PostNL « Terug naar discussie overzicht

POSTNL Fundamentele koop

93 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

ballie2 schreef op 6 mei 2015 09:18:

Koers met veel geweld naar beneden gebracht. Besef zal zo wel weer terug komen waarna we kunnen herstellen.
Droom lekker verder!
[verwijderd]
0
quote:

alrob schreef op 6 mei 2015 08:20:

teleurstellend resultaat in een zich herstellende economie. Activiteiten doornemen? Als dat al bijzonder is, vrees ik het ergste, want dat hoort bij een goede dagelijkse bedrijfsvoering. Tsjonge wat een afgang.
denken er blijkbaar meer!
ik heb het kleine beetje wat ik nog had, eruitgegooid. Eerder dit jaar 20 k euro winst gemaakt met PNL en nu 100 euro verlies, mag lijen.
xof
0
Voor fundamentele belegger een mooi bijkoop moment. De correctie is iets groter dan ik verwacht had, maar geen man overboord.

Hartstikke goed dat Herna meer focus brengt en de gestrooide interesse in IT, DE en UK afbouwt.

Hier zit ook nog waarde die vrij kan vallen.Ik schat tussen 200 mln en 300 mln. Herinvesteren in schuldafboow en autonome groei van paketten in NL en BE.

De tarieven van BPost liggen hoger dan in NL en verklaart oa hun hoge EBIT, de marktgroei van PostNL in BE is een goede uitbreiding.

De verkoop van buitenlandse activiteiten is goed nieuws, PostNL heeft niets te zoeken in Italie. Meer management focus op eigen activiteiten. Ik geloof in "deep-sell" in eigen markt en product-ontwikkeling van e-commerce en logistics.

Goede zaak!

Dividend komt zo ook dichterbij.
ballie2
0
[verwijderd]
0
Gisteren heb ik nog duidelijk gewaarschuwd om niet te verkopen. De reacties waren alle negatief. Wat zijn er toch veel impulsieve mensen...
[verwijderd]
0
Verder is PostNL een extreem moeilijk in te schatten aandeel. Geen idee wat de koers de komende weken gaat doen, het kan alle kanten op.
xof
0
Komende weken zijn niet te voorspellen en dan is er nog de dynamiek van algehele stemming. Ik kijk naar zo'n 2 jaar en heb in opening 6a7Euri voorspeld. We zijn goed op weg.

Het koersdipje bleek dus idd een mooi bijkoop moment.
xof
0
Leuk om oud draadje over fundamentele waarde te openen. Bijna precies een jaar geleden.

Ik vind 5E te weinig en een mogelijk bod zal met zekerheid tumult met zich meebrengen. In bonn zal tijdens Kerstdagen de positie van DHL binnen eCommerce en parcels logistisc wel opnieuw op agenda komen.

Ik ga eruit tussen 5,50 en 6 als er geboden gaat worden. Dan komt mijn winst sneller dan gedacht.

Toch jammer, ik had ze graag nog enkele jaren vastgehouden. In 2017 komt dividend en ondertussen is PostNL een leidende speler in NL. Daarom vind ik mogelijke verkoop eigenlijk te vroeg, de onderwaardering komt sowieso ooit uit en herkent de markt de onderliggende waarde.

Ben benieuwd wat LT beleggers vinden van een mogelijk bod van "slechts" 5 E.

Fundamenteel is de huidige koers ver onder de werkelijke waarde.... We gaan het zien.
xof
0
postandparcel.info/60745/news/compani...

DHL gaat echt niet zitten wachten. Zij hebben een strategie die gericht is op groei rondom eCommerce.

Appel heeft het telnr van Herna gespeichert.

Veeeeeel diepere zakken dan RoyalMail. RM is verouderd en log. Het Rheinlandse model past veel beter en vanaf Bonn ligt PostNL om de hoek.

Laat de biedingen maar komen. 10 keer Ebit rond 7 E per aandeel is niet onrealistisch. Vergelijk maar met Bpost of de Oostenrijkse
xof
0
Oostenrijkse. post tov PostNl

PE ; 15 keer winst tov 8 keer winst
Price 2Sales; 0,92 euri tov 0,32 euri

Kortom 2 a 3 keer hoger gewaardeerd.
JvH
0
Verwacht na goedkeuring Brazilie en dus zekerheid overname TNT door FedEx een bod op PostNL.
xof
2
Ik heb eens zitten rekenen om wat inzicht te krijgen in de negatieve zzp discussie en de grootte van deze problematiek.

Aantal paketten per dag 400.000
Gemiddeld per koerier 250 per dag
Inkomsten cq vergoeding gemiddeld 0,77 per pakket of 1,30 per stop. Zeg gemiddeld 1,7 paket per stop
Aantal koeriers in verkeer 400.000/250 =1600 koerriers
Waarvan 75% zzper = 1200 zzpers
Gemiddeld 240 dagen per zzper
Totale zzper omzet 1200zzpers*240dagen*250paketten*0,77ppaket= 55mln per jaar
Omzet pzzp per maand 3850,-
Kosten voor busje, diesel en overig 700,- busje + diesel 800,- + 400,- overig = 1600,- totale onkosten
Winst uit onderneming 2250,- per koerier zzp pmaand
Werkgeverslasten indien zzpers in dienst zouden zijn 1200 koeriers * 2250,- * 30% werkgeverslasten * 12 mnd = 9,72 mln

Al met al een kleine 10 mln risiko.

De diskussie is veel te politiek, PostNL probeert een faire oplossing te vinden.

Ton Heerts die de zzpers hekelt, is onrealitisch en PostNL wordt ten onrechte door MelieVos pvda als zondebok gepositioneerd.

Herna, je moet nu echt eens van je afbijten!

Slechts 125 zzp koeriers zijn georganiseerd bij Subco. Nog maar net 10%. Ik zou de contracten opzeggen en dienstverband voor nieuwe intreders bevorderen. De extra kosten zijn te overzien.

Succes
93 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 17:35
Koers 1,204
Verschil -0,029 (-2,35%)
Hoog 1,239
Laag 1,195
Volume 1.803.919
Volume gemiddeld 2.175.390
Volume gisteren 1.157.272

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront