Forum: Heijmans » Vierde kwartaal 2019 » Pagina: 7 | DeBeurs.nl

Vierde kwartaal 2019

709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
salud
0
@lokeend: Waar gok je op en binnen welke (lange) termijn?
Dan heb ik het niet over je huidige aankopen maar wat is je idee qua verkoop in de toekomst ... € 10,- of € 20,- of € 40,- ... vertel eens... of koop je gewoon heel Heijmans op? :)
Broer Konijn
0
quote:

Japio_ schreef op 30 oktober 2019 19:18:


Hi BK, welkom!


Merci Japio!

We gaan zien of Heijmans de vruchten zal plukken van het verstandige beleid van de afgelopen jaren en de kansen kan pakken die de overheids investeringen op het gebied van wonen en infra gaan bieden. Ik heb er vertrouwen in dat de kansen voor Heijmans een stuk groter zijn dan de bedreigingen. Fortune favors the brave!

Vriendelijke groet, Broer Konijn.

Disclaimer: long Heijmans, PostNL, LucasBols, Akzo, Galapagos en Pharming. Momenteel geen short.
Japio_
0
Zuidasdok gaat in mijn beleving teveel uit van huidige vervoermiddelen. Rijden we over 20 jaar nog wel in auto's zoals we ze nu kennen? Parkeerterreinen hartje zuidas?? Waarom geen loopbanden en overdekte voorzieningen voor fietsen, stepjes en gondels om in 5 minuten van de zuidas naar de vertrekhal op Schiphol te 'zweven'

Allemaal massief beton met wat grassprietjes als garnering....
youtu.be/lbN8kDJ2xvg

salud
0
@Japio_: Ik zou gezien de stand van zaken in energie opslag op dit moment investeren in een bedrijf wat in staat is om hele lange verlengsnoeren te maken. :)
Grassprietjes,zeewier en insecten vindt je tegen die tijd niet meer terug in de openbare ruimte wegens erg in trek als voedsel.
Mensen zijn daar dan dagelijks naar op zoek om niet te verhongeren.
Japio_
0
quote:

Broer Konijn schreef op 30 oktober 2019 21:10:


[...]

Merci Japio!

We gaan zien of Heijmans de vruchten zal plukken van het verstandige beleid van de afgelopen jaren en de kansen kan pakken die de overheids investeringen op het gebied van wonen en infra gaan bieden. Ik heb er vertrouwen in dat de kansen voor Heijmans een stuk groter zijn dan de bedreigingen. Fortune favors the brave!

Vriendelijke groet, Broer Konijn.

Disclaimer: long Heijmans, PostNL, LucasBols, Akzo, Galapagos en Pharming. Momenteel geen short.



Geen Wessanen meer op jouw lijstje ;-) .... nu maar hopen dat je bij Heijmans niet op eenzelfde wijze wordt uitgeklopt.
Voor een partij met geld wat op zoek is naar rendement is Heijmans een leuk tussendoortje.
Broer Konijn
0
quote:

Japio_ schreef op 30 oktober 2019 21:41:


[...]

Geen Wessanen meer op jouw lijstje ;-) .... nu maar hopen dat je bij Heijmans niet op eenzelfde wijze wordt uitgeklopt.
Voor een partij met geld wat op zoek is naar rendement is Heijmans een leuk tussendoortje.


Ha ha ha, nee Japio, das war einmal.......
Die zijn we kwijt aan die Franse roofridders van PAI.
Ik ben nog steeds pissig dat Jobson zich daarvoor heeft laten lenen. Echt laag.

Aan de andere kant: als Heijmans me hetzelfde rendement levert als Wes dan teken ik er voor. Pracht investering was dat. Had ze graag nog gehad.

Heijmans kan hetzelfde gebeuren als Volker Wessels. Ik hoop het niet. Ben meer geïnteresseerd in langjarig rendement en dividend. Een minderheidsbelang van HAL zou ik wel mooi vinden........

Mvg BK
Daexter
0
quote:

Japio_ schreef op 30 oktober 2019 21:20:


Zuidasdok gaat in mijn beleving teveel uit van huidige vervoermiddelen. Rijden we over 20 jaar nog wel in auto's zoals we ze nu kennen? Parkeerterreinen hartje zuidas?? Waarom geen loopbanden en overdekte voorzieningen voor fietsen, stepjes en gondels om in 5 minuten van de zuidas naar de vertrekhal op Schiphol te 'zweven'

Allemaal massief beton met wat grassprietjes als garnering....
youtu.be/lbN8kDJ2xvg




Ja hoor, gaat nog 20 jaar duren voordat de benzineauto's het straatbeeld gaan verlaten. Op den duur zullen idd wel de auto's verdwijnen maar dat zal wel nog veel langer duren al was het maar omdat de autoproducenten eerst de tijd moeten krijgen om hun investeringen in elektrische auto's terug te verdienen.

Maar misschien nog belangrijker de markt moet wel tijd en geld hebben om op de nieuwe technieken over te stappen, dat geld uiteraard niet voor een enkeling hier op het forum, die allicht in staat was om een tesla model S als 1 van de eerste uit eigen zak te betalen. Maar de massa heeft dat geld niet en blijft dus tot het laatste moment in (ouderwetse) auto's rondkarren
lokeend
0
quote:

salud schreef op 30 oktober 2019 21:09:


@lokeend: Waar gok je op en binnen welke (lange) termijn?
Dan heb ik het niet over je huidige aankopen maar wat is je idee qua verkoop in de toekomst ... € 10,- of € 20,- of € 40,- ... vertel eens... of koop je gewoon heel Heijmans op? :)


Ja Salud, leuk dat je het vraagt. ik gok op 24 euro binnen 5 jaar zit er nu gemiddeld in op 9,01 euro en sta ruim 18% in de min. Momentum
Ik wacht tot de koers onder de 7 euro komt dan koop ik flinke plukken bij zodat mijn gemiddelde onder de 8.5 komt.
Huidige aankopen zoals vandaag zijn niet groot geweest al is voor een ieder groot of klein verschillend
Welke plaats woon je in Spanje dan kom ik een keer een wijntje bij je drinken-:))
Ik kom net terug uit Malaga het was super daar!!
Succes!
Warrem Buffet
0
salud
0
@lokeend: gemiddeld 8,73 hier, en dan heb ik het niet over de temp hier bij Allicante, die ligt veel en veel hoger :).
Van mij mogen ze weg rond de dubbele prijs.
Ik denk zelf dat we Tennet en stikstof en die anti-aanbak rotzooi ook wel weer gaan overleven. En ook elektrische voertuigen hebben een soort van infra nodig om
over te rijden. Huizen zullen er ook in de toekomst nog wel gebouwd worden.
Kwaliteit/prijs verhouding zou Heijmans goed in moeten zijn.
MegaTelstar
0
"De bedrijven die werken aan het grootschalige Zuidasdok-project in Amsterdam, vragen daarvoor veel meer geld. Bouwcombinatie ZuidPlus meent dat er 50 procent meer betaald moet worden door alle vertragingen en de daaraan verbonden kosten. Dat zou neerkomen op bijna een half miljard euro extra."

Dat je toch geen nieuws noemen. Bij alle megalomane overheidsprojecten (of het nou ICT, Infra of eigen nieuw te bouwen kantoren etc. betreft) is het gebruikelijk dat de voorgestelde kosten en het tijdspad waarin alles gerealiseerd moet worden altijd veel rooskleuriger worden voorgesteld dan de werkelijkheid. Dit alles om politieke besluitvorming van de grond te krijgen. Eenmaal in gang gezet komen de zogenaamd niet ingecalculeerde tegenvallers en later nog de nodige lijken uit de kast, met als stip op één tot nu toe de Noord-Zuid metrolijn. ZuidPlus + 50% komt er dus wel. Pas bij de eindafrekening de werkelijke kosten.

groet, SuperTelstar
salud
0
www.ad.nl/wonen/nieuwbouw-nu-al-in-kr...

Nieuwbouw nu al in kritieke toestand.

Het aanbod aan nieuwbouwhuizen daalt al zes kwartalen op rij, het aantal afgegeven bouwvergunningen loopt terug en minder kopers staan te trappelen om nieuwbouw te kopen. Dat blijkt uit de nieuwste monitor koopwoningen van de TU Delft. ,,De situatie is nu al zorgwekkend en dan zijn de gevolgen van de stikstofdiscussie nog niet eens meegenomen.”

Zoek op Funda naar nieuwbouw en er lijkt behoorlijk wat te koop. Een nadeel is wel: het type aanbod is beperkt. Het zijn met name dure appartementen in hoge torens óf prijzige huizen. ,,Voor veel mensen zijn die woningen niet te betalen of niet hun smaak”, vat woningmarktdeskundige Peter Boelhouwer de problemen samen.

Volgens de vandaag verschenen monitor koopwoningen zit de huizenprijs inmiddels op een ongekend hoog niveau: de gemiddelde verkoopprijs die bouwers plakken op een nieuwbouwhuis is 375.000, dat is 10 procent meer dan een jaar geleden. Voor grote groepen Nederlanders is dat financieel niet haalbaar en dat vertaalt zich in dalende verkoopcijfers.

Zo blijken er in het tweede kwartaal 22 procent minder nieuwbouwhuizen verkocht te zijn dan een kwartaal eerder. En dat is niet alles: het aanbod van nieuwbouw is al zes kwartalen op rij gedaald. In het tweede kwartaal zijn 6600 nieuwe huizen opgeleverd, het eerste kwartaal waren dat er nog 8500.

Mismatch
,,Er is een mismatch tussen wat mensen kunnen betalen en wat er wordt gebouwd. Er wordt nu vooral gebouwd voor het hogere segment”, beaamt Jannes van Loon van de vereniging voor ontwikkelaars en bouwondernemers (NVB). De club wijt de torenhoge prijs aan een combinatie van factoren. De belangrijkste is de fors gestegen grondprijs.

De stijgende prijs in de nieuwbouw werkt flink door in bestaande bouw, zo blijkt uit de rapportage van TU Delft. De prijs zit niet alleen in de Randstad in de lift, ook in provincies als Groningen, Drenthe en Overijssel is de stijging relatief fors.

,,Door de sterk gestegen verkoopprijzen in de grote steden in het westen wijken mensen uit naar gebieden buiten de grote steden en andere delen van Nederland”, verklaart Boelhouwer die ontwikkeling. Dat wil overigens nog niet zeggen dat huizenzoekers makkelijker een woning vinden in de bestaande bouw. Ook daar is het aanbod beperkt.

Vertrouwen
Hoe somber de boodschap van TU Delft ook is, de consument heeft vertrouwen in de woningmarkt. In een recent onderzoek van Vereniging Eigen Huis bleek het vertrouwen zelfs licht gestegen. Vermoedelijk spelen de stijgende huizenprijs en de ultralage en nog steeds dalende hypotheekrente een rol.

Om dat vertrouwen erin te houden, ziet Boelhouwer de oplossing in het fors bijbouwen van huizen. ,,Ga als de wiedeweerga bouwen. En bouw niet alleen hele dure huizen maar ook betaalbare huizen.”

Volgens de NVB is dat nog niet zo simpel. Er is een gebrek aan bouwlocaties, capaciteitsproblemen bij gemeenten, zwaardere duurzaamheidseisen en een tekort aan personeel, luidt hun verweer. En bijbouwen zal volgens hen nog eens extra moeilijk worden met alle stikstofregels. ,,Het gaat nu al niet goed met de nieuwbouw maar het zou nog weleens flink slechter kunnen gaan”, aldus Van Loon.
amice
0
Toen de oosterschelde dam werd aangelegd, overschreed de aanneemsom het budget aanmerkelijk.
Wij zullen het goedkeuren, sprak Wiegel maar bij iedere volgende overschrijding stoppen we difinitief met de bouw van de dam, hoever we ook gevorderd zullen zijn.
Maar Wiegel widt wel beter en de volgende overschrijdingen werd gewoon goedgekeurd
Op de zuidas zal net zo gaan S Dekker heeft geen verstand van tunnels en van geld. Politiek gemanipuleer

Broer Konijn
0
Voorlopig lijkt steun €7 het te houden.
Rood op de dag- en maand grafieken. Maar een klein +1 candle'tje op de weekgrafiek.....
Hup Heijmans!!!

Mvg BK

www.nicoprbakker.nl/chartservice/ascx...
lokeend
0
quote:

trarb schreef op 31 oktober 2019 15:27:


Vinden jullie dit een goed moment om in te stappen?
Gr.


Heel heijmans is 150 miljoen waard op de beurs, vind je dat duur dan moet je nog even wachten met instappen.
Succes !
Broer Konijn
1
quote:

trarb schreef op 31 oktober 2019 15:27:


Vinden jullie dit een goed moment om in te stappen?
Gr.


Waarin? Het huwelijksbootje? ;-)

Heijmans? zie mijn commentaar van gisteren en vandaag.

Fijne avond en vriendelijke groet, Broer Konijn
HenkdeV
0
quote:

lokeend schreef op 31 oktober 2019 16:47:


[...]

Heel heijmans is 150 miljoen waard op de beurs, vind je dat duur dan moet je nog even wachten met instappen.
Succes !


Mooi koopje voor Hochtief:-).
Winstverwachting voor dit jaar 640 miljoen-680 miljoen.
709 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 33 34 35 36 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 feb 2020 17:37
Koers 7,730
Verschil -0,050 (-0,64%)
Hoog 7,750
Laag 7,510
Volume 246.793
Volume gemiddeld 133.670
Volume gisteren 126.851