de slotkoers van 2013 (€ 13,40) bedraagt het dividendrendement 4,1%.

Vooruitzichten

De producten van Accell Group staan sterk in de belangstelling van consumenten waarbij de fiets met name onder jongeren steeds meer wordt gezien als een lifestyle product. Fietsen en fitnessen is leuk, makkelijk en gezond. Daarnaast is het gebruik van de fiets relatief goedkoop. Veel nationale en regionale overheden binnen en buiten Europa stimuleren op dit moment vanuit milieubewustzijn, mobiliteit en gezondheid het gebruik van de fiets als alternatief vervoersmiddel. Accell Group is ervan overtuigd dat er in de komende jaren meer gefietst zal worden.
Dit zal een positief effect hebben op de vraag naar fietsen, fietsonderdelen & -accessoires. De merken van Accell Group zijn in staat om elk seizoen weer een collectie producten te presenteren met veel innovaties op het gebied van techniek en design.

Gr Rikky
[verwijderd]
0
Resultaten ogen prima, jammer alleen wel dat het dividend omlaag is gegaan van 0.75 euro naar 0.55 euro.
slei
0
quote:

Martijn van M schreef op 21 februari 2014 09:05:

Resultaten ogen prima, jammer alleen wel dat het dividend omlaag is gegaan van 0.75 euro naar 0.55 euro.
Inderdaad en hoge pay out ratio van 75%. Dividend zal komend jaar/jaren niet verhoogd worden, jammer genoeg. Maar verder goed resultaat
[verwijderd]
0
Prima koersreactie tot nu toe: +2%, welliswaar jammer van het dividend... maar wel heel goed dat Accell inmiddels positief is gestemd over 2014 (terwijl analisten voor de cijfers nog rekening hielden met een winstdaling in 2014 en 2015).

Dus eigenlijk zijn de vooruitzichten duidelijk beter dan verwacht!
CounterFlow
0
Het persbericht bevat mijn inziens weinig verrassingen. Accell gaat ook in 2014 weer actief zoeken naar mogelijke overnames die passen binnen het profiel. Dat geeft mij het idee dat de directie nog steeds overtuigd is van groei (en synergievoordelen) in deze markt. Eventuele overnames kan natuurlijk wel weer slecht zijn voor de koersontwikkeling door verwatering van het aandelenbelang.
[verwijderd]
0
www.deaandeelhouder.nl/news/2014/2/21...

Beursblik: resultaten Accell gedrukt door eenmalige kosten

Redactie ABM Financial News - 21 februari 2014, 08:45

Waardering volgens Theodoor Gilissen erg hoog.

De resultaten bij Accell Group werden gedrukt door reorganisatiekosten en voorzieningen. Dit stelde analist Tom Muller van Theodoor Gilissen nadat de fietsenfabrikant voorbeurs met de jaarcijfers kwam.

Bij de huidige winst, 19 miljoen euro over 2013, en een autonome omzetgroei van 5 procent, noemt Muller Accell hoog gewaardeerd. "De winst moet behoorlijk stijgen", aldus de analist om de huidige waardering te rechtvaardigen. Daartoe ziet Muller ook kansen, maar dan moet het weer wel meewerken. De verkoopcijfers van Accell zijn volgens de analist erg afhankelijk van een goed voorjaar.

Accell zelf liet weten voor 2014 te mikken op een verdere stijging van de omzet en een hoger resultaat.

Theodoor Gilissen heeft een Niet-Aanbevolen advies op Accell.
[verwijderd]
0
Naar verwachting

De cijfers van fietsenbedrijf Accell Group liggen in lijn met de verwachtingen die de onderneming in november bekendmaakte. Dat liet analist Frank Claassen van Rabobank vrijdag weten in een reactie op de resultaten van Accell.

De outlook die Accell in november bekendmaakte, viel toen wel tegen, aldus Claassen. Qua groei heeft Accell in 2013 volgens de analist vrij goed gepresteerd. ''Op zich zijn de omzetcijfers wel netjes en het dividend ziet er mooi uit.''

(Citaat uit dit artikel: www.nuzakelijk.nl/beurs/3708251/omzet...
[verwijderd]
0
quote:

Martijn van M schreef op 21 februari 2014 10:29:

Bij de huidige winst, 19 miljoen euro over 2013, en een autonome omzetgroei van 5 procent, noemt Muller Accell hoog gewaardeerd. "De winst moet behoorlijk stijgen", aldus de analist om de huidige waardering te rechtvaardigen. Daartoe ziet Muller ook kansen, maar dan moet het weer wel meewerken. De verkoopcijfers van Accell zijn volgens de analist erg afhankelijk van een goed voorjaar.

Altijd lachen met die kneusjes van TG! Of het nou Muller of Versteeg is, ik vind ze beide erg komisch...

Een winstgevend bedrijf, met perspectief op lange termijn, dat een aardig (zij het ietwat teleurstellend verlaagd) dividend uitkeert en geen overdreven waardering kent moet je inderdaad links laten liggen. Hun favorieten, IM en SBM, waar de komende jaren geen dividend magen worden verwacht en die beleggers vrijwel wekelijks onaangenaam verrassen, zijn natuurlijk no brainers!

Dolle boel met die gasten van TG!
[verwijderd]
1
Volgens mij was er bij de halfjaar cijfers sprake van 24 miloen winst? Nu is daar nog 19 van over. Gewoon een halfjaar waarover verlies gedraaid is dus.

Omzet neemt laatste halfjaar met 5,5% toe terwijl COGS met meer dan 10% toeneemt. Marges blijven nog steeds afnemen. Nettoschuld neemt toe, aantal aandelen neemt toe. Gaat gewoon allemaal nog niet goed.

Kan iemand duiden wat er allemaal over het werkkapitaal gemeld wordt?
Voorraden nemen af, waarschijnlijk vooral doordat ze minder ingekocht hebben (payables neemt heel sterk af). Payables nemen verder ook af doordat ze snel hun rekeningen betalen om korting te kunnen krijgen.

Ben niet onder de indruk. Overnames waar ze het over hebben zou ik toch nog een keer over nadenken. het lijkt erop (nog steeds afnemende marges!!!) dat de vorige grote overname nog steeds weinig synergievoordelen geeft.

Groet,
Bolo
Rikky007
0

ION e-bikes Accell krijgen middenmotor

Ook de Accell-merken Batavus, Sparta en Koga gaan mee in de huidige trend binnen het e-bike segment naar het gebruik van middenmotoren. Tijdens de dealershows van komend najaar wordt dit nieuwste ION-systeem gelanceerd. Dit meldde topman René Takens afgelopen vrijdag tijdens de presentatie van de 2013 jaarcijfers van Accell Groep NV.

Accell’s ION e-bikes krijgen middenmotor Accell topman René Takens meldde vrijdag tijdens de presentatie van de 2013 jaarcijfers, dat het bedrijf ION aandrijfsystemen met middenmotor gaat lanceren voor modeljaar 2015 e-bikes.

In een exclusief interview met Tweewieler zei de hoogste Accell-baas dat het bedrijf blijft door-investeren in het eigen ION-systeem. Takens zei: "Dat doen we omdat we met ION een onderscheidend aandrijfsysteem voor e-bikes aanbieden dat zich gedurende de afgelopen tien jaar ook qua betrouwbaarheid heeft bewezen. Het is het meest geruisloze systeem op de markt dat we zelf kunnen programmeren. En dat doen we zodanig dat er voor de gebruikers veel ondersteuningskracht beschikbaar is bij het wegrijden. Dat draagt bij aan het gevoel van comfort.
Vraag naar middenmotoren

"En ja, we komen nu ook met een ION-aandrijfsysteem met middenmotor", vervolgde Accell CEO Takens. "Hiermee reageren we op een duidelijke vraag vanuit de markt. Onderzoeken voorspellen dat de verkoop van e-bikes met voornaafmotor terugvalt naar zo'n tien procent van de totale markt en dat die met middenmotoren groeit naar vijftig procent.
Presentatie tijdens dealershows 2014

Takens meldde verder: "Tijdens de dealershows van dit najaar introduceren we het ION-aandrijfsysteem met middenmotor. Dat zal met name in Nederland plaatsvinden. De introductie in andere landen volgt, zoals het er nu naar uitziet, op een later tijdstip. Er zijn ook geen plannen om het systeem tijdens de Eurobike show van 2014 internationaal te presenteren."

door Jack Oortwijn 24 feb 2014

www.tweewieler.nl/Fietsen/Elektrisch/...

Gr. Rikky

Rikky007
0
Accell To Use Hercules Sale Earnings For More Takeovers

AMSTERDAM, The Netherlands – The 20 million euro Accell Group got for selling its Hercules brand to ZEG is to be used for more takeovers by the Dutch bike holding company. “We are certainly not putting that money in the bank,” said Accell’s top executive Takens at the presentation of the company’s 2013 results last Friday.

Last January 31, Accell Group announced that it had sold its traditional German bike brand Hercules for about 20 million euro to Europe's biggest dealer cooperative, the German Zweirad-Einkaufs- Genossenschaft eG (ZEG). And that this sale resulted in a book profit of around 3 million euro. A press release on this divestment said, "The sale of the Hercules brand enables us to increase the focus of our German brand portfolio, consisting of Winora, Ghost and Haibike and to further invest in the distinctiveness of our German brand propositions."
Selling the silverware

At last Friday's press conference on the 2013 financial results Bike Europe asked Accell CEO René Takens whether the Hercules sale was like selling the company's silverware after the demanding year 2013? He answered, "We got a good price for Hercules.

Next to that you have to take into account that Hercules was already big at ZEG. They also have their own brands like Bulls and the margins ZEG makes on such brands were also demanded for Hercules branded bikes made by us. With that margins got slimmer and slimmer for us resulting in a low Hercules EBIT.

Distinctive character

"Another fact contributing to the Hercules sale," continued Takens, "Had to do with an earlier reorganization which resulted in the move of Hercules to Winora in Schweinfurt. With that it proved to be harder to create a distinctive image for Hercules compared to our other German brands. And when we had talks in 2013 with ZEG on doing more Hercules branded bikes for them, the idea came up to sell this brand. That's all finalized now. The earnings that came in with the Hercules sale will be used for further acquisitions."

by Jack Oortwijn 27 Feb 2014

www.bike-eu.com/Home/General/2014/2/A...

gr. Rikky
voda
0
Populariteit E-bike verder gestegen

VRIJDAG 28 FEBRUARI 2014, 13:25 uur | 231 keer gelezen

AMSTERDAM (AFN) - Bijna 1 op de 5 (19 procent) van alle verkochte fietsen in Nederland was vorig jaar een E-bike. Dat heeft de RAI Vereniging vrijdag bekendgemaakt.

De verkoop van elektrische fietsen steeg het afgelopen jaar met 9,4 procent tot 192.000 stuks. De populariteit van elektrisch aangedreven fietsen toont volgens de brancheverenigingen aan dat ze een steeds serieuzer alternatief vomen voor woon-werkverkeer. “Daarnaast past het gebruik van de (elektrische) fiets in de duidelijk waarneembare trends van fitness, gezondheid, milieubewustzijn en een vitale leefstijl”, stelt RAI Vereniging.

Het marktaandeel van de zogeheten E-bikes in de totale fietsverkoop is de afgelopen 6 jaar ruim verdrievoudigd. In totaal werden er vorig jaar 1.008.000 nieuwe fietsen verkocht in ons land, 2,5 procent minder dan het jaar daarvoor.

Gemiddelde prijs

De gemiddelde prijs van een nieuwe fiets ging met 2,6 procent omhoog tot 989 euro. Het gemiddelde wordt flink opgetrokken door de prijzen van elektrische fietsen, waar al gauw 1500 tot 2000 euro voor moet worden neergeteld.

De totale omzet uit fietsverkoop in Nederland groeide in 2013 met 3,7 procent tot ruim 797 miljoen euro. De elektrische fiets was goed voor ruim 45 procent van de omzet.
Rikky007
0
Accell naar de Midkap index!

PostNL, Imtech en AF-KLM uit AEX
AMSTERDAM (AFN) - PostNL, Imtech en Air France-KLM verdwijnen uit de Amsterdamse hoofdindex AEX en zullen plaatsmaken voor Boskalis, Delta Lloyd en OCI. Dat meldde beursbedrijf Euronext maandag in de definitieve selectie van de jaarlijkse herweging.

Daarmee komt Boskalis na een jaar weer terug bij de hoofdfondsen, terwijl Imtech juist na een jaar weer vertrekt uit de AEX. Imtech gaat samen met PostNL en Air France-KLM naar de MidKap-index. Ook Accell Group, Arseus, Exact Holding en Sligro worden opgenomen in de Midkap, terwijl AMG, Heijmans, Unit4 en Pharming worden verwijderd.

In de AScX-index zullen AMG, DPA, Groothandelsgebouwen, Heijmans, HES Beheer, Neways Electronics, Oranjewoud en Stern Group worden opgenomen, terwijl AND International, Holland Colours en Kardan zullen verdwijnen uit de index.

De herweging zal ingaan na het slot van de handel op vrijdag 21 maart en effectief worden vanaf de opening op maandag 24 maart.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...

gr. Rikky
[verwijderd]
0
quote:

Rikky007 schreef op 3 maart 2014 20:06:

Accell naar de Midkap index!

PostNL, Imtech en AF-KLM uit AEX
AMSTERDAM (AFN) - PostNL, Imtech en Air France-KLM verdwijnen uit de Amsterdamse hoofdindex AEX en zullen plaatsmaken voor Boskalis, Delta Lloyd en OCI. Dat meldde beursbedrijf Euronext maandag in de definitieve selectie van de jaarlijkse herweging.

Daarmee komt Boskalis na een jaar weer terug bij de hoofdfondsen, terwijl Imtech juist na een jaar weer vertrekt uit de AEX. Imtech gaat samen met PostNL en Air France-KLM naar de MidKap-index. Ook Accell Group, Arseus, Exact Holding en Sligro worden opgenomen in de Midkap, terwijl AMG, Heijmans, Unit4 en Pharming worden verwijderd.

In de AScX-index zullen AMG, DPA, Groothandelsgebouwen, Heijmans, HES Beheer, Neways Electronics, Oranjewoud en Stern Group worden opgenomen, terwijl AND International, Holland Colours en Kardan zullen verdwijnen uit de index.

De herweging zal ingaan na het slot van de handel op vrijdag 21 maart en effectief worden vanaf de opening op maandag 24 maart.

www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...

gr. Rikky

Hoera...!

Ik had er eigenlijk al niet meer op gerekend (nadat ik er er enkele maanden geleden al over begon met speculeren - toen nog op basis van dagomzetten), maar mooi dat het alsnog is gelukt.

:-)
146 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront