Boskalis « Terug naar discussie overzicht

Dockwise = hollands glorie

9 Posts
pim f
0
Het onderdeel van Boskalis dat mij persoonlijk het meest aanspreekt is Dockwise, hier kunnen de nieuwtjes van Dockwise geplaatst worden. Ik trap zelf maar even af:

Boskalis plans Vanguard-beating heavy lift crown-taker

By Gary Howard from London

Royal Boskalis Westminster, owner of Dockwise, is considering developing a vessel to take the heavy lift crown from its own Dockwise Vanguard.

The longer, wider V-class ship would be capable of carrying the Dockwise Vanguard and will have an increased carrying capacity with a similar bowless design and asymmetric accommodation.

The current largest heavy marine transport vessel in the world, Vanguard has a carrying capacity of 117,000 t, a 270 m by 70 m deck and can carry oil rigs, FPSOs and even offers the possibility of offshore dry docking for such facilities. Dockwise Vanguard has also been contracted to remove the wreck of the Costa Concordia later this year.

"The Dockwise Vanguard has been well received in the market. Our decision to start this study is a reflection of this and we see many more exciting opportunities in the FPSO and FLNG markets," Peter Berdowski, ceo Boskalis commented.

The company has started a study into the technical and commercial feasibility of the vessel, taking into account developments within the offshore market.

www.seatrade-global.com/news/europe/b...
pim f
0
Kijk bv eens naar dit mooie plaatje van de super-Vanguard met de baby Vanguard op zijn rug...
Bijlage:
pim f
0

Costa Concordia Salvage Operation Delayed

By Mike Faust on May 6, 2014 Cruise News

The ongoing salvage operation of the Costa Concordia was delayed today as one of the 19 pontoons attached to the ship’s side collapsed. No injuries were reported due to the collapse.

The pontoon, which had been welded to the Concordia’s side earlier this month, would assist in raising the ship out of the water with the assistance of the additional 18 pontoons. The pontoon was reportedly located underwater, but damaged a number of support structures upon collapsing.

The 19 pontoons are designed to be filled with water at a later date, which will create enough flotation to raise the Costa Concordia completely out of the water. Once the Costa Concordia is raised out of the water, the ship will be transferred aboard the supercarrier, Dockwise Vanguard. The carrier would then transfer the Costa Concordia to a currently undisclosed scrapyard.

Salvage crews and Italian officials are currently to replace the pontoon and restabilize the ship so that the salvage operation can continue. Officials have stated the delay should be short and the salvage operation will resume on Wednesday.
pardon
0
ma 11 aug 2014, 14:03
Dockwise Vanguard: de grootste van de zeven wereldzeeën

De Dockwise Vanguard in Rotterdam
Foto: Roel Dijkstra
1 / 6
door Joris Polman
In Rotterdam zijn ze wel wat gewend als het gaat om grote schepen. Maar de Dockwise Vanguard, het vlaggenschip van de combinatie Dockwise-Boskalis, trok afgelopen weekend een hoop bekijks. Liggend aan de Wilhelminakade, pal voor de Erasmusbrug, is de Vanguard met zijn lengte van 275 meter een niet te missen blikvanger.
Het is bovendien een zeldzaamheid dat de Vanguard Nederland aan doet. Dat het schip hier toch ligt, heeft te maken met het gezonken cruiseschip Costa Concordia. De Italianen hadden de Vanguard gereserveerd om het wrak te transporteren naar een sloopwerf in Turkije. Op het laatste moment gooide de Italianen echter de plannen om. Vandaar dat de Vanguard afgelopen weekend even in de Rotterdamse haven was te bewonderen. Dat is overigens geen strop voor Boskalis: de klus was verzekerd.
Superlatieven
De Vanguard is in alles een schip van superlatieven. „De grootste in zijn klasse”, zegt woordvoerder Martijn Schuttevaer van Boskalis. Met een lengte van 275 meter en een breedte van 70 meter, is er weinig wat de Vanguard niet kan vervoeren. Gezonken cruiseschepen, booreilanden, drijvende gas- en olieplatforms; de Vanguard draait er zijn hand niet voor om. Wat de Vanguard onderscheidend maakt, is dat het schip als een varend droogdok zijn last uit het water tilt zodat het droog kan worden vervoerd. Dat maakt het transport veiliger, zuiniger en sneller, claimt Boskalis. Schuttevaer: „Sleepschepen halen zo’n 6 knopen per uur, de Vanguard haalt er twaalf. Ze is dus twee keer zo snel.”
Nog wat indrukwekkende cijfers: het dek is zo groot dat je er 2400 personenauto’s op kunt parkeren. Het draagvermogen is goed voor omgerekend goed voor 105.000 personenauto’s, oftewel 117.000 ton. Dockwise, dat vorig jaar is opgegaan in Boskalis, heeft het schip sinds 2013 in bezit. De bouw kostte een sloridige $250 miljoen.
Nog groter
Het schip mag dan de grootste in zijn klasse zijn, Boskalis studeert momenteel op de vraag of het nóg groter kan. „We kijken inderdaad naar de mogelijkheid om een zusterschip te laten bouwen”, zegt Schuttevaer. Maar het zal nog wel even duren voor de Vanguard zich als submersible heavy lift vessel niet langer de grootste van de zeven wereldzeeën mag noemen.
Bekijk ook de video: Aan boord bij superschip Vanguard
pim f
0
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
874,02  -0,77  -0,09%  18:05
 Germany40^ 18.081,10 -0,31%
 BEL 20 3.883,83 -0,18%
 Europe50^ 4.991,41 -0,33%
 US30^ 38.353,31 -0,39%
 Nasd100^ 17.485,64 +0,02%
 US500^ 5.072,39 +0,05%
 Japan225^ 37.998,76 +0,16%
 Gold spot 2.319,63 -0,10%
 EUR/USD 1,0688 -0,13%
 WTI 82,89 -0,49%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +24,31%
ASMI +10,99%
BESI +4,08%
NX FILTRATION +3,85%
TomTom +3,80%

Dalers

ALLFUNDS GROUP -11,00%
ING -5,96%
Flow Traders -2,94%
WDP -2,89%
RELX -2,04%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront