AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG Advanced Metallurgical Group (DATA)

96 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
ff_relativeren
0
quote:

Kaspersky schreef op 28 november 2019 22:32:

Bron: www.iex.nl/Column/278446/TA-En-dat-is...

AMG
AMG was net uit de dalende trend gebroken toen het aandeel begin mei met sterke cijfers over het eerste kwartaal naar buiten kwam. De koers schoot omhoog en is de weken daarna zonder omkijken verder opgelopen.

AMG is nu ook boven de top van januari gebroken, waarmee het technische beeld verder is opgeklaard. Er is ruimte vrijgekomen voor een stijging richting berekend koersdoel 55,00.
Het Kaspersky verhaal komt uit een column van dhr Tostrams, over het voorjaar 2018.
Dat waren andere tijden, en dat had alias Kaspersky wel even moeten vermelden.

De situatie in 2019 ziet er, helaas voor de long spelers, heel anders uit.
Geen uitbraak uit het neergaande trendkanaal, en een beurskoers die onder de € 22,- is gegaan.
Dat geeft bepaald geen uitzicht op een koersje richting € 55,-.

alias Kaspersky draait menigeen een rad voor ogen in bovenstaande posting.
Derhalve maar even bijsturen, en de koersgrafiek laten zien zoals we er nu voor staan :

Bijlage:
moneypocket
0
quote:

ff_relativeren schreef op 28 november 2019 23:40:

[...]
Het Kaspersky verhaal komt uit een column van dhr Tostrams, over het voorjaar 2018.
Dat waren andere tijden, en dat had alias Kaspersky wel even moeten vermelden.

De situatie in 2019 ziet er, helaas voor de long spelers, heel anders uit.
Geen uitbraak uit het neergaande trendkanaal, en een beurskoers die onder de € 22,- is gegaan.
Dat geeft bepaald geen uitzicht op een koersje richting € 55,-.

alias Kaspersky draait menigeen een rad voor ogen in bovenstaande posting.
Derhalve maar even bijsturen, en de koersgrafiek laten zien zoals we er nu voor staan :

Thanks ff_relativeren met de koersgrafiek. Inderdaad..het is niet leuk, maar gezien de grafiek zal de koers nog wel even dalen. Het is even niet anders voor de LT'ers; maar ja..na regen komt zonneschijn luidt het spreekwoord. Voor de korte termijn moeten we het uitzicht richting de 55 euro even in de koelkast zetten.

ff_relativeren
0
Hoi moneypocket,

ik zit zelf ook long in AMG , maar alias Kaspersky maakt het te bont.
Wat bezielt iemand om anderen zo openlijk een rad voor ogen te draaien ..
[verwijderd]
0
"Topman Heinz Schimmelbusch noemt de recente prijsontwikkeling van vanadium ongewoon. "We hebben eerder pieken en crashes gezien in de vanadiummarkt, maar dit patroon is uniek." Hij benadrukt evenwel dat AMG's activiteiten met vanadium nog steeds zeer winstgevend zouden kunnen zijn tegen de huidige marktprijs, als de impact van een aantal overgangszaken niet wordt meegerekend. "Bovendien zijn we van mening dat de winstgevendheid van katalysatorrecycling de komende jaren enorm zal profiteren van de verschillende macrotrends.""
(oud bericht)

Hiermee bedoeld de CEO van AMG dat vanadium nu nog steeds winstgevend is, maar dat moet worden afgescheven op de voorraad (dat is in Q3 2019 gebeurd). Daarom wat het verlies 1 miljoen door met name afschrijvingen voor V2O5 (ferrovanadium) (circa 50miljoen minder verlies dan Q2 2019). Als deze trend doorzet en we rekenen de resultaten van het fabriek in ohio mee, dan is het resultaat van Q4 2019 zeer positief. Hierbij had ik 30 miljoen winst(WPA €1,00) als conservatief aangegeven.
moneypocket
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 04:06:

"Topman Heinz Schimmelbusch noemt de recente prijsontwikkeling van vanadium ongewoon. "We hebben eerder pieken en crashes gezien in de vanadiummarkt, maar dit patroon is uniek." Hij benadrukt evenwel dat AMG's activiteiten met vanadium nog steeds zeer winstgevend zouden kunnen zijn tegen de huidige marktprijs, als de impact van een aantal overgangszaken niet wordt meegerekend. "Bovendien zijn we van mening dat de winstgevendheid van katalysatorrecycling de komende jaren enorm zal profiteren van de verschillende macrotrends.""
(oud bericht)

Hiermee bedoeld de CEO van AMG dat vanadium nu nog steeds winstgevend is, maar dat moet worden afgescheven op de voorraad (dat is in Q3 2019 gebeurd). Daarom wat het verlies 1 miljoen door met name afschrijvingen voor V2O5 (ferrovanadium) (circa 50miljoen minder verlies dan Q2 2019). Als deze trend doorzet en we rekenen de resultaten van het fabriek in ohio mee, dan is het resultaat van Q4 2019 zeer positief. Hierbij had ik 30 miljoen winst(WPA €1,00) als conservatief aangegeven.
Kaspersky; juist beschreven! Maar....het gaat vooral om de overgangszaken. De uitbodemde prijs van Vanadium, die nu wel enigszins stabiel is, zal middels de maandvoorraad geen voordeel opleveren. Verder de benodigde financiering van de te bouwen fabriek in Duitsland en catalyst plant in saoedi Arabië en in andere regionen. Top, maar hoe kun je dit financieren? Ondanks convenanten is het eerst zien en dan geloven! We moeten gewoonweg geduld hebben hoe lastig het ook is met de dalende trend van de koers. Het is niet anders, maar de toekomst is zeker rooskleurig!
moneypocket
0
quote:

ff_relativeren schreef op 29 november 2019 00:02:

Hoi moneypocket,

ik zit zelf ook long in AMG , maar alias Kaspersky maakt het te bont.
Wat bezielt iemand om anderen zo openlijk een rad voor ogen te draaien ..
Kaspersky is een topper qua propaganda en daar is niets mis mee. Hij is zeer enthousiast en moet zich een beetje inhouden qua posting uit het verleden. Heinz probeert zijn fout ( speculatie Vanadium) goed te praten door aan te geven, dat hij dit nog nooit heeft meegemaakt en....dat het zo kan draaien. Dat is waar, maar levert op dit moment geen stuiver extra op. Hoe zit het met de Glencore deal? Geen van ons weet de leveringsprijs!

Dit rad voor de ogen draaien komt eigenlijk van amg zelf, door mist op te hangen omtrent financiële details bij de afgesloten convenanten. Begrijpelijk hoor, indien het bedrijf in een overgangsperiode bevindt, maar wij, als beleggers, moeten wel door deze roze bril heenkijken en het puur zakelijk bezien. Vandaar de onzekerheid onder de beleggers en het niet instappen van aspirant grootaandeelhouders. Indien wij, net als Kaspersky zo positief zijn, had een grootaandeelhouder haar positie al lang uitgebreid. Tot op heden betreft het alleen onze Viking broeders, die kopen en verkopen. Totaal geen stabiele aandeelhouder. Ook al vindt ik het ook zeer naar....de tijd zal het leren!

[verwijderd]
0
De Gigafabriek in Duitsland begint naar verwachting de productie in 2021. Andere fabrikanten waaronder Porsche, Volkswagen en BMW produceren al enkele elektrische auto's en ze zijn van plan dit uit te breiden.

AMG kan deze sector voorzien van essentiële materialen. Dit blijft de komende jaren toenemen en krijgt een sprintje begin 2021 of net daarvoor met de komst van Tesla.

Verschillende overheden in Europa zullen de verkoop van elektrische auto's een boost geven door middel van het geven van subsidies.

Het bovenstaande zal de koers van AMG accelereren in komende tijd.
ff_relativeren
0
Wat een bla bla weer @ Kaspy. Niks giga fabriek in Duitsland.
De totale investering voor fabriek + laboratorium samen worden door AMG geschat op US $ 50 tot US $ 60 miljoen.

En in het persbericht wordt alleen gemeld dat de basic engineering start rond eind 2019.
AMG meldt in het persbericht helemaal niets over een verwachting wanneer de fabriek klaar is.
Dus ook niets over wanneer de Duitse fabriek gaat produceren -of wanneer de eerste verkopen starten.

Als bewijs, het linkje naar het originele AMG persbericht :
amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

Ik vind het daarom nogal dubieus dat jij schrijft dat de produktie naar verwachting begint in 2021. Maar wellicht heb je een bronlinkje voor ons ?
[verwijderd]
0
Musk earlier announced during an awards ceremony in Germany that Tesla's European Gigafactory will be built in the Berlin area. The European factory is expected to begin production of both the Model 3 and Model Y in 2021.
asia.nikkei.com/Spotlight/Electric-ca... (staat onderaan over Duitsland)

Brandenburg happy to get Tesla Gigafactory in eastern Germany
www.dw.com/en/brandenburg-happy-to-ge...

Tesla’s Berlin plant sets up ‘duel’ with German carmakers
www.ft.com/content/3a793902-0787-11ea...

Komende jaren zal de productie van elektrische auto's fors toenemen. Voor de productie zijn materialen nodig. Die materialen kan AMG leveren.

Deze ontwikkelingen, plus nog meerdere hete ijzers die AMG in het vuur heeft zal een boost geven aan het resultaat de komende jaren. Ik zeg niet dat het over een nacht ijs gaat ;)
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 29 november 2019 20:30:

Musk earlier announced during an awards ceremony in Germany that Tesla's European Gigafactory will be built in the Berlin area. The European factory is expected to begin production of both the Model 3 and Model Y in 2021.
asia.nikkei.com/Spotlight/Electric-ca... (staat onderaan over Duitsland)

Brandenburg happy to get Tesla Gigafactory in eastern Germany
www.dw.com/en/brandenburg-happy-to-ge...

Tesla’s Berlin plant sets up ‘duel’ with German carmakers
www.ft.com/content/3a793902-0787-11ea...

Komende jaren zal de productie van elektrische auto's fors toenemen. Voor de productie zijn materialen nodig. Die materialen kan AMG leveren.

Deze ontwikkelingen, plus nog meerdere hete ijzers die AMG in het vuur heeft zal een boost geven aan het resultaat de komende jaren. Ik zeg niet dat het over een nacht ijs gaat ;)
Die boost komt pas over minimaal 2-3 jaar, tot die tijd moeten ze eerst de knip trekken. Dus de komende jaren alleen maar een negatief effect op het resultaat.

Blah, blah, blah

Ik geef het op.

Succes kassie, je hebt heel het forum voor je alleen. De werkelijke interessante posters zijn volgens mij al vertrokken. De rest zal wel snel volgen.

Veel plezier met het jezelf moed inpraten en ik wens je een heel mooi resultaat toe.

ff_relativeren
0
Aha, andere bedrijven gaan dus in 2021 in Duitsland produceren.
En het is niet bekend wanneer AMG in Duitsland gaat produceren.

Dan is het dus ook niet bekend wanneer AMG de 1e produktie gaat verkopen.
Ja, de ontwikkelingen zijn positief over enkele jaren. Als AMG tenminste mag leveren.

[verwijderd]
0
amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me...
AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. ANNOUNCES STARTUP OF AMG MINERAÇÃO’S FIRST LITHIUM CONCENTRATE PLANT

amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me...
AMG ADVANCED METALLURGICAL GROUP N.V. STARTS BASIC ENGINEERING FOR A LITHIUM HYDROXIDE REFINING PLANT IN GERMANY

Deze informatie moet je combineren met de ontwikkeling van de elektrische auto's. AMG gaat de lithium leveren voor de batterijen; naast lithium natuurlijk ook andere producten waaronder V2O5 (ferrovenandium).
Portfolio diversificatie.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
China wil meer elektrisch rijden

PEKING (AFN) - China maakt vaart met het vergroenen van zijn enorme wagenpark. In 2020 moet een kwart van de nieuwe auto's een volledig elektrisch zijn, of een hybride auto met of zonder stekker. Dat het ministerie van Industrie en Informatietechnologie bekendgemaakt in nieuwe plannen.

Enkele jaren terug lag die doelstelling voor 2020 nog op 20 procent, tegen een actueel verkooppercentage van ongeveer 5 procent. Met de stap wil de Chinese overheid de vervuiling tegengaan, maar ook de afhankelijkheid van olie uit het buitenland.

Ook wordt met de plannen de wat vertragende Chinese auto-industrie een zetje gegeven. In een voorlopig voorstel stond overigens dat in 2035 ongeveer 60 procent van het wagenpark "geëlektrificeerd" moest zijn, maar dat cijfer ontbrak in de definitieve versie.

Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-031219-085/Chin...

Goed nieuws voor AMG.
rendement_zoeker
1
quote:

Kaspersky schreef op 3 december 2019 13:23:

China wil meer elektrisch rijden

PEKING (AFN) - China maakt vaart met het vergroenen van zijn enorme wagenpark. In 2020 moet een kwart van de nieuwe auto's een volledig elektrisch zijn, of een hybride auto met of zonder stekker. Dat het ministerie van Industrie en Informatietechnologie bekendgemaakt in nieuwe plannen.

Enkele jaren terug lag die doelstelling voor 2020 nog op 20 procent, tegen een actueel verkooppercentage van ongeveer 5 procent. Met de stap wil de Chinese overheid de vervuiling tegengaan, maar ook de afhankelijkheid van olie uit het buitenland.

Ook wordt met de plannen de wat vertragende Chinese auto-industrie een zetje gegeven. In een voorlopig voorstel stond overigens dat in 2035 ongeveer 60 procent van het wagenpark "geëlektrificeerd" moest zijn, maar dat cijfer ontbrak in de definitieve versie.

Bron: www.iex.nl/Nieuws/ANP-031219-085/Chin...

Goed nieuws voor AMG.
Al weer goed nieuws. En toch wil de koers niet stijgen. Zouden de grote institutionele beleggers dit wel weten? Is het niet handiger dat je deze berichten naar hen stuurt... En misschien is het dan handig dat je hier deze tsunami van berichten niet meer plaatst?

Ik denk dat we daar allemaal beter van worden. Dus mijn advies is om dat dan maar toe doen.

Succes daarmee en dan spreken we elkaar volgend jaar weer een keertje.

Groet

RZ
[verwijderd]
0
quote:

Kaspersky schreef op 26 november 2019 17:53:

Appeltaart is de enige taart die ik echt lekker vind. @rendementzoeker: als je een slagroomtaart wil maak ik er een slagroomtaart van.
Transformatie is een metallurgisch proces.

Als Shell in AMG een deelneming doet of als Shell AMG overneemt vind ik een appeltaart het lekkerst :) de smaak van zoete overwinning!
@rendementmaker: nog (bijna) 3 jaar te gaan :o) reminder.
Voorlopig blijft het stil aan het front van AMG; ik zie zelf ook de kans inkrimpen. Goodluck :')
96 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 24,140
Verschil -0,160 (-0,66%)
Hoog 24,600
Laag 23,760
Volume 271.509
Volume gemiddeld 246.200
Volume gisteren 218.255

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront