BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM augustus 2022

1.361 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
€d_Modus Vivendi
15
Afgelopen maand en maanden is Bam afgeslankt o.a. door de verkoop van Wayss & Freitag aan Zech. (mits goedkeuring per Q3)
Het geeft een boekwinst van 50 miljoen euro en verbetert de solvabiliteit van 14,5 met 2%.

Door de verkoop, volgens Cobouw, is BAM nog niet verlost van de Fehmarnbelt-tunnel en de financiële risico’s die daarmee gepaard zouden kunnen gaan. BAM (Infra en International) zijn ook onderdeel van de internationale joint venture Femern Link Contractors. Het totale project heeft een gezamenlijke contractwaarde van 3,4 miljard euro. Het aandeel van BAM is voor het vertrek van Wayss & Freytag 25 procent (850 miljoen euro) voor BAM.
Inmiddels is BAM Infra het enige onderdeel van BAM dat nog in het project zit met een belang van 12,5 project (werkvoorraad 400 miljoen euro).

Wayss werkt nog aan een nieuwe 7 kilometer lange spoortunnel in München en de uitbreiding van de snelweg A10/A24 bij Berlijn (een pps-project).

De jaaromzet van 500 miljoen met 1100 man. Wayss veroorzaakt bij mij nog wel eens een oprisping als ik terugkijk naar die ramp in Keulen.

Begin 2021 zette BAM Duitsland en België te koop.

Er is inmiddels een reeks aan bedrijven verkocht. In februari 2022 is het Belgische dochterbedrijf BAM Contractors (omzet 190 miljoen euro, 400 werknemers) overgedaan aan het Belgische bouwbedrijf Stadsbader Group.

Eind vorig jaar werd een ander Belgisch bedrijf door BAM van de hand gedaan: BAM Galère (omzet 200 miljoen, 650 werknemers). Het bedrijf uit Luik werd verkocht aan de Belgische bouwgroep Thomas & Piron.

Vorig jaar verkocht BAM ook de verliesgevende Duitse bedrijven BAM Immobilien-Dienstleistungen en BAM Sports, aan Zech en Gustav Zech Foundation. Die bedrijven waren goed voor een omzet van rond de 500 miljoen euro.

BAM bestaat in België na de verkoop alleen nog maar uit BAM Interbuild, BAM FM en Kairos. In mei maakte BAM bekend dat deze bedrijven niet verkocht zullen worden omdat ze bijdragen aan de winst.

In Duitsland heeft BAM nu alle bedrijven verkocht.

Rest Bam International nog of het sterft langzaam uit.

De risiko’s zijn door de verkopen aanzienlijk afgenomen en mogelijk draagt dit eindelijk bij aan gezonde marge’s. De onderneming is wat overzichtelijker geworden en de voorfinanciering minder mega.

Dit alles heeft zich nog niet vertaald in hogere koersen, sterker, ondanks de betere resultaten en vooruitzichten hangt de koers op bijstandsnivo mede door het algemene beurssentiment.

Het wachten is op het voortvarende kabinet met veel beloften en geschreeuw om honderdduizenden huizen. In co2 kun je niet wonen door co2 kun je wel groeien en ondanks co2 wel bouwen. De Timmermansen, vdWallen en Vollebroeken om er maar een paar te noemen van deze wereld raken met hun radicale en soms tegenstrijdige plannen de bouw en landbouw in Nederland. Beter dakloos op de hei dan koeien in de wei.

Dublin en Dubai zitten nog in de molen waarbij ik ergens vernam dat Dubai tot een oplossing dreigt te komen. AZ en BubbleD verkeren nog in smoorstrijd bij de m/v met witte beffen..

Over de Afsluitdijk heeft men een constructieve dialoog gevoerd met Rijkswaterstaat en Bam ondersteunt de afspraken over vergoeding, extra werkzaamheden, onder protest van o.a. Dura, wijziging projectopdracht. Hier komt Bam mooi gunstig mee weg.

18 augustus mogen we ons weer verheugen in de cijfer presentatie en wordt er mogelijk bekend of er inmiddels, het kwartaal is nog jong, goedkeuring is verkregen inzake de verkoop van Wayss&Freitag.
HenkdeV
0
HenkdeV
0
quote:

ro1946 schreef op 29 juli 2022 19:30:

Volgende week alles lager.
Prettig weekend.

RD.
De beurzen in de V.S. zijn ruimschoots hoger, de Nasdaq zelfs 2%.
We zullen het maandag zien.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

ro1946 schreef op 29 juli 2022 19:30:

Volgende week alles lager.
Prettig weekend.

RD.
ja, het waterpeil
ro1946
1
quote:

HenkdeV schreef op 29 juli 2022 21:44:

[...]

De beurzen in de V.S. zijn ruimschoots hoger, de Nasdaq zelfs 2%.
We zullen het maandag zien.
Ik schreef "volgende week", Kan dus maandag zijn of later.

RD.
HenkdeV
0
quote:

ro1946 schreef op 30 juli 2022 09:36:

[...]

Ik schreef "volgende week", Kan dus maandag zijn of later.

RD.
Of niet:-).
HenkdeV
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 30 juli 2022 09:33:

[...]ja, het waterpeil
Vandaag rondje Lauwersmeer gedaan, daar staat het water inderdaad lager den laag.
€d_Modus Vivendi
0
BAM launches EV charging business

BAM has launched an electric vehicle charging infrastructure business for developers and local authorities.

BAM Charging Solutions will provide design and installation of EV charging solutions on single and multiple sites across the UK and Ireland.

This includes construction, retail, commercial, leisure, schools and colleges, transport hubs, hotels and sporting venues.

The contractor has teamed up with industry leading brands to deliver the latest technology from AC and DC charging solutions delivering 3 to 350kW.

Jason Reed, Director, BAM Site Solutions, said: “We are delighted to be able to offer our clients independent EV solutions, which combines our decade-long track record of delivering similar schemes in the Netherlands.”
Zwijnash
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 29 juli 2022 07:48:

Afgelopen maand en maanden is Bam afgeslankt o.a. door de verkoop van Wayss & Freitag aan Zech. (mits goedkeuring per Q3)
Het geeft een boekwinst van 50 miljoen euro en verbetert de solvabiliteit van 14,5 met 2%.

Door de verkoop, volgens Cobouw, is BAM nog niet verlost van de Fehmarnbelt-tunnel en de financiële risico’s die daarmee gepaard zouden kunnen gaan. BAM (Infra en International) zijn ook onderdeel van de internationale joint venture Femern Link Contractors. Het totale project heeft een gezamenlijke contractwaarde van 3,4 miljard euro. Het aandeel van BAM is voor het vertrek van Wayss & Freytag 25 procent (850 miljoen euro) voor BAM.
Inmiddels is BAM Infra het enige onderdeel van BAM dat nog in het project zit met een belang van 12,5 project (werkvoorraad 400 miljoen euro).

Wayss werkt nog aan een nieuwe 7 kilometer lange spoortunnel in München en de uitbreiding van de snelweg A10/A24 bij Berlijn (een pps-project).

De jaaromzet van 500 miljoen met 1100 man. Wayss veroorzaakt bij mij nog wel eens een oprisping als ik terugkijk naar die ramp in Keulen.

Begin 2021 zette BAM Duitsland en België te koop.

Er is inmiddels een reeks aan bedrijven verkocht. In februari 2022 is het Belgische dochterbedrijf BAM Contractors (omzet 190 miljoen euro, 400 werknemers) overgedaan aan het Belgische bouwbedrijf Stadsbader Group.

Eind vorig jaar werd een ander Belgisch bedrijf door BAM van de hand gedaan: BAM Galère (omzet 200 miljoen, 650 werknemers). Het bedrijf uit Luik werd verkocht aan de Belgische bouwgroep Thomas & Piron.

Vorig jaar verkocht BAM ook de verliesgevende Duitse bedrijven BAM Immobilien-Dienstleistungen en BAM Sports, aan Zech en Gustav Zech Foundation. Die bedrijven waren goed voor een omzet van rond de 500 miljoen euro.

BAM bestaat in België na de verkoop alleen nog maar uit BAM Interbuild, BAM FM en Kairos. In mei maakte BAM bekend dat deze bedrijven niet verkocht zullen worden omdat ze bijdragen aan de winst.

In Duitsland heeft BAM nu alle bedrijven verkocht.

Rest Bam International nog of het sterft langzaam uit.

De risiko’s zijn door de verkopen aanzienlijk afgenomen en mogelijk draagt dit eindelijk bij aan gezonde marge’s. De onderneming is wat overzichtelijker geworden en de voorfinanciering minder mega.

Dit alles heeft zich nog niet vertaald in hogere koersen, sterker, ondanks de betere resultaten en vooruitzichten hangt de koers op bijstandsnivo mede door het algemene beurssentiment.

Het wachten is op het voortvarende kabinet met veel beloften en geschreeuw om honderdduizenden huizen. In co2 kun je niet wonen door co2 kun je wel groeien en ondanks co2 wel bouwen. De Timmermansen, vdWallen en Vollebroeken om er maar een paar te noemen van deze wereld raken met hun radicale en soms tegenstrijdige plannen de bouw en landbouw in Nederland. Beter dakloos op de hei dan koeien in de wei.

Dublin en Dubai zitten nog in de molen waarbij ik ergens vernam dat Dubai tot een oplossing dreigt te komen. AZ en BubbleD verkeren nog in smoorstrijd bij de m/v met witte beffen..

Over de Afsluitdijk heeft men een constructieve dialoog gevoerd met Rijkswaterstaat en Bam ondersteunt de afspraken over vergoeding, extra werkzaamheden, onder protest van o.a. Dura, wijziging projectopdracht. Hier komt Bam mooi gunstig mee weg.

18 augustus mogen we ons weer verheugen in de cijfer presentatie en wordt er mogelijk bekend of er inmiddels, het kwartaal is nog jong, goedkeuring is verkregen inzake de verkoop van Wayss&Freitag.
Zoals gewoonlijk netjes €d maar iets aanpassen
Q 1 solvabiliteit was al 16%

De kapitaalratio van BAM verbeterde tot 16,0 procent aan het einde van het eerste kwartaal 2022, vergeleken met 14,5 procent ultimo 2021
Gvv2024
0
Koers wordt alleen beinvloed door macro-economische effecten. Weinig verwachtingen van 18 augustus. Voor Joosten is 2022 een overgangsjaar waarin hij nog negatieve zaken kan dumpen. Volgend jaar wordt het jaar van oogsten voor de koers. Als we 2022 op 2,75 kunnen afsluiten is het meer dan mooi.
Zwijnash
0
quote:

HenkdeV schreef op 31 juli 2022 16:32:

Moet eind 2023 20% zijn.
Heijmans 29% geloof ik.
Dan wordt dat 1 jaar eerder gehaald
HenkdeV
0
quote:

Odessadream schreef op 31 juli 2022 17:28:

Koers wordt alleen beinvloed door macro-economische effecten. Weinig verwachtingen van 18 augustus. Voor Joosten is 2022 een overgangsjaar waarin hij nog negatieve zaken kan dumpen. Volgend jaar wordt het jaar van oogsten voor de koers. Als we 2022 op 2,75 kunnen afsluiten is het meer dan mooi.
Wachten we nog een jaar langer.
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 31 juli 2022 18:40:

[...]

Dan wordt dat 1 jaar eerder gehaald
Zou kunnen, maar dan is het nog wat aan de magere kant.
Zwijnash
0
quote:

Odessadream schreef op 31 juli 2022 17:28:

Koers wordt alleen beinvloed door macro-economische effecten. Weinig verwachtingen van 18 augustus. Voor Joosten is 2022 een overgangsjaar waarin hij nog negatieve zaken kan dumpen. Volgend jaar wordt het jaar van oogsten voor de koers. Als we 2022 op 2,75 kunnen afsluiten is het meer dan mooi.
2021 is de overgangs jaar - in de eerst jaar doe je alle rommel op tafel van je voorganger en niet de jaar er op
Zwijnash
2
quote:

HenkdeV schreef op 31 juli 2022 18:45:

[...]

Zou kunnen, maar dan is het nog wat aan de magere kant.
Maar wel voor doelstelling, dus voor verwachting en het is een stuk beter dan van waren wij vandaan kommen
HenkdeV
0
quote:

Zwijnash schreef op 31 juli 2022 20:00:

[...]

Maar wel voor doelstelling, dus voor verwachting en het is een stuk beter dan van waren wij vandaan kommen
BAM komt van de rand van de afgrond, dus daar heb jij helemaal gelijk in.
HenkdeV
0
quote:

HenkdeV schreef op 31 juli 2022 20:16:

[...]

BAM komt van de rand van de afgrond, dus daar heb jij helemaal gelijk in.
Ik zie dat ik niet de enige ben die vindt dat jij gelijk hebt.
Dat is toch wel mooi op deze zondagavond.

Hopelijk morgen weer een groene beurs.
Gvv2024
0
quote:

Zwijnash schreef op 31 juli 2022 19:59:

[...]

2021 is de overgangs jaar - in de eerst jaar doe je alle rommel op tafel van je voorganger en niet de jaar er op
Maar we leven in vreemde tijden, wel eens van Covid gehoord.
1.361 Posts, Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 3,778
Verschil -0,016 (-0,42%)
Hoog 3,802
Laag 3,710
Volume 918.061
Volume gemiddeld 1.415.619
Volume gisteren 1.033.526

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront