Forum: bpost » BPOST CRASH 2019-2020 : ERGSTE MOET NOG KOMEN #BEL20 » Pagina: 2 | DeBeurs.nl

BPOST CRASH 2019-2020 : ERGSTE MOET NOG KOMEN #BEL20

37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Leefloon
0
quote:

Kaiser schreef op 20 mrt 2019 om 16:59:

“Het vastleggen van een minimaal dividend had het aandeel een mooi steuntje in de rug kunnen geven, maar het bedrijf durft het niet aan.”

Als het enige doel van het beloven van een minimaal dividend een mooi steuntje is, volkomen onbelangrijk voor bpost, dan maakt dat zo'n belofte nog dommer en riskanter. Zeker in combinatie met een pleidooi om Radial met verlies te verkopen. Dan vliegt het geld figuurlijk aan alle kanten de deur uit. En een verlies bij Radial, en een verlies op Radial, en een restschuld door Radial, en een bpost uithollende zinloos aangegane dividendverplichting om de koers en CEO overeind te houden.

Zo het een goed idee zijn om vooraf minimale dividenden te gaan beloven, dan beveel ik aan om dat bij AVAs massaal en beursbreed vast te stellen. Om van uitzondering bpost de regel te maken. Wat ook kan, zolang bpost nog verkopobaar tafelzilver heeft om de kennelijke geldhonger van de grootaandeelhouder te stillen.

Kortom: dat waren niet het beste analytische argumenten ooit. En dividend beloven, en Radial verkopen, en klagen over een het dividend ontvangende grootaandeelhouder. Dan is het een opsomming van losse bezwaren en suggesties geworden, maar met zeer weinig onderlinge samenhang. Bijvoorbeeld een grootaandeelhouder, die weinig heeft aan het uitdelen van geld, uitsluitend om de koers omhoog te proberen te krijgen. Wat met "minimaal €1,31" trouwens ook al niet lukte.
Montaplus
0
waar staat dat geschreven dat Radial verkocht zou worden?Er wordt volop geinvesteerd in radial
Leefloon
0
quote:

Montaplus schreef op 6 mei 2019 om 16:28:

waar staat dat geschreven dat Radial verkocht zou worden?

Zo'n lezing, Radial zal verkocht worden, is ontsproten uit jouw fantasie. De door Kaiser geciteerde suggestie staat 4 berichten boven jouw Radenial.
Kaiser
0
aiaiaiaiai....

Maar een op de vijf verkochte postzegels is prior

Tegelijk wordt het Belgische postbedrijf geconfronteerd met een forse daling van de brievenpost. In het eerste kwartaal bedroeg die daling 9 procent, wat meer was dan verwacht. Volgens Van Gerven was vooral de maand maart erg slecht. “Maar ik heb geen glazen bol wat dit betekent voor de rest van het jaar”, waarschuwde hij. Pas bij de publicatie van het tweede kwartaal in augustus, verwacht hij meer duidelijkheid.

www.hln.be/geld/consument/maar-een-op...
Kaiser
0
De son côté bpost recule de 3,6%. Royal Mail, opérateur postal britannique a décidé de réduire son dividende de 40%.
Kaiser
0

Delhaize wordt afhaalpunt voor pakjes bol.com

06 juni 2019 19u10 Bron: Belga



Antwerpse Delhaize-klanten kunnen voortaan ook hun pakketjes van bol.com in de winkel afhalen.

Consument Webwinkel bol.com start met een proefproject in de provincie Antwerpen, waarbij klanten hun pakje kunnen afhalen in een Delhaize-supermarkt. Dat kondigt moederbedrijf Ahold Delhaize aan in een persbericht. Als de test succesvol is, zal het concept na de zomer verder uitgerold worden naar de rest van Vlaanderen.

De klant kan zijn pakje gratis afhalen, “aan dezelfde levertijd als een thuislevering”, klinkt het. Nu kunnen klanten van bol.com al pakjes afhalen bij Albert Heijn.

Delhaize wil de volgende drie à vier jaar zo’n honderd nieuwe supermarkten openen in België en ook online groeien. Delhaize telt nu al een 800-tal winkels. Zusterbedrijf Albert Heijn plant de volgende jaren dertig à vijftig nieuwe winkels te openen in Vlaanderen, bovenop de reeds bestaande veertig.

Bol.com, Albert Heijn en Delhaize zijn alle drie onderdeel van het beursgenoteerde concern Ahold Delhaize. Bol.com wordt straks sowieso nadrukkelijker aanwezig in ons land. Deze maand komt er een nieuwe vestiging in Antwerpen, vanwaaruit de webwinkel lokale ondernemers zal ondersteunen en adviseren bij het verkopen van hun assortiment op het platform van bol.com.
fonsdesponsje
0
Mmmmmhh....De meeste pakjes zullen steeds aan huis geleverd worden....mensen houden van hun gemak...hoe aan huis ...drone ofzo....bpost zal zich wapenen en blijven moderniseren om niet achter te blijven.
Critical_Analyser
0
Inderdaad. Ik hou van mijn gemak. Ik ben door de dag werken als de postbode langskomt, elke keer opnieuw. Met gevolg dat ik pas de dag later mijn pakket kan afhalen. Rechtstreeks afhalen in het afhaalpunt waar ik eender wanneer terecht kan is toch veel makkelijker. Zelfs na het 2x invullen van de Bpost formulieren dat het pakket rechtstreeks naar het afhaal punt mag, bellen ze nog steeds thuis aan.

Ze zouden hun beter focussen op betaling bij afhaling en andere moderne aanverwanten bij het hele pakket gebeuren. De koek van Paypal en dergelijke afsnoepen.
Kaiser
0

Flinke oplawaai voor Bpost na verkoopadvies

Het aandeel van Bpost kreeg vrijdag op de beurs van Brussel een stevige klap te verwerken. Het zakte tot 7,71 euro, een verlies van zomaar even 11,81 procent. Het is al van december vorig jaar geleden dat het bedrijf nog zoveel verloor in één dag.

Aanleiding is een verkoopadvies van Goldman Sachs, dat zijn advies verlaagde van “neutraal” naar “verkopen”. De analisten verwijzen daarbij naar het “relatief beperkte aandeel van winst” afkomstig uit de pakjesactiviteit. Goldman Sachs vindt Bpost ook niet langer aantrekkelijk door de volatiele operationele prestaties, waarbij de brievenpost sterk afneemt terwijl de concurrentie sterker staat in de pakjesmarkt. Nog altijd volgens het analistenrapport zal Bpost het erg moeilijk krijgen om zijn eigen doelstellingen voor dit jaar te halen. De groei tot 2021 wordt “een strijd”. Om al die redenen vindt Goldman Sachs het Belgische postbedrijf niet langer aantrekkelijk om te investeren.

Magere troost: Goldman Sachs is (vooralsnog) de enige met een verkoopadvies voor Bpost. Het aandeel heeft nog vier “koopadviezen” en negen “houden”, aldus persbureau Bloomberg. (krs, blg)
Kaiser
0
Post komt binnenkort nog maar twee keer per week, tenzij u duurdere zegel koopt

Acht jaar geleden werden er elke dag 12 miljoen brieven bezorgd, vorig jaar waren dat er nog maar 7,7 miljoen. In het eerste kwartaal van dit jaar viel het volume weer met 9,2 procent terug, terwijl bpost voor het hele jaar maar een terugval van 7 procent had verwacht. Nog een cijfer dat het dalende postvolume illustreert, is dat nog maar bijna de helft van de huizen elke dag post krijgt.
”Als er tegen 2022 geen nieuwe maatregelen komen, dreigt bpost verlieslatend te worden”, klinkt het binnen het bedrijf. “De pakjesbezorging mag dan wel fors toenemen, dat dekt het verlies van de briefbedeling niet.”

www.hln.be/geld/consument/post-komt-b...
Kaiser
1

Vernietigend rapport: klanten buizen bpost

Ingrid De Vos 21 augustus 2019 12u00


Consument Het is pover gesteld met de klanttevredenheid bij bpost. Zes op de tien Vlamingen hebben vorig jaar problemen ondervonden bij de ontvangst of verzending van brieven. Ook de pakjesdienst scoort op zowat alle vlakken slechter dan de concurrentie. Dat blijkt uit een onderzoek van Test Aankoop.

De consumentenorganisatie hield een steekproef bij zo’n 2.100 Belgen. Liefst 49% van hen geeft aan dat het in de voorafgaande twaalf maanden minstens één keer fout liep bij het verzenden of ontvangen van hun post. In de meeste gevallen wordt de envelop in de verkeerde bus gedropt (30%), is de levering meer dan een week te laat (28%) of komt de brief zelfs nooit aan (22%).

Ook op de uiterst belangrijke pakjesmarkt is er behoorlijk wat werk aan de winkel. Of er nu gepeild wordt naar de staat van de geleverde pakjes (liefst 15% geeft aan een beschadigde doos gekregen te hebben van bpost), naar de algemene tevredenheid (73 op 100) of naar de tarieven, telkens scoort het postbedrijf slechter dan al zijn concurrenten. Alleen op het vlak van stiptheid doet één andere speler het slechter. Zowel UPS als bpost slaagt erin om slechts 67% van de pakjes op tijd te leveren, maar bij de Amerikaanse koerier gaan net iets meer zendingen verloren (4% tegenover 3%).

Bpost zegt zich niet te herkennen in de resultaten. “In de eerste helft van dit jaar is 96,4% van de priorbrieven tijdig geleverd en 99,2% van de non-priorpost. En 97,5% van alle pakjes wordt uitgereikt binnen de dag dat ze in ons netwerk komen”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck. Het postbedrijf behandelt naar eigen zeggen elke dag ongeveer 7 miljoen brieven en meer dan 200.000 pakjes.

Bpost stelt zich vragen bij de methodologie van het onderzoek van Test Aankoop waaruit zou blijken dat de verzending van brieven en pakjes te wensen overlaat. Het postbedrijf verwijst zelf naar “officiële cijfers”. Bpost zegt het onderzoek van Test Aankoop niet te hebben gekregen. Het stelt zich vragen bij de methodologie, maar nodigt Test Aankoop uit voor overleg.

Lees in onze pluszone waarom het imago van bpost meer dan een deuk heeft.

www.hln.be/geld/consument/vernietigen...
Leefloon
0
Liegen met statistieken. Door beide partijen, maar hoofdzakelijk door de nieuwsmakers. Minstens één keer fout laat zich slecht vertalen in een meeromvattend percentage, en het ligt blijkbaar nooit aan de afzender. Een voorbeeld is dat bpost stelt dat 97,5% van de pakjes op tijd worden bezorgd, en dus nog meer dan 97,5% ongeveer op tijd wordt bezorgd. Dat is knap, wanneer volgens klanten 3% van de pakjes verdwijnt. Meer dan 100% pakjes.

Het wordt helemaal raar wanneer de ontvanger als de klant wordt gepresenteerd ("klanten buizen bpost"). De verzender is de klant.
den Ben
0
En dan net vandaag heropleving van de aandelenkoers...... Niet te begrijpen ! enfin des te beter want ik moet nog heel wat recupereren . Hopelijk nieuwe CEO op komst met kennis van zaken en een degelijke visie voor de toekomst
Montaplus
0
Ben het met je eens leefloon , de klanten vullen het afleveradres verkeerd in en dan is het Bpost zijn fout dat het adres niet juist is of er niet genoeg gefrankeerd is op de brief.
Montaplus
0
ik heb onlangs een broek besteld en bpost moest die leveren, voor 23u00 besteld en volgende dag netjes aangebeld met het pakje. En natuurlijk er lopen altijd wel ergens sloddervossen rond in elk bedrijf die dan de percentages van kwaliteit naar beneden halen
37 Posts, Pagina: « 1 2 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18-okt-19 17:35
Koers 10,075
Verschil -0,095 (-0,93%)
Hoog 10,200
Laag 9,980
Volume 180.748
Volume gemiddeld 226.204
Volume gisteren 343.109