Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Vreemde zaken Air France - KLM

9 Posts
Waakhond
0
Begrijp ik het goed dat het aandeel Air France-KLM minder aantrekkelijk is geworden voor beleggers, na een investering van meer dan een half miljard in dit bedrijf door onze regering?

De economische wetten op zijn kop. Als de vraag naar een product toeneemt, dan gaat de prijs ervan omhoog. Na een aankoop van miljoenen aandelen van AFK door onze regering, ja, u raadt het al, gaat de prijs omlaag. Kunt u het nog volgen? Ik niet.

Oh ja, de actie van onze regering is geweldig, eindelijk durft ze haar nek uit te steken en verdient daarvoor alle lof. Dan zou je denken dat het betreffende aandeel omhoog gaat. Nee, dus. Kunt u dat nog volgen? Ik niet.

Zie hier de macht van bureau analisten, die niets anders te doen hebben dan aandelen en bedrijven onderuit halen. Zat voorbeelden hiervan, bv Pharming.

Ondanks dit alles, wens ik u alsnog een prima beleggingsjaar toe.
DeZwarteRidder
0
quote:

Waakhond schreef op 6 maart 2019 12:39:

Begrijp ik het goed dat het aandeel Air France-KLM minder aantrekkelijk is geworden voor beleggers, na een investering van meer dan een half miljard in dit bedrijf door onze regering?

De economische wetten op zijn kop. Als de vraag naar een product toeneemt, dan gaat de prijs ervan omhoog. Na een aankoop van miljoenen aandelen van AFK door onze regering, ja, u raadt het al, gaat de prijs omlaag. Kunt u het nog volgen? Ik niet.

Oh ja, de actie van onze regering is geweldig, eindelijk durft ze haar nek uit te steken en verdient daarvoor alle lof. Dan zou je denken dat het betreffende aandeel omhoog gaat. Nee, dus. Kunt u dat nog volgen? Ik niet.
Zie hier de macht van bureau analisten, die niets anders te doen hebben dan aandelen en bedrijven onderuit halen. Zat voorbeelden hiervan, bv Pharming.
Ondanks dit alles, wens ik u alsnog een prima beleggingsjaar toe.
De ca 750 miljoen euro van Nederland komt niet terecht bij AirFrance maar bij de verkopende aandeelhouders.

Je kan hoogstens zeggen dat de aandelen in de toekomst schaarser worden.
leek2018
0
quote:

Waakhond schreef op 6 maart 2019 12:39:

Begrijp ik het goed dat het aandeel Air France-KLM minder aantrekkelijk is geworden voor beleggers, na een investering van meer dan een half miljard in dit bedrijf door onze regering?

De economische wetten op zijn kop. Als de vraag naar een product toeneemt, dan gaat de prijs ervan omhoog. Na een aankoop van miljoenen aandelen van AFK door onze regering, ja, u raadt het al, gaat de prijs omlaag. Kunt u het nog volgen? Ik niet.

Oh ja, de actie van onze regering is geweldig, eindelijk durft ze haar nek uit te steken en verdient daarvoor alle lof. Dan zou je denken dat het betreffende aandeel omhoog gaat. Nee, dus. Kunt u dat nog volgen? Ik niet.

Zie hier de macht van bureau analisten, die niets anders te doen hebben dan aandelen en bedrijven onderuit halen. Zat voorbeelden hiervan, bv Pharming.

Ondanks dit alles, wens ik u alsnog een prima beleggingsjaar toe.
Het is ook belangrijk, wie ze koopt. Hoe meer staatsinmenging, hoe minder kans op broodnodige "harde" reorganisaties.
Waakhond
0
Met die investering heeft onze regering zich ingekocht in Air France - KLM om meer macht te krijgen tegenover de Fransen, die denken dat ze zo superieur zijn en alles voor het zeggen hebben in dat bedrijf. Bovendien geeft de actie van onze regering de werkvloer ook de nodige rust. Kortom, het bedrijf zal er alleen maar beter op worden. Natuurlijk zullen er pessimisten blijven bestaan, die zelfs het beste resultaat nog onderuit halen. Feit blijft wel dat het bedrijf er nu veel beter op staat dan zonder die investering. En degene die dit betwist, raad ik aan om zich goed te laten informeren over deze hele actie van onze regering.
Sjonnie2
0
quote:

Waakhond schreef op 6 maart 2019 12:39:

Begrijp ik het goed dat het aandeel Air France-KLM minder aantrekkelijk is geworden voor beleggers, na een investering van meer dan een half miljard in dit bedrijf door onze regering?

De economische wetten op zijn kop. Als de vraag naar een product toeneemt, dan gaat de prijs ervan omhoog. Na een aankoop van miljoenen aandelen van AFK door onze regering, ja, u raadt het al, gaat de prijs omlaag. Kunt u het nog volgen? Ik niet.

Oh ja, de actie van onze regering is geweldig, eindelijk durft ze haar nek uit te steken en verdient daarvoor alle lof. Dan zou je denken dat het betreffende aandeel omhoog gaat. Nee, dus. Kunt u dat nog volgen? Ik niet.

Zie hier de macht van bureau analisten, die niets anders te doen hebben dan aandelen en bedrijven onderuit halen. Zat voorbeelden hiervan, bv Pharming.

Ondanks dit alles, wens ik u alsnog een prima beleggingsjaar toe.
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al, in 1 week tijd koopt de Nederlandse staat voor dik 700 miljoen euro aandelen waardoor de vraag enorm toenam in die week dus de prijs van het aandeel Airfrance KLM steeg tot grote hoogte.
Aangezien de vraag naar het aandeel deze week is weggevallen zakt de prijs.
Gewoon de wet van vraag en aanbod dus.
Ik heb even een grafiek met de koers en volumes bijgevoegd:

Bijlage:
Waakhond
0
Als er zo'n grote investering is gedaan, dan is het economisch gezien, onmogelijk dat de prijs van Air France - KLM naar beneden gaat. Sterker nog, een stijging zou meer op zijn plaats zijn.
En hier speelt ook een andere discussie mee. De gemiddelde gebruiker leest wat die bureau analisten te vertellen hebben , en denken zelf niet na. En als dat aandeel besmet is, nou dan wordt gewoon dat advies opgevolgd. Jammer, maar met pessimisten komen we niet verder.
In potentie een goed aandeel, waar in de komende maanden aan gewerkt zal worden om het bedrijf weer concurrerender te maken. Een pracht kans voor AFK, maar we zitten wel met een legertje pessimisten die ook dit avontuur willen slopen.
leek2018
0
quote:

Waakhond schreef op 6 maart 2019 12:58:

Met die investering heeft onze regering zich ingekocht in Air France - KLM om meer macht te krijgen tegenover de Fransen, die denken dat ze zo superieur zijn en alles voor het zeggen hebben in dat bedrijf. Bovendien geeft de actie van onze regering de werkvloer ook de nodige rust. Kortom, het bedrijf zal er alleen maar beter op worden. Natuurlijk zullen er pessimisten blijven bestaan, die zelfs het beste resultaat nog onderuit halen. Feit blijft wel dat het bedrijf er nu veel beter op staat dan zonder die investering. En degene die dit betwist, raad ik aan om zich goed te laten informeren over deze hele actie van onze regering.
Over welke investering heb je het. Er zijn toch alleen aandelen van eigenaar gewisseld. Of het bedrijf er beter van wordt, moet nog blijken. Als Schiphol niet echt mag groeien moet het bedrijf kiezen voor het vliegveld bij Parijs. Denk daarbij ook aan de Brexit. Als bedrijven voor het vaste land van Europa kiezen zal dat ook een verschuiving van het vliegverkeer van Londen naar het vaste land kunnen betekenen. En dan zal die keuze niet op Schiphol vallen, als er oeverloos over gepraat moet worden mbt die uitbreiding. De ploitiek denkt alleen maar aan peanuts, zie het voorstel om vluchten tussen Schiphol en Brussel te verbieden.
Waakhond
0
Het gaat hier om een inmenging van onze regering. Blijft mijn vraag: blijkbaar vind je dat aandeel minder aantrekkelijk, nadat onze regering voor meer dan een half miljard euro zich heeft ingekocht. We hebben nu meer te vertellen binnen AFK, dan voor die deal.
Nog steeds is Schiphol een topper onder de vliegvelden, en het vliegverkeer, ook na de Brexit, zal zeker voor Schiphol blijven kiezen. Dat is wel de verwachting die er heerst in Den Haag.
De issue Schiphol - Brussel is van een heel andere aard, spelen andere duistere zaken een rol.

Ik merk wel dat anderen ieder negatief aspect erbij halen, om zo hun blindelings vertrouwen in bureau analisten te rechtvaardigen?

Mensen, kom op, niet zo somber.
leek2018
0
quote:

Waakhond schreef op 6 maart 2019 13:29:

Het gaat hier om een inmenging van onze regering. Blijft mijn vraag: blijkbaar vind je dat aandeel minder aantrekkelijk, nadat onze regering voor meer dan een half miljard euro zich heeft ingekocht. We hebben nu meer te vertellen binnen AFK, dan voor die deal.
Nog steeds is Schiphol een topper onder de vliegvelden, en het vliegverkeer, ook na de Brexit, zal zeker voor Schiphol blijven kiezen. Dat is wel de verwachting die er heerst in Den Haag.
De issue Schiphol - Brussel is van een heel andere aard, spelen andere duistere zaken een rol.

Ik merk wel dat anderen ieder negatief aspect erbij halen, om zo hun blindelings vertrouwen in bureau analisten te rechtvaardigen?

Mensen, kom op, niet zo somber.
Als ik ergens geen vertrouwen in heb, is het wel in analisten. Er zijn bijna geen analisten, die onafhankelijk zijn. En een analist, die wel onafhankelijk is, gaat nooit door het putje als hij het fout heeft, maar krijgt wel eeuwige roem als hij een keer goed scoort.
Wat Schiphol betreft was ik waarschijnlijk niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde te zeggen dat, als er een verschuiving plaatsvindt dit niet ten goede komt aan Schiphol vanwege de groeibeperkingen. En dat zou kunnen betekenen, dat andere luchthavens in Europa interessanter worden en Schiphol minder.
9 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 9,880
Verschil +0,396 (+4,18%)
Hoog 9,914
Laag 9,662
Volume 2.158.542
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront