Miliboo de nieuwe Ikea van Frankrijk

29 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
[verwijderd]
0
Miliboo is gespecialiseerd in het ontwerpen en vermarkten van hedendaags meubilair op internet. Het bedrijf biedt banken en fauteuils, stoelen en krukken, tafels, kasten, badkamermeubelen, tuinmeubelen en decoratieve artikelen (verlichting, schermen, tafels, tapijten, enz.). .).
De producten worden verkocht via een winkel in Frankrijk en via internet.
De geografische spreiding van de omzet is als volgt: Frankrijk (81,2%), Europa (17,9%) en andere (0,9%).

MILIBOO: Het assortiment verbonden meubels van Miliboo geselecteerd uit de technologische innovaties om te ontdekken en te experimenteren in "The Apartment of the Future" door Fnac Darty
ACTUSNEWS • 29/04/2019 om 18:00 uur
Chavanod, 29 april 2019: Miliboo, specialist in het ontwerp en de verkoop van hedendaags meubilair op internet, zal aanwezig zijn in het appartement van de toekomst, in het hart van Parijs, van 10 tot 24 mei, via zijn reeks van verbonden meubels.

Bedacht en geregisseerd door de groep Darty Fnac, deze kortstondige plek ervaringsgerichte concentreert alle technologische innovaties vandaag dat het leven van de Franse morgen zal vereenvoudigen. Door zijn Ruimte 530 m 2 gewijd aan de beste van de innovatie, Future Appartement introduceren van nieuwe producten in gebruik situatie in een echte leefruimte met woonkamer, kinderkamer, keuken of badkamer bad. De bezoekers worden tijdens hun verblijf de acteurs van een verrijkt dagelijks leven.

Miliboo geselecteerd door de groep als een van de meest innovatieve merken in de Smart Home zal zijn bank te presenteren en aangesloten Ekko spiegel, zowel een reeds bekroond met Innovation Award op de CES in 2019 en 2017


6:43
Bourse et Valeurs - Guillaume Lachenal - PDG Miliboo 04/05/2019
YouTube - 2 dagen geleden


2:09

Miliboo
YouTube - 25 apr. 2019

---------
De info/ laatste nieuws staat hierboven. Voor mij is het een aandeel dat ik deze maand heb toegevoegd. Ik verwacht er veel van. Staan vandaag op 3 euro.
Voor diegene die geïnteresseerd zijn; succes met inlezen.
Groet, poil


[verwijderd]
0
Guillaume Lachenal
CEO van Miliboo interview 21 maart 2019

Boursier.com: Wat is de positionering van uw aanbod?

GL: het aanbod van Miliboo is gemiddeld. Onder onze directe concurrenten kunnen we Habitat noemen. In tegenstelling tot veel marktspelers, wordt het meubilair dat wij aanbieden niet plat verpakt in pakketten. Onze meubels zijn meestal gemaakt van massief hout of metaal ... Onze catalogus bevat heel weinig panelen van zacht hout. Merk ook op dat de prijspositionering van Miliboo erg aantrekkelijk is ...

Boursier.com: Wat is uw recept om kosten te besparen?

GL: de meeste van onze meubels zijn gemaakt in Azië of Oost-Europa. Sinds zijn ontstaan ??werkt Miliboo zonder tussenpersoon, we ontwerpen onze meubels, we selecteren de leveranciers, we zorgen voor de follow-up van de productie en de kwaliteitscontrole ... In de industrie van de inrichting is er in het algemeen een fabrikant, een exporteur, een importeur, een groothandel en een wederverkoper. Deze manier van werken veroorzaakt aanzienlijke extra kosten in vergelijking met ons assortiment.

Boursier.com: Is de meubelmarkt in goede gezondheid?

GL: De Fransen veranderen hun interieur vaker dan vroeger. Ze hebben de neiging om hun meubels te vernieuwen door weerstand te bieden aan resistente en massieve producten.

Boursier.com: Miliboo lijkt nog steeds te lijden onder een tekort aan bekendheid, hoe wil je dit probleem oplossen?

GL: Tot nu toe hebben we ons gericht op het opbouwen van een geloofwaardige levering, het controleren van de kwaliteit, het opzetten van de supply chain ... Vanaf nu wil Miliboo zijn reputatie ontwikkelen die de omzetgroei zal versnellen. Het is in die zin dat we een netwerk van showrooms inzetten. Er is ook een overeenkomst getekend met M6 die zal resulteren in spots op de televisiezenders en op de radiogolven van de groep. In ruil daarvoor heeft M6 de mogelijkheid om via converteerbare obligaties aandeelhouder te zijn van Miliboo. Bovendien wordt Stéphane Plazza ambassadeur van Miliboo ...

Boursier.com: Hoe zit het met het behalen van het break-even punt?

GL: Het overschrijden van het break-even punt is een van de doelen die ik mezelf heb gesteld. In de eerste negen maanden van het boekjaar 2018-19 bedroeg de organische groei + 24,8% in vergelijking met vorig jaar, wat het succes van het beleggingsbeleid en de strategische acties die wij leiden

[verwijderd]
0
Specialist online verkoop van designmeubelen met 2500 referenties, Miliboo (genoteerd aan Euronext Growth sinds 2015) is het rijden het succes van haar ingelogd sofa, winnaar op het laatste CES in Las Vegas, en zal actief inzetten haar phygitale strategie die sinds 2014.

Een krachtige e-commerce site aanwezig in Frankrijk en 7 Europese landen die verbonden zijn met twee fysieke en verbonden winkels (Milibootik open in Parijs en Lyon, en projecten in Marseille, Bordeaux en Lille), dat is de basis van de positionering van Miliboo (18 , € 5 miljoen omzet in 20117-2018 en een eerste halfjaar 2018-2019 naar € 10,6 miljoen).

Afkomstig uit de digitale sector, zorgt CEO Guillaume Lachenal, na het structureren en optimaliseren van het online verkoopproces, voor het fysieke aspect van zijn bedrijf om te streven naar een optimale combinatie van de twee benaderingen. "We slaagden erin om tussen de 3 en 5 intermediairs te schakelen om een ??goede prijs-kwaliteitverhouding te bieden, en zelfs als we in het buitenland produceren (China, India, Vietnam, Oost-Europa voornamelijk), zorgen we voor een verzending in de dag voor elke bestelling geplaatst voor 15 uur op onze site »zorgt voor de leider. Om nog maar te zwijgen over de aanwezigheid van een voorraad reserveonderdelen in Frankrijk (let op: in Annecy, het hoofdkantoor van het bedrijf).

"Deze prestatie-ingrediënten met betrekking tot online verkoop, we wilden ze vinden in onze online winkel" zorgt voor de leider.

Midden in de meubelsector gepositioneerd - "De Ikea premium sofa is ons instapmodel", vat Guillaume Lachenal samen - Miliboo speelde de winnende innovatiekaart met betrekking tot nieuwe toepassingen: eerst door zijn verbonden spiegel op de markt te brengen (om naar muziek te luisteren, het nieuws van de dag te weten en het weer tijdens zijn toilet), ook verkocht via de Boulanger-borden, vervolgens een bank (deze zomer in de handel gebracht) die furieus maakte bij de laatste CES Las Vegas sinds hij een van de winnaars was. Verbonden met de tv, deze slimme bank heeft een levendige interactieve stoel (4D-technologie), ingebouwde luidsprekers, een geluidsversterker of dimbare led-verlichting,

Ondanks deze twee bewezen technologieën en bemoedigende financiële resultaten, met name met een brutomarge toename van € 6,4 miljoen en een opwaartse verkoopprognose voor de volgende omzet, wordt Miliboo geconfronteerd met een notoir tekort.

Een situatie die voor het eerst werd ingehaald door de opening van twee strategisch gelegen buurtwinkels van Grôlee in Lyon en Madeleine in Parijs en twee partnerschappen van keuze. De eerste met de Saint-Gobain-groep waarin Miliboo in de 130 agentschappen van het Point P-netwerk een showroom implementeert waarin de coatings van het merk van materialen en constructie en het eigen meubilair worden gecombineerd. En dan heeft het merk Haute-Savoie een strategisch partnerschap getekend met de M6-groep (wat neerkomt op 21,4% van het aandelenkapitaal van Miliboo) en opent zo de deuren van een grote communicatiecampagne (tv, radio, digitaal). ) met ook een van zijn muzen, Stéphane Plaza. Na innovatie is er ruimte voor diversificatie.
[verwijderd]
1
Je opent een winkel in Parijs vlak voor die van Ikea ... Is het pure kans?

Naast de mogelijkheid om een ??strategische locatie te vinden, hadden we deze plaats in de Madeleine-wijk ook daadwerkelijk getarget voor betere zichtbaarheid. We zullen duidelijk profiteren van het bezoek aan Ikea; gekwalificeerd verkeer wordt geschat op 3 miljoen bezoekers per jaar. Ik ben van mening dat concurrentie enorm nuttig is in onze sector, omdat het ons voortdurend aanspoort om onszelf in vraag te stellen.

Uw "techno" -aanpak is commercieel, maar ook op productieniveau?

Inderdaad, ons volledige assortiment is in Frankrijk ontworpen als het ontwerp van onze prototypen. Onze productiemachines en verpakkingen zijn ook aangepast aan het meubilair dat wij produceren. We weigeren een zeer nauwkeurige specificaties op deze twee punten om verrassingen tijdens de montage te voorkomen. Als onze buitenlandse partners experts zijn in hun vak, ontwerpen we soms zelf een aantal productietools en integreren deze in hun fabrieken. Al onze onderdelen zijn ook getekend en we weten welke operator ze lokaal heeft gemonteerd.


Bron www.le-tout-lyon.fr/l-offensive-phygi...

Groet, poil
[verwijderd]
0
mobile.twitter.com/miliboo

Du 10 au 24 mai, venez découvrir l’Appartement du Futur avec nos produits connectés !
@Le_Figaro
et Olivier Garcia, directeur produits
@Fnac

@Darty_officiel
, vous en disent plus sur ce qui vous attend pendant votre visite. #fnac #darty #appartdufutur #IoT #tech #smarthome

Gaan we eens zien hoe de koers hierop gaat reageren; vandaag en de aankomende weken.
Groet, poil
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Het zou mij niet verbazen wanneer de beurswaarde, die nu 15 miljoen euro is, dit jaar nog richting de 30-40 miljoen zou gaan.
Succes, poil
[verwijderd]
0
www.euronext.com/nl/ipo-detail/617473...

Sinds eind 2015 op de beurs. Ik verwacht dat we na de recente ontwikkelingen weer snel richting de introductie waarde van 4,21 zullen gaan.
Groet, poil
[verwijderd]
0
Zeker met het oog op de aankomende cijfers op 23 mei.
Tip: volg vandaag miliboo op twitter.
Veel nieuwsberichten
Groet, poil
Haddock71
0
quote:

poil-1 schreef op 10 mei 2019 10:51:


www.euronext.com/nl/ipo-detail/617473...

Sinds eind 2015 op de beurs. Ik verwacht dat we na de recente ontwikkelingen weer snel richting de introductie waarde van 4,21 zullen gaan.
Groet, poil


denk dat je zo maar gelijk gaat krijgen, koersje is aardig aan het oplopen
[verwijderd]
0
Morgen de Q4 cijfers van Miliboo nabeurs.
Na de Q3 cijfers is het aandeel bijna verdubbeld.
----------
MILIBOO: 16% omzetgroei in het derde kwartaal
AOF • 21/02/2019 om 18:09 uur
(AOF) - In het derde kwartaal, dat eind januari werd afgesloten, boekte Miliboo een omzet van 6,381 miljoen euro, een stijging van 16%. Deze verkoopprestaties leveren een omzet op voor de eerste negen maanden van het boekjaar 2018-19 tot 17.021 miljoen euro, een autonome groei van 24.8%, uitsluitend als gevolg van een volume-effect.

De activiteitsgroei van 31,3% in Frankrijk, de leidende markt voor het digitale meubelmerk, goed voor 84% van de omzet, compenseerde ruimschoots de lichte daling van de export (-1,5%). %) had voornamelijk betrekking op de strategische terugtrekking uit de Britse markt.

Guillaume Lachenal, Chairman en Chief Executive Officer en oprichter van Miliboo, merkte op: "Het 3e kwartaal is een voortzetting van de zeer goede prestaties die in de eerste helft van het jaar werden behaald met een meer veeleisende vergelijkingsbasis. kwart van onze geschiedenis door de lat van 6 miljoen euro aan inkomsten te overschrijden ".

Aan het einde van het fiscale jaar 2018-19, zal het bedrijf blijven om haar strategisch plan opstellen met een focus op de primaire markt, Frankrijk. In het vierde kwartaal lijkt al goed georiënteerd en zullen profiteren van de opening van de nieuwe flagship store in Madeleine sinds februari 9, waardoor het haar winkelruimte verdubbelen in Parijs.

Ten slotte werkt het bedrijf aan de oprichting van veelbelovende nieuwe strategische partnerschappen, die binnenkort het licht moeten zien en een nieuwe impuls aan het merk moeten geven.
------------------------

Voor morgen verwacht ik dat Miliboo opnieuw de aandeelhouders gaat belonen met prima cijfers. Daarnaast verwacht ik dat men voor het aankomend jaar al een (positieve) uitspraak gaat doen.
Fijne avond, poil

[verwijderd]
0
MILIBOO: 24% GROEI IN JAARLIJKSE ONTVANGSTEN 2018-19
ACTUSNEWS • 23/05/2019 om 18.30 uur
Sterkste groei sinds de Miliboo IPO;
Ondertekening van belangrijke partnerschappen, met name met de M6 Group en Stéphane Plaza;
Gunstige vooruitzichten.
[verwijderd]
0
Guillaume Lachenal, Chairman en Chief Executive Officer en oprichter van Miliboo, reageert:

"Het fiscale jaar 2018-19 is een uitzonderlijk jaar in de geschiedenis van Miliboo. Eerst en vooral herinner ik me de verandering in de symbolische limiet van € 20 miljoen aan jaaromzet. Met een autonome groei van iets meer dan 24% heeft Miliboo de meest significante jaarlijkse stijging sinds de beursintroductie opgetekend. Onze omzet steeg elk kwartaal in vergelijking met het voorgaande jaar. Dit weerspiegelt de relevantie van onze positionering en expansie, vooral in onze thuismarkt. "

De omzet kwam uit op € 5,9 miljoen in het 4 e kwartaal van het boekjaar 2018-19, een stijging van 22,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Frankrijk (84% van de omzet) zag de verkoop in een gestaag tempo groeien. Het internationale werd gedragen door Spanje en Duitsland.

Deze prestatie brengt de jaaromzet 2018-19 uit op 23,0 M €, een organische groei van 24,3% ten opzichte van vorig jaar, uitsluitend afkomstig van de toename van de verkoopvolumes .De internetomzet groeide sneller dan het aantal unieke bezoekers van zijn sites (6,9 miljoen voor het jaar, of + 5,4%), wat een betere conversie van bezoeken naar verkopen en een vermindering van marketinguitgaven betekent .

Als vertegenwoordiger van 84% van zijn omzet, blijft Frankrijk de leidende markt van het merk en blijft de groei met activiteit stijgen met + 29,6%, zowel op online verkopen als in winkels, wat de relevantie bevestigt Omni-channel positionering van Miliboo.

Het merk heeft een strategische terugtrekking gemaakt van zijn Britse markt. Buiten het Verenigd Koninkrijk steeg de jaarlijkse internationale omzet met bijna + 10%.

Als gevolg van de dynamiek van de activiteit zullen de resultaten van het boekjaar 2018-19 naar verwachting aanzienlijk verbeterd zijn in vergelijking met die van vorig jaar. Ze zullen echter worden gemitigeerd door eenmalige vergoedingen van € 0,1 miljoen die zijn toegezegd aan het partnerschap met M6 en door de huurprijzen van Madeleine's winkel gedurende de periode, die weliswaar een volledige franchise zal ontvangen, maar zelfs erkend worden voor € 0,5 miljoen. Volgens de huidige boekhoudnormen moet alle belastingvrije huur worden geregistreerd in de vorm van fictieve huur.

Gerectificeerd voor deze effecten zou de jaarlijkse Ebitda [1] dus rond de -0,5 miljoen euro moeten liggen, vergeleken met - 2 miljoen euro in 2017-2018, dwz een deling met 4 van het verlies.


Guillaume Lachenal, Chairman en Chief Executive Officer en oprichter van Miliboo, reageert:

"De groei in Frankrijk, onze belangrijkste markt, is het hele jaar door boven de 20% gebleven, gevoed door bijna uitsluitend digitale marketing.

We zijn erg enthousiast over de impact die onze tv- en radiospots zullen hebben op ons bedrijf. De expertise van de M6 Group, gecombineerd met het zeer hoge profiel van Stéphane Plaza, zal onze producten begin juli op het scherm zetten.

Een heel jaar lang adverteren op alle M6 Group-kanalen en mediakanalen vertegenwoordigt de ongekende exposure van Miliboo. "
[verwijderd]
0

GUNSTIGE VOORUITZICHTEN

Aan het begin van het jaar blijft Miliboo de groei van zijn commerciële activiteiten zien vergelijkbaar met die in het laatste kwartaal.

De partnerships met M6 en Stéphane Plaza moeten sterk toenemen naamsbekendheid door middel van media-exposure van grote omvang. Ze zouden dus zowel de groei van de online verkoop als die van de winkels van Lyon en Madeleine in Parijs moeten voeden. De laatste, die op 9 februari werd geopend, heeft toegestaan ??dat Miliboo zijn verkoopgebied in Parijs verdubbelt, en zal ook profiteren van het verkeer dat door deze wijk wordt gegenereerd in volledige commerciële mutatie met iconische merken die in de buurt zijn geïnstalleerd.

Daarnaast zijn Miliboo en Stéphane Plaza begonnen met discussies om de producten van het merk aan te bieden via de 450 filialen van het Plaza Immobilier-netwerk .

Miliboo is ook van plan gebruik te maken van de kansen die zijn gecreëerd door zijn aanwezigheid op het evenement 'Het appartement van de toekomst' dat begin mei door Fnac Darty werd georganiseerd . Er zijn besprekingen aan de gang over de grootschalige distributie aan het eind van het jaar van de aangesloten meubels (bank, bureau en spiegel).

Ten slotte blijft de aanwezigheid van Miliboo bij Point.P Matériaux de Construction, een dochteronderneming van Saint-Gobain Group, worden ingezet. Er is een geleidelijke verhoging gepland om 130 Point.P-agentschappen in Frankrijk uit te rusten .

In parallel, Miliboo doorgaan met haar optimalisatie werk van de operationele kosten met als voornaamste doel om te bereiken, na verloop van tijd, de operationele balans
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Goedemorgen. Vandaag gaan we zeker door de 4 euro. Miliboo heeft afgelopen tijd laten zien dat het prima kan groeien!
Vooruitzichten zijn goed en er worden steeds meer deals gesloten waardoor de bekendheid groter wordt.
Het is een bedrijf met veel vaste aandeelhouders en 10% free float.En dat op een totaal van ca. 5 miljoen aandelen. Dus dit kan vandaag wel eens een klapper gaan geven.
Succes, poil
[verwijderd]
0
In de min. Had dit niet verwacht.Wordt dus boodschappen doen en de zon in.
Groet, poil
[verwijderd]
0
:) gaat met dit aandeel ook weer de goede kant op.
1 van mijn vaste aandelen ridder ;)
Groet poil
29 Posts, Pagina: 1 2 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
568,63  -2,12  -0,37%  03 jul
 AMS25-24h^ 577,54 +1,57%
 Germany30^ 12.580,50 +0,42%
 Dutch15-index 16.220,00 -0,20%
 BEL 20 3.393,25 -0,27%
 BRX20-24h^ 3.433,34 +1,18%
 Europe50^ 3.309,54 +0,46%
 Euro30-index 16.698,55 -1,02%
 US30^ 25.764,49 0,00%
 Nasd100^ 10.350,68 0,00%
 US500^ 3.126,37 0,00%
 Japan225^ 22.217,79 0,00%
 Gold spot 1.772,24 -0,23%
 EUR/USD 1,1271 +0,23%
 WTI^ 40,39 +0,16%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

Pharming +5,71%
ALTICE EUROPE... +2,47%
ASMI +2,38%
Basic-Fit +1,95%
Kendrion +1,89%

Dalers

Eurocommercia... -3,21%
B&S Group SA -2,32%
UNILEVER -2,27%
OCI -1,90%
SIGNIFY NV -1,84%