TomTom « Terug naar discussie overzicht

6 juli-12 juli TomTom in 2 belangrijke rekensommen!

1.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

TomTomLONG schreef op 13 juli 2015 08:21:

[...]

Wies, zo zie ik het ook. 10 jaar vooruit kijken is inderdaad is zeker in deze tijd , niet te doen. 5 jaar is al veel...
Tuurlijk heeft Wies daarin gelijk maar wat het wel geeft is een beeld wat er in een bepaalde markt te gebeuren staat en hoeveel take rates hier invloed op hebben.
In mijn ogen heeft het zeker wel informatieve waarde alleen moet je het dan interpreteren.
[verwijderd]
0
Niet te geloven trouwens, die soap rond de grieken.....dat gaat voorlopig nog wel even zo door, voordat alles rond is.....en die Merkel, wil wel heel veel lees ik...terecht???
[verwijderd]
0
BELGIAN PRIME MINISTER CHARLES MICHEL SAYS FROM EURO ZONE SUMMIT THERE IS "AGREEMENT"

Wel aardig zo vlak voor opening beurs. Futures omhoog ;-)
[verwijderd]
0
quote:

TomTomLONG schreef op 13 juli 2015 08:39:

Niet te geloven trouwens, die soap rond de grieken.....dat gaat voorlopig nog wel even zo door, voordat alles rond is.....en die Merkel, wil wel heel veel lees ik...terecht???
Ik kan niet beoordelen of de eisen terecht zijn maar waar het echt om gaat is het herstellen van het Vertrouwen! Als dat weer in balans is komt het wel goed.
Maar ik vraag me af of Tsipras in zijn eigen land voldoende steun krijgt om de eisen door te voeren; ik hoop het wel maar het is nog geen gelopen race.

@Vici; mooi dat EU akkoord is, nu alleen Tsipras nog.
[verwijderd]
0

@ Vici, de Tijd ( België ) meld het ook , maar het is één lijntje , één woord op twitter " agreement "

weet niet of hij de hele marathon zitting wakker is gebleven, den Belgische PM.

zie het toch liever van één vd journalisten of zero hedge voor confirmatie.
[verwijderd]
0
quote:

famel schreef op 13 juli 2015 08:33:

[...]

Vorige week was ik bij de mediamarkt, daar lag nog de oude tomtom rider in de schappen. Bij de sporthorloges lag er maar 1 van tomtom en dan ook nog in een grijze onopvallende kleur.

Wellicht dat het bij andere winkels anders is, maar ik vond de exposure tegenvallen.
Ik was vorige week in de Mediamarkt Utrecht: daar hadden ze zelfs geen enkele Rider. De (niet) aanwezigheid van Tom2 in de consumenten media is ook mijn voortdurende punt van zorg. Kennelijk denkt Tom2 dat alles zichzelf wel verkoopt?
[verwijderd]
2
quote:

R8GT schreef op 13 juli 2015 08:17:

@ GB & Martin, sorry - ik lees dit soort cijfers en verwachtingen nergens terug in analyses van banken en analisten die TT volgen
het uitgaan dat TT een 60 tot 80 % marktaandeel gaat bemachtigen over een looptijd van 10 jaar met een marge van steeds verder groeiende winst is mi onmogelijk te berekenen over zo'n tijdsfactor.
in de high tech wereld is het gewoon niet mogelijk om berekeningen te maken met een 10 jaar horizon, dit gaat trouwens op op voor bijna geen enkele biz.
je kan een bepaalde trend of verwachting bepalen voor een sector, maar je weet nooit wie of wat er aan nieuwe technieken of spelers zich gaan melden.

als het allemaal zo simpel was geweest dan waren NOK en BBRY nog immer de Koningen van de mobiele telecommunicatie en niet de paupers die ze vandaag zijn.

ik zie liever sterk onderbouwde op cijfers gebaseerde fundamentele waardes voor een looptijd van 3 jaar, daarna kun je dan bijsturen voor de volgende 2 of 3 jaar, 10 jaar uit is een onmogelijke job.
Naar de toekomst kijken is wel degelijk mogelijk via scenario's. Het mooie van de automotive grade maps is dat er niet zo maar een nieuwkomer in die markt gaat verschijnen. Google komt er bij de autofabrikanten (en hun klanten) niet in. Men heeft momenteel niet eens automotive grade maps. De komende 5 jaar zullen vooral HERE en TomTom deze markt bepalen (en ik verwacht dat ook voor de periode 2020-2025).

Het gaat in de scenario's om een beeld te krijgen van de grootte van de markt, de omzet en het marktaandeel daarbinnen van TomTom.

Die eerste 3 jaar kun je uit scenario 1A destilleren. Daarna moet je gaan kijken naar scenario 2B en vanaf 2020 verschuift de markt naar HAD en komt scenario 3 in beeld (hogere jaarabonnementen).

Ik zal eea in het rekendraadje verder uitwerken.
Overigens heb ik niet veel vertrouwen in de berekeningen van de bankanalisten die een aantal jaar vooruit kijken. Het rapport van Morgan Stanley zit vol fouten.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

goudenleeuw schreef op 13 juli 2015 09:15:

Opent er iemand een nieuw weekdraadje?
Dat zou martinmartin doen maar ik lees net dat dat al door momeymaker is gedaan.
[verwijderd]
1
quote:

groeibriljant schreef op 13 juli 2015 09:20:

[...]

Dat zou martinmartin doen maar ik lees net dat dat al door momeymaker is gedaan.
Ach, geef die MM dit keer eens zijn kans, volgende week is belangrijker met cijfers.
[verwijderd]
0
quote:

groeibriljant schreef op 13 juli 2015 09:20:

[...]

Dat zou martinmartin doen maar ik lees net dat dat al door momeymaker is gedaan.
Heb het maar niet te veel over onze weekdraadjesopzet. Meneer gerard_ecb zou nog eens boos kunnen worden en hij heeft beslist dat die van moneymaker geldig is.
Dokus
2
Leeuw 007
0
quote:

goudenleeuw schreef op 13 juli 2015 09:15:

Opent er iemand een nieuw weekdraadje?
Zou ik dat een keertje doen?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

groeibriljant schreef op 13 juli 2015 09:10:

[...]

Naar de toekomst kijken is wel degelijk mogelijk via scenario's. Het mooie van de automotive grade maps is dat er niet zo maar een nieuwkomer in die markt gaat verschijnen. Google komt er bij de autofabrikanten (en hun klanten) niet in. Men heeft momenteel niet eens automotive grade maps. De komende 5 jaar zullen vooral HERE en TomTom deze markt bepalen (en ik verwacht dat ook voor de periode 2020-2025).

Het gaat in de scenario's om een beeld te krijgen van de grootte van de markt, de omzet en het marktaandeel daarbinnen van TomTom.

Die eerste 3 jaar kun je uit scenario 1A destilleren. Daarna moet je gaan kijken naar scenario 2B en vanaf 2020 verschuift de markt naar HAD en komt scenario 3 in beeld (hogere jaarabonnementen).

Ik zal eea in het rekendraadje verder uitwerken.
Overigens heb ik niet veel vertrouwen in de berekeningen van de bankanalisten die een aantal jaar vooruit kijken. Het rapport van Morgan Stanley zit vol fouten.
Herhaalde AB voor jou en martinmartin. Qua take rates en marktaandeel zit ik ergens tussen jouw scenario's 1A en 2B in, dus in 2020 een Automotive omzet van pak 'm beet 1,5 miljard (ook als je HAD en road DNA nog buiten beschouwing laat).
Ik sluit overigens niet uit dat de toekomstige groei van de autoproductie buiten China om meerdere redenen (o.a. car sharing) iets minder zal zijn dan we nu denken.
Mede daarom durf ik niet verder te kijken dan 2020. Verder kijken is m.i. ook nauwelijks zinvol, dat ben ik met wies eens.

Is het een idee om zowel martin's post als jouw post van gisteren nu al te kopiëren van deze weekdraad naar de rekendraad? Om dat dan later te voorzien van jouw uitbreidingen, zoals je aangeeft?
1.719 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 81 82 83 84 85 86 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront