Forum: TomTom » De hype cycle van self-driving cars | DeBeurs.nl

De hype cycle van self-driving cars

3.623 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 177 178 179 180 181 182 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
VeniVidiMerui
1
www.telegraaf.nl/nieuws/3409075/mens-...

Dodelijke ongelukken met zelfrijdende auto’s en de twee recente crashes met de gloednieuwe Boeing 737 Max hebben de discussies over de veiligheid van computergestuurd vervoer in een stroomversnelling gebracht. Ook wordt er volop geëxperimenteerd met autonome treinen en schepen. „We moeten niet vergeten dat computers het vervoer vooral veiliger maken. De mens zelf is nog altijd het grootste risico op een fatale afloop”, meent expert Joris Melkert van TU Delft.

[...]
Leefloon
0
quote:

VeniVidiMerui schreef op 8 apr 2019 om 10:28:

„We moeten niet vergeten dat computers het vervoer vooral veiliger maken. De mens zelf is nog altijd het grootste risico op een fatale afloop”, meent expert Joris Melkert van TU Delft.

Aldus een techneut. We moeten bovenal niet vergeten dat een aanwijsbare dader in de beeldvorming snel het zwarte schaap is, ook omdat de maatschappelijke winst minder zichtbaar is.

Een voorbeeld is dat bij een Tesla het merk er vaak bij wordt genoemd, inclusief al dan niet gevaarlijke accu's van de eenzijdig verongelukte klant van Tesla.

Haaien leveren minder dodelijke slachtoffers op dan verkoopmachines waarin het product nét blijft hagen, maar dat betekent niet dat haaien populairder zijn dan verkoopmachines. De haai haalt het hijgerige nieuws. Direct aanwijsbare doodsoorzaak. Ligt iemand onder een zware verkoopmachine waar bijna alle producten uit zijn gevallen, dan haalt dat minder snel een voorpagina.

autobahn.eu: "Elke dag komen honderden mensen om in het verkeer, en niemand geeft een fcuk. Als er echter iemand in een Tesla omkomt, dan is dit plotseling groot internationaal nieuws. Raar eigenlijk, afgezien van twee dingen: een Tesla zit vol met nieuwe technologie, waardoor de berging ervan nieuwe uitdagingen biedt, en -belangrijker nog- men kijkt naar de rol van de Autopilot-functie van Tesla, die momenteel onder een enorm vergrootglas ligt.

Laten we met het laatste beginnen: op basis van de logs die Tesla heeft, maakt het concern bekend dat "Autopilot op geen enkel moment ingeschakeld is geweest".".

Niet vis (of witte haai) bijt zwemmer dood, maar haai bijt zwemmer dood. Niet "gecrashte auto reed 155 km/uur", maar "gecrashte Tesla reed 155 km/uur". Een door de zon geblindeerd camerasysteem kan wereldnieuws zijn. Tientallen door de, naar eigen zeggen, zon geblindeerde menselijke doodrijders niet.
Sunshine Band
0
(Reuters) - U.S. auto-parts supplier Aptiv said on Wednesday it was opening an autonomous mobility center in Shanghai, in a push to position its self-driving vehicles in China.

The center in the world's biggest auto market would be one of Aptiv's major autonomous driving engineering hubs, alongside Boston, Singapore, Pittsburgh and Las Vegas, the company said.

The Shanghai unit will focus on Aptiv's L4 or level 4 technology that will allow cars to pilot themselves without a human driver under certain conditions.

Aptiv said it was in talks with partners for mapping and commercial deployment of its vehicles in China.

(Reporting by Divya R and Ankit Ajmera in Bengaluru and Ben Klaymen in New York; Editing by Shinjini Ganguli)

www.capebretonpost.com/business/aptiv...
3.623 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 177 178 179 180 181 182 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-apr-19 17:35
Koers 8,208
Verschil -0,038 (-0,46%)
Hoog 8,254
Laag 8,042
Volume 1.100.159
Volume gemiddeld 1.309.907
Volume gisteren 2.093.145