Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Zwaarste berenmarkt in 100 j op komst

77 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
YVES11
4
'Zwaarste berenmarkt in 100 jaar op komst'
Volgens Royal Bank of Scotland moeten beleggers zich de komende maanden opmaken voor een van de zwaarste berenmarkten van de van de afgelopen honderd jaar. 'We staan aan het begin van een bijzonder vervelende periode,' klinkt het. 'Wees voorbereid.'
Volgens Bob Janjuah, kredietstrateeg bij Royal Bank of Scotland (RBS) gaan de aandelen- en kredietmarkten de komende drie maanden wereldwijd een heuse crash tegemoet. Die zou in hoofdzaak te wijten zijn aan de hoge inflatie, die verlammend werkt voor de centrale banken.

Royal Bank of Scotland verwacht dat de Amerikaanse S&P500-index tegen september met meer dan 300 punten zal zijn teruggevallen tot ongeveer 1.050 punten. Maar ook de Europese en de Aziatische beurzen zouden niet immuun blijven voor de malaise.

De iTraxx-indexen, graadmeters voor het faillissementsrisico voor Europese obligaties, kunnen de komende maanden fors de hoogte ingaan nu een nieuwe paniekgolf de kredietmarkten overspoelt. 'Ik denk niet dat ik het nog duidelijker kan stellen: als je in krediet investeert, focus dan op kortetermijnbeleggingen en niet-cyclische, defensieve waarden,' zegt Janjuah in de Britse krant The Daily Telegraph. Janjuah werd een bekendheid in de Londense City toen hij vorig jaar al waarschuwde voor de kredietcrisis.

'Momenteel is cash een veilig toevluchtsoord,' meen de strateeg. 'Je geld en je job niet verliezen, daar gaat het momenteel om.'

Volgens Janjuah hebben beleggers nog respijt tot juli, omdat Amerikaanse beleggers tot dan geld kunnen spenderen dat ze terugbetaald krijgen van de belastingdiensten. Maar eens dat 'belasting-effect' is weggeëbd en de impact van de hogere olieprijzen zwaarder begint door te wegen zal Wall Street onder druk komen te staan.

Van de centrale banken hoeven beleggers alvast weiniig heil te verwachten, meent Royal Bank of Scotland. Zowel de Amerikaanse als de Europese centrale bank kan de rente immers niet verlagen om de economie weer aan te zwengelen. Daarvoor is de inflatie immers te hoog, als gevolg van de hoge olie- en voedselprijzen. 'Voor de inflatie zal dalen zal de economie mogelijk nog veel meer moeten afkoelen,' is de conclusie van de Britse bankgroep.

Pieter Suy







[verwijderd]
1
Nee hoor volgens de kudde die nu de laatste 15 jaar de beurs bevolken komt er geen crash.

Nog straffer,er zal nooit een crash komen de beursbomen zullen tot in de hemel groeien.

suc6
[verwijderd]
2
een crash wordt nooit aangekondigd.

als zij het zo goed weten wanneer een hype of een crash komt hadden ze al lang flinke winsten....not dus!
ffff
0
Volgens Bob Janjuah, kredietstrateeg bij Royal Bank of Scotland (RBS) .....

Zou Bob dat inzicht al enkele weken hebben? En waarom komt Bob er mee voor de dag, net nadat RBS 12 miljard heeft opgehaald.

Je kunt beter liquide blijven schrijft hij.....

Maar toch vreemd dat hij dat zegt nadat de kapitaalsverhoging bijna volledig ondertekend was en er twaalf miljard minder liquide is gebleven.

Je kunt natuurlijk ook zeggen dat de Chinese uren bij RBS heel goed werken...Maar dat geloof ik nou weer niet.

Kortom: Heel tweeslachtig gedoe.

Peter
[verwijderd]
1
quote:

ffff schreef:

Zou Bob dat inzicht al enkele weken hebben? En waarom komt Bob er mee voor de dag, net nadat RBS 12 miljard heeft opgehaald.
Is Bob Janjuah verantwoordelijk voor de emissie?

In maart 2003 maakten we het omgekeerde mee. Fortis verkocht aandelen op zo ongeveer het dieptepunt, terwijl hun beste fondsmanager, Rolf Stout van Fortis Obam juist aandelen kocht.
[verwijderd]
0

quote:

YVES11 schreef:

Volgens Janjuah hebben beleggers nog respijt tot juli,

Hoppa
[verwijderd]
0
Augustus, September, Oktober. Dat is 3 maanden. En dan noemt ie November niet eens ...

[verwijderd]
0
Begrijp het allemaal niet zo, beter dan dit krijg je nooit meer met al die emerging markets.Logisch dat inflatie oploopt. Bedrijven maken nog steeds torenhoge winsten, alleen banken doen het minder.
Misschien bedoelt men dat aandelen in het westen het in de toekomst minder zullen gaan doen?
Een crash nu geeft meer iets aan over de politieke situatie en is mijns inziens niet gestoeld op een reële afspiegeling van de globale economie.
[verwijderd]
0
quote:

retep8334 schreef:

Begrijp het allemaal niet zo, beter dan dit krijg je nooit meer met al die emerging markets.Logisch dat inflatie oploopt. Bedrijven maken nog steeds torenhoge winsten, alleen banken doen het minder.
Misschien bedoelt men dat aandelen in het westen het in de toekomst minder zullen gaan doen?
Een crash nu geeft meer iets aan over de politieke situatie en is mijns inziens niet gestoeld op een reële afspiegeling van de globale economie.
Aan alles komt een eind retep.
[verwijderd]
0

Howdy,

Ná de grootste bearmarket van 100 jr komt de allergrootste bullmarket van 200 jr.

Jammer dat ik er dan niet meer ben :-(
orchid
0
tja, angst doet het altijd goed als je lang genoeg wacht kan je altijd, zie je ik had het toch voorspeld zeggen....

Ik zie ook wel problemen en kan me allerlij horrorscenareo's voorspellen, maar...bedrijfsleven maakt prima winsten, Int.politiek redelijk stabiel, USA heeft griepje, that's all.
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
ik post het hier dan maar, veel serieuze beren aanwezig. het betreft het bedrijf rabobank, niet beursgenoteerd, een beetje russisch-model toch. er zijn signalen dat dit bedrijf met enorme vermogens van DNB operationeel blijft(weten jullie nog die €30 miljard huis-tuin en keuken-verpats-deal). de rabo en DNB geven natuurlijk "niet thuis"...oneerlijk concurrentie in moeilijke markt, er moet openheid komen. weet een van jullie meer? post het aub.
hr.heemskerk die in januari riep dat "het ergste achter de rug is" is al weken niet meer waargenomen in utrecht(terwijl onze vriend f. castro vandaag op tv was in het nieuwste adidas trainingspak!!)....
[verwijderd]
0
"65 mld extra afschrijvingen" is nog eens niet droog of iedereen zit weer bullmarket, doomsday t/m 2010 en andere onbenul uit te spuwen. Waarom hoorde ik deze tonen niet vorige week of een maand geleden als de LT visies zo op de KT worden aangepast.

Mvgr,
[verwijderd]
0
de bron heeft wel eens gelijk gehad("verrek waar had ik dat eerder gehoord"). de personen die het antwoord kunnen geven worden door autos met donker glas naar achteringang gereden en gaan met apparte lift naar hun verblijfskamer(meestal helemaal bovenaan)...het moet gewoon tijdens normaal gesprek tussendoor keihard gevraagd worden:"werkt rabobank met DNB geld?"...liegen voor de camera komt altijd uit ....
[verwijderd]
0
quote:

paulta schreef:

ik post het hier dan maar, veel serieuze beren aanwezig. het betreft het bedrijf rabobank, niet beursgenoteerd, een beetje russisch-model toch. er zijn signalen dat dit bedrijf met enorme vermogens van DNB operationeel blijft(weten jullie nog die €30 miljard huis-tuin en keuken-verpats-deal). de rabo en DNB geven natuurlijk "niet thuis"...oneerlijk concurrentie in moeilijke markt, er moet openheid komen. weet een van jullie meer? post het aub.
hr.heemskerk die in januari riep dat "het ergste achter de rug is" is al weken niet meer waargenomen in utrecht(terwijl onze vriend f. castro vandaag op tv was in het nieuwste adidas trainingspak!!)....
wat een onzin bij elkaar toch weer. rabobank zwemt juist in liquiditeiten.
[verwijderd]
0
we spreken dit af BJL: mocht dit onderwerp deze of volgende week de krant halen...dan haal jij dit lijntje ff naarboven!
bijna
0
Zwaarste bearmarkt in 100 jaar......
Dat betekent dus nog zwaarder dan 1929 en daarna.
Voor mij was 1987 zwaar, ik vond de internetcrash ook zwaar.
1929 is de onbetwiste koning van alle crashes.
Deze wordt zwaarder, volgens RBS.
Dat betekent dus dat we ons moeten gaan opmaken voor een AEX van rond 100.
Ik geloof er geen bal van.

groeten stier
77 Posts, Pagina: 1 2 3 4 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
859,30  -6,06  -0,70%  10:24
 Germany40^ 17.683,80 -0,86%
 BEL 20 3.806,65 -0,52%
 Europe50^ 4.897,36 -0,79%
 US30^ 37.626,13 -1,02%
 Nasd100^ 17.279,94 -1,53%
 US500^ 4.988,21 -1,21%
 Japan225^ 37.298,48 -1,85%
 Gold spot 2.381,92 +0,11%
 EUR/USD 1,0645 +0,02%
 WTI 82,20 +0,15%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,36%
EBUSCO HOLDING +1,73%
Heineken +1,27%
Pharming +1,04%
Vopak +0,98%

Dalers

INPOST -2,90%
AMG Critical ... -2,69%
Aegon -2,58%
Alfen N.V. -2,50%
ADYEN NV -2,43%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront