TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Januari 2019

4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 234 235 236 237 238 239 | Laatste
Beperktedijkbewaking
0
@ MM,
Je bedoelt dat TT er nog een winstpercentage bovenop kan gooien?
Wat ze tot nu toe bij de 'interne' afnemer TTT niet deden?

Het klinkt goed... Hoewel, het zal in de 'deal' wel afgekaart zijn.

boem!
0
In de deal zal zeker zijn de prijs zijn afgekaart en wat de voorwaarden zijn voor wijziging van die prijs.

Dat TT daar een hoge marge bij bedenkt en Bridgestone een discount moge duidelijk zijn. Normaal gesproken zal de afgesproken prijs tenderen naar een marktconforme prijs.
[verwijderd]
0
quote:

Dutchy Ron schreef op 5 februari 2019 10:20:

[...]

Ging toen om navigatie en maps, niet om zelfrijdende auto’s
Ok bedankt. Echt onvoorspelbaar lijkt me deze verdere uitbreiding dan niet, maar kennelijk toch een verrassing.
BASF en BAYER kopen
0
Nissan en Renault kiezen vermoedelijk voor Google voor autonoom rijden - media 5-2-2019 10:52:53

(ABM FN-Dow Jones) Partners Nissan, Mitsubishi en Renault zullen nauw gaan samenwerken met Google voor zelfrijzende auto’s. Dit schreef de Nikkei Asian Review dinsdag.

De deal met Google, waarover de gesprekken zich volgens de Japanse krant in de laatste fase bevinden, moet de twee autofabrikanten helpen hun ontwikkelingen te versnellen.

Nissan en Renault zouden gaan samenwerken met Waymo, onderdeel van Google.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999
win some...
0
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 5 februari 2019 00:03:

[...]
[1]: Def. costs of sales is peanuts: 1-2 mio voor heel TT, zie JV17 pg 93. Het TTT-deel zal miniem zijn. Om deze reden vertaal ik hun "movement of deferred bla bla..." ook altijd als 'movement of defrev' (en evt. unbilled).
[...]

Ik ben hier nog even ingedoken en zie dat je gelijk hebt wat betreft de 30 mio. Ik was afgegaan op wat er gezegd is in het transcript IFRS 15/16 op 9-1-'18:
-Telematics business provides a range of services for businesses with a fleet of connected vehicles. These services most often contain Telematics control unit, TCU, that enables collection of data from the vehicle. The TCU hardware revenue is not considered a distinct performance obligation under IFRS 15, and as such, the hardware revenue cannot be recognized at the moment we ship the hardware revenue. Instead, the revenue must be allocated over the expected service period. As a result, we must book deferred revenue instead of immediate revenue recognition. On the other side, we will recognize a contract asset instead of recording cost of sales. Both the deferred revenue as well as the contract assets will be released over a 5-year period to the income statement.

De crux zit hem echter in de volgende zinsnede in o.a. JV17, p79:
-The impact of these changes on the consolidated statement of financial position is an increase in deferred revenue of €30 million. This deferred revenue consists out of a netted position of a contract asset (the hardware) and contract liability (deferred revenue).
Leonard
0
quote:

Hoopmazzel schreef op 25 januari 2019 18:38:

[...]

Tuurlijk,omdat je een Belg bent.
'Jouw uitlating tov mijn post was ik nog niet vergeten.'

Kapitaalvermindering buitenlandse bedrijven

In zijn voorwoord in het VFB-magazine heeft Sven Sterckx, voorzitter VFB, het al uitgebreid over de onrechtvaardigheid van de RV bij kapitaalverminderingen, vooral bij buitenlandse bedrijven, en spin-offs. Een VFB-lid vroeg zijn broker waarom er 30% Roerende Voorheffing werd afgehouden op de kapitaaluitkering bij AkzoNobel en kreeg volgend antwoord.

Vraag klant aan broker (XXX Bank):
Op 17 januari 2019 heeft AkzoNobel een reverse stock split en kapitaalsuitkering aangekondigd. Aandeelhouders ontvangen per 9 huidige aandelen 8 nieuwe aandelen. Daarnaast ontvangen aandeelhouders een speciale kapitaaluitkering van €8,78 per nieuw aandeel.21 januari 2019: laatste handelsdag oude notering; 22 januari 2019: ex-datum en deponering nieuwe aandelen (ratio 9:8); 25 januari 2019: betaaldatum kapitaaluitkering. Op deze kapitaaluitkering hebben jullie 30% roerende voorheffing afgehouden... Sinds wanneer is een kapitaaluitkering belast aan roerende voorheffing?

Antwoord broker:
In het verleden werd voor kapitaalverminderingen geen RV aangerekend (als aan twee “eenvoudige voorwaarden” was voldaan: 1. Een (volgens de regels genomen) beslissing tot vermindering van maatschappelijk kapitaal moet aan de basis liggen van de terugbetaling; 2. De vermindering kan alleen worden vrijgesteld indien ze voortkomt uit gestort kapitaal (=werkelijk gestort maatschappelijk kapitaal, m.a.w.kapitaal dat aandeelhouders inbrengen) , maar de Belgische wetgeving ter zake is sinds 2018 gewijzigd. Een kapitaalvermindering is slechts vrijgesteld van RV als de kapitaalvermindering aan bovenvermelde voorwaarden voldoet EN slechts gedeeltelijk volgens een door de wet voorziene pro rata berekening.

*Sinds die nieuwe wetgeving communiceren Belgische bedrijven of hun kapitaalvermindering aan die voorwaarden voldoet: XXX Bank krijgt sowieso de uitkering netto. Het is de Belgische vennootschap die de RV inhoudt. Niet XXX Bank. XXX Bank betaalt aan onze klanten uit wat wij ontvangen.

*Buitenlandse bedrijven houden geen rekening met de Belgische fiscale wetgeving en communiceren niet of hun kapitaalvermindering aan de voorwaarden voldoet noch communiceren ze de gevens noodzakelijk om de prorata te berekenen. Bij gebrek aan betrouwbare informatie kan XXX Bank er voorzichtigheidshalve niet anders dan van uitgaan dat er aan de voorwaarden NIET is voldaan. Met als gevolg dat er Belgische roerende voorheffing wordt aangerekend door XXX Bank. Deze werkwijze werd gevalideerd door Febelfin. Volgens een level playing field overeengekomen voor de financiële sector dient ieder bank zich daaraan te houden.

Hoop....
0
NewKidInTown
0
quote:

Hoop.... schreef op 8 oktober 2019 18:13:

Weerstand 15.07
In het JANUARI-draadje. Tosti zei op 10 jan 2019 om 10:37

TomTom is op weg naar de weerstand 8,52

www.iex.nl/Column/290093/TomTom-is-op...

ik denk dat ie alsnog gelijk gaat krijgen ;-)
Hoop....
0
quote:

NewKidInTown schreef op 8 oktober 2019 20:15:

[...]

In het JANUARI-draadje. Tosti zei op 10 jan 2019 om 10:37

TomTom is op weg naar de weerstand 8,52

www.iex.nl/Column/290093/TomTom-is-op...

ik denk dat ie alsnog gelijk gaat krijgen ;-)
Bodem ;-)
4.771 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 234 235 236 237 238 239 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,080
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront