Forum: TomTom » TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES » Pagina: 26 | DeBeurs.nl

TOMTOM SEPTEMBER 2017 HOPELIJK TOPMAN NAAR 10/12 EURO SUCCES

3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
DerksVisie
0
quote:

Tomtom25 schreef op 8 sep 2017 om 22:30:


Iedereen al volgeladen voor dinsdag en woensdag....en misschien wel maandag as al wel.....was nl vorig jaar ook al op maandag.....succes een ieder komende week.....op naar eerst maar weer eens de 10.....


Heb nog wat munitie voor het welbekende fenomeen, drukken dag voor het goede nieuws.
[verwijderd]
1
quote:

Tomtom25 schreef op 8 sep 2017 om 22:30:


Iedereen al volgeladen voor dinsdag en woensdag....en misschien wel maandag as al wel.....was nl vorig jaar ook al op maandag.....succes een ieder komende week.....op naar eerst maar weer eens de 10.....

Jammer dit!!
JTT
0
xynix

Volgens mij zijn we collectief vergeten dat TomTom zelf dit jaar nog met een eigen SDC-concept zou komen met een eigen "full stack", voor "demo purposes".

Het is overigens niet de bedoeling dat TomTom in de toekomst ook zelfrijdende auto's gaat verkopen. Titulaer ziet het wel gebeuren dat er 'een keer een zelfrijdende auto met een TomTom-logo erop te zien zal zijn', maar dat zal dan voor onderzoek zijn.

www.bright.nl/nieuws/tomtom-koopt-sta...
GLMF
1
nog maar een paar nachtjes slapen...................

29 Sep 2016 TomTom expands HD Map coverage to over 200K kilometres
29 Sep 2016 TomTom Launches On-Street Parking Service to Help Drivers Find that Parking Spot
29 Sep 2016 Volkswagen Group extends TomTom Traffic Service to ŠKODA
29 Sep 2016 TomTom Connected Navigation Chosen by Volvo Trucks
28 Sep 2016 NVIDIA and TomTom Develop Mapping System for Self-Driving Cars
26 Sep 2016 The Flexibility of TomTom's Navigation Components Are Showcased on the New PEUGEOT i-Cockpit®
26 Sep 2016 TomTom showcases precise localisation capability with live demo of its HD Map and RoadDNA products
Beperktedijkbewaking
13
Soms moet je geluk hebben. Door puur toeval stuitte ik op de mooiste GPS-traces ever shown by TomTom:
de.discussions.tomtom.com/live-dienst...

Dit verhaal is bedoeld voor lezers die geïnteresseerd zijn in de geheimen achter TT's onvolprezen live traffic en de rol van TT's eigenste probes daarbij (pnd's, inbouw, apps, TTT).

Zo'n trace is opgebouwd uit afzonderlijke GPS-bepalingen (ca 25 per minuut) door een probe. De groen/gele lijntjes lopen bijna horizontaal en horen bij redelijke snelheden (hier 50-70 km/h). De rode traces vertegenwoordigen langzamere voertuigen, bij de korte 'stapjes' daarin moest men echt even in de remmen.

Wat is er nu zo mooi aan deze traces? Ze zijn zo duidelijk en vooral: ze zijn afzonderlijk te tellen! Er reden in het weergegeven uur dus 29 (met een beetje goede wil 30) probes over dit stukje Deisterallee in Hameln. Nou ja én, zal je zeggen.

Ik werd getriggerd omadat ik die weg ken, nou ja, ik ben er een paar keer in Hameln geweest. Het is een drukke omgeving, maar omdat het een stedelijke weg bijna in het centrum is, is de verkeersintensiteit niet hoog. Zeg ca 20 voertuigen per minuut per rijrichting. Tel zelf maar eens in de stad.
Om precies te zijn: in het betreffende uur reden er ongeveer 1050 voertuigen in de oostelijke richting over de Deisterallee. Hoe ik dáár weer aan kom? Tja, je kent je vak en vindt vrij makkelijk de verkeerscirculatieplannen van de gemeente Hameln.

En nu gaat het leuk worden:
De penetratiegraad van connected TomTom devices is daar dus 30/1050 = 2,86%. Extrapoleren naar heel Dld (54,6 mln Kraftfahrzeuge incl. Motor­räder) geeft 1,56 mln connected TT-probes.

Ik denk dat NL en Frankrijk een vergelijkbare penetratiegraad kennen, voor de hele EU zal het wat lager zijn, zeg 2,6% gemiddeld. Bij 300 mln geregistreerde voertuigen (2016, excl. motoren) zijn dat 7,8 mln TT probes in de EU-landen.

Tel daar de resterende Europese landen bij, verder Noord-Amerika (ca 20% van de EU-omzet), en daarna de rest van de wereld (met op dit moment natuurlijk een lagere penetratiegraad) en je zit toch al gauw op 10 à 11 mln echte TT probes. And counting.

Dit getal heb ik hier het laatst jaar wel vaker geroepen, maar dat was gebaseerd op ruwe extrapolatie van het laatste officiële getal van TomTom: ca 6 mln begin 2015 (in een interview met founder Pauwels).
Het bovenstaande is een nieuwe en op zichzelf staande schatting. Mijn weekend is al goed, heb al een uur geleden een borrel ingeschonken!

En wat schuift het, hoor ik jullie vragen? Zoals Wies vaak betoogt, moeten we het van de assetwaarden hebben. Voor mij behoren TT's knowhow op traffic-gebied en hun actieve probes ook tot hun waardevolle assets. Er is geen enkele club ter wereld die daaraan kan tippen.

Beperktedijkbewaking
0
Tot slot, en om kritiek voor te zijn: connected auto's zitten vermoedelijk wat vaker op de weg dan allerlei oude schichten, en zijn daarom oververtegenwoordigd in de tellingen. Maar daartegenover staat dat men de navigatie-apparatuur niet altijd aan heeft staan, of de smartphone (met app) voor een kort tripje thuisgelaten heeft.
Qua orde van grootte zit ik goed, zeker weten.
Beperktedijkbewaking
0
Met dank aan TomTom:
www.ndw.nu/blog/bekijk/12/de_juf_staa...

De conclusie is gerechtvaardigd dat die vertraagde wegbrengouders tot een significant verkeerseffect hebben geleid. Op zo’n 1000 km weg kon een reistijdwinst worden ervaren– en dat is echt niet alleen toe te schrijven aan de dagelijkse fluctuatie van het verkeer. Wat dat aangaat kun je dus gewoon doorgaan met het verkondigen van je file-oplossing. Want echt, als een klein deel een uurtje later vertrekt, zijn misschien niet alle verkeersproblemen opgelost, maar wel een belangrijk deel.

Zie hier TT's smart-city concept, door de ogen van een brave bij NDW werkende moeder.
Dag Marthe, en de groeten aan de geweldige Tiffany. You know.

holenbeer
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 sep 2017 om 02:29:


Tot slot, en om kritiek voor te zijn: connected auto's zitten vermoedelijk wat vaker op de weg dan allerlei oude schichten, en zijn daarom oververtegenwoordigd in de tellingen. Maar daartegenover staat dat men de navigatie-apparatuur niet altijd aan heeft staan, of de smartphone (met app) voor een kort tripje thuisgelaten heeft.
Qua orde van grootte zit ik goed, zeker weten.


Goed werk! Mooi dat je initiële schatting nu bevestigd wordt, al is het maar op een klein stukje Duitsland. Maar wel Duitslan, Heimat van HERE. Best kans dat elders de penetratie nog wat hoger is, bv. FRankrijk.

Wat betreft de smartphone thuislaten denk ik niet dat je dat moet overschattten. Bij veel mensen is dat alleen mogelijk als deze chirurgisch verwijderd wordt :-)
[verwijderd]
0

@ BDB - precies !

"best-in-class traffic service " duidelijker kan niet, maar als je dan in hetzelfde rapport leest dat de waarde voor value berekening conservatief op 700k euro komt, dan vraag je je echt af " wie proberen ze hier nu de wol over de ogen te trekken ? " en als je dan ook nog hoort hoe HG in de laatste CC stelt dat acquisities enkel aan over de top prijzen kunnen voor Telematics, dan vraag je je toch wel af, waar gaat dit over ?

quote:

cave canem schreef op 7 sep 2017 om 19:19:


dit is de laatste update die ik voorbij zie komen is van eind augustus

"delivering on automotive "

TT versus HERE

TT's map platform is better than that of HERE
TT uses a combination of traditional map-making ( cars with camera's on top driving around) and community input.
the latter input sets it apart from the competition, as TT's community input is unprecedented, with 400m sources of probe data that feed into its database.
the quality of the probe data has already resulted in a best-in-class traffic service, but now it also results in cost-efficient high-quality map-making







TomTom 25
1
In noord Korea is het vannacht tijdens de feestdag iig rustig gebleven. Meestal op feestdagen laat kim zijn vuisten zien. Op naar maandag waar misschien net als vorig jaar al wat naar buiten komt.
Hik
0
AB @BDB.

Wat ik dan weer verrassend vond in het TomTom commentaar op het gebruikersprobleem:

Wir können nicht genau sagen wo der Fehler liegt, aber wir vermuten auch dass irgendeine eingehende Information falsch interpretiert wird, sodass dieser Abschnitt fälschlicherweise diese Meldung enthält.

Ich kann definitiv bestätigen dass es nicht an den TomTom-Verkehrsinformationen liegt, in welchen der TMC-Funk bereits integriert ist. Der Kommentar meiner Kollegen deutet auch darauf hin dass der TMC-Funk an sich ebenfalls keine solche Meldung ausgibt.

Daher die Vermutung der Experten dass das Renault-System irgendwie die einkommenden Informationen falsch interpretiert. Da wir keinerlei konkrete Informationen zu diesem System haben, können wir hier aber nur spekulieren. Deswegen raten wir direkt in Kontakt mit Renault zu treten, um dieses Problem dort zu melden.



Dat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik weet niet of deze functionaris weet waar hij het over heeft. Veel opstartkosten bij TomTom worden volgens mij toch juist gemaakt door het samen met de klant uitvoeren van de engineering om voor een specifiek model de hele keten (zelfs tot aan de UX) werkend te krijgen?
mjmj
0
quote:

xynix schreef op 1 sep 2017 om 10:42:


[...]
Bosch doet heel jubelend over de vooruitzichten voor hun nieuwe eAxle, waarmee de ontwikkeling van elektrische wagens in relatief kleine series enorm kan worden versneld. Zouden de orders uit o.a. China al over de plinten klotsen? Bosch durft zelf al het begrip "miljardenomzetten" zonder gêne in de mond te nemen.

Ik mag zelf Bosch graag heel hoog gaan zien vliegen in China. Daar ligt me een markt voor het oprapen, waar je koud van wordt! En het moet gek lopen als zich dat niet in hoog tempo door ontwikkelt tot de inzet van SDC-functionaliteiten level 4, die technisch zo goed als klaar zijn. De juridische en daadwerkelijke implementatie kant ligt in China vele malen gemakkelijker dan in bijvoorbeeld het "complexe" Europa.

Als de Chinezen echt willen kan er in één tot anderhalf jaar heeeeeeeel veel gebeuren. 2019 als het jaar waarin het ECHT gaat gebeuren. En aanleiding is er genoeg in die supervieze steden, waar geen normaal mens meer wil leven als hij/zij gezond wil blijven. De batterijproductie gaat ook van nieuw initiatief naar nieuw initiatief.

Ik denk dat wij ons in Europa over 4 jaar compleet verbazen over hoe snel het is kunnen gaan in China. Waarbij het eng is hoe snel je tot "ontwikkelingsland" kunt verworden als je niet bij de les blijft. Gelukkig heeft Bosch tijdig de juiste strategische keuzes gemaakt, en mogelijk mag TomTom meeliften in de slipstream.


Ik meen ergens gelezen te hebben dat die eAxle ook ingebouwd kan worden in bestaande auto's waar hij de brandstofmotor vervangt. Dat zou natuurlijk een gigantische markt zijn. Overigens zijn er al bedrijfjes die auto's kunnen ombouwen zie bv dit:
rebbl.com
Slainte
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 9 sep 2017 om 02:13:



En wat schuift het, hoor ik jullie vragen? Zoals Wies vaak betoogt, moeten we het van de assetwaarden hebben. Voor mij behoren TT's knowhow op traffic-gebied en hun actieve probes ook tot hun waardevolle assets. Er is geen enkele club ter wereld die daaraan kan tippen.




Elk android device is een probe.
Elk Apple device is een probe.
Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen).
etcetera, etcetera...

Probes zijn niets (meer) waard.
TomTom 25
0
quote:

Slainte schreef op 9 sep 2017 om 13:43:


[...]

Elk android device is een probe.
Elk Apple device is een probe.
Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen).
etcetera, etcetera...

Probes zijn niets (meer) waard.



Leg eens uit dan. Je mag zomaar geen gebruik maken van Apple probes volgens mij. TomTom wel, omdat dat in hun overeenkomst staat.
*Natte krant*
0
recital
0
Maxoptra and TomTom Streamline Mobile Operations for South African Telecom Provider

WIRUlink, one of South Africa’s fastest growing telecom providers, has turned to Maxoptra to improve its field service operations. Integrated with WIRUlink’s in-cab telematics solution from TomTom, Maxoptra’s cloud-based dynamic route planning and scheduling software has already helped the company increase the efficiency of its installation and service teams, boost customer service and reduce costs.

WIRUlink provides voice and data services to business and residential customers across South Africa. “Previously, installations were completed on a first come, first served basis, regardless of location, so technicians could potentially be driving between areas even when there were more orders in the same area,” commented Riaan Maree, Technical Director at WIRUlink. “And, despite having in-cab navigation devices, some engineers would stick to their own routes, leading to wasted time and travel expenses.”

WIRUlink currently operates a fleet of 22 service installation and support vehicles. Since implementing Maxoptra, WIRUlink has been able to automatically optimise routes to ensure staff spend the minimum amount of time per day travelling and reduce overall mileage. This has led to a significant increase in productivity, enabling, on average, twice the number of new customer installations each day. Orders are automatically sent to the in-cab TomTom devices, and live traffic events are taken into consideration to re-route vehicles and inform customers of potential delays.

Using Maxoptra, our logistics team has full visibility of every vehicle and every order – information that can easily be shared with the customer and management alike,” continued Maree. “Since implementing Maxoptra, we can serve more customers, using fewer resources, which in turn maximises our profitability and secures our potential for future growth.

“One additional factor to consider for users contemplating the switch to Maxoptra is that not only is it easy to use – both by our engineers and logistic team, but it was also very easy to implement,” added Maree. “In fact, following a period of testing, we were able to self-implement connecting Maxoptra to our TomTom devices and integrating with other back office systems.”

WIRUlink is a licensed telecommunications service provider, offering voice and data services to business and residential customers in South Africa. Recently voted the best Wireless Broadband Service Provider in South Africa, WIRUlink’s customer feedback includes comments such as ‘remarkable pre- and post-installation communication and exceptional installation time – are incomparable’ and ‘extremely impressed with the quality of service and promptness received to date from WIRUlink’.

aandeeltje!
0
quote:

Slainte schreef op 9 sep 2017 om 13:43:


[...]

Elk android device is een probe.
Elk Apple device is een probe.
Elke 'angry birds' app is een probe (als men zou willen).
etcetera, etcetera...

Probes zijn niets (meer) waard.



Google heeft veel meer data en weet/kan gebruiken van miljoenen phones exact hoe snel en waar en in welke richting men beweegt. Daarvoor is een willekeurige app die gps nodig heeft genoeg. Alleen als je gps afzet en je internetverbinding - aar wie doet dat nu telkenmale komt er geen data. Connected zijn we 24 uur per dag, 365,25 dag per jaar. Zelfs opfiets paden, wandelpaden in het bos kan men ongeveer schatten hoe druk het is en of iemand op een fiets zit, aan het trimmen is of gewoon wandelt.
holenbeer
0
quote:

aandeeltje! schreef op 9 sep 2017 om 14:17:


[...]

Google heeft veel meer data en weet/kan gebruiken van miljoenen phones exact hoe snel en waar en in welke richting men beweegt. Daarvoor is een willekeurige app die gps nodig heeft genoeg. Alleen als je gps afzet en je internetverbinding - aar wie doet dat nu telkenmale komt er geen data. Connected zijn we 24 uur per dag, 365,25 dag per jaar. Zelfs opfiets paden, wandelpaden in het bos kan men ongeveer schatten hoe druk het is en of iemand op een fiets zit, aan het trimmen is of gewoon wandelt.


Hoe dan? Als ik een iPhone heb, heeft Apple dan toestemming gegeven aan Google om mijn GPS-trace te downloaden? Of heb ik dat zelf gedaan? En hoe doet Google dat dan, via welke internetverbinding? Via mijn Vodafone-abonnement?
Of tapt Google de GPS-satellieten af?

Zal allemaal best misschien, maar ik heb geen idee. Jij wel, dus svp, legt het uit?
Beperktedijkbewaking
0
quote:

Hik schreef op 9 sep 2017 om 09:52:


...
Daher die Vermutung der Experten dass das Renault-System irgendwie die einkommenden Informationen falsch interpretiert. Da wir keinerlei konkrete Informationen zu diesem System haben, können wir hier aber nur spekulieren. Deswegen raten wir direkt in Kontakt mit Renault zu treten, um dieses Problem dort zu melden.[/i]

Dat vind ik hoogst opmerkelijk. Ik weet niet of deze functionaris weet waar hij het over heeft. Veel opstartkosten bij TomTom worden volgens mij toch juist gemaakt door het samen met de klant uitvoeren van de engineering om voor een specifiek model de hele keten (zelfs tot aan de UX) werkend te krijgen?

Inderdaad merkwaardig. Als het echt een apparatuurfout is bij Renault, zou de fout denk ik vaker moeten voorkomen.
Het betreft overigens een andere locatie en een ander probleem dan bij die weg in Hameln waar ik het in mijn eerdere post over had.
3.109 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 152 153 154 155 156 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27-mei-19 14:56
Koers 8,423
Verschil +0,105 (+1,26%)
Hoog 8,500
Laag 8,352
Volume 718.123
Volume gemiddeld 1.182.661
Volume gisteren 1.945.870