TomTom « Terug naar discussie overzicht

Tom Tom 2023 en verder, als je begrijpt wat ik bedoel !

43 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
tatje
1
Tja.

De RVB onder aanvoering van de baas, strooit ons telkens zand in de ogen, moeten we Harold niet Klaas noemen.

1) de nieuwe IFRS herkenning volgens het JV 2022 vanaf 1 nov , volgens het kwartaal rapport heel Q4, scheelt 33,3%
2) op de CMD liet Taco een staafdiagram zien, opex 2023 rond 505 hooguit 510 en noemde bij een cast D en A 2023 50, dan zou je denken opex zonder D en A 455 a 460
3) maar nu zegt men opex 2023 als 2022 dus 520 over D en A zegt men niets. 520 min 50 D en A 530 met 50 D en A zeg het maar.
4) las ergens een vraag of er een gedeelte van de loonsverhoging in 2023 valt.

Emmanuel Carlier

And with respect to the salaries, what I have often read in the Netherlands is that in order to have a more smooth impact on the earnings, you kind of – if you have 10% inflation through the kind of mechanism where maybe the salaries of the employees go up by 5% for example this year and the other 5% will be realized next year. Is that something that is having, that is taking place at TomTom as well?

Harold Goddijn

I'm not at a liberty to comment on the structures that we have agreed or want to give our employees at this point.

Harold heeft de vrijheid niet.
Heb ergens gelezen 8,3/4%.

En Harold heeft niet de vrijheid, of hij wil niet, een wereld van verschil.

"Da lachen ja die Hühner"

Omdat creatief boekhouden bij Tom Tom tot kunst is verheven, is en blijft cijfers interpreteren bij TT moeilijk.

Het volgende:

Our Automotive products have evolved into API-based updates and services in combination with an
initial onboard map, from a predominantly onboard offering including updates. As a result of this
change, the timing of IFRS revenue recognition for new map subscription contracts changed from Q4
2022 onward. In the fourth quarter of 2022, the impact on reported revenue was a positive effect of
€9.6 million, and we expect the positive impact on full-year 2023 revenue to be around €40 million.
The change in revenue recognition resulting from these products will also have an impact on 2024
and 2025 revenue, though the 2025 impact is expected to be negligible. We reiterate our mid-term
Location Technology revenue ambition of €600 million in 2025, in combination with a free cash flow
generation target of 10% of group revenue.

Dus in 2023 2024 hebben we meer omzet automotive doordat TT de IFRS regels anders mag toepassen.

Dus we zien 40 miljoen meer in automotive in 2022 2023, niet 40 en 40..

In 2025 is 40 miljoen niet meer van toepassing en toch 600 miljoen.

2025 is het toepassen van de IFRS regels verwaarloosbaar.

Wat er verandert er in 2025 , jaarlijkse fee, ik weet het niet.

TT ziet en weet iets, wat wij niet weten anders kan 600 niet.

Er verandert behoorlijk wat in automotive in 2025 want 40 miljoen is er niet meer en toch 600.

Gaat Enterprise voor de super verrassing zorgen.

Het blijft mistig.

Als analist had ik gevraagd, 40 miljoen alleen in 2023 en 2024 wat is er anders aan 2025 dat verandering van die IFRS herkenning in 2025 anders is ( verwaarloosbaar )

Koekenbakkers.

Doe jij maar TT jij komt net van school en tot 1 miljard omzet, zijn de bedrijven voor jou.
Spoorstudent
0
quote:

Erg chebbi schreef op 3 februari 2023 09:06:

Ze zijn weer gevlogen..,op 7.48 en 7.58
Dik 12% in een maand. Nu weer geduldig wachten op <6.5
Succes allen!
En dan bestens er in.
tatje
1
Ach een wijntje vanavond om de stemming hoog te houden, zou moeten kunnen.

automotive
Q1 2021 62,7
Q1 2022 50,5
- 2,2

Q2 2021 61
Q2 2022 60
- 1

Q3 2021 52,4
Q3 2022 62,4
+ 10

Q4 2021 47,1
Q4 2022 67,5
+ 20,5

Mooi rijtje
- 2,2
- 1
+ 10
+ 20,4

Zonder de nieuwe herkenning :-)

Vanavond toch maar een wijntje opdrinken :-)
43 Posts, Pagina: « 1 2 3 | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 5,730
Verschil +0,210 (+3,80%)
Hoog 5,735
Laag 5,550
Volume 524.733
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 546.527

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront