TomTom « Terug naar discussie overzicht

Petitie: TomTom, neem een notering aan de Nasdaq!

189 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
[verwijderd]
17
Teken de petitie online:
petities.nl/petitions/tomtom-neem-een...

Wij,

Particuliere aandeelhouders van TomTom,

Constateren,

Dat TomTom N.V. gedurende 2016 geen dividend uitkeert, geen eigen aandelen inkoopt, geen omzet- of winststijging realiseert waarbij het aandeel TomTom op de beurs tot op heden (26-11-2016) ver beneden de benchmark (AMX-index) presteert. Dit terwijl de founders en het management kunnen rekenen op een ‘prestatiegerelateerde’ bonus die kan oplopen tot 80% van het basissalaris, uitgekeerd in de vorm van call-opties met een uitoefenprijs veel lager dan de huidige beurskoers, met een toename van het aantal uitstaande aandelen tot gevolg, hetgeen in strijd is met de Nederlandse Corporate Governance Code (Commissie Frijns, best practise bepalingen II.2, Bezoldiging).

En verzoeken

De Raad van commissarissen en het Management Board van TomTom N.V. het aandeel een notering te geven aan de Nasdaq waardoor het ondergewaardeerd blijven van de assets en het achterblijven van de koers eenvoudig, goedkoop en effectief geneutraliseerd kan worden met een positieve uitwerking voor alle stakeholders tot gevolg.

Jelle Brinkhuis
Stichting Particuliere Aandeelhouders TomTom
stichtingpat@gmail.com
[verwijderd]
0
Ik zie eigenlijk niet wat ik moet doen. Kan er al gestemd worden? Tot nu toe nul zegt de site.
DerksVisie
0
quote:

db8r schreef op 26 november 2016 13:46:

Ik zie eigenlijk niet wat ik moet doen. Kan er al gestemd worden? Tot nu toe nul zegt de site.
Details
Ontvanger:
werkgever
Petitieloket:
Nederland
Status:
Nog niet af
Organisatie:
Stichting Particuliere Aandeelhouders TomTom
seren
0
goed inititief, en goed om wat druk te zetten.

Maar er zijn vele strategische manieren om hetzelfde doel te bereiken, o.a. afsplitsing consumer of een notering of deelname in TomTom Automotive.

Ik ben voor een Nasdaq-notering van TomTom Automotive, maaar alleen binnen TomTom kunnen ze beoordelen wat de juiste strategische keuze is.

Ik verwacht dat ze al vrij ver zijn met de uitwerking van een van de mogelijkheden.
[verwijderd]
0
De petitie wordt momenteel doorgelaten en zal waarschijnlijk morgen ondertekenbaar zijn. Bedankt voor de positieve reacties.
marijke m
0
quote:

apieslapie schreef op 27 november 2016 01:05:

signed!
Ik ook, dat er maar veel mogen volgen, al verwacht ik er niets van. Niet geschoten is altijd mis!

[verwijderd]
0
quote:

marijke m schreef op 27 november 2016 02:50:

[...]

Ik ook, dat er maar veel mogen volgen, al verwacht ik er niets van. Niet geschoten is altijd mis!

Zo sta ik er ook in. Om de scoringskans wat te vergroten komt er wel een follow-up. Een bedrijf dat zo goed is voor haar personeel mag bij de huidige bonuscultuur wel wat meer doen voor aandeelhouders, die het bedrijf vrijwel zonder uitzondering een warm hart toedragen en promoten. 11-11 was voor mij een indicatie dat de founders er nu ook open staan dus qua timing zitten we nu goed. Het de-listing hoofdstuk is sowieso een tijd geleden afgesloten dus dat was al geen belemmering meer.

De Nasdaq-notering sluit aan bij sterke punten van TomTom; De techniek voor HAD (HD Maps, gepatenteerd RoadDNA, real-time platform, traffic sign AI) waar 12-18 maanden geleden nog veel scepsis over was onder OEM'ers, maar waar nu volledige consensus is bereikt over de noodzaak van HD Maps en localization in HAD/SDC (SAE L4-5) en waar TomTom met alle OEM'ers en andere spelers momenteel over in onderhandeling is.

Zodoende heb ik uit een eerder 10-puntenplan de focus nu volledig op dit ene punt.
[verwijderd]
0

zie Seren's post, zo zie ik het ook, maar zeker een goed initiatief van PAT , echter weinig kans tot slagen, de road-map for TT's eindspel als bedrijf is reeds ingezet en daar hoort een listing op de Nasdaq niet bij, vrees ik.

de grootste bear-analyst buiten Haitong is Barclays, maar niets is - zoals het eruit ziet, alles over TT is met een doel

Barclays " mapping has emerged as the Spice of the disruptive mobility universe "

het uiteindelijke huis voor TT's mapping biz is Bosch, gewoon een kwestie van tijd, een stappenplan via consumer - telematics - uiteindelijk verder onder een ander dak, met de founders een belang in newco.

de founders zullen daarom mi geen notering aanvragen, ze vinden het prima zo op de midcap aan een kleinere beurs, weinig vragen, weinig gezeur en gewoon verder werken naar "hun" doel.

succes

[verwijderd]
0
Ik teken niet en heb er meerdere redenen voor
- ik ben ingestapt op een koers nauwelijks boven de huidige en heb daarom geen frustraties
- de gekozen tijdsspanne komt denk ik ook mede voort uit frustratie. Als je vier jaar kiest, wat is er dan mis voor de investeerder?
- als je vindt dat het management onvoldoende presteert moet je de juridische weg bewandelen, of gewoon niet investeren
- petitie, doet me te veel aan de brugklas denken, decennia geleden

Evengoed wens ik jullie succes!
KC
[verwijderd]
0
quote:

potpourri schreef op 27 november 2016 09:55:

maar niets is - zoals het eruit ziet, alles over TT is met een doel

Barclays " mapping has emerged as the Spice of the disruptive mobility universe "

Spice is een nerdy referentie naar de sci-fi verhalen over de planeet Dune. Het was de meest waardevolle grondstof in het universum, waar oorlogen om gevoerd werden. Spice was o.a. verslavend en levensduur verlengend maar ook een basis ingredient van veel technologie.

Anyway, als Barclays digitale kaarten en data vergelijkt met 'the spice', dan is het wel opmerkelijk dat zij de meest bearish analist zijn op tomtom. (En zoals ik eerder wel eens zei, tijdens conference calls stellen ze ook vragen die eerder een bullish dan bearish standpunt verraden)

During the days of the Corrino Empire, the spice was the rarest and most valuable commodity in the known universe. It was said that it was so valuable that one briefcase full of spice would be enough to purchase an entire planet.

Als Barclays maps 'the spice' noemt van de disruptive mobility universe, dan zeggen ze dus: de meest zeldzame, waardevolle en vereiste grondstof van de mobiliteisindustrie van de toekomst. In die mobiliteitsindustrie spelen autofabrikanten een rol, maar ook mobiliteitsdiensten (a la Uber) en overheden die hun steden en infrastructuur slimmer maken (smart cities). Volgens Barclays kost dit spice minder dan 7 euro per aandeel?
RESEARCH
1
Potpourri jij weet ook niet welke route men gaat bewandelen. Daarom is deze petitie een goed middel om in ieder geval extra druk te zetten. Ik ga alleen daarom al deze wel ondertekenen. Eigenlijk moet het bestaan van de petitie meer media aandacht krijgen.
boem!
0
Het initiatief om met deze petitie te komen vind ik goed en zal bij realisatie van een Nasdac-notering zeker positieve gevolgen hebben voor de koers.

Je moet echter wel beseffen, dat een notering verkrijgen op Nasdac geen sinicure is.
Veel kosten voor allerhande specialisten met daarnaast ook veel tijdsbeslag voor management.
Vanuit dat oogpunt geef ik dit intiatief geen enkele kans.
Management heeft zijn handen meer dan vol om adequaat in te spelen om Tom2 in het zeer beperkte tijdframe een rol van betekenis te laten splen in SDC.
Iedere afleiding kan grote negatieve financiele gevolgen hebben en dat kunnen ze zich niet veroorloven met die minuscule netto wpa die nu in de boeken staat.

Ik zal derhalve de petitie niet ondersteunen niet omdat een notering aan de Nasdac niet positief zou zijn maar simpelweg omdat de tijd ontbreekt om hier de aandacht aan te geven die vereist is.
[verwijderd]
1

@ research, klopt - natuurlijk weet ik het ook niet, maar dit is denk ik de game-plan

@ justin , exact - Barclays heeft zo haar 'eigen doel ' voor beoordeling waar de koers zou moeten staan wat TT betreft

@ alle negatievelingen die zich blindstaren op de cijfers
TT staat aan de beurs voor 1,8 miljard euro - enkel haar kaarten zijn ergens tussen de 3 en 5 miljard waard, ofwel gelijk aan HERE of 2X HERE
Nasdaq_NL
0
Goed initiatief Jelle! Ik vrees alleen dat het weinig nut heeft.

Ga je dit tijdens de aandeelhoudersvergadering voordragen?
189 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront