Forum: Heijmans » Heijmans Mei 2017 | DeBeurs.nl

Heijmans Mei 2017

311 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
oompje24
0
[Modbreak IEX: Gelieve elkaar niet persoonlijk aan te vallen, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]
buf
0
quote:

Daexter schreef op 30 mei 2017 om 19:11:


[...]

Zo heeft ieder zijn voorkeur. Geef mij maar de FCF, want van winst koop ik niks van pecunia koop ik wel wat. De winst is zeeeer subjectief en ook heel makkelijk te beïnvloeden. Een Koers winst verhouding zegt dan ook geen ene sodemieter. Dat is jezelf voor de gek houden. Cash is a Fact, Profit is an opinion.

Het is niet voor niets dat de financiers om een Ebitda resultaat vragen en niet om een netto resultaat na belasting.

Ik deel de mening dat de resultaten in 2016 naar aller waarschijnlijkheid wat overtrokken slecht zijn, dat er zover als (binnen de grenzen van de RJ) lasten naar voren zijn getrokken, maar dat neemt niet weg dat het lastig zal worden om de eis van de financiers ver te overtreffen.

De redenatie van buf raakt zoals gewoonlijk kant nog wal. De koers heeft als alles goed gaat zeker de potentie om weer richting de 20 te gaan, maar dit staat geheel los van het resultaat onderaan de streep. Dit heeft alles te maken met hoe goed in staat men is om Cash te genereren, door onder meer het geïnduceerd netto werkkapitaal te minimaliseren, en doordat er niet al teveel vervangingsinvesteringen nodig zijn. Want indien de winst volledig nodig is om vervangingsinvesteringen te doen, dan kan er 100mln onderaan de streep staan en gaat de koers nog niet omhoog.




FCH,
RJ,
geïnduceerd netto werkkapitaal,
Ebitda,
Cash,
vervangingsinvesteringen.

Zoals gebruikelijk weer geen touw om aan vast te knopen.

Dutch Navigator
0
Door al dat gezeur over de Westfrisiaweg is de koers gekelderd.
Ben er van overtuigd dat we binnen het half jaar zeker de €8 gaan halen en misschien nog wel iets meer.
Gewoon vasthouden en positief zijn.
Topperke
0
quote:

Dutch Navigator schreef op 31 mei 2017 om 17:20:


Door al dat gezeur over de Westfrisiaweg is de koers gekelderd.
Ben er van overtuigd dat we binnen het half jaar zeker de €8 gaan halen en misschien nog wel iets meer.
Gewoon vasthouden en positief zijn.

Westfrisiaweg is al achter de rug hoor.
De koers is al terug hard gestegen na het nieuws dat ze er gewoon weer verder kunnen werken.

De koers blijft nu laag ivm afwachting over de ebitda-afspraak wordt gehaald.

Het orderboekje ligt er allesinds mooi bij bij Heijmans, er is duidelijk nog steeds veel vertrouwen in het bedrijf!
Dat is zeer positief. Neem daar bij een nieuwe, gemotiveerde CEO en ik zie het in 2018 helemaal goedkomen!
Dutch Navigator
0
Westfrisiaweg achter de rug? Laten die truckers het maar niet horen. Wat een drukte daar dagelijks.
Nuchtere Kijk Op
0
Inderdaad, Westfrisiaweg N23 daar is het een drukte van belang en ze hebben het zonnige droge weer mee;-) Kreeg dit net in de mailbox:

VOORTGANGSBERICHT N23 WESTFRISIAWEG 5 - DONDERDAG 1 JUNI


Inhoud
> Actuele werkzaamheden
> Westelijk tracé vanaf Heerhugowaard tot de A7 (N507/N243/N247)
> Kom langs op één van de inloopavonden in juni
> Oostelijk tracé vanaf de A7 tot Enkhuizen (N302/N506)
> Blijf op de hoogte
> Meer informatie


Actuele werkzaamheden
In opdracht van de provincie Noord-Holland werkt bouwbedrijf Heijmans aan de realisatie van de N23 Westfrisiaweg. Met dit digitale voortgangsbericht blijft u tijdens de uitvoering op de hoogte van alle werkzaamheden aan de N23 Westfrisiaweg.

Informatie over de actuele werkzaamheden kunt u ook vinden op onze website.


Westelijk tracé vanaf Heerhugowaard tot de A7 (N507/N243/N247)
Middenweg (Heerhugowaard)
Wat? Aanbrengen palen en damwanden voor bouw onderdoorgang Middenweg.
Wanneer? Reeds gestart. Tot en met half juni 2017.
Verkeershinder? Nee, de weg is toegankelijk voor al het verkeer.
Geluids- en trillingshinder? Omwonenden kunnen tijdens de heiwerkzaamheden geluids- en trillingshinder ervaren. De heiwerkzaamheden worden uitgevoerd op werkdagen tussen 07.00 en 19.00 uur.
Meer info.
N507 tussen Spierdijkerweg en Sevendeelweg (Spierdijk/Berkhout)
Wat? Voorbereidende werkzaamheden voor aanleg van de parallelweg.
Wanneer? Werkzaamheden gestart. Naar verwachting eind juli 2017 gereed.
Verkeershinder? De weg wordt tijdelijk anders ingericht. Hierbij geldt een snelheidsbeperking van 50 km/u.
Fietspad Vredemakersweg - Westeinde (Berkhout)
Wat? Aanleg van een nieuwe parallelweg.
Wanneer? Maandag 12 t/m vrijdag 30 juni 2017.
Verkeershinder? Het fietspad tussen Vredemakersweg en Westeinde is afgesloten voor (brom)fietsverkeer. Voetgangers en (brom)fietsers worden omgeleid via Rietsikkel-De Brug. Gemotoriseerd verkeer kan langs de werkzaamheden rijden via de N507.
Overige hinder? De werkzaamheden zijn zichtbaar en kunnen mogelijk voor geluidshinder zorgen.
Meer info.
Sevendeelweg kruispunt N507 - Westeinde tot aan de Bobeldijk (Berkhout)
Wat? Verbreding Sevendeelweg en aanleg tijdelijk fietspad.
Wanneer? Maandag 3 juli 2017 06.00 uur tot en met eind juni 2018.
Verkeershinder? De Sevendeelweg vanaf het kruispunt N507-Westeinde tot aan de Bobeldijk is in beide richtingen afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, met uitzondering van de (brom)fietsers en voetgangers. De omleiding wordt ter plekke aangegeven.
Overige hinder? De werkzaamheden zijn zichtbaar en kunnen mogelijk voor geluidshinder zorgen.
Meer info.
Kruispunt N507 - Westeinde (Berkhout)
Wat? Verlegging van kruispunt N507-Westeinde. Diverse werkzaamheden waaronder aanbrengen van asfalt, markering en bewegwijzering.
Wanneer? Vrijdag 14 juli 19.00 uur t/m maandag 17 juli 2017 05.00 uur.
Verkeershinder? Tijdens de werkzaamheden wordt Westeinde afgesloten voor zowel het gemotoriseerde verkeer als de (brom)fietsers en voetgangers. De omleiding wordt ter plekke aangegeven.
Overige hinder? De werkzaamheden zijn zichtbaar en kunnen mogelijk voor geluidshinder zorgen.
Meer info.
Op diverse plekken langs het westelijk tracé
Wat? Het afgraven of aanbrengen van zand.
Wanneer? Gedurende de gehele bouwperiode.
Hinder? In- en uitvoegend werkverkeer.






Kom langs op één van de inloopavonden in juni
Heijmans heeft de werkzaamheden aan de N23 Westfrisiaweg weer volop hervat. Wilt u meer weten over de werkzaamheden en de planning? Kom dan naar één van de inloopavonden die we organiseren. De eerste bijeenkomst bij het Martinuscollege op 30 mei jl. werd goed bezocht door ruim 100 personen. Een overzicht van de data en locaties van de overige avonden vindt u hier.




Oostelijk tracé vanaf de A7 tot Enkhuizen (N302/N506)
Fietstunnel Rijsdampad (Zwaag)
Wat? Aanbrengen van een buis onder het huidige fietspad bij de fietstunnel.
Wanneer? Vrijdag 23 juni 19.00 uur t/m maandag 26 juni 2017 05.00 uur.
Verkeershinder? Fietsers kunnen de werkzaamheden passeren via een loopbrug en worden door verkeersregelaars begeleid.
Overige hinder? De werkzaamheden zijn zichtbaar en kunnen mogelijk voor geluidshinder zorgen.
Zwaagdijk-West (Medemblik)
Wat? Afbouwen geluidsscherm en herstellen grondwal ter hoogte van Zwaagdijk-West.
Wanneer? Werkzaamheden gestart. Naar verwachting eind juli 2017 gereed.
Hinder? Minimale geluids- en trillingshinder.
Voetakkers (Lutjebroek)
Wat? Onderhoud aan het asfalt en aanleg vrijliggend fietspad.
Wanneer? Dinsdag 6 juni 19.00 uur t/m donderdag 8 juni 2017 07.00 uur.
Verkeershinder? De rijbaan Voetakkers, tussen de Slimweg en de aansluiting op de Markerwaardweg, is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Verkeer wordt ter plekke omgeleid. Voor fietsers en voetgangers geldt alleen een omleiding tussen 19.00–07.00 uur. Bestemmingsverkeer tussen de Slimweg en de N506 blijft bereikbaar.
Overige hinder? De werkzaamheden zijn zichtbaar en kunnen mogelijk voor geluidshinder zorgen.
Meer info.
A7 toerit 9 Hoorn-Noord richting Den Oever
Wat? Aanbrengen van de geleiderails en verwijderen van de tijdelijke afzetting.
Wanneer? Donderdag 8 juni 21.00 uur t/m vrijdag 9 juni 2017 05.00 uur.
Verkeershinder? Verkeer richting Den Oever wordt omgeleid via de toerit 8 Hoorn.
Op diverse plekken langs het oostelijk tracé
Wat? Het afgraven of aanbrengen van zand.
Wanneer? Gedurende de gehele bouwperiode.
Hinder? In- en uitvoegend werkverkeer.




Blijf op de hoogte
Tijdens werkzaamheden kunnen onvoorziene omstandigheden (zoals storm, vorst of langdurige regenval) leiden tot wijzigingen van eerder gecommuniceerde data. Als het te kort dag is, lukt het niet meer de omgeving hierover schriftelijk te informeren. De meest actuele informatie is daarom te vinden via onze website, Facebook en Twitter.





Meer informatie
Met vragen, zorgen of klachten kunt u terecht bij het servicepunt van de provincie Noord-Holland via 0800-0200 600 (gratis) of per e-mail: servicepunt@noord-holland.nl.

De provincie Noord-Holland zorgt met haar partners voor een nieuwe verbinding tussen Alkmaar en Enkhuizen, de N23 Westfrisiaweg. De verbinding verbetert de doorstroming van het verkeer, de verkeersveiligheid en de leefbaarheid in de regio en bevordert de economie en werkgelegenheid. Heijmans bouwt de weg.


Nuchtere Kijk Op
0
www.cobouw.nl/infra/blog/2017/5/buite...


Buitenlandse bouwer komt niet sneaky via achterdeur
Steeds meer buitenlandse partijen krijgen voet aan de grond op de Nederlandse bouwbodem. De Inframarkt internationaliseert: ligt dat aan de contractvorm of is de crisis daar indirect debet aan? Niemand lijkt zich erom te bekommeren en eigenlijk zijn de kapitaalkrachtige spelers van over de grens al niet meer weg te denken.

Buitenlandse bouwers haalden in 2016 ruim een derde van de omzet van Rijkswaterstaat binnen. Max Bogl, Zublin, Besix en Fluor spannen de kroon. Via bouwcombinaties met Nederlandse partijen boeken buitenlandse spelers steeds meer succes.

Bijna alle grote projecten aantrekkelijk
De A7 is veruit de grootste klapper van vorig jaar. Een bijzondere combinatie van twee grote Duitse spelers en vier regionale spelers haalden het project van 388 miljoen binnen. Bij bijna alle grote projecten zijn inmiddels grote buitenlandse spelers betrokken. Fluor zoekt bijna altijd een combinatie met Heijmans.

Samen zijn zij betrokken bij de Gaaspertunnel, maar sinds dit jaar haalden ze ook de Zuidasdok binnen, het megaproject van 990 miljoen euro om de A10 bij de Zuidas te ondertunnelen. Besix zoekt regelmatig de samenwerking met Dura Vermeer, zoals bij de Velsertunnel, de A6 Almere en al eerder bij de Tweede Coentunnel



Rijkswaterstaat neemt maatregelen om de veiligheid in de Tweede Coentunnel te verbeteren.
Sacyr probeert het zelf
Bij de lopende tender voor de nieuwe A13/A16 zijn bij drie van de vijf consortia grote buitenlandse spelers betrokken en probeert het Spaanse Sacyr geheel op eigen kracht het project binnen te winnen.

Het is duidelijk dat buitenlandse spelers steeds meer van de projectenkoek opsnoepen. De vrije Europese markt met verplichte Europese aanbestedingen en open grenzen doet zijn werk, zou je kunnen redeneren. Veel Nederlandse bouwers halen tenslotte ook met succes grote delen van hun omzet in andere Europese landen. BAM, Strukton en de baggeraars Boskalis en Van Oord doen met grote regelmaat succesvol mee met buitenlandse tenders.

Subtiel weren
Er zijn echter ook landen die nog een protectionistisch beleid voeren en buitenlandse spelers subtiel maar succesvol weren, zoals Frankrijk en Spanje. De tactiek is vaak om de ‘eigen’ marktpartijen een streepje voor te gunnen. Een tactiek die in Nederland volkomen is geaccepteerd voor het midden- en kleinbedrijf bij de gemeentelijke en provinciale opdrachten.

Zeker bij de onderhandse tenders is het gebruikelijk om minimaal twee of drie van uitgenodigde partijen uit de regio te kiezen, om de lokale werkgelegenheid te stimuleren. Voor de nationale tenders zijn dat soort geluiden uit de mode en maakte Bouwend Nederland een opmerkelijke draai.

Het schommelt
Een van de redenen waarom buitenlandse bouwers meer ruimte krijgen is de crisis van de afgelopen jaren en de discontinuïteit in de werkstroom. De opdrachtenstroom van Rijkswaterstaat schommelt van jaar tot jaar met honderden miljoenen euro’s, zeker als het gaat om grote projecten. Het absolute dipjaar was 2014 met een schamele 375 miljoen euro aan gunningen, maar ook 2016 was met nog geen miljard euro geen topjaar. In de jaren 2015 en 2017 schiet de waarde van de gunningen ver boven het miljard euro, vaak door grote projecten als de zeesluis IJmuiden, A1/A6 en Zuidasdok.




Geen 10 paarden meer
De crisis heeft de grote Nederlandse bouwers fors ingekrompen en voorzichtig gemaakt, waardoor hun capaciteit fors is geslonken. In plaats van op tien paarden tegelijk te wedden, is zorgvuldig kiezen inmiddels het credo. Het is dan handig om contact te zoeken met een kapitaalkrachtige buitenlandse speler en dan gezamenlijk te tenderen. Zolang de opdrachtenstroom breed genoeg is, zal niemand hardop morren.
Topperke
0
quote:

Dutch Navigator schreef op 1 jun 2017 om 09:50:


Westfrisiaweg achter de rug? Laten die truckers het maar niet horen. Wat een drukte daar dagelijks.

Ik bedoel natuurlijk de problemen en tumult erover
Dutch Navigator
0
Re Toppertje uhh Topperke
OK, was een grapje.
Westfrisiaweg is straks een hele verbetering voor de regio.
311 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16-aug-19 17:38
Koers 7,990
Verschil +0,340 (+4,44%)
Hoog 8,020
Laag 7,740
Volume 187.781
Volume gemiddeld 132.621
Volume gisteren 250.795