Stern 2020

230 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
R0ME0
0
Allemaal de beste wensen.

Dat de situatie bij Stern in 2020 weer verder mag verbeteren en dan komt de verwachte overname of verkoop van alle onderdelen vanzelf en zal het verschil tussen koers en intrinsiek ingelopen zijn.
Een mooi vooruitzicht.
Biobert
0
quote:

R0ME0 schreef op 2 januari 2020 10:40:


Allemaal de beste wensen.

Dat de situatie bij Stern in 2020 weer verder mag verbeteren en dan komt de verwachte overname of verkoop van alle onderdelen vanzelf en zal het verschil tussen koers en intrinsiek ingelopen zijn.
Een mooi vooruitzicht.


Ik sluit mij hierbij aan.
ronald64
0
Supergroen dagje, maar we merken er weinig van bij ons ster(n)aandeel.
Het wachten is weer op een persbericht.
bambricks
0
Gaasp
0

Ik wens u allen een zeer winstgevend 2020

Verder heb ik nu niets nuttigs bij te dragen, maar zo komt dit nieuwe draadje op m'n lijstje. En hopelijk is Stern 2020 de laatste in deze serie :)
ohoh
1
In november leek het er nog op dat de autobranche het jaar met een verkoopmin zou afsluiten. Afzwakkende economische groei en steeds strengere milieueisen drukken op de vraag naar nieuwe auto's. Vooral dieselwagens raken uit de gratie.

De sterke verkoopplus in december is onder meer te danken aan de Nederlandse markt. Hier werden ruim 42.000 auto's verkocht, goed voor een stijging op jaarbasis van bijna 114 procent. Vooral zakelijke elektrische auto’s waren gewild om verhoging van de bijtelling voor te zijn. Met ingang van 2020 is de bijtelling omhoog gegaan en zijn dit soort auto's opeens een stuk duurder geworden. Ook in Frankrijk en Zweden gingen de verkopen hard omhoog als gevolg van fiscale wijzigingen.

De verkopen trekken aan dus het ziet er goed uit voor Stern. Tevens zijn er de afgelopen maanden onderdelen met boekwinst verkocht en zijn ze het verliesgevende Mango Mobility kwijt (klein boekverlies). Dat in combinatie met een volle kas na de verkoop van Stern Lease (hoog dividend de komende jaren) heeft mij doen besluiten om aandelen Stern te kopen.
R0ME0
0
De reden dat er niet euforisch wordt gereageerd op dit autoverkoop nieuws is natuurlijk omdat de belegger verder kijkt dan afgelopen maand en begrijpt dat dit een belastingeffect was wat er dus voor zorgt dat het aantal electrische auto's verkocht in deze maand en ook nog wel komende maanden juist lager zal zijn dan normaal omdat die allemaal afgelopen maand zijn verkocht om nog even te profiteren van de oude regeling.

Maar Stern is zeker koopwaardig en de resultaten van dit jaar zullen dit alleen maar meer duidelijk maken.

Maar ik zit er vooral in omdat ik toch verwacht dat het geheel verkocht gaat worden, in zijn geheel of in delen.

Als de koers iedere keer zich alleen maar aanpast aan het ex dividend dan wordt het gat tussen koers en intrinsieke waarde in procenten alleen maar groter dus uiteindelijk moet de koers een keer het dividend gaan inlopen.

Nu al staat de koers op de helft van de intrinsieke waarde.

Als blijkt dat er nog een overwaarde is bijvoorbeeld van simpel 1 euro en 14 - 1 wordt 13 en 28 intrinsiek wordt 27 dan heb je dus een koers van 13 tov intrinsiek 27 = 107% hoger....

Maar ook deze sector ligt er niet heel lekker bij natuurlijk met een schandaal in de autobranche en de veranderingen van de regels maar dat zorgt er ook voor dat het aandeel zo goedkoop staat, anders was deze kans ook niet ontstaan.
ohoh
0
voda
0
Stern en Hedin overwegen fusie van automotive activiteiten

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Stern Groep
14,00 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Stern Groep en de Scandinavische dealerholding Hedin Automotive zijn in exclusieve gesprekken over het fuseren van hun automotive activiteiten. Dit maakte Stern donderdagochtend bekend.

"De combinatie van Stern en Hedin Automotive zou sterk complementair zijn op zowel geografisch gebied als voor wat betreft de gevoerde automerken", aldus Stern. "Daarnaast zou de combinatie in een uitstekende positie zijn om een leidende rol te spelen in de verwachte verdere consolidatie van automotive retailers in de eurozone."

Het is nog onduidelijk of het daadwerkelijk tot een fusie zal komen. Na een fusie heeft de combinatie de intentie om de notering aan Euronext Amsterdam te gebruiken als
een platform voor verdere groei.

"Het bestuur van Stern zal de mogelijke combinatie zorgvuldig analyseren en zal daarbij rekening houden met de belangen van alle stakeholders", aldus de dealerholding.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
ronald64
0
Persbericht

Stern en Hedin Automotive in gesprek over het fuseren van hun automotive activiteiten
Gepubliceerd: 30-01-2020 08:18
Stern Groep N.V., beursgenoteerd Nederlands dealerholding en Hedin Automotive AB, een grote Scandinavische dealerholding, kondigen vandaag aan dat zij in gesprek zijn op basis van exclusiviteit over het fuseren van hun respectievelijke automotive activiteiten. De combinatie van Stern en Hedin Automotive zou sterk complementair zijn op zowel geografisch gebied als voor wat betreft de gevoerde automerken. Daarnaast zou de combinatie in een uitstekende positie zijn om een leidende rol te spelen in de verwachte verdere consolidatie van automotive retailers in de Eurozone.
De autobranche wordt geconfronteerd met allerlei trends en ontwikkelingen die uiteindelijk grote invloed zullen hebben op de individuele mobiliteit van consumenten en de manier waarop zij gewend zijn auto’s te kopen en te gebruiken. Dat dwingt autobedrijven in heel Europa om hun toegevoegde waarde voor consumenten te herzien en hun bedrijfsmodellen nog eens kritisch tegen het licht te houden. Voor een passend antwoord op de veranderingen in de markt zoeken autobedrijven tevens naar nieuwe kennis en aanvullende competenties. Bovendien wordt de automarkt steeds internationaler. Stern en Hedin Automotive geloven dat het bundelen van hun krachten de beste weg voorwaarts is.
Op dit moment kan geen zekerheid worden gegeven dat de fusie zal doorgaan. Na een fusie heeft de combinatie de intentie om de notering aan Euronext Amsterdam te gebruiken als een platform voor verdere groei. Het bestuur van Stern zal de mogelijke combinatie zorgvuldig analyseren en zal daarbij rekening houden met de belangen van alle stakeholders.
Verdere mededelingen zullen worden gedaan zodra de omstandigheden daartoe aanleiding geven. Stern heeft voor dit proces ING Corporate Finance aangesteld als financieel adviseur en Van Doorne als juridisch adviseur.
Biobert
1
Ik had liever een bod van Hedin op Stern gezien van 19 euro per aandeel. Als Stern zijn overtollige kasgeld nu maar niet besteed aan de koop van Hedin.
R0ME0
0
Weer te weinig informatie om er iets van te kunnen maken als aandeelhouder.

Maar heb er nog steeds vertrouwen in dat de grootaandeelhouders het beste met zichzelf voor hebben en dus automatisch ook voor de kleine aandeelhouders.

Ook het niet door laten gaan van eerdere deals betekend voor mij dat deze deal in hun ogen toch minimaal beter moet zijn.

Stern is natuurlijk een hoop opgesloten waarde waarvan wij hoopten dat die er met een overname uit zou komen of door de verdere afstoot van delen of het geheel in delen.
Nu het moeilijke proces voltooid lijkt en er ook operationeel stappen genomen kunnen worden waardoor de waardering ook duidelijk omhoog zou moeten kunnen komt er een mogelijke deal met een andere partij... een fusie tegen nog onbekende voorwaarde en verhoudingen.
Hoe ziet de balans van de andere partij er uit.....
Hoe draait die andere toko..
Wat zijn de verwachte voordelen van samengaan...

Dus.... wij mogen weer afwachten en als het niet doorgaat dan lezen wij het over een aantal maanden wel weer in 1 of ander automagazine.

Maar mijn verwachting blijft gezien de uitspraken van de CEO dat hij het stokje wil doorgeven en ook zijn aandelen dus tzt kwijt wil en dat wil hij ook tegen een in zijn ogen faire waardering dus nogmaals ga ik er vanuit dat welke deal er ook komt het in de ogen van de CEO en zijn groot pakket aandelen een goede zal zijn en dus ook voor ons.
R0ME0
0
De Nederlandse autoholding Stern Groep is in gesprek over een fusie van de automotive-activiteiten met Hedin Automotive, een grote Zweedse dealerholding. Dat melden beide bedrijven vandaag. Hedin realiseerde in 2018 een omzet van 2,1 miljard euro. Stern zijn omzet is na de verkoop van Stern Lease en Heron gedaald tot circa 800 miljoen euro.

De bedrijven zijn naar eigen zeggen complementair aan elkaar, op zowel geografisch gebied als voor wat betreft de gevoerde automerken. Stern en Hedin zien de combinatie als uitgangspunt om "een leidende rol te spelen in de verwachte verdere consolidatie van automotive retailers in de Eurozone".

Geen zekerheid
De automarkt wordt steeds internationaler. Stern en Hedin Automotive geloven dat het bundelen van hun krachten de beste weg voorwaarts is. "Op dit moment kan geen zekerheid worden gegeven dat de fusie zal doorgaan”, schrijven de bedrijven. Na een fusie wil de combinatie de notering van Stern Groep aan Euronext Amsterdam gebruiken als een platform voor verdere groei.Stern Groep is de op één na grootste dealerholding van Nederland en moet alleen Van Mossel voorlaten in de Automotive Dealerholding Top 60.

Dealergroep Stern vertegenwoordigt in Nederland merken als Mercedes-Benz, Renault, Nissan, Ford, Volvo, Land Rover, Kia en Opel. Het netwerk telt 75 vestigingen met circa 1.700 werknemers. Het bedrijf verkocht vorig jaar zijn leaseactiviteiten aan ALD en bouwde het aantal dealerschappen af.

125 vestigingen
Hedin Automotive is dealer van personen-, bedrijfs- en vrachtwagens van dertig merken. Daaronder merken die Stern ook voert, maar ook BMW, Mini en Porsche. Hedin heeft 125 vestigingen en ruim 3.600 medewerkers in Zweden, Noorwegen, Duitsland, België en Zwitserland. Het hoofdkantoor van Hedin Automotive is gevestigd in Mölndal, Zweden.
bambricks
0
Aparte aankondiging van Stern:

We zijn exclusief in onderhandeling.
Zowel van Doorne als Ing zijn al ingeschakeld. ( dus dan ga je ervan uit dat je potentie in ziet en de eerste verkennende gesprekken al hebt gevoerd. plus dat de grootaandeehouders hun fiat hebben gegeven. )
We gaan de notering op de beurs gebruiken om verder te groeien in Europa.


Maar dan het zinnetje:

Op dit moment kan geen zekerheid worden gegeven dat de fusie zal doorgaan.

Of: forceert Stern andere ( dealers, PE - funds, andere stakeholders )nu om met een bod te komen als ze iets willen. Anders zijn ze definitief te laat. Ondanks dat het exclusief is geef je van te voren aan dat het geen zekerheid geeft.

Die regel staat er anders nooit bij. Het is altijd een mogelijkheid dat iets niet doorgaat.

Dus waarom die toevoeging?
R0ME0
0
andershedininvest.com/wp-content/uplo...

Hedin Automotive is een onderdeel van het grotere Hedin Invest AB.

Je gaat daarmee fuseren en dan de notering van Stern aanhouden.

Dan wordt dus het automotive gedeelte van Hedin ook helemaal losgekoppeld van de rest van Hedin want lijkt mij lastig om een notering te hebben van iets wat dit geheel mee consolideerd in de cijfers terwijl het zelf, Hedin invest AB, niet beursgenoteerd is.
R0ME0
0
Anders Hedin Invest AB, founded in 2006, is a Swedish privately-owned investment company investing in businesses mainly related to the vehicle industry. The objective of the business is to manage and develop its present subsidiaries and to invest in future business opportunities that will support and leverage on current investments.

Het automotive gedeelte bestaat dus al sinds 1985 en timmert de laatste jaren aardig aan de weg met een aantal overnames in de rest van europa.
Gaasp
0
Hmm Ik had een soortgelijke constructie verwacht, maar dan met D'Ieteren. Die dan Stern zou kunnen samenvoegen met Belron.

Maar goed, het spel is nu op de wagen.
R0ME0
0
www.hedinbil.se/om-hedin-bil/investor...

Q3 rapport 2019 van het automotive gedeelte staat er ook op.

Hedin is een stukje groter met ruim 2 miljard omzet en het dubbele aantal werknemers en dan komt er nog groei in 2019 bij en een aantal overnames die nog voor het eerst een heel jaar moeten gaan meetellen.
voda
0
Beursblik: beslissende stap voor Stern

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Stern Groep
14,90 0,90 6,43 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Een fusie tussen Stern en Hedin is een beslissende stap voor Stern om een leidende Europese autodealer te worden. Dit stelde analist Edwin de Jong van NIBC donderdag.

Vanochtend werd bekend dat Stern en de Scandinavische dealerholding Hedin in exclusieve gesprekken zijn over het fuseren van hun automotive activiteiten.

De Jong berekende dat de fusie een bedrijf creëert met een omzet van 3,5 miljard euro en gezien de agressieve overnamestrategie van Hedin verwacht de analist ambitieuze groeiplannen.

Na een fusie zal het gecombineerde bedrijf volgens De Jong één van de top vijf dealers in Europa worden. "De manier waarop Stern wordt gewaardeerd in de combinatie is belangrijk, maar een fusie zal ongetwijfeld leiden tot een hogere liquiditeit van de aandelen en dat is een goede zaak“, aldus De Jong. De analist schat dat Stern gewaardeerd zal worden op 20,00 tot 25,00 euro per aandeel.

NIBC heeft een koersdoel van 24,00 euro op Stern met een koopadvies. NIBC merkte op dat Stern "ver onder" de intrinsieke waarde van het bedrijf van 28,72 euro noteert. Het aandeel Stern koerste vanochtend 5,7 procent hoger op 14,80 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
230 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 27 mrt 2020 17:35
Koers 8,280
Verschil -0,320 (-3,72%)
Hoog 8,640
Laag 8,000
Volume 13.889
Volume gemiddeld 6.918
Volume gisteren 11.974