SBM Offshore « Terug naar discussie overzicht

gemiddeld koersdoel = 27,32 analisten DFT

16 Posts
Berdientje
0
Taxaties winst per aandeel sbm offshore
Consensus huidige koers 14,28
advies (consensus) Kopen
gemiddeld koersdoel 27,32 Eur
laatste update 6-8-2008

[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
quote:

finistere schreef:

Volgens mij gisteren hoger en ik acht de kans zeer groot morgen weer hoger....
zou best kunnen, maar ik ben weer (te vroeg) uitgestapt. Maar goed elk procentje winst telt.
Morgen wellicht weer een trade.
voda
0
SBM Offshore koersdoel omlaag naar EUR17 - HSBC


AMSTERDAM (Dow Jones)--HSBC heeft het koersdoel voor SBM Offshore verlaagd naar EUR17 van EUR20. Het is volgens de Britse bank onwaarschijnlijk dat het aankomende jaar zal uitblinken in nieuwe contracten. Gezien de signalen van geleidelijke verbetering op de werf en met de meerderheid van constructieproblemen in de openbaarheid, voorziet HSBC dat het ergste achter de rug is. Verder is SBM volgens de analisten goed gepositioneerd om te profiteren van de aanhoudende trend in diepwaterinvesteringen. Op korte termijn wordt echter minder ondersteunend nieuws verwacht van nieuwe FPSO-projecten. Het advies blijft overweight. Donderdag sloot het aandeel 2,7% hoger op EUR9,86. (BTZ)



Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

voda
0
SBM Offshore advies omlaag naar reduce - Kepler


AMSTERDAM (Dow Jones)--Het advies voor SBM Offshore is verlaagd naar reduce van hold door Kepler. Analist Andre Mulder stelt dat naast de lage vraag het hoge aantal aflopende leasecontracten en ongebruikte capaciteit een bedreiging vormen voor de sector. Prijsdruk ligt op de loer. De analist verlaagt zijn ramingen voor 2009 en 2010 met 7% en 13%. Omstreeks 16.10 uur noteert het aandeel 2,4% lager op EUR9,80, terwijl de AEX met 1,4% daalt. (BTZ)



Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

[verwijderd]
0
tja dat gemiddeld koersdoel van de adviezen in de maanden februari jl. tot nu beloopt nu ongeveer 17 euro, dus zo'n 10 euro gezakt. De koers beloopt echter nog maar net 10 euro. Dit aandeel heeft nog steeds geen herstelbeweging gemaakt. Dus heb ik de laatste tijd wat calls december aangeschaft. Zal toch een in de lift gaan?
Zijn er nog forumleden die net als ik de afgelopen weken ingestapt zijn?
[verwijderd]
0
Ik heb altijd al veel vertrouwen gehad in SBM. Al jaren ben ik in het bezit van aandelen in dit fonds. Tijdens de grote koersdaling alles met puts afgedekt.
Begin vorige week heb ik met tegenzin afscheid genomen van de aandelen om wat te schuiven in mijn portefeuille. Omdat ik nog steeds vertrouwen heb in herstel heb ik calls dec gekocht.
Verbaasd heet me wel enorm dat SBM niet over die drempel kan stappen zo rond de € 10.34
Het herstel komt zeker!!
Debit or Credit
0
ik ben 2 weken terug ingestapt op 9,98. Ik verwacht geen spectaculaire bewegingen "daghandel" in dit fonds en verwacht een LT herstel met een koers zo rond de 16euro. Heb dit fonds als veilige haven genomen ipv KPN die ik op 10.8 de deur uit heb gegooid.

Mvg

DoC
[verwijderd]
0
quote:

Debit or Credit schreef:

RT 10.61 begint al ergens op te lijken! 10,70 slot ben ik tevreden!
tja het gaat eindelijk ergens op lijken. Overigens een mooi instapkoers voor jou. Ik heb net als wjan december calls en die staan nu op 20% winst.
Ik heb ook dit fonds genomen met het idee dat de oliegerelateerde fondsen op de langere termijn beter de kredietcrisis doorkomen. De winst van SBM is dan ook maar weinig teruggelopen, terwijl de koers wel sterk gedaald is. Dus simpel redenerend zou hier een flink opwaartskoerspotentieel liggen, terwijl het neerwaarts risico, en dan bedoel ik een koers lager dan 9.50, te verwaarlozen is.
Een koers van 15 euro binnen een paar maanden zou haalbaar moeten zijn, als tenminste de Dow in de lift blijft.
groeten en succes allen!
[verwijderd]
0
Nu is koersdoel gemiddeld ongeveer € 17, dus nog een aardig opwaarts potentieel. de volatiliteit neemt ook weer toe. Wat een rust op dit forum. Weinig interesse in SBM? Als de recessie afneemt, zal de olieprijs ook weer toenemen, en dat lijkt mij gunstig voor dit oliegerelateerde fonds. Nog afgezien van het feit, dat het bedrijf weinig last ondervindt van de kredietcrisis.
Had je me maar
0
quote:

Debit or Credit schreef:

ik ben 2 weken terug ingestapt op 9,98. Ik verwacht geen spectaculaire bewegingen "daghandel" in dit fonds en verwacht een LT herstel met een koers zo rond de 16euro. Heb dit fonds als veilige haven genomen ipv KPN die ik op 10.8 de deur uit heb gegooid.

Mvg

DoC
bijna 20 % stijging in 6 dagen tijd, dat noem ik spectaculair !
Had je me maar
0
quote:

Paule schreef:

[quote=Debit or Credit]
ik ben 2 weken terug ingestapt op 9,98. Ik verwacht geen spectaculaire bewegingen "daghandel" in dit fonds en verwacht een LT herstel met een koers zo rond de 16euro. Heb dit fonds als veilige haven genomen ipv KPN die ik op 10.8 de deur uit heb gegooid.

Mvg

DoC
[/quote]

bijna 20 % stijging in 6 dagen tijd, dat noem ik spectaculair !

Maar ik ga er toch vanuit dat je korte-termijn-herstel bedoelt, op de lange termijn kan het herstel substantieel hoger zijn.
SBM beheerst een substantieel deel van de oliemarkt, en levert lease-services.
Investeringen op dit gebied door de oliemaatschappijen worden over de lange termijn gedaan, eventueel nu niet geplaatste investeringen vanwege kredietproblemen zullen zeker in de toekomst afkomen, samen met de al eerder op iets langere termijn te verwachten opdrachten.
Ik verwacht misschien niet meteen weer 30 euri op de borden, maar op de langere termijn toch zeker wel weer.
Debit or Credit
0
quote:

Paule schreef:

[quote=Paule]
[quote=Debit or Credit]
ik ben 2 weken terug ingestapt op 9,98. Ik verwacht geen spectaculaire bewegingen "daghandel" in dit fonds en verwacht een LT herstel met een koers zo rond de 16euro. Heb dit fonds als veilige haven genomen ipv KPN die ik op 10.8 de deur uit heb gegooid.

Mvg

DoC
[/quote]

bijna 20 % stijging in 6 dagen tijd, dat noem ik spectaculair !

Ik ben ook erg tevreden over mij aankoop SBM! Vandaag laat Sbm wederom zien dat het stevig in de schoenen staat. Vooruitzichten zijn erg goed, kortom een prima aandeel! Sta nu zon 20% in de plus. Maar denk er binnenkort aan om wat andere aandelen uit mijn portefeuille te verkopen en daarmee wat extra stukken SBM's aan te schaffen!
30 euro zou erg mooi zijn maar dan spreken we denk ik over een jaar of 5. Ik ben in ieder geval LT dus wacht het rustig af!

Succes!
[/quote]

Maar ik ga er toch vanuit dat je korte-termijn-herstel bedoelt, op de lange termijn kan het herstel substantieel hoger zijn.
SBM beheerst een substantieel deel van de oliemarkt, en levert lease-services.
Investeringen op dit gebied door de oliemaatschappijen worden over de lange termijn gedaan, eventueel nu niet geplaatste investeringen vanwege kredietproblemen zullen zeker in de toekomst afkomen, samen met de al eerder op iets langere termijn te verwachten opdrachten.
Ik verwacht misschien niet meteen weer 30 euri op de borden, maar op de langere termijn toch zeker wel weer.
16 Posts
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 14,460
Verschil +0,050 (+0,35%)
Hoog 14,470
Laag 14,180
Volume 420.642
Volume gemiddeld 535.177
Volume gisteren 673.336

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront