AMG « Terug naar discussie overzicht

Bushveld

60 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

Huppeldepepup schreef op 26 augustus 2020 12:29:

En nu?
Ha ha, prachtig ik kwam niet meer bij, hele droge humor!

En nu: niks, dat waren de enige 3 reacties, sluiten maar weer? ;)
[verwijderd]
1
[verwijderd]
0
quote:

BalletjeBalletje schreef op 26 augustus 2020 18:04:

Op het AMG draadje mag je al blij zijn met 1 bericht per dag.
Laat staan hier.

Ha ha
[verwijderd]
0
quote:

Huppeldepepup schreef op 26 augustus 2020 20:38:

Één van mijn succesvollere draadjes.
Uit medelijden zou ik nu al info willen verzamelen over dit aandeel. 1 probleem, dit aandeel interesseerd mij niet, das nau jammer! Misschien kan diegene die dit draadje wou ermee beginnen?
Zo niet dan bespreken we zo af en toe hoe het met elkaar gaat dan is dit draadje niet verloren. Oke ik zal dit informatieve draadje niet meer vervuilen, succes!
[verwijderd]
1
Dank voor dit initiatief, ik wil wel een aftrap doen. Ik kwam het aandeel eind juli tegen toen ik op zoek was naar andere vanadiumproducenten naast AMG en Largo. Ben er ingestapt bij een koers van 0,14GBx (= 14 pence). De koerspatronen van AMG, Largo en Bushveld kan je ongeveer over elkaar leggen, met de flinke piek in 2018. Het aandeel staat genoteerd op de AIM van de London Stock Exchange. Op de site van LSE heb je een vrij actief forum en een van de deelnemers daar heeft ook een aan Bushveld gewijde website opgezet: www.thebushveldperspective.com/

Bushveld produceert ongeveer 3000 ton vanadium per jaar, maar verwacht - na overname van de Vanchemmijn eind 2019 - dat op te voeren naar ongeveer 8000 ton per jaar in 2025. Als ik me niet vergis heeft het Vanchemcomplex ook een fabriek om het vanadium op te werken tot ferrovanadium.

Bushveld zet in op de VFRB en heeft zich daarom (met een consortium van investeerders ook ingekocht bij VFRB-fabrikanten (RedT/Avalon en Enerox). Enerox is voor 90% eigendom van Bushveld. De batterij-poot is ondergebracht in Bushveld Energy.

Zie www.youtube.com/watch?v=lsjAdwyXiH4 voor een interview met de Fortune Mojapelo.

Eskom, het nationale energiebedrijf van Zuid-Afrika, heeft recent tenders uitgeschreven voor stationaire batterij-opslag voor een totaalbedrag van naar ik meen 450 miljoen dollar. Bushveld hoopt daar een deel van binnen te halen en heeft zich in ieder geval heel goed gepositioneerd. Het aandeel is gunstig geprijsd - voor covid stond het op 22 pence - en ik geloof dat VFRB's in ieder geval een deel van de enorme energie-opslagvraag voor hun rekening zullen nemen.
[verwijderd]
0
quote:

Bummerd schreef op 26 augustus 2020 22:14:

Dank voor dit initiatief, ik wil wel een aftrap doen. Ik kwam het aandeel eind juli tegen toen ik op zoek was naar andere vanadiumproducenten naast AMG en Largo. Ben er ingestapt bij een koers van 0,14GBx (= 14 pence). De koerspatronen van AMG, Largo en Bushveld kan je ongeveer over elkaar leggen, met de flinke piek in 2018. Het aandeel staat genoteerd op de AIM van de London Stock Exchange. Op de site van LSE heb je een vrij actief forum en een van de deelnemers daar heeft ook een aan Bushveld gewijde website opgezet: www.thebushveldperspective.com/

Bushveld produceert ongeveer 3000 ton vanadium per jaar, maar verwacht - na overname van de Vanchemmijn eind 2019 - dat op te voeren naar ongeveer 8000 ton per jaar in 2025. Als ik me niet vergis heeft het Vanchemcomplex ook een fabriek om het vanadium op te werken tot ferrovanadium.

Bushveld zet in op de VFRB en heeft zich daarom (met een consortium van investeerders ook ingekocht bij VFRB-fabrikanten (RedT/Avalon en Enerox). Enerox is voor 90% eigendom van Bushveld. De batterij-poot is ondergebracht in Bushveld Energy.

Zie www.youtube.com/watch?v=lsjAdwyXiH4 voor een interview met de Fortune Mojapelo.

Eskom, het nationale energiebedrijf van Zuid-Afrika, heeft recent tenders uitgeschreven voor stationaire batterij-opslag voor een totaalbedrag van naar ik meen 450 miljoen dollar. Bushveld hoopt daar een deel van binnen te halen en heeft zich in ieder geval heel goed gepositioneerd. Het aandeel is gunstig geprijsd - voor covid stond het op 22 pence - en ik geloof dat VFRB's in ieder geval een deel van de enorme energie-opslagvraag voor hun rekening zullen nemen.
Abtje, goede info!
[verwijderd]
0
De vanadium elektolyt-fabriek staat er nog niet, bouw start eind 2020. Aandeel staat zoals gezegd genoteerd op de AIM. Naar verluidt verhindert die beurs dat grote investeerders instappen. Er wordt gestreefd naar notering aan een andere beurs, bijvoorbeeld de JSE. Op het LSE-forum wordt veel geklaagd over shorters die het aandeel laag houden.
[verwijderd]
0
In die 2 dagen dat dit draadje bestaat is het relatief gezien al populairder dan het AMG draadje in de hele maand.

Relatief heeft dit meer posts en meer views.
[verwijderd]
0
quote:

BalletjeBalletje schreef op 28 augustus 2020 05:21:

In die 2 dagen dat dit draadje bestaat is het relatief gezien al populairder dan het AMG draadje in de hele maand.

Relatief heeft dit meer posts en meer views.

Wordt nog wat, dit draadje! AMG mag niet achterblijven, ff wat posten.
[verwijderd]
1
Ik knal er nog maar wat in. Van de site van Bushveld

1. Vametco (Integrated mine and processing facility)

Vametco is a primary low-cost vanadium mining and processing operation, using the salt roast beneficiation process, with a 185.5 Mt JORC-compliant resource, including 47.4 Mt in reserves, with in-magnetite vanadium grades averaging 2.0 % V2O5 and a life of mine of more than 30 years (details can be found in the Minerals Resource and Reserves section of the Annual Report).

The Vametco mine is an opencast mine along a strike of approximately 3.5 km. Vametco produces a steel-alloying vanadium carbon nitride product, called Nitrovan.



2. Brits Resource

Brits includes prospecting rights and a mining right under application on farms adjacent to Vametco. The mineralisation is outcropping and a continuation of the Vametco deposit. The Maiden Resource Statement published in July 2019 and JORC compliant Competent Person’s Report published in January 2020 showed an aggregate Inferred and Indicated Mineral Resource distributed across the three seams (the Lower, Intermediate, and Upper Seams) of 66.8 Mt at an average grade of 1.6 % V2O5 in-magnetite, which is among the highest grades in the world.

Brits has the potential to supply additional feed tonnage for the Vametco plant, and if required, concentrate feed for Vanchem.



3. Vanchem (Processing facility)

Vanchem is a primary low-cost vanadium processing facility. It uses the salt roast beneficiation process, producing approximately 80 mtV per month (approximately 960 mtVp.a.). Vanchem has three roasting kilns and associated leaching facilities, a vanadium chemical facility, a vanadium pentoxide flake plant, two ferrovanadium convert plants – an electric smelting and an alumino-thermic smelting facility. Vanchem produces vanadium pentoxide, ferrovanadium, vanadium chemicals and it is capable of producing vanadium trioxide.



4. Mokopane (Project)

Mokopane is one of the world’s largest primary vanadium resources, with a 298 Mt JORC-compliant resource, including 28.5 Mt in reserves and a weighted average grade of 1.4 % V2O5 in-whole rock and 1.8 % V2O5 in-magnetite. Mokopane is intended to become a primary source of feedstock for Vanchem. The long-term plan remains to develop Mokopane into a standalone integrated mine and processing plant.

Zembla
0
Key Highlights
Bushveld Vanadium


· Group production for Q2 2020 of 778 mtV (100 per cent basis) was five per cent higher than Q2 2019 (Q2 2019: 742 mtV) through the inclusion of production from the recently acquired Vanchem processing assets.

· Group production for H1 2020 of 1,649 mtV (100 per cent basis) was 18 per cent higher than H1 2019 (H1 2019: 1,392 mtV), as a result of the inclusion of the production from the Vanchem processing assets for the full six month period.

· Estimated production losses of approximately 380 mtV were directly related to the Covid-19 nationwide lockdown in H1 2020. The production losses are comprised of 300mtV at Vametco and 80mtV at Vanchem.

Vametco
· Production for Q2 2020 was 566 mtV in the form of Nitrovan and Ferrovanadium. Production was 24 per cent below Q2 2019 production (Q2 2019: 742 mtV), due to the Covid-19 nationwide lockdown and limited workforce flexibility and change in shift patterns in order to comply with Covid-19 protocols.
· Production for H1 2020 was 1,218 mtV (100 per cent basis) in the form of Nitrovan and Ferrovanadium. Production was 13 per cent below H1 2019 production (H1 2019: 1,392 mtV) due to the Covid-19 nationwide lockdown.
· Q2 2020 production cash cost (C1) of US$15.0/kgV, a 17 per cent decrease relative to Q2 2019 (Q2 2019: US$18.10/kgV), was underpinned by a weaker ZAR:USD rate1.
· H1 2020 production cash cost (C1) of US$17.20/kgV, an 11 per cent decrease relative to H1 2019 (H1 2019: US$19.30/kgV), supported by a weaker ZAR:USD rate1.

Vanchem
· Production for Q2 2020 was 212 mtV, three per cent lower than Q1 2020 production (Q1 2020: 219 mtV) and production for H1 2020 was 431 mtV.
· Q2 2020 production cash cost (C1) of US$10.60/kgV, 54 per cent lower than Q1 2020 (Q1 2020: US$22.90/kgV), as a result of record production achieved in May and June, supported by relatively low fixed costs and a weaker ZAR:USD rate1.

1. Production cash cost (C1) is based on vanadium produced, this was previously estimated using vanadium sold. Prior periods have been restated using the same methodology.

2020 Guidance
· A higher than expected increase in the number of Covid-19 cases in South Africa in Q2 2020, including a limited number of positive cases at the Company's operations, has led to reduced workforce availability and amended shift patterns to adapt to increased social distancing and Covid-19 guidelines. The commissioning of the Kiln-Off Gas at Vametco has been delayed due to a Covid-19 outbreak at the manufacturer's facility and it is now expected to be completed and commissioned at the end of September 2020, instead of the beginning of Q3 2020 as originally planned. The Kiln Off-Gas will increase feed throughput of the Kiln and increase production volumes.
· Group production guidance is therefore revised to between 3,660 mtV and 3,950 mtV (previously 3,960 mtV to 4,300 mtV), subject to no further Covid-19 related disruptions. Even with the revision, 2020 production guidance is between 25 per cent and 35 per cent higher than 2019 Group production (2019: 2,931 mtV).
- Vametco guidance is revised to between 2,700 mtV and 2,850 mtV (previously 3,000 mtV to 3,200 mtV) and production cash cost (C1) guidance of between ZAR295/kgV and ZAR300/kgV (US$17.50/kgV and US$17.90/kgV)1.
- Vanchem's guidance remains unchanged, although it is expected to meet the lower end of its production guidance of between 960 mtV and 1,100 mtV and the higher end of its production cash cost guidance of between ZAR310/kgV and ZAR320/kgV (US$18.40/kgV and US$19.0/kgV)1.

1. Production cash cost (C1) is based on vanadium produced, this was previously estimated using vanadium sold.


Covid-19 Response

· We continue to adhere to the South African health authority protocols on dealing with the Covid-19 pandemic. Our Covid-19 Task Team has put stringent processes and procedures in place for the early detection of cases, which has allowed for immediate self-isolation and tracking to take place so that any positive cases remain sporadic and are not spread. As a result of these measures, we have been able to continue operating since restarting in May.

Bushveld Energy

· Appointed an Engineering, Procurement and Construction ("EPC") company, which commenced the engineering phase of the vanadium electrolyte plant.
· The South African Department of Trade Industry and Competition ("DTIC") approved the electrolyte plant project.
· Signed the surface sublease agreement and the power purchase agreement ("PPA"). Obtained a debt financing term-sheet for the Vametco mini-grid from a French Development Bank, underwritten by a South African institution.
Vanadium and VRFB Markets

· Chinese demand increased in Q2 2020 supported by increased infrastructure spending in line with RMB3.75 trillion (approximately US$500 billion) investment plan to encourage infrastructure investment. This has resulted in price disparities between China and the rest of the world. Robust demand from China is expected for the rest of the year.
· The Group has taken advantage of the robust vanadium demand and higher price from China compared to other jurisdictions and increased its Chinese sales. As at the end of H1 2020, Bushveld Minerals supplied 18 per cent of its sales to China, compared to three per cent in H1 2019.

· Demand from the North American and European steel and aerospace industries declined during the period due to the pandemic and associated plant shutdowns. Demand from the United States and Europe is expected to remain constrained for the rest of the year due to the economic slowdown.
· The European Union agreed a €1.8 trillion (approximately US$2.1 trillion) budget and corona virus recovery fund to confront the recession, which is expected to include significant infrastructure spend.

· The Covid-19 pandemic has increased the delivery period to customers due to logistics constraints at ports. The increase in transit time has affected overall sales volumes for Q2 2020 and is expected to continue for the rest of the year.
· Increased deployment of VRFBs and demand, is likely to rise as governments focus on accelerating the energy transition to a low-carbon energy future, which will increase vanadium demand.
· The London Metal Bulletin Ferrovanadium price averaged US$25.70/kgV in H1 2020, 54 per cent lower than H1 2019 (H1 2019: US$56.30/kgV), four per cent below H2 2019 (H2 2019: US$26.90/kgV).
Corporate activities

· The interims account for the six months ending 30 June 2020 will be published by 30 September 2020.


"
Overall, the market continues to find its feet after these unprecedented global events, which have affected growth, trade and supply chains globally."
"

polaris.brighterir.com/public/bushvel...
Zembla
1
Vandaag zijn er cijfers gepresenteerd. Ondanks covid een groei van 18% t.o.v. H1 2019. Daarnaast heeft men de kosten enorm weten te reduceren. De vraag naar Vanadium neemt toe en dientengevolge stijgen de prijzen. De vraag naar VRFB neemt wereldwijd ook sterk toe. Wanneer BMN een aantal contracten af kan sluiten om mee te werken aan het Eskom project www.energy-storage.news/news/south-af..., (waar eerder al testopstellingen van Bushveld Energy zijn beproefd), dan krijgt BMN de wind mee. De koers kan niet heel veel langer achterblijven en ik verwacht eerdaags een opleving. Vanochtend voorbeurs een order ingelegd en die heb ik voor minder dan verwacht geleverd gekregen. Soms heb je weleens geluk ;)

Ook goed nieuws voor AMG dat de vraag naar Vanadium weer flink toeneemt. Jammer dat AMG nog niets doet m.b.t. VRFB. AMG doet er goed aan om BMN over te nemen, of op zijn minst een joint venture met BMN (Enerox) aan te gaan. Er is wind en zon genoeg, echter maken deze het steeds moeilijker om het net stabiel te houden. Op sommige momenten zijn er enorme overschotten van energie en op andere momenten is er gebrek. VRFB's kunnen hier heel goed worden ingezet en dit kwartje begint wereldwijd te vallen.
[verwijderd]
0
quote:

Zembla schreef op 2 september 2020 13:46:

Vandaag zijn er cijfers gepresenteerd. Ondanks covid een groei van 18% t.o.v. H1 2019. Daarnaast heeft men de kosten enorm weten te reduceren. De vraag naar Vanadium neemt toe en dientengevolge stijgen de prijzen. De vraag naar VRFB neemt wereldwijd ook sterk toe. Wanneer BMN een aantal contracten af kan sluiten om mee te werken aan het Eskom project www.energy-storage.news/news/south-af..., (waar eerder al testopstellingen van Bushveld Energy zijn beproefd), dan krijgt BMN de wind mee. De koers kan niet heel veel langer achterblijven en ik verwacht eerdaags een opleving. Vanochtend voorbeurs een order ingelegd en die heb ik voor minder dan verwacht geleverd gekregen. Soms heb je weleens geluk ;)

Ook goed nieuws voor AMG dat de vraag naar Vanadium weer flink toeneemt. Jammer dat AMG nog niets doet m.b.t. VRFB. AMG doet er goed aan om BMN over te nemen, of op zijn minst een joint venture met BMN (Enerox) aan te gaan. Er is wind en zon genoeg, echter maken deze het steeds moeilijker om het net stabiel te houden. Op sommige momenten zijn er enorme overschotten van energie en op andere momenten is er gebrek. VRFB's kunnen hier heel goed worden ingezet en dit kwartje begint wereldwijd te vallen.
Abtje
Zembla
1
Even iets wat mij bezig houdt (als het niet klopt, schiet er vooral inhoudelijk op!):

Naast alle pieken en dalen die groene energie van wind en zon met zich meebrengen (aanlevering) is er ook een ander probleem wat naar mijn idee onderschat wordt, namelijk de levering van de energie. Er komt namelijk een moment dat de hoeveelheid elektrische voertuigen de capaciteit van het net overstijgt. De energie die nodig is om elektrische voertuigen super snel te kunnen laden is nodig in de uren waarin nu ook al het piekverbruik ligt, namelijk overdag. Het super snel laden gaat echter om zoveel energie dat die nooit door het bestaande net (kabels) kan worden getransporteerd en geleverd. Het is dus nodig om het aanbod en de vraag te scheiden door een buffer. Voor dit doel zijn VRFB's ideaal. Deze kunnen in de dal uren weer opgeladen worden (solo of als in een grid) om overdag wanneer het nodig is deze energie aan het laadstation te kunnen leveren.

Er zijn echte mega projecten die natuurlijk fantastisch zijn (zoals die in mijn eerdere post hierboven genoemd), maar bovenstaande problematiek van de EV's wordt naar mijn idee zwaar onderschat. Het wagenpark veranderd door allerlei impulsen in rap tempo en dat vraagt om veel, maar kleine oplossingen. Deze kleinschalige oplossingen bij elkaar opgeteld vormt echter een nog veel groter deel van de markt. Het uitbreiden van het netwerk is namelijk veel kostbaarder dan het in een grid plaatsen van veel, kleine VRFB's.

Enerox (bushveld) hebben met de CellCube een heel mooi product dat van klein schaalbaar is naar heel groot. Dit is natuurlijk fantastisch, maar ook als de VRFB's niet allemaal door Enerox worden gebouwd (natuurlijk is dat niet zo), zal de vraag naar Vanadium fors stijgen. Bushveld is wat dit betreft dus een dubbele speler die ook het kant en klare elektrolyt kan leveren of bij wie je dit zelfs al kan leasen.

De potentie van Bushveld is enorm en de prijs van een aandeel is nu nog super laag. Dat maakt dat het aandeel volatiel is, maar uiteindelijk zal het dat stadium achter zich laten is mijn stellige overtuiging.

Shell stelt dat het ook iets gaat doen aan opslag voor het noordelijke windpark op de Noordzee. Het kan haast niet anders dan dat er tenminste een gecombineerde oplossing komt waar VRFB een onderdeel van is (mogelijk naast lithium of nieuwe capacitor technologie). Het plan is er ook om overtollige energie naar waterstof om te zetten. Dit zal best goed werken, maar ik denk dat dit vooral een Shell ding is (een soort hang naar het oude). Bij de omzetting naar waterstof gaat echter zoveel energie verloren dat men zich af moet vragen hoe dat zich staande moet houden naast al de opslag. Ik vraag mij af of er überhaupt later energie over is die rendabel gebruikt kan worden voor het maken van waterstof. Mijn inschatting is dat alle voor dat moment overtollig geproduceerde energie een weg zal vinden naar een VFRB!

Ik schrijf dit niet om mensen over te halen om te investeren in Bushveld. Dezer zaken gaan net zo goed AMG aan.. Ik zou graag zien dat AMG dezelfde kant op gaat bewegen en desnoods zich ergens groot in inkoopt. Deze techniek heeft de toekomst omdat het in dit toepassingsgebied zoveel minder complex is dat andere energie opslag. Het is fool proof en kan in allerlei klimaten zonder meer worden toegepast. Naar mijn idee komen er heel veel die allemaal onderdeel worden van een datagedreven grid. Ik zou er zelf ook graag een in een mijn schuur willen zetten om in de daluren te laden en in de piekuren terug te leveren LOL ;)
[verwijderd]
0
Ik zie wel een rol voor stationaire opslag, wil er ook wel een in m'n schuur, maar ik vermoed dat de VFRB op wat grotere schaal zal worden toegepast. Bedenk ook dat al die EV's ook kunnen worden ingezet om stroom te leveren tijdens piekuren.
60 Posts, Pagina: 1 2 3 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront